#VILÁGOM

Miért adjunk ki 3000 magyar forintot egy divatmagazinra?

2011. október 29., szombat 17:00 |

Ha kiverekedtük magunkat a turkálók fertőtlenítőszagú bűzéből, akkor menjünk el sétálni, szellőztessük ki a fejünket és a ruháinkat, majd vegyünk egy The Room magazint. Ez nem a Cosmpolitan, horoszkóppal, sztárpletykákkal és önismereti tesztekkel. Ez a divatlapok Lamborghinije, csak lényegesen olcsóbb, mint egy 350 GT. És magyar.

Genezis

room1
Fotó: THE ROOM FASHION&ART MAGAZINE

A magazin 2004 óta létezik. Virág Anikó, Gábor Balázs, Perlaki Márton és Tóth Ali csókolta életre az illusztris, ízig-vérig magyar divatmagazint abban az évben, amikor hazánk az Európai Unió tagországává vált. A csapat 2004-ben nagyon sokat segített az akkor még szárnyait bontogató USE-os divattervezők, köztük Tóth András (Tóth Ali testvére) diplomamunkájának elkészítésében, ami annyira jól sikerült, hogy az értékelő bizottság azt mondta: "Hé srácok! Itt egy pályázat, adjátok be, mert jók vagytok!" Megnyerték. A pályázati pénzből készült el a The Room magazin első száma, egyfajta pre-room, vagy előszoba, ami a későbbi kiadványokkal ellentétben „csak” 88 oldalas volt, kisebb méretű, és nagyrészt a USE diplomamunkáját tartalmazta egyfajta portfoliós anyagként. 500 példány került ki a nyomdából, amit az első Room bulin el is kapkodtak a meghívottak.

Evolúció

A Fészek teraszán üldögélve született meg az ötlet. Először egy online magazinra gondoltak, de az első lapszám megjelenése és az azt ünneplő nyitóbuli után a lavina elindult. A Gödörben szervezett partin ugyanis – Virág Anikó és Tóth Ali legnagyobb meglepetésére –  többen nekik szegezték a kérdést, hogy mikor jön a következő szám. Ez végül 2005 őszén jelent meg.

Egy év kemény munka- hirdetésszervezés, mindenféle jogosítványok kiváltása, bejegyeztetése, leokéztatása után indult útjára a lap. Azóta évente 2 alkalommal jelenik meg, a kiadvány maga több száz oldalas, jó minőségű papírra nyomva. A magazin első fele a kultúráé és a képzőművészeté, a második fele pedig szigorúan a divaté.

room2

Miért adjunk erre pénzt?

Mégis érdemes megvenni, mert ez a magazin nekünk és rólunk, magyarokról, magyaroknak is szól. Annak ellenére is, ha a divatszakma legmélyebb bugyraiban sosem hancúroztunk még, mégis érdekel minket ez a hóbortos cirkuszi világ. A kiadvány árából 5 doboz jobb minőségű cigit, vagy egy üveg közepes minőségű vodkát lehetne venni, de félévente talán megéri spórolni ennyit, hiszen vidéki könyvtárakban elég kis eséllyel futhatunk össze vele.

room3

Először a 13. számmal találkoztam, ami legalább 2 kilót nyom. Súlyos lapokon köszönt vissza a dekadencia, de olyan sebességgel, mint a 486 km/órával repesztő kínai szuperexpressz. A 13. szám után nem tudtam megállni.

Minden lapszámnak külön tematikája van, mind a képi, mind a tartalmi anyag eköré épül. 5000 példányban jelenik meg, 60 százalékát külföldre viszik (Tokióba, New Yorkba, Párizsba, Milánóba, és még számos városba), a 40 százalék ránk vár, de ne a Relay-ben keressünk, hanem inkább az Írók boltjában.

Steril, ám képlékeny valóság

Magában a magazinban a legértékesebbek a fotók. Azok számára, akik nem vetik meg a divatvilág steril ám képlékeny valóságát.

Található benne persze egy csomó riport (pl. egy régebbi számban Marc Jacobs-szal, az Oscar-díjas Tilda Swintonnal a legújabban), élménybeszámoló, portré, és egyéb érdekesség cikkek formájában.

Swintonhoz visszakanyarodva egy kis érdekesség: Tóth Ali- a magazin főszerkesztője- már márciusban elkezdte szervezni a találkozót a színésznővel, melyre végül szeptemberben került sor. Elmesélte Ali, milyen váratlan szerencsés véletlenek folytán sikerült összehozniuk mind a fotózást, mind a riportot. Hapák Péter fotózta a Roomnak a színésznőt. Hapák évek óta kint él az Államokban, és ismeri is Aliékat. Mivel Hapák korábban már fotózta Swintont, így ő volt a kapocs a Room és az éteri szépségű színésznő között. „Tilda ismerte Pétert, és nagyon meg volt elégedve a munkájával, ezért örömmel mondott igent nekünk. Számtalan ehhez hasonló szerencsés véletlen során tudtunk eljutni igazán nagy nevekhez.” – mondta Tóth Ali, majd Virág Anikó hozzátette, hogy ezek a véletlenek teszik azzá a magazint, ami. Elismertté a nemzetközi piacon.

room4

A kiadvány kettősége igazán magával ragadó. Kétnyelvű: angol és magyar, és jól megfér benne a dekadencia karöltve az életigenlő szépségkereséssel, vagy néhány igen silány minőségű cikk mellett igazán értékes írások (a 14. Számban például Esze Dóra riportjaival). A szerzők, szerkesztők, fotósok, munkatársak teljesen ingyen dolgoznak azon, hogy ez a magazin félévről félévre újra eljuthasson mindenkihez, aki egy kicsit is érzékeny a minőségre, akit érdekel a divatnak a letisztult arca. A profi fotókról már beszéltem, a kifinomult tipográfiáról még nem, a legvégső érv pedig, hogy a könyvespolcon is baromi jól mutat.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.10.29 18:31:54Rogue

    Nagyon le van maradva a cikk írója.
    Létezik egy magazin, úgy hívják, Gentleman.
    Évente négyszer jelenik meg, előfizetési díja 40000 Ft.
    "A Gentleman Magazine minden lapszáma fém dísztokban, értékes ajándékkal, díszdobozban,
    futárral történő személyes kiszállítással kerül az előfizetők kezébe."
    www.gentleman.hu
    A Gentlemanhoz képest a Room csak egy Passat...

  • 2011.10.29 18:42:00medvetoka

    "A kiadvány árából 5 doboz jobb minőségű cigit, vagy egy üveg közepes minőségű vodkát lehetne venni..."

    Micsoda össszehasonlítás! Cigivodka. Sokat elmond a szerzőről.

  • 2011.10.29 19:09:50Almakorte

    Én néztem a Gentlemant is már. Mondhatnám azt is, hogy volt szerencsém hozzá. Inkább egy arannyal futtatott Nissan Micra jutott eszembe róla.

    Sem nyomdatechnikailag, sem grafikailag, sem tartalmilag nem volt igényes, csupán kényszeresen felpozícionál(ni vágyot)t.

    A Gentleman a drága de rossz szivar újgazdag sznoboknak.

    A Roomhoz viszont minden elismerésem a hazai divatlap piac Wallpaper Magazine-ja, ami azt hiszem nem is annyira nagy mint inkább pontos elismerés.

  • 2011.10.29 19:21:18komolytalan samu

    Rogue höhö

    A kiadvány is olyan igényes és fantáziadús, mint a honlap?

  • 2011.10.29 20:50:22Ramaty

    én mindig ezt forgatom a wc-n

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta