Rossz helyre kattintott egy boldogkőváraljai nő, 3 millió forintja bánta

facebook-marketplace-csalo
Olvasási idő kb. 3 perc

Egy boldogkőváraljai nő lett internetes csalók áldozata. Az asszony bankszámlájáról egy rosszul sikerült netes vásárlás során emeltek le 3 millió forintot.

Egy népszerű, online használtruha-piacon hirdette meg ruháit az a boldogkőváraljai nő, aki eladás helyett online csalók áldozatává vált. Azt hitte, hogy sikeresen eladta a kínált termékét.

A csaló vásárló által küldött link azonban éppen ellenkező módon működött, mint azt az eladó remélte. Amint arról a Police.hu tájékoztat, a nő kiválasztotta ugyan a saját számlavezető pénzintézetét, de vesztére megadta a bankkártyaadatait is. A csalók így pár kattintással már tovább is utalták a számláján lévő közel 3 millió forintot. 

Rossz üzletet kötött az áldozat, a vásárló 3 millióval rövidítette meg
Rossz üzletet kötött az áldozat, a vásárló 3 millióval rövidítette megPekic / Getty Images Hungary

Rossz helyre kattintott, kisemmizték

A rendőrség felhívja a figyelmet arra is, miként kerülhetjük el a hasonló csalásokat. Amint azt közleményükben írják:

  • Mindig legyünk körültekintőrk, ha online felületen vásárolunk! Ha megoldható, ragaszkodjunk a személyes átadás-átvételhez!
  • Ha mégis elkerülhetetlen az előre utalás, akkor lehetőleg csak megbízható honlapról vagy általunk ismert személytől vásároljunk!
  • Ha az utalást választjuk, akkor saját magunk írjuk be számlavezető bankunk honlapcímét, és onnan lépjünk be a netbanki felületre!
  • Ha a csalók mégis sikerrel jártak, azonnal vegyük fel a kapcsolatot a bankunk ügyfélszolgálatával, és tegyünk feljelentést a rendőrségen!

A rendőrség a Mátrix Projekt keretében kiemelt figyelmet fordít az online csalások felderítésére. Ezek megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán találsz.

A netes csalások elkerülhetőek

Bankkártyánk érzékeny adataira, számára, lejárati dátumára és CVC-kódjára sosincs szükség magánszemélyek közötti vásárlás során, ezeket ne adjuk meg illetékteleneknek. Állítsunk be kétfaktoros hitelesítést online vásárlásainkhoz a bankunk mobil applikációjában annak érdekében, hogy ha túl elhamarkodottan klikkelnénk előre egy valósnak tűnő linkre, legyen még egy esélyünk a nem kívánt tranzakció megállítására. Ha bizonytalanok vagyunk egy SMS-ben vagy e-mailben érkezett felhívással kapcsolatban, mely bankszámlánk vagy kártyánk adataira kíváncsi, hívjuk fel a pénzintézet helpdesk-vonalát, ahol tájékoztatnak arról, valóban a banktól érkezett-e az üzenet. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek