“Szerintem két-három hónapon belül meggondolják magukat, mert erről szól a divat. Meglátod, mindenki Melaniát akarja öltöztetni. Ő képviseli majd az Egyesült Államokat” – mondta még az év elején Carolina Herrera, mikor a Melania Trump féle bojkottról kérdezték.
A 78 éves dizájner jóslata úgy tűnik, bevált, mivel a korábban Hillary Clinton mellett kampányoló Vogue-nál szinte nem telik el úgy hét, hogy ne jelenne meg valami közepesen érdekes hír a first ladyről, Ivanka Trumpról vagy a Fehér Ház új kommunikációs igazgatójáról, a 28 éves Hope Hicksről. Persze értjük, mi is előszeretetel számolunk be a szokatlan elnökfeleség pénzszórásáról és öltözködési bakijairól.
Úgy gondoljuk, nincs ok az aggodalomra, Trumpné feltételezhetően Vogue címlaplány lesz a közeljövőben (szerintünk a karácsonyi kiadásban) mivel az Anna Wintour vezetése alá tartozó lap korábban Hillary Clintont és Michelle Obamát is címlapjára tette. A nagy befolyással bíró főszerkesztő a Huffington Postnak még az év első felében elmondta, hogy tiszteletben tartja az Amerikai Egyesült Államok elnökét még akkor is, ha egy-két dologban nem egyezik a véleményük.
“Hagyományaink szerint mindig címlapra tesszük a first ladyt a Vogue,ban és nem tudom elképzelni, hogy ezúttal máshogy lenne” – nyilatkozta Wintour, akit a Twitterezők fenyítettek be azzal, hogy nem vesznek több Vogue-ot, ha a jól házasodott exmodell a divatlap elejére kerül. Pedig Melania Trumpnak nem ez lenne az első Vogue címlapja, 2005-ben menyasszonyi ruhában már pózolt egyet ott.
A Vogue elsősorban Trumpné ruhatárát részletezi, de a legfurcsább az egészben, hogy mindezt a “Celebrity Style” címkével ellátott cikkekben teszi, ahol olyan tizen-huszon éves celebgyerekek és Insta-modellek szoktak megfordulni, mint a Jenner lányok, Gigi és Bella Hadid, Emily Ratajkowski vagy Cindy Crawford kamaszlánya, akikre garantáltan rákattintanak az emberek, tehát úgy tűnik, hogy Melania Trump is egy ilyen jó üzleti csali a magát hirdetésekből fenntartó online Vogue-nak.
A The Fashionlaw.com azonban rámutat arra, hogy a magát politikailag “semlegesnek” tartó divatlap, annak ellenére, hogy számtalanszor fellépett már Trump politikája ellen, valamilyen módon mégis “normalizálja” a Trump-kormányt az olvasók szemében, miközben kihasználja a kattintásokból és hozzászólásokból származó erős statisztika előnyeit.
Figyelemreméltó változás ez ahhoz a Vogue-ban is megjelent nyílt levélhez képest, amiben Michelle Obama egyik kedvenc tervezője, Sophie Theallet xenofóbnak, szexistának és rasszistának titulálta Trump választási kampányát és azt állította, hogy a divatszakma becsülete fontosabb, mint a Trumpéktól befolyt pénz. A francia dizájner mellé akkor sokan beálltak, köztük Marc Jacobs, Joseph Altuzarra, Christian Siriano, Phillip Lim, Derek Lam, Humberto Leon, Naeem Khan, Tom Ford és Zac Posen is, míg jól láthatóan az olasz Dolce & Gabbana nem bánta a zsíros megrendeléseket, de a Trump Towerben bérletet fenntartó Gucci és Jason Wu sem mondott nemet a first ladynek. Utóbbi kicsit ellentmondásos, mert bár Jason Wu kreációban nézte végig Trumpné a teljes napfogyatkozást augusztusban, a tervező nem sokkal később mégis Michelle Obamáról emlékezett meg a Twitteren.
A Vogue azt állítja, hogy nem pénzért cikkeznek ennyit minden idők egyik legbizarrabb amerikai elnökének nejéről, ezt alátámasztja, hogy beszámoltak Trump legbicskanyitogatóbb hazugságairól és Ivanka Trumpot sem feltétlenül kímélték az elmúlt hónapokban. Te mit gondolsz, mi történhetett a világ egyik legbefolyásosabb divatlapjánál? Szavazz!