Vannak olyan bevett módszerek, amelyekről már tudunk: a csalók általában sürgető hangnemben kommunikálnak, mert ki szeretnék csikarni belőlünk, hogy ne gondoljuk át abszurd kéréseiket; a hitelesség látszatát igyekeznek megteremteni azzal, hogy banki munkatársként vagy éppen kiberbiztonsági szakértőként mutatkoznak be; mindenféle hamis történeteket kreálnak, melyeknek egy végkifejlete van minden esetben: pénzt kellene utalni valahova.
A banki csalás felismerhető
Az Economx cikkében a pénzintézet felhívja a figyelmet arra, hogy ilyen jellegű hívásokat valódi banki ügyintéző sosem kezdeményez, nem is kapcsoljnak át soha más intézményhez vagy szakértőhöz: ha bármelyik ezek közül bekövetkezne egy bankinak tűnő hívásban, érdemes azt azonnal megszakítani és felvenni a kapcsolatot számlavezető bankoddal annak ismert számán.
Amit szintén egészen biztosan nem említ egy banki ügyintéző sem, az a biztonsági számla, ahova utalást kellene indítani.
Ilyen számlák nem léteznek, ez is biztos jele annak, hogy csak ki akarnak semmizni téged.
Az OTP Bank arra is felhívja figyelmünket, hogy ezeket az információkat érdemes idősebb, bankszámlával rendelkező rokonainkkal is megosztani, a tapasztalatok alapján ugyanis ők gyakrabban esnek áldozatául az időnként egészen meggyőzően kommunikáló csalóknak.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés