A rendező, aki inkább eljótékonykodta a reklámfilm-büdzséjét

Zanza!

A 20th Century Fox filmstúdió megkereste Casey Neistat filmrendezőt, részt venne-e egy reklámkampányban, amit a legújabb filmjükhöz, a Walter Mitty titkos életéhez terveztek. Neistat, aki általában rövid, Youtube-ra feltöltött vírusvideóival vált ismertté, elfogadta az ajánlatot, de rögtön az elején kikötötte, hogy ő rendhagyó módon használná fel a stúdió elfilmezni szánt 25 ezer dollárját, azaz kábé 5 és fél millió forintját: a Fülöp-szigeti tájfun áldozatainak megsegítésére. A Fox belement.

A Fülöp-szigetekre ugyanis november közepén hatalmas erővel csapott le a Haiyan tájfun, ami a legnagyobb pusztítást a 220 ezer lakosú Taclobanban végezte. Közel 10 ezren haltak meg, a várost és környékét elöntötte a tenger, megszűnt a távközlés, közlekedni nem lehetett, a vihar szinte mindent elsöpört. Ez volt a valaha dokumentált egyik legerősebb tájfun, a szél sebessége a 313 km/órát is elérte, és a becslések szerint kábé 4,1 millió embert érintett.

Neistat épp akkor kapta meg a Fox levelét, amikor a hírek már napok óta a tájfun pusztításáról szóltak. "Kedves Casey, a Fox bemutat egy új filmet Walter Mitty titkos élete címmel. Ehhez szeretnénk egy reklámkampányt az "Éld meg az álmaidat" jegyében, amivel olyan vágyaik valóra váltására szeretnénk buzdítani az embereket, amilyeneket korábban még soha nem tettek. Szeretnénk tudni, benne volnál-e, hogy készíts egy olyan filmet, ami arról szól, hogyan váltod valóra egy álmod?" - szólt a stúdió megkeresése. Neistat nem szórakozott: "Itt tervem: adják oda a pénzt, elmegyek a Fülöp-szigetekre, és arra költöm az egészet, hogy a katasztrófa áldozatait segítsem" - válaszolta azonnal. A Foxnál szerencsére jófejek voltak, meg talán meg is érezték, hogy ha valami, hát egy ilyen álom valóra váltása hordozhatja a legjobb üzenetet, így beleegyeztek a terv módosításába.

Három nappal azután, hogy a Fox beleegyezett a dologba, Neistat egy barátjával útra is kelt. Először Cebúba mentek, ahol összevásároltak egy csomó segélyt, amiket végül két turistabusszal szállítottak Taclobanba, mert nem találtak elég nagy teherautókat.

Neistat természetesen végigfilmezte az utat (és az érdeklődők Instagramján is követhették a történéseket). A videóban kábé 3 perc 40 másodperctől látható a katasztrófa sújtotta környék: a romba dőlt házak, a mindent beborító törmelékhalmok, és az ételért sorban álló hatalmas tömegek - köztük rengeteg gyerekkel. Neistat végül a rendelkezésre álló reklámfilm-büdzséből (azaz a közel 5 és fél millió forintnak megfelelő összegből) végül 35 falunak és a helyi szervezetnek tudott 10 ezer adag élelmet, az újjáépítéshez szükséges szerszámokat és alapvető gyógyszereket vásárolni.

Blogmustra