Az egyik leggyakoribb trükk, hogy tisztességtelen eladók kihagyhatatlan vételnek tűnő autóhirdetéseket adnak fel – írja elsők közt az átverések sorában az Infostart a carVertical autóipari adatszolgáltató cég szakértői által összegyűjtött tanácsokra hivatkozva. Ebben az esetben a potenciális vevőket igyekeznek meggyőzni arról, hogy
a vételár összegét még azelőtt utalják át, hogy hozzájutnának az autóhoz.
Nem ritka, hogy az adásvételt sürgetve azzal gyakorolnak nyomást a vevőkre, hogy mások is érdeklődnek a jármű iránt. Az óvatlan vásárlók az összeg átutalásakor azonban nemcsak a pénzüknek, hanem a soha nem látott autónak is búcsút inthetnek: a csalók, amint hozzájuthatnak a kicsalt forintokhoz, a hirdetéssel együtt eltűnnek. A szakértők azt kérik,
mindig gyanakodjunk, ha azt érezzük, nyomást gyakorolnak ránk, és addig eszünk ágába se jusson pénzt utalni, amíg nem láttuk az áhított járművet.
Áloldalakon is trükköznek az autóvásárlókkal
Vannak olyan csalók, akik még ennél is tovább mennek: hamis, látszólag autókereskedéssel foglalkozó webhelyeket hoznak létre rendkívül csábítóan hangzó álajánlatokkal. Az igaziakra sokszor megszólalásig hasonlító oldalakon gyakran alkalmazzák a nagy autókereskedők felületein használatos webes hivatkozásokat. Az „eladó” általában ebben az esetben is pénzt kér, innentől pedig a történet már hasonlít az előbbihez. A szakértők tehát arra figyelmeztetnek, hogy
akkor is legyünk nagyon óvatosak, ha egy weboldalon előzetes átutalást kérnek, sőt akkor is kezdjünk gyanakodni, ha az ajánlat túl kedvező.
Egyre népszerűbbek a hamis autóalkatrész-hirdetések is, különösen a Facebook Marketplace-en, ahol rendkívül jó áron találhatunk akár gumiabroncsszettet vagy egy népszerű modellhez passzoló, ritka karosszériaelemet. Ezen a felületen azért is lehet veszélyes az adásvétel, mert nincs nincs megfelelő minőség-ellenőrzés, és ügyfélszolgálati támogatás sem vehető igénybe.
Módosítják az autó adatait
Gyakori módszer az is, hogy a tisztességtelen eladók meghamisítják a járművek futásteljesítményét, és módosítják a régebbi autók kilométeróráját mechanikusan, az újabb járművekét pedig a hozzájuk csatlakoztatott diagnosztikai eszközökkel. Bevált trükként használják az „eladók” azt a módszert is, amely során „elfelejtenek” említést tenni az autó külföldi előéletéről, és nem ritka, hogy a vevőnek magának kell ellenőriztetnie a jármű múltját.
Azokról a lopott autókról már nem is beszélve, amelyek túlnyomó többsége bontás után, alkatrészként kerül a feketepiacra, de előfordul, hogy apróhirdetésekben vagy közösségi oldalakon bukkan fel.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés