A Pantene-t mostantól cukornádba csomagolják

Zanza!

Újfajta környezetbarát műanyagflakonokat vezetnek be a fogyasztói piacra, amiket petróleum helyett cukornádból állítanak elő.

A fenntartható csomagolások legújabb fejlesztését, a cukornádból készült samponosflakont a Procter & Gamble Pantene samponjaival vezetik be - írja a Matter Network. Az európai fogyasztók 2011 nyarán találkozhatnak először ezzel a növényi alapú csomagolással, a Nature Fusion termékcsaládban.

A technológia, hogy növényi anyagokból készítsenek műanyagot, viszonylag új, használata a kereskedelemben pedig még ennél is újabb. Az olyan italgyártó cégek, mint a PepsiCo és a Coca-Cola már elkezdtek növényi alapú műanyagot használni az üdítőik üvegeihez.

A Procter & Gamble szerint a Pantene az első közismert hajápolási márka, amely ezt az újfajta fenntartható csomagolást alkalmazza. A Nature Fusion termékek flakonjainak környezetbarátra cserélése a vállalat nagyobb fenntarthatósági stratégiájának részét képezi, amely szerint 2020-ra a termékek 25%-ának csomagolását cserélnék le petróleum-alapú helyett erre a változatra. A cég szerint nem lehet majd megkülönböztetni a régi flakonokat az újtól és ugyanúgy a műanyag-gyűjtő konténerekbe kell dobni őket.

Bár külsőre sima műanyagnak tűnnek, a növényi-alapú műanyagnak csekélyebb a környezetre gyakorolt hatása: gyártása során 70%-kal kevesebb ásványi olajat használnak fel. A növényi-alapú műanyagflakonok használatával 170%-kal csökkenhető az üvegházgáz-kibocsátás.

Néhány újrahasznosítással foglalkozó csoport üdvözölte a kezdeményezést, de rámutattak, hogy egyelőre a cukornád-flakonok nem hasznosíthatók olyan könnyen újra, ugyanis számos ezt végző üzem még nem tudja kezelni az új anyagot.

Blogmustra