Az EU 2022-ben állapodott meg arról, hogy ki kell vezetni ezeket a környezetszennyező járműveket. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke elmondta: a 2022-es megállapodás kikötötte, hogy a döntést 2026-ban felül kell vizsgálni. Most az érvek amellett szólnak, hogy valószínűleg változtatni kell a célkitűzéseken.
Az EU-ban többen is kampányoltak a döntés ellen, amely szerint ugyanakkor 2035-től is lehet belső égésű motorral hajtott gépkocsikat forgalomba hozni, de
csak abban az esetben, ha CO2-semleges üzemanyaggal működnek.
Ezzel viszont az a probléma, hogy az e-üzemanyagok gyártása még gyerekcipőben jár, illetve drágának és gazdaságtalannak számítanak. Ráadásul főként a hajózásban és a légi közlekedés területén próbálták eddig használni őket, így valószínűleg nem is lenne megfelelő gyártáskapacitás ahhoz, hogy az autóknak is jusson belőlük.
Magyarországon ugyanakkor nagyon kicsi még az elektromos autók aránya: a KSH 2022-es adatai szerint a forgalomban levő autók mintegy 63 százaléka benzin, 31 százaléka pedig dízelmeghajtású volt a vizsgált évben.
Ha érdekel, milyen autót vennének inkább a magyarok, kattints ide!
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés