SZÜLŐSÉG

Sakkjátszma: még tíz nap fizetésig

2016. december 1., csütörtök 11:36

Miközben a karácsonyi ajándékcunamira és süteményhegyekre készülünk lelkiekben, futott bele szerkesztőségünk egyik tagja egy posztba a kendoereje.blog.hu oldalon. A posztot egy fiatal édesanya, Maja Gabriella Mia írta.

Az őszintesége miatt brutális erejű szöveg arról szól: hogy nekik (nekünk), az úgynevezett középosztály tagjaként, rendezett családi háttérrel és fizető állással együtt is forintra kell kiszámolni hogy mit egyenek, mire költsenek, hogy legyen színes ceruza is a gyereknek, és gyümölcs az asztalon.

Hogy míg ő szerencsésnek mondhatja magát, mert ha fogösszeszorítva is, de van mit ennie és meleg van a lakásban, addig az ország java része ennél jóval rosszabbul él, a létminimum alatt. Mert lehetetlen megélni 47 ezer forintból, úgy biztosan, hogy az emberi és fenntartható legyen hosszú távon. A szerző beleegyezésével közöljük a blogbejegyzést. 

Október 28-a van. Szabadnapos vagyok.

Mindjárt dél, a gyerekért 4-kor mennem kell az iskolába, onnan fociedzésre, majd haza. Amíg ő edzésen van, én elszaladok a boltba bevásárolni. Itt ülök a konyhaasztalnál és tervezem a menüt. Hogy mit együnk az elkövetkezendő napokban.

Belenézek a pénztárcámba. Tulajdonképpen gazdag vagyok, ezt most konstatálom. Van benne 12.000.- ft... Ez egészen 10-ig kell hogy kitartson. Elméletileg jól hangzik ugye? Gyakorlatilag nagy a baj. Nagyon nagy. Mert már látom, hogy nem fog. Hogy miért?

Az első problémakör, hogy el kell jutnom munkába. A munkahelyemre nem jár busz. Nincs tömegközlekedés. Valami van ugyan, de a lakóhelyemről megközelíthetetlen a hely. Talán több órával, több átszállással meg tudnám oldani. Furcsa paradoxon, hogy autóval a legolcsóbb. Minden alkalom, hogy bejussak 1000 ft-ba kerül. Most 3 napig itthon vagyok, utána megint 3 napot dolgozom. Tehát rögtön félre is teszek 3000 ft-ot. Dolgozni kell, hisz akkor még ennyi se lesz.

Tehát van 9.000.- amivel rendelkezem 10 napra. Sima ügy innen már.

Nézem a lakást, nézem a kamrát. Most ebből kell kihoznom valamit. Nem áll hegyekben a ruha itthon, mosni kell. A gyereknek van 3 nadrágja, abban jár. Én nem tudom, mit csinálok rosszul, de

Mindig hónap végére fogy el a mosószer és az öblítő

Tesco mosógélt használok, ez 655 ft és az öblítő 579 ft hozzá. Puff neki...

Rá kell térjek a kajára, mert nem marad pénzem a végére. A gyerek 4-ig iskolában van, tehát általában csak vacsorára kell valamit csinálnom.

shutterstock 115461271

1. nap: Bundás kenyér paradicsommal: na ahhoz kell 10 tojás, meg egy kenyér. 400 ft a tojás, szép sárga, jó nagy, nem bolti, itt helyben veszem a faluban. Plusz a kenyér. 200 ft. Plusz a paradicsom. Az is 400 ft lesz, de legalább marad belőle. Az meg jó lesz szendvicsbe.

2. nap: Van egy kis sajt a hűtőben. Azt hiszem sajtos tejfölös tésztát fogok csinálni. Csak tejföl kell hozzá. Tésztát meg majd olyat eszünk ami van hozzá a spájzban. Egy nagy doboz. A maradék jó lesz nekem reggelire kenyérre. Ez így 430 ft.

3. nap. Rántott húúúúúús. Van egy kis csirkemell filé a fagyasztóban. Sütök hozzá krumplit. És ha marad addig paradicsom, akkor paradicsom saláta. A panírhoz van tojás (a bundás kenyérhez úgysem használom el az összeset), liszt még van, zsemlemorzsa is. Krumpli és olaj viszont kell. A krumpli olyan 400 ft körül lesz, az olaj meg 400 ft egy üveggel.

4. nap. Amikor turkáltam a fagyasztóban, volt ott egy csomag fagyasztott zöldborsó. Tejföl, liszt van, lesz belőle borsó főőőzelék. Ha veszek hozzá egy csomag virslit, azt megsütöm. 370 ft..

5. nap. Van egy kis darált hús is a fagyasztóban. Bolonyai lesz belőle, mert látom hogy világít a sűrített paradicsom konzerv. Valamilyen tészta meg mindig van itthon, a nagybevásárláskor veszek akciósat. Megúszom, nem kell hozzá vásárolnom semmit.

Valamikor be kell iktatnom egy papír írószert. A gyerek elhasználta a színes ceruzát. Hát ő az, akin biztosan nem spórolok. Háromszögletes (könnyebb fogni mint a hagyományosat, most tanul írni ez az én dilim, mint minden anyának én is neki a legjobbat), ez 1500 ft egy csomaggal.

Viszont én dolgozom. És már megint nincs egy nyomorult nylon harisnyám. Elfogy. Kiszakad. Na ebből 1 doboz tesco gazdaságos krepp 2000 ft, 6 db van benne, ez elég általában 2 hétre.

Kell narancs és banán. Meg alma. Sokba kerül.

Nem folytatom tovább. Nagyjából ebből is látszik minden.

Az az igazság, hogy mi jól élünk. Azt hiszem, mi vagyunk a középosztály. Mi vagyunk az az átlagos család, akikből egyre kevesebb van. A barátaink is hasonlóan élnek. Nem csak hétvégén eszünk húst, de van zöldség, van gyümölcs az asztalon mindig. Mi vagyunk azok, akik MÉG nem nyomorognak. Mi még meg tudjuk húzni a nadrágszíjat. DE! Ez MÉG így egy elfogadható élet. Bár már nem telik nyaralásra.

Bérből és fizetésből 10 éve el tudtunk menni egy 1 hetes nyaralásra nyáron. De mi 8 éve nem voltunk nyaralni. A barátaim nagy része megunta ezt a sakkozást amit én csinálok minden hónapban. Megunták a számlákkal való hadakozást. Megunták azt, hogy vagy a gázszámlát fizetik be időben, vagy hét közben nincs hús.

Most 2 havi gáz nincs befizetve, de akkor is fogok venni narancsot, és nem fog érdekelni, ha egyszerre tömi magába a gyerek az egészet. 10-e után majd be lesz fizetve az elmaradt 2 havi, és majd jön a víz vagy a villany számla tologatása.

A barátaink nem óhajtottak teljesen lecsúszni. Egyik napról a másikra összecsomagoltak, hátrahagytak mindent, és most a szélrózsa minden irányában vannak. Boldogan és nyugodtan. Ugyanúgy élnek mint mi 10 éve. Vagy mint ahogy mi most. A különbség az hogy nekem gyomorfekélyem van az idegességtől, gyűlölöm, hogy a számlákkal sakkozunk.

Ha netán novemberben a gyerek meglát egy doboz epret a zöldségesnél csak rápillant, és már a szemét azonnal veszi le róla.

Gyűlölöm az érzést, hogy nem tudom neki megvenni. Okos gyerek, elmehetek vele bárhová, ő sosem fog megnyikkanni, hogy szeretne ezt vagy azt. Ezt az epres jelenetet is véletlenül kaptam el. És nem azért, mert rossz anya vagyok. Nem azért, mert nem dolgozom és szarul keresek (bőven a minimálbér fölött keresek!) És nem azért, mert rosszul osztom be a pénzt. Hanem azért, mert valami el van cseszve ebbe az országban. Valami nagyon félresiklott.

Én nem tudom, hogy melyik politikus, melyik gazdasági szakember volt az, amelyik kitalálta hogy 47.000-ből meg lehet élni. Vagy azt hogy 28.000-ből meg lehet élni. Ez egy elmebaj.

Nem lehet ennyi pénzből megélni

Lehetetlen. Nem tudom mi alapján számolták ezt ki. De aki kiszámolta, és ezt jóvá is hagyta az egy tömeggyilkos. Mi lesz azzal az emberrel, aki most így él? Aki nem eszik zöldséget, gyümölcsöt, húst? Mi lesz azzal a gyerekkel, aki vitaminhiányosan, alultápláltan nő fel?

Jaaa, tudom, azért valamit mégis eszik, mert az anyukája meg az apukája kreatívan megoldja.

De ez nem élet, ez vegetálás és nyomor. Egy indurka pindurkát ha gondolkodnának. Mennyi betegség lesz ebből? Mennyi mindennek az oka a rossz táplálkozás? Ki fogja azokat a beteg embereket eltartani? Mert bizony ők nagyon nem fognak tudni dolgozni fizikai munkát 12 órát egy műszakban.

És akkor tételezzük fel csak egy pillanatra, hogy egyáltalán lenne munka.

Én már kipanaszkodtam hogy mennyire drága egy iskolakezdés. Persze lehet nekem azzal jönni, hogy nem kell külön a gyerekszobába a gyereknek íróasztal. DE KELL! Mert ez a normális, hogy a gyerekszobában van a gyereknek íróasztala! Egy másodpercre se felejtse el senki. Ez a NORMÁLIS! Az, hogy van íróasztal, és az hogy van a gyereknek külön szobája! És nem az, hogy egy szobában fűtünk az egész házban, ahol eleve csak 14 fok van!

Elfelejtettük milyen a minőségi normális élet...

Pár éve az volt a munkám, hogy családokhoz jártam ki. Beengedtek az otthonukba, egészen mély, komoly és őszinte beszélgetéseket folytattam velük. Ott ültem náluk a 70-80-90 és 2000-es években épült csodálatos családi házaikban, ahol majdnem minden kapura ki volt téve az eladó tábla. Tényleg szép, igényesen berendezett házak voltak. Tisztaság, rend mindenhol. Az egyetlen baj az volt, hogy kabátban ültünk. Az egyetlen befűtött szobában jegyzetelés közben majd lefagyott a kezem.

Feladtam, mert nem bírtam a nyomort hallgatni. Nem egyedi eset volt, hanem az volt számukra a normális. Munka sehol, pénz semmi, maradt a nyomor és a nélkülözés. Nyomor. Mert sem 47000-ből, sem 28000-ből nem lehet megélni. Jó esetben családi összefogással lehet nyomorogni, vegetálni, szépen csendben elsorvadni és meghalni. Egytől egyig jóravaló emberek.

Az előbb mentem oda lekapcsolni a fűtést, hisz egyedül vagyok itthon, majd felveszek még egy kardigánt, miattam nem kell hogy menjen. Majd ha a gyerekkel hazajövök, akkor bekapcsolom újra, és feltekerem 20 fokra.

shutterstock 106781207

Pontosan tudom, miről beszélek. Nem csak azért szeretnek átjönni a fiam barátai hétvégén, mert a fiam annyira jó fej. Ők 7-8-9 éves fejjel pontosan érzékelik, hogy itt sok a játék, meleg van, hús lesz ebédre, és van gyümölcs. Három éve még kiakadtam azon, amikor ittalvós bulit rendeztünk a gyerekeknek, és az egyik kislány hajat mosott, mert itt nagy sarokkád van, és nem kell vigyázni a meleg vízre, és majdnem sírva fakadt, hogy nekünk van hajszárítónk, amit használni is lehetett...

És most felnevelünk egy olyan generációt, ahol a meleg, a zöldség és a gyümölcs luxus, ahol mindenki remek ételeket főz hús nélkül, ahol éhesen fekszenek le aludni.

A középosztály fuldoklik. Fojtogató szorítás alatt van.

Akik lecsúsztak, azokkal már elbánt a rendszer, velük már nincs gond, halálra vannak ítélve. Lassú, keserves, sorvasztó, fájdalmas halálra. Most jössz te, és én. Most minket zsigerelnek ki. Elveszik a gyerekemtől a narancsot, a paradicsomot, a meleget, a szép tiszta ruhát, a villanyt, a meleg vizet.

Anya vagyok. Nem fogom hagyni! Ahogy anyák milliói nem hagyják!

Szerző: Maja Gabriella Mia

Forrás: Kendő Ereje

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2016.12.01 15:00:24dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)!

    Se férj, se csp., se gyerektartás, se semmi?
    (Jó is lenne, ha az autó csak napi 1000 Ft.-ba kerülne). :)

  • 2016.12.01 15:01:19a Lojalista

    A 10 tojás esete: nem ártott volna elolvasni a cikket, igaz vett 10 tojást (annyi 1 doboz) de nem az egészet használta fel reggelire, hanem "A panírhoz van tojás (a bundás kenyérhez úgysem használom el az összeset),", az olajat sem használja el egyszerre, de literes kiszerelésben árulják, nem decinként, folytassam ??? 6 pár harisnya, MERT "1 doboz Tesco gazdaságos krepp 2000 ft, 6 db van benne, ... ." Szóval előbb értelmezni, aztán kritizálni. Aki ma Magyarországon általános bérből él mind hasonló cipőben jár, vagy még rosszabban. Sajnos nem mindenki Tónika.

  • 2016.12.01 15:03:01Steppenwolf

    Mivel "jóval a minimálbér felett" keres, tételezzük fel, hogy átlagkeresetű. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem ő szúr el valamit, ha alig tudja eltartani egyetlen kiskorúját, úgy, hogy lényegében csak vacsorát kell biztosítania neki hétköznapokon.

    Egyébként a munkahelynek törvény általi kötelezettsége a munkába járás költségének bizonyos hányadát fedezni, ha vidékről jár be.

    Demagóg, hangulatkeltő, kattintásvadász poszt ez is, ami nagyon sok lábon sántít.

  • 2016.12.01 15:09:32Gonda István

    Becsülöm az őszinteségét, és megértem az indulatait, de a tények szintjén nagyon sok mindenben nem tudok igazat adni neki (ebből már nagyon sokat felsoroltak előttem a komentelők is). Nekünk 7 gyerekünk van, mindketten keresünk, nem vagyunk nagyon eleresztve anyagilag. Amit ő sérelmez, az számunkra természetes, logikus, takarékos, fenntartható élet, amibe születtünk, amit megszoktunk, és amire büszkék is vagyunk. Ha több pénzünk lenne, akkor sem vennénk pl. epret télen, mert nem tartjuk helyesnek, hogy Chiléből idáig fuvarozzák, és nem fűteném nap közben az egész lakást, legfeljebb ezt nem manuálisan oldanám meg, mint most, hanem egy okostelefonról vezérelhető termosztát rendszerrel.

  • 2016.12.01 15:13:35retinax

    Steppenwolf: egyáltalán nem biztos, hogy vidékről jár be. Lehet, hogy a város másik feléről, ami simán lehet 5-6 kilométer is. Ahol nincs tömegközlekedés, simán jelenthet gondot, hozzáteszem, az ország lakosságának a fele olyan helyen él, ahol nincs, szóval ez azért nem lenne akkora csoda. A háromezret, gondolom, a tankolásra tette félre, és nem most fogja kifizetni a kötelező biztosítást meg a féltengely cserét. Komolyan, ennyire nehéz elképzelni mások döntéseinek az okát? Én inkább azon csodálkozom, hogy hogy lehet kijönni egy-két átlagbérből, sőt, nem rég olvastam, hogy 250 ezer alatt az élet vegetálás. Én is inkább efelé hajlanék: az átlagbérből vegetálni lehet. Bár én nem igazán szoktam mások zsebében turkálni, és óvakodok attól, hogy beosszam helyettük a pénzüket, látom, hogy legtöbben iszonyatosan szorongnak minden költségre, és elsápadnak, amikor be kell fizetni valamit az iskolában. Vajon mennyiből gazdálkodik havonta, aki nem is lát átlagembereket, és nem látja, hogy mekkora a baj?

  • 2016.12.01 15:22:30zserzsenne

    A szerző FB szerint Budapesten él, míg a bejegyzésében világvégi faluról beszél. Hogy is van ez? 1000 forintból pedig nem sokfelé megy a kocsival, még akkor se, ha nagyvonalúan megfeledkezik a benzinen kívüli költségekről. Ha meg mégsem, akkor max. olyan távra megy, ami gyalog is elérhető...

  • 2016.12.01 15:24:20zserzsenne

    @retinax: Nagyon sokan látják mi a baj, de ez a bejegyzés rengeteg ponton támadható és sántít, véleményem szerint kitalált.

  • 2016.12.01 15:37:42Steppenwolf

    "hozzáteszem, az ország lakosságának a fele olyan helyen él, ahol nincs, szóval ez azért nem lenne akkora csoda"

    Azért ekkora baromságot már ne írj, hogy ötmillió ember zsákfaluban él, ahonnan sehova nincs tömegközlekedés. Mondjuk ilyen nincs is, mert a legutolsó, párlelkes faluból is van naponta legalább két buszjárat reggel, illetve este a közeli városba, vagy jobb esetben akár megyeszékhelyre.

    Egyébként kapaszkodj meg, én az országos átlagbér alatt keresek, bár ez itt Baranyában akár átlag felettinek is tekinthető. A párom is Phd fokozattal épphogy eléri az országos átlagbért, mégis kijövünk belőle, bár tény, hogy hülyeségekre, télen méregdrága fólia alatti íztelen paradicsomra, import eperre és társaira nem költünk és rántott húst sem vacsorára sütünk hétköznap, hanem vasárnap ebédre.

  • 2016.12.01 15:51:57Figyel Castro

    Kedves poszter, pár napja az indexen olvastam a posztot. Értem a gondot, és Ez tényleg nem kellene igy legyen, de: azzal csak jót teszel a gyerekednek, ha decemberben nem veszel neki epret... Helyette magyarázd el neki, miért nem.

  • 2016.12.01 15:56:37V.A.

    Ez egy kitalált, erőltetett, hatásvadász történet, annak is elég amatőr. Nem tudom miért kell ez ide.

  • 2016.12.01 16:04:19Lady Ann

    A posztot olvasva rájöttem, hogy mégsem élek olyan jól. Most tudunk mindketten kicsikét félretenni, de még nincs gyerekünk. Nem tudom, hogy lesz, hogy kettőnk kicsit több, mint szükségeséből kihozni 3 vagy 4 főre az életet... De legalább van hol laknunk, ami nem a banké, hanem a mienk, szóval így mi most középosztálybeliek vagyunk?

  • 2016.12.01 16:15:01dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)!

    V.A.
    "Ez egy kitalált, erőltetett, hatásvadász történet, annak is elég amatőr. Nem tudom miért kell ez ide."
    Ráadásul, állítólag(!) muszlim a szerző. Ezt még vegyük hozzá és akkor tisztul a kép.
    Kamuzik össze-vissza.

  • 2016.12.01 16:15:45dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)!

    Lady Ann
    Akkor legyen gyereketek, ha megengedhetitek magatoknak.

  • 2016.12.01 16:28:20yoisten

    Kedves Hozzászólok!

    Ahogy látom az itt felszólalok többsége még soha nem élt családban, vagy tartott fen lakást nettó keresetből. Az országos bérátlagból nem lehet megélni NORMÁLISAN, és nem lehet belőle elmenni csak úgy nyaralni! Csak a guglizni nem tudó vállalkozó komentelöknek: ez kb165 ezer forint / hó (1 gyerek kedvezményével) 530€/hó. Ha ketten keresnek 300-at az is csak számszakilag sok, értékben lószar! És ebből senki nem fog házat szigetelni (a meleg amúgy is fölfelé száll nem oldalra ), valamint ez az összeg jelen árakon egy normál családi nyaralás 1 heti ára, sajnos itthon is (és ne csak a szállásdíjat tessék számolni!!!)
    Persze nem kötelező paradicsomot meg kígyó uborkát enni télen, elvégre ilyenkor már van banán, narancs meg kiwi... Talán azon kellene elgondolkoznotok, hogy ha külföldön is ilyen árak vannak (mert ilyenek vannak!!!) és 3-4 szer többet keresnek az emberek, akkor miért ne vándorolnának ki???

  • 2016.12.01 16:37:42miriamele

    Az életem 14 év feletti része arra ment, hogy hogyan osszam be a soha nem eleget, hogy jusson először harisnyanadrágra, aztán gyerekruhára (magam varrtam), meg zeneoktatásra, meg táborra, meg a rosseb se tudja még mire. Banánra, amiből mindig kettőt vettem a két gyereknek. Ügyes voltam,mert minden megvolt, amit akartunk, de mindig lábujjhegyen álltam, és segítettek a szüleim, akik ugyanezt csinálták egy generációval korábban, és segítették őket is a szüleik, akik még egy generációval azelőtt is ugyanezt csinálták szülői segítség nélkül, mert ők korán elhaltak. Isten tudja, hány nemzedék van már, akik mentek a levesbe. Velem együtt.

  • 2016.12.01 16:41:52sweety

    Szerintem a cikk írója nem középosztálybeli. Én magamat sorolnám oda, nagy házban élünk, mindenkinek saját autója van, nincs befizetetlen számlánk, tartozásunk, bármikor tudunk utazni ha szeretnénk, jut pénz mindenre, de azért nem áll számolatlanul. Szerintem ez a középosztály.

  • 2016.12.01 16:43:47retinax

    Steppenwolf: helyi tömegközlekedésről beszéltem, mondjuk egy ötvenezres városon belül, egyik végétől a másikig.

  • 2016.12.01 17:33:29József Szigeti

    Azért, én azt gondolom, hogy egy normális országban egyedül is el lehet tartani a családot. Ismerek olyan családot, ahol mind a ketten dolgoznak, és még sem jön ki a matek. Egyébként, autóval járni igen csak nem luxus, főleg vidéken, ahol nem két percenként jár a 4-es 6-os, mint pesten, de hát a hülyepesti azthiszi, hogy mindenhol úgy van mint pesten. Én már csak tudom, egy kis kieső 50 lélekszámú pusztán éltem a feleségemmel és a fiammal, és 14 km-re jártam dolgozni, kerékpárral majd' egy évig mire sikerül egy (roncs) autót venni, hogy a 20 centis hóba ne kelljen tekerni 12 óra meló után havi 120-ért. Nem jutott gyümölcsre, meg szinte semmire, és 20-án már ment a matek.. Szerintem akik fröcsögnek a posztolóra, próbálják inkább ki hogy jönnének ki egyedül. Most Németországban élünk, egyedül dolgozom, kifizetek olyan 250 ezernyit albérletre, normálisan táplálkozunk, nincs elmaradott számla, a havi biztosítási fíjunk az autóra több, mint amit otthon egy évbe kellett fizetni, de így is félre tudunk tenni akár száz ezer forintot is havonta. Egyedül. Mi lesz, ha a feleségem is mubnkába áll.. Szerintem tegyétek össze a két kezetek, hogy normálisan tudtok élni odahaza!

  • 2016.12.01 17:49:42tede

    sweety: gratulálok, nekünk milla feletti bruttóval, lineárisan növekvő, most éppen 750-900e nettóval nem sikerült ezt megvalósítani. Gyakorlatilag mindent elköltöttük mostanáig, sőt fizetésen felül a néha beeső plusz pénzeket is feléltük. Persze fizettem tetemes hitelt, meg azért nincs spórolás például a kaján. Nyaralni nem voltunk 2 éve, egyrészt idő miatt, másrészt egyszerűen nem maradt rá.

    A vicc az, hogy nem élünk luxusban, bármennyire is hiszi azt mindenki. Törlesztések mellett, kicsit elengedi magát az ember és pikk-pakk már megint alig maradt a folyószámlán.

    Asszony elmegy bevásárolni és röpködnek a 20-30e-k pedig tényleg nem vesz kaviárt meg prémium pezsgőt. Ezt megismétli 3-4x hetente és ez csak a kaja meg a fogyó cuccok része.

    Nyilván lehetne spórolni, de mindig durva veszekedésekbe torkolt és most már inkább hagyom francba. Azért önkéntes nyugdíjba, meg ide-oda havi 50-60e-t pakolok, de ahhoz nem akarok nyugdíjig nyúlni. Ennyit tudtam kipréselni.

    Öcsém kint él németben a menyasszonyával és kb 1,5x ennyi pénzből gazdálkodik (kettejüknek marad nettó 4-4,5e eur havonta + beesik még némi pénz minden évben ezen felül is), de még ő sem él luxusban.

  • 2016.12.01 17:59:19sziszi81

    Sziasztok!
    Az a legnagyobb probléma, ebben az országban,hogy senki nem érzi át a problémáját szegény anyának,hanem mindenki csak ossza az észt. Igenis teljes mértékben igaza van, abban amit leírt...sajnos ma 10 családból 6-7 így él, csak nem vesszük észre,mert mindenki csak azt látja, ahogyan ő él, illetve e közelében élő emberek. Mindenki más és más mindenkinek mások az életkörülményei, mindenkinek megvannak a saját igényei. Nem lehet általánosítani!! Nem tudhatjuk,hol él, hol dolgozik,de nem elképzelhetetlen,hogy tényleg olcsóbban jön ki, ha autóval megy dolgozni, mintha tömeg közlekedne. Mi például egy Pest megyei aránylag nagy városban élünk. _Vannak buszjáratok,de vannak olyan részek is,ahová például csak két busszal lehet eljutni, ez oda-vissza 4 jegy, ami 4*300ft és ez csak egy nap!
    A posztoló nem írta,hogy 1 kg kenyérből készít bundást, lehet,hogy csak fél kg-ot vesz, sőt 200ft-ért valószínűleg annyit... és igen lehet,hogy 400ft-ért vesz 2főre krumpilt, mert náluk a falban annyiért van, nyilván nem csak 1kg-ot vesz. Aztán ott van az olaj, lehet,hogy nem kell egy egész üveg a rántott húshoz, de akkor is meg kell venni. Miért ne vehetne paradicsomot??? 4-5 db nem olyan vészesen drága, de miért ne vehetné meg ha a gyerek szereti, nem azon a 250-300 ft-on fog megbukni a családi költségvetés.

  • 2016.12.01 18:07:24Ráérek

    V.A.
    "Ez egy kitalált, erőltetett, hatásvadász történet, annak is elég amatőr. "


    Rögtön látszott már az elején!
    Nem értem, miért kellenek ilyen kamu posztok a Díványon is...
    Nem elég a munkahelyiterror, meg a hasonló "despota" nevével fémjelzett fullkamu blogok...???? (költői kérdés)

  • 2016.12.01 18:08:11sziszi81

    Kedves "Ráérek" !
    A posztoló nyilván beosztotta a fizetését hó elején, de az nagyon könnyen megtud ám csúszni...csak,hogy egy példát említsek, ha mondjuk beteg lett a gyerek a patikában nagyon gyorsan ott lehet hagyni több ezer forintot.

  • 2016.12.01 18:11:26Ráérek

    sziszi81
    sok kicsi sokra megy!

    De csak ismételni tudom a legelső hsz-omban leírt egyik mondatot: miért a hó végén kezdi el beosztani a pénzt...??
    Egy normális családban rögtön hó elején ezzel szokás kezdeni. És ha nem jut paradicsomra (tök fölösleges télen...), akkor vegyen almát, vagy savanyúkáposztát - amiben nem mellesleg sokkal több a c-vitamin.
    És még sorolhatnám....

    Hatásvadász kamu poszt.

  • 2016.12.01 18:42:38József Szigeti

    Mert az alma, meg a savanyú káposzta az nem is kerül pénzbe ugye? Jézusom..

  • 2016.12.01 19:05:25Ráérek

    Uramisten, te soha nem jársz piacra..????

    A 6-800 ft-os paradicsommal szemben az alma kilója 150-200, a savanyúkáposztának pedig 10 dekájában több C-vit. van, mint egy kiló napot-soha-nem-látott paradicsomban!

  • 2016.12.01 19:06:18Ráérek

    sziszi,

    akkor miért kezdi a posztot 28-ával....??? hogy akkor kezdte beosztani...???

  • 2016.12.01 19:25:03sziszi81

    Ráérek!
    A posztoló egy szóval se írta,hogy 28-án kezdi beosztani a pénzt... annyit ír csak,hogy 28-a van és 12000ft-ja van még. Gondolom beosztotta, olyat nem hallottál még,hogy közbejön valami?! Mi is éltünk évekig hónapról hónapra, fizetéskor befizettem a csekkeket, kifizettem minden kötelező kiadást és a maradékot osztottam be aszerint mennyi nap van még hátra a fizetésig. Volt hogy 1500ft, volt hogy csak 1000ft maradt egy napra tudtam,hogy ennyi van ennyit kell beosztani, de volt olyan hogy beteg lett a gyerek és gyógyszert kellett vennem 2000ft-ért olyan is volt,hogy szétjött a gyerek cipője újat kellett venni 3000ft-ért....3000ft 2 napi kaja pénz volt, és máris ugrott amit elterveztem.

  • 2016.12.01 19:30:19sziszi81

    Piacra?.... én se nagyon járok piacra...ami a mi városunkban van az messze van ahhoz,hogy gyalog menjek-jöjjek és még cipeljek is. A busz meg oda vissza 600ft, így marad a zöldséges ami nem messze van, itt 280-300ft az alma kilója. Ja és nem lehet egész télen csak almán meg savanyú káposztán élni...igen is veszek narancsot, mandarint és banánt is ha éppen olcsóbb, és paradicsomot is ha látok akciósan, a gyerekek úgysem szeretik a szendvicset káposztával, ellenben paradicsommal igen, bár hangsúlyozom ez ritkán fordul elő. Lehet,hogy a posztoló is akciósan vett pár darabot?!

  • 2016.12.01 20:43:54forro44

    Félelmetes, ahogyan nem értik itt egyesek, hogy a posztban leírtak már régen nem egyesek problémáiról, a beosztás nehézségeiről szólnak, hanem arról, ami a végén van: valami nagyon el lett cseszve ebben az országban. Ezt nem érteni biztosan jó, mert pl. Ráérek bizonyára nem tapasztalja ezt, tehát vagy vak, vagy vele és a környezetével semmi probléma, mindenki topon van, hát, őszinte irigykedésem, örüljön neki. De attól még a mások (és ők vannak többen) problémáiról látatlanba ideköpni, hogy "hatásvadász, kamu", ez már elég egyértelművé teszi a rózsaszín (narancs) szemüveg vastagságát... Direkt nem írok saját bajaimról részletesen, de megyeszékhelyen élve, értelmiségiként, egy gyereket eltartva, minden szavát pontosan értem és átélem a posztnak, miközben 70nm-en élünk, a második gyerekünk végzi az egyetemet (a nagyobb már Angliában), tartozásunk rengeteg, megtakarításunk semmi, lassan eljön a nyugdíj, mehetünk megdögleni, drága uraink meg parasztgyerekként nem urizálnak, csak helikoptereznek. Ráérek számára pedig mindez rendben van, egyen mindenki savanyúkáposztát, akinek nem tetszik... Vicc.

  • 2016.12.01 22:22:37dívamacska

    tede: 3-4 naponta elkölteni 20-30 ezret bevásárlásra azért nem kismiska, még ha kizárólag a legminőségibb biocuccokat eszitek is.

  • 2016.12.01 22:37:38Va_Sza

    Sok kommentelővel egyetértek, néhánnyal nem. A bővebbet itt fejtettem ki, néhány posztoló saját véleményét is belefűzve:
    [link]
    Várom a ti gondolataitokat is a blogra, vitatkozzunk felnőtt emberek módjára! :)

  • 2016.12.01 23:13:00laci_52

    Itt valami rohadtul nem stimmel! Ha mindketten jóval a minimálbér felett keresnek, a családi pótlékkal és a gyerekkedvezménnyel együtt befolyik havi nettó 300 ezer forint. Abból ilyen gondok nincsenek, mint amilyenek a cikkben leírva vannak.

  • 2016.12.02 10:03:08Nancsibacsi

    @Ráérek: Engem nem érdekel a vallása, de szerintem tény hogy egy HÁZASPÁR 1-2 gyerekkel átlagkeresetből SIMÁN meg tud élni - pláne ha a lakás kérdés rendezett számukra. A feleségem GYEDen van, valamivel átlag fölött keresek - de nem többszörösét - és hónapról hónapra FÉLRE TUDUNK RAKNI. Ha a lakás nem saját, kifizetett lenne, hanem hitellel terhelt/bérelt, akkor jelenleg nem tudnánk félrerakni, de ha a feleségem ismét dolgozni kezdene, akkor ismét csak félre tudnánk rakni.

    Mi kell ehhez? Hát pl. az, hogy ne 160 ezer legyen a havi rezsink egy szigeteletlen, nagy családi házban, hanem 40-50 ezer egy sima 3 szobás panelban. Aki pl. családi házban lakik, és panaszkodik hogy nincs elég pénze, az számomra eleve érthetetlen, hiszen ő saját maga vállalja azt a havi +100-200 eFt költséget (ugye családi ház szinten tartása, ami panelnál benne van a közös költségben is kb évi 1 millió). Luxus körülmények között él, és nem jut fűtésre, meg kajára? Miért nem költözik szerényebb körülmények közé?
    Autót se úgy kell venni, hogy van 1 millió forintunk, akkor megveszünk egy 2 milliós, 15 éves ex-prémiumot (BMW) hitelre. Hanem úgy, hogy van 8 milliónk, és megveszünk egy 3 milliós diszkontot (Dacia) KP-ra. Sehol sincs előírva, hogy olyan autót vegyünk, ami évekre földhöz b.ssza az államháztartást.
    Nyaralni se kell menni tengerpartra, ha nincs pénzünk rá - de akciós a hitel, és majd kifizetjük apránként. Nem lehet tücsök módra élni, mert akkor végtelen sok pénzt el lehet költeni.

    Én megtehetném hogy családi házat vegyek a panel helyett, de - bár még van vagy 20-25 évem - inkább veszek még 1-2 panelt, aminek a kiadásából származó összeg lesz majd a nyugdíjam. Nem 28-án kell beosztani a pénzt, és nem csak 1 hónapra kell előre látni.

  • 2016.12.02 11:48:02anyujobbantudja

    Panelban, 3-an (2 felnőtt, 1 egy éves gyerek) élünk, 2x 150.000 feletti fizetésből. Autó is van, hitelmentes kecó. Nem nyomorgunk. Anyósék besegítenek, ez tény, de soha nem eszünk parizert vajas kenyérrel, ha ők nem lennének is megélnénk. Szűkösebben, de nem fillérbaszó módon. Ezt túlzásnak érzem az írótól.

  • 2016.12.02 12:15:40Kurt úrfi teutonordikus vezértroll

    Azért az nagyon szomorú, hogy a megszólalók nagy része csak fikázza ezt.
    Embertelen világban élünk.

  • 2016.12.02 12:49:06Zka

    "havi nettó 300 ezer forint. Abból ilyen gondok nincsenek, mint amilyenek a cikkben leírva vannak."

    De vannak, ha nyakig állnak a hitelben pl. Ami persze nem a társadalom meg a rendszer hibája.

  • 2016.12.02 12:52:44Zka

    Költői kérdés a nyomi komment enginehez: hova csavargott el az előző kommentem, amiben leírtam, hogy akinek forintos gondjai vannak hétköznapi dolgokkal, az nem középosztálybeli?

  • 2016.12.02 14:33:51sziszi81

    Az író, sehol nem írta,hogy havi 300 000 ft-ból élnek!

  • 2016.12.03 06:15:01Nancsibacsi

    @sziszi81: Ha ketten vannak, és a középosztályhoz sorolja magukat, akkor feltételezhető hogy mindketten átlagbért kapnak, ami kb nettó 160ezer országosan, 195ezer Budapesten. Vagyis a 300-al még alá is lőtt, aki ezt írta. Ha ettől jelentősen kevesebbet keresnek, akkor nem a középosztályhoz tartoznak.

  • 2016.12.04 12:27:01Bankersbox

    Biztosan en elek vmi parhuzamos vilagban, de azt latom, hogy Budapesten a kornyezetemben rengeteg, brutto 6-800 ezres, 1 millios allas van, ami betoltetlen, mert nem talalnak ra embert. Ezek zomeben mernoki melok. De azert a szakmunkas is hazavisz 300-at minimum.

    Lehet szidni az Orban kurmanyt is, de ha az az elvonasi szisztema maradt volna, mint az "elmultnyocevben", akkor ca. ketszazezerrel kevesebbet vinnek haza a honap vegen.

    A blogirot nem ertem, hogy miert nem keres masik allas. Kozelebb, rugalmasabbat, tobb fizetesert. Ha igy van lehetosege hetkoznaponkent otthon maradni, siman el tud menni interjura.

    Nekem ez az iras egy frusztalt hulyepicsa nyekergesenek tunik. Ahogy mar elottem feltettek a kerdest, apuka hol van?

  • 2016.12.04 12:34:15Bankersbox

    Egyenkent ahogy rakerestem ennek a nonek a nevere egy rakas fejkendos kep jon elo. Ami szerintem a noi elnyomas, a himsovinizmus szimboluma. A muszlimok csomagoljak szemeteszsakba az asszonyt, es alazzak le mindenfele kozepkori szokasokkal.

    Ha ez a no ilyen hulye, a valosagban, ami lejon a kepekbol, meg ebbol az irasbol, akkor nem csoda, hogy nem boldogul az eletben.

    Mondjuk nyisson egy giroszost, ott jo ez az nepviselet munkaruhanak.

  • 2016.12.04 13:15:58ddt2001

    Nyavajog a divatmuszlimnak átvedlett ribanc...

    Mikor ellette a gyerekeket, akkor mégis mit gondolt, hogy fogja felnevelni őket?

    Ja pár éve még "menő" volt arabokkall haverkodni, meg párzani? Harminc felett - amikor már nem a nő választ - kikerült a szemétdombra, meg a valóságba, és itt, meg a blogjában kesereg, hogy egy fogtömésre sincs már pénze.

    Megkérdezem én is. Hol van a férj?

  • 2016.12.04 18:43:44vincent66

    [link]

  • 2016.12.04 21:18:59vilagpolgar

    tede:

    "nekünk milla feletti bruttóval, lineárisan növekvő, most éppen 750-900e nettóval nem sikerült ezt megvalósítani."

    Akkor valamelyikőtök szerencsejáték függő, vagy nem tudom, de ennyit nem lehet elszórni egyszerűen...
    Ebből kijönne egy 4 szobás albérlet + 2 kocsi lízingelése + fullos kaja két főre és még maradna is megtakarításra.
    Mennyi hiteled volt, amit törlesztesz?
    Tényleg összeírhatnád pl: egy heti teljes költésedet, mert nagyon kíváncsi vagyok rá.

  • 2016.12.04 21:32:12Qkatut

    33333

  • 2016.12.05 13:33:24Tútótuk_rátótuk

    Középosztály azért szerintem nem így él, legalábbis nem ez a tipikus... Persze a posztoló problémáját ez nem oldja meg. Említette, hogy sok ismerőse külföldre ment - akkor talán ez lenne számára is a kézenkekvő megoldás.

  • 2016.12.06 10:48:377400ow

    "ddt2001

    Nyavajog a divatmuszlimnak átvedlett ribanc..."
    Ha már, akkor nyavalyog, keves fajmagyar. És maga kicsoda? A stílusa után itélve körösztény európai.

  • 2016.12.06 14:59:01Sanus

    tede: elmész te a picsába...

  • 2016.12.06 15:03:21Sanus

    Nancsibácsi: Családi házban élek. Anyámék panelban. Csak nyáron kifizetnek a fűtésre annyit, mint az én éves fűtésköltségem. Nekem nem kell évente nyílászárót/tető/szigetelést cserélni ezért a fenntartási költséged nem értelmezhető - a szobafestés és egyéb lakáson belüli munkákat nem fedezi a közös költség. Ez utóbbi amúgy a legtöbb lakótelepen eléggé rablás mértékű. Spórolni sem tudnak rajta, mert amíg én ha kimegyek az udavrra nem kapcsolom fel a kinti villanyt, addig a lépcsőházban boldog-boldogtalan éjjel-nappal világít, akár 10 emeleten keresztül...

  • 2016.12.06 19:47:49venus11

    Na!!! Elolvastam a cikket. Elkezdtem olvasni a kommenteket. Gyorsan abban is hagytam. Aki bármilyen kivetni valót, ki okosítani valót stb. stb. stb. annak azt kívánom, élje át a sokaknak jutott mindennapi életet!!! Vajon miért fontos egyeseknek a mások "nyomorát" lenézni, megkérdőjelezni, miközben a sajátját görcsösen rejtegeti? Igen szarul élünk!! Bocsánat! Létezünk! Annyira szarul, hogy inkább homokba dugjuk a fejünket, hogy ne is lássuk

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta