Akadozik a csomagkiszállítás hazánkban, ez az oka

csomag-szallitas-nyito
Olvasási idő kb. 4 perc

Hetek óta vársz az online megrendelt csomagodra? Nem vagy egyedül! A szakszervezet elnöke szerint az összeomlás határán állnak egyes hazai futárcégek a jelentős munkaerőhiány miatt.

Elgáncsolja a kézbesítési piacot a munkaerőhiány: elterjedt jelenség lett a nyáron, hogy a házhoz rendelt csomagok egy részét nem kapják meg a vásárlók, csak ha maguk mennek el érte – írja az Economx.

Lassult a kiszállítás, hetekre beragadhatnak a csomagok

Kollégánkkal is megesett nemrég, hogy közel két hónapot kellett várnia a külföldről érkező csomagjára, pedig az már a kiszállítócég budapesti raktárjában volt. Az egyik legnagyobb futárcég azonban képtelen volt feldolgozni a beérkező nagy mennyiségű, napi több ezer csomagot.

Munkaerőhiány miatt akadozik a csomagszállítás, akár száznál is több címe lehet a futároknak naponta
Munkaerőhiány miatt akadozik a csomagszállítás, akár száznál is több címe lehet a futároknak napontaSrdjanPav / Getty Images Hungary

A háttérben a hírek szerint a szektorban megjelenő komoly munkaerőhiány áll: az utóbbi időben annyira megugrott az online csomagküldő szolgáltatások iránti kereslet, hogy a kézbesítő cégek a nyári szezonban már nem tudják zökkenőmentesen ellátni a kiszállításokat, ezért egyre több vásárló hoppon marad. Hogy gyorsítsák a kiszállítási folyamatot, a futárcégek sokszor inkább a csomagpontokon vagy automatákban rakják le a csomagok egy részét, amiről viszont csak utóbb értesítik a vásárlót.

A nyár közepére fellángolt jelenségnek az általános létszámhiány a fő oka, amely a szabadságolások időszakában már logisztikai fennakadásokat és mindennapos feszültségeket okoz a kiszállító cégeknél.

Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu modern szakszervezet elnöke az Economx megkeresésére elmondta: az elmúlt napokban több ismert futárcég alkalmazottai keresték meg a szakszervezetet azzal, hogy segítséget kérjenek. A szabadságolások tovább nehezítik a helyzetet, miután a beugró sofőr nem ismeri úgy az utcákat, az ottani körülményeket, a lakókat, emiatt gyakran előfordul csúszás.

Rendszeres, hogy a sofőrök úgy kezdik a napi műszakot, hogy már a depóban kiderül: a szükségesnél kevesebb ember áll rendelkezésre, emiatt fejenként a megszokottnál jóval több, átlagosan 180-200 csomagot kell címre vinniük.

Bevett gyakorlattá vált, hogy a csomagokat automatákhoz teszik le

A létszámhiány miatt mostanra elterjedt gyakorlattá vált az is, hogy a kézbesítő cégek belső utasítást adnak a futároknak, hogy a csomagok egy részét automatákban vagy gyűjtőponton tegyék le. A vásárlók ugyan előbb-utóbb hozzájutnak a megrendelt áruhoz, de sok vásárlónak nem egyszerű eljutni a randomszerűen kiválasztott csomagpontra.

Bubenkó Csaba szerint sürgős, azonban hosszabb távon is megnyugtató megoldást követel a helyzet, mivel az online rendelés újra felfutóban van, a vásárlók pedig joggal várják el a szolgáltatás megfelelő teljesítését.

A munkaerőhiány mértékét mutatja az is, hogy az álláskereső portálokon is százas nagyságrendben hirdetik a sofőr, kézbesítő, raktáros komissiózó munkákat, átlagosan nettó 350-550 ezer forintos havi fizetésért. Nagy szükség van a friss munkaerőre, az állás azonban nem feltétlenül vonzó, hiszen rengeteg munka, nagy felelősség és folyamatos időnyomás vár a futárokra.

„Szükség van a fizetések emelésére, a hatékonyabb munkaszervezésre is, illetve olyan fellépésre, amellyel elkerülhető lehet, hogy később összeomoljon az egész rendszer" – szögezte le az Egyenlő.hu vezetője.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek