Közel 32 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon 2024 első három hónapjában, ami több mint 7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest – adta hírül az Autónavigátor a Datahouse statisztikáira hivatkozva. Mint írták, amellett, hogy 2023-hoz képest csekélyebb mértékben drágulnak idén az autók,
az áremelkedés hatására magasabbak lettek a kötelező biztosítások díjai is.
Nem csak az autók árai hatnak a biztosítási díjakra
A Netrisk szerint az új autók esetében idén 59 ezer forintot tettek ki a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíjak, ami 5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A lap által megkérdezett szakértő, Besnyő Márton szerint ugyanakkor a kgfb-k áremelkedését nemcsak az autók drágulása, hanem a szervizköltségek, az alkalmazottak bére, a forgalom változása és a balesetek gyakorisága is befolyásolja.
Ekkorák a különbségek
A biztosítási portál adatai szerint a különböző meghajtású új autók kötelező átlagdíjai eltérőek, ami többek között azt jelenti, hogy miközben a járműtulajdonosok dízelmotoros autóikra közel 77 ezer forintos átlagdíjon kötöttek kötelezőt, addig az új hibridek esetében ez az összeg közel 61 ezer forint. Ezt követik a 62 ezres költséggel járó villanyautók, a sorban az utolsók pedig a benzinesek, amelyeknél mindössze alig 51 ezer forint az átlagdíj.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés