SZÜLŐSÉG

Sulinapló: Az iskola feneketlen persely

2009. október 12., hétfő 13:58

Az első egy hónapról számolt be a tanító néni és a napközis pedagógus a második szülői értekezleten: sok dicséretet kaptunk (igen, mi szülők is), részletesen elmondták a heti és a napirendet is, így megtudtuk, hogy szinte szusszanásnyi idejük sincs a gyerekeknek, ami nem biztos, hogy jó. Beszedtek egy kisebb vagyont osztálypénz és iskolakezdési hozzájárulás címen, amelyet a szülők szó nélkül fizettek be a közös kasszába.

Egy korábbi posztban azon gondolkoztam, milyen különórára írassuk be Málnit. A szülői értekezleten elhangzott, hogy míg régen a napközis pedagógus feladata volt foglalkozásokat tervezni a napköziseknek, manapság túl sok foglalkozás közül lehet választani, majd elmondták, hogy jól gondoljuk át a különórákat, mert az sem jó, ha a gyerek minden perce be van osztva és folyton rohan valami szakkörre.

Jelentem, nálunk maradt a rajztagozathoz szerintem (és 23 további szülő szerint) szükséges heti kettő művészeti oktatás (mostanában agyagoznak), heti egy úszás (8 héten keresztül), és egyszer angol szakkör. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hétfőtől csütörtökig minden délután van egy különóra, ami talán soknak tűnik, de az egyik belőle sport, a másik kettőn olyasmivel foglalkozik a gyerek, amit imád (kézműveskedés) és csak egy, ami szellemi erőfeszítést igényel. Van olyan gyerek, aki ennél sokkal több délutáni foglalkozáson vesz részt. Málni jelezte, hogy mégiscsak szeretne akrobatikus rock and rollra járni, de egyelőre lebeszéltem róla. Meglátjuk néhány hét múlva, hogy mennyire érzi megterhelőnek a különóráit. A múltkori hullafáradtság sokat javult.

A szülőin sok dicséretet kaptunk: kiemelte a tanítónő, hogy nagyon örül annak, hogy megfogadtuk a tanácsát és nem visznek a gyerekek chipset, kólát és egyéb egészségtelen ételeket tízóraira, sok gyereknél lát minden nap almát, körtét és más gyümölcsöket (gondolatban megveregettem a vállam). Megköszönte a sok termést, falevelet, virágot, amit rajzórára küldtünk és általánosságban a gyerekek viselkedéséről és teherbírásáról is szó esett. Aki további infókra volt kíváncsi, a szülői végén odamehetett és választ kaphatott kérdéseire.

A szülői munkaközösség havi 800 forintos osztálypénzt szavazott meg, ehhez hozzá kellett tenni gyerekenként 2500 forint „indulási költséget”, amelyből sportszereket és egyéb dolgokat vesz az iskola. A művészeti oktatás havonta 3 ezerbe, a nyolc alkalmas úszóbérlet pedig 7500 forintba kerül. Ma ebédet is kellett fizetni: 8170 forintot küldtem borítékban. És ez még csak egy gyerek. Azt hiszem, nem árt, ha spórol az ember az iskolás korú gyerekeire.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.10.12 17:27:27kisteve

    pont tegnap neztem meg hogy mennyibe is kerul az asvanyvizes palackon buzgon hirdetett angol ovi. hat, havi 170.000 plusz ovi idon kivul van meg jatszohaz ami kulon penzbe kerul...

  • 2009.10.12 17:28:13Borcsika

    És a gyerek utál odajárni, mert az óvó néni, az egyik, egy egy öntelt tyúk, és állandóan azzal van elfoglalva, hogy a szülőkön fogást keressen.

    Egyetértek Ribizlee-vel, hogy a legtöbb odagyöpösödött tanerő, és kiszolgálószeméylzet gyakorlatilag agyhalott.

  • 2009.10.12 17:30:47bölcsésztanár

    cicanyuszi,
    Hát ja. Aktív tanerő koromban kapacitáltak, hogy tartsak korrepetálást, mert igény lenne rá. Kérdeztem, mit fizetnek. Semmit. Ja, akkor nincs. Meg szakkör. Ha van kedvem, tartsak. Nem volt. Mondtam, mutasson már egy ügyvédet vagy egy takarítónőt, aki egy percet is dolgozik ingyen. De hát van olyan kolléga, aki csinálja, mert szereti a gyerekeket! Mondtam, én is szeretem őket.
    Egyébként durvább dolgok is várhatók, ha tényleg ez az új önkormányzati költségvetés fog életbe lépni, de itt most be is fejezem...

  • 2009.10.12 17:31:45nyina&mika

    manka, akkor lebuktatom magam, hogy már rájöttem ki vagy és írok neked fészbukon :)

  • 2009.10.12 17:31:50Borcsika

    ja, a kaját elfelejtettem, hogy már júniusban befizettem szeptemberre, szeptemberben októberre. NApi 320 Ft.

  • 2009.10.12 17:33:57Magenta

    Lányoméknál idén a matektanár és a töritanár vállalta, hogy tart korrepetálást. Hogy a suli fizet-e, nem tudom, de hogy náluk nem fogok morogni az év végi ajándék miatt, az tuti.
    Szerintem irtó jó fejek.

  • 2009.10.12 17:55:29guest0123456789

    Leszarom.

  • 2009.10.12 18:00:18Starlark

    Hybe: Sejtettem. Itt 52K egy hónap de abban benne van már a kaja is. Iskola előkészítős évfolyama viszont nincs...
    Csak végszükséglet esetére lenne jó ha nagyon gáz az állami.

  • 2009.10.12 18:04:41cozumel

    Guest

    mostmar elmondhatod, hogy neked is erdemes volt
    megszuletned
    indapasst keszitened
    felkelned a mai nap


    tetszoleges, a kommented utan...

  • 2009.10.12 18:50:30Farkasokkal táncoló

    Unokám még nem iskolás, de igencsak nyeli a pénzt.
    Legkevesebb az ovoda, mert a havi kosztja olyan 5 és 6 ezer ft között van, csoportpénz itt nincsen, sőt tisztasági csomagot se kell bevinni, sőt gyümölcsöt sem. (Előző oviban mind3 volt.)
    Viszont ugye fejleszteni kell, és ez kerül sokba. Heti egy néptánc 3000. úszásoktatás 10 alkalom írd és mond 18.000, zeneovi 10 alkalom 15.000. Ja és év elején tornafelszerelés, benti cipő, külön cucc az ayries tornára. Most be kellett fizetni táncházra 700 ft-ot, nem tudom mi is ez.

  • 2009.10.12 18:56:27orszon

    Na akkor a másik oldal! Ovónéni OTTHONRÓL saját pénzből beviszi a rajzlapot, zsírkrétát, filctollat, ceruzát, mert az önkormányzatnak nincs rá pénze, a szülők meg még azt a vackos 2000 FT-t a 3bábszínházra meg a félévi egy tisztaságcsomagot is sajnálják. Úszás ingyen van.

  • 2009.10.12 18:58:19nagyleany

    A mi tanito nenink kozolte tavaly, hogy o mindenfajta kulon ajandekok nelkul is imadni fogja a gyerekeinket. Az egesz evre 5 eurot fizettunk be.....de minek is tobbet osztalypenz gyanant.ebbol vette a gyerekeknek az adventi ajandekot , amit a gyerekek 24 nap alatt kihuztak a adventi zsakbol. A tanitononek egyszer volt szulinapja....a gyerekek hoztak 1 szal viragot, amit egy szorgos szulo az eslo ora elott gyorsan osszekotott, es kaptt meg par szem Belga pralinet. ennyi semmi tobb. a gyerekek imadjak a tanitonot, es viszont.....a gyerekek a menzan kartyaval fizetnek, mindenki annyit fizet ki amennyit megevett... megevett.......

  • 2009.10.12 18:59:27nagyleany

    minden gyerek 1 szal viragot....

  • 2009.10.12 19:10:42Farkasokkal táncoló

    Orszon, mikor a lányaim voltak ovodások, akkor minden szülő meg lett kérve, hogy aki tud, az hozzon a munkahelyéről papírt, olyan is jó aminek csak az egyik felére lehet már rajzolni. Meg hogy aki tud, hozzon be ceruzát, filctollakat a munkahelyéről... :-)

    Itt csak az van kiírva, hogy terméseket kérnek, meg dugókat, meg ilyesmiket amiket otthon amúgy kidobnánk, de kézműveskedni jó lesz.

  • 2009.10.12 19:22:58sony

    Mondjuk fel lehet bosszantani magunkat néhány kiadáson, de vannak, amik érthetőek. Én igenis szívesen viszek be havonta egyszer pár kiló gyümölcsöt, ha cserébe a gyerek tízóraira mindennap gyümölcsöt eszik a társaival. Mert így a gyümölcsevés nem anya heppje lesz, hanem közösségi élmény, ami nem mindegy a későbbiekben. Nálunk még zöldséget is lehet bevinni, azt az uzsi mellé adják oda.
    Szerintem az sem baj, ha az óvodában rajzlapot, gyurmát, festéket kérnek, ha már állami források nincsenek erre. Ha a gyerek otthon lenne, ugyanúgy venni kellene ilyesmiket, kivéve persze ha a szülők úgy gondolják, szükségtelen fejleszteni a gyereket. Szerintem sokkal nagyobb baj lenne az, ha az oviban nem rajzolnának, festenének, gyurmáznának a gyerekek.
    Kosztpénz: jelentkezzen, aki 20 napra ki tud hozni egy reggeli-ebéd-uzsonna menüt 6000 Ft-ból. Az napi 300 Ft! A gyerek otthon is eszik, szerintem többért, mint az oviban.

    Persze jobb lenne, ha az állam fizetné ezeket. De nem fizeti. Innentől pedig a mi előnyünket szolgálja, hogy valaki az oviban vállalja a plusz macerát, és szóljon a szülőknek, hogy hozzanak gyümölcsöt, papírt, festéket, gyurmát.

  • 2009.10.12 19:44:28Magenta

    Hát én inkább megveszem boltban a filctollat meg a papírt, nyögés nélkül, mint hogy a munkahelyemről lopkodjak. :( Milyen dolog már ilyenre biztatni a szülőket?

    Nálunk, amire nyomtatva van papír, azt nem lehet kihozni a cégtől, mert céges adatok vannak rajta.

  • 2009.10.12 19:52:05Starlark

    FT: ez manapság nem működne. Vannak munkahelyek ahol fénymásolni és nyomtatni is csak indokkal lehet, és írják ki mire mennyi papírt használt el.
    Nálunk még ennyire nem szigorú a helyzet de írószer ellátás egy évben egyszer januárban van 2db toll, pár dosszié, füzet, pár doboz tűzőkapocs, és gemkapocs képében azt ennyi be kell osztani.

  • 2009.10.12 19:53:07Kipikopii

    2009.10.12 19:44:28Magenta
    Magenta: szerintem a kidobasra szant, nem bizalmasnak szamito munkahelyi papir elvitele inkabb az ujrahasznositas, mint a lopas kategoriaba esik. Nalunk a munkahelyen a bizalmasnak szamito anyagot eleve lezart kukaba kell dobni, vagy bedaralni, de a tobbi mehet ujrafelhasznositasra.

  • 2009.10.12 20:03:31Magenta

    Kipikopii, én szerződésekkel dolgozom, csak bizalmas papírok vannak.

    De a filctoll, üres papír, ceruza, amit a cég vesz az ő pénzén, az nem az én tulajdonom, ergo lopás.
    Tudom, mindenki azzal fog jönni, hogy nem ettől megy tönkre a cég, de a sok kicsi...

  • 2009.10.12 20:05:08manka78

    Nálunk ezért szednek pénzt fénymásolásra a suliban. Az iskola összes diákjának kötelezően 500 ft-ot kell beadnia rá.

  • 2009.10.12 20:06:59Magenta

    manka, nálunk ellenőrzi a cég, mit és mennyit fénymásolsz, pont azért, mert nagyon durván elszabadult a dolog. :(

  • 2009.10.12 20:09:18Magenta

    Ja és az irodaszert személyre szólóan kell rendelni, ha rendelsz két csomag filctollat és nem kell a munkádhoz, akkor megkérdezik, hogy miért.
    Ok: a fenti.

  • 2009.10.12 20:10:36Kipikopii

    Magenta: teljesen egyetertek veled, nalatok akkor erre nincs lehetoseg (marmint a papir ujrafelhasznalasra). Iroszer, ures papir, stb, elhozatala meg valoban lopas, ezt kar is szepiteni.

  • 2009.10.12 20:20:11ági anyu

    2009.10.12 14:47:35aytron
    Na ez az én állandó konfliktusom a különböző gyerekeim osztályaiban és csoportjaiban. Előre közlöm, hogy ilyesmire nem adok pénzt. Pedagógusnapi virágcsokorra igen, de karácsonyi DVD-lejátszóra, aranyláncra, fittyfenére nem...

  • 2009.10.12 20:21:02baudolinA

    Magenta,
    a filcek stb. elvitele szerintem is lopás. Ha nem bizalmas papírokról van szó, hanem másról, akkor nekem adhatod, ugyanis tolmácsjegyzetnek kiválóan megfelel. :)

  • 2009.10.12 20:33:05Kockásfülűnyúl

    Osztálypénz:1000 /hó, bábszínház bérlet: 2800, úszás 1000/alkalom, kézműves szakkör:2800/hó.Ebédpénz fizetés holnap:9800.Ezenkívül osztálykirándulás?, Tudorka újság:400/hó, télapó?.Nagyjából ennyi, de ez is bőven elég:)Ja, kötelező olvasmány, Biblia, Énekeskönyv, helyesírási szótár + közmondások, szólások, és egyéb gyűjtemények.És akkor még ruhát, cipőt stb. nem is vettem:)

  • 2009.10.12 20:40:03Manóbuci

    Nekem sem iskolás még a nagyobbam sem, de oviban is van csoportpénz, be kell vinni gyümölcsöt, író- és rajzlapot, színespapírt, ragasztót, anyámtyúkját. Nem panasz, mert nem vágott földhöz, csak "mondom". Nem az iskolában kezdődnek a költségek sajna. Étkezést is fizetni kell oviban is, színházba is jártak amíg nem volt kötelező minden gyerekeket szállító buszra a gyerekülés+biztonsági öv. Azóta nem járnak, azt már nem fizetünk. Úszni magam hordom mert azt is a szomszéd településen lehet csak (ott van uszoda) benzinköltség nélkül is 6000 Ft havonta.

  • 2009.10.12 20:55:21nyúlmama

    Vakmacska, a közös beszerzés azért nem ugyanaz egy oviban, mint máshol. A barátnőméknél kitalálták, hogy nem az óvónénik veszik meg a papírt, ezt-azt, hanem központilag. Nagyon jó volt. Kaptak bicikliket, amik egy nap alatt atomjaikra estek szét, használhatatlan filctollat, ceruzát.
    Aki nem ezzel dolgozik, nem tudja, milyet érdemes venni.
    A költségekről: az ebéd kérdésében sonyval maximálisan egyetértek: Ki tudja ennyiből kihozni a gyerek 20 napi, napi 3X étkezését?
    Jelzem, a szülő által befizetett ebédpénzt az önkormányzat még kiegészíti.( Ehhez különben az ovinak semmi köze)
    Tudomásul kell venni, hogy az állam ennyit ad, és nem többet. Kevés a gyümölcs, ha a szülők nem hoznak, nem esznek a gyerekek.Lehet azt is, hogy nem kérünk be Wc papírt, zsepit, de akkor másra nem jut, mert a pénz adott.Nálunk kb. egy csomag zsepi, egy Wc papír jut havonta egy gyerekre, szalvétát és szappant 3x egy évben kell hozni.A gyümölcsből nem is jut egyszer egy hónapban mindenkire.
    Alapítványunk is van, amiből a játékokat vesszük meg pl. karácsonyra, finanszírozunk néhány kirándulást, és kézműves alapanyagokat veszünk.Állami költségvetésből erre nem, vagy csak nagyon kevésre, és nem a jó minőségüre jut.

  • 2009.10.12 21:01:07nyúlmama

    A bábszínház, egyéb előadások nincsenek ingyen, de nálunk a szülők örülnek ennek, és igénylik.Amúgy el szoktunk számolni a pénzzel. De csak egy adalék még: senki nem kérte egyénileg az elszámolást, megbíztak bennünk, elég volt, hogy kitettem a faliújságra.(idén egyébként e-mailban elküldtem mindenkinek.
    Az meg, hogy gyűjtenek a pedagógusnak, az a szülők sara, nem kérjük, sőt, mi kértük is, hogy ne gyűjtögessenek.Ha hoz valaki, azt viszont nem adom vissza, úgy gondolom, ez sértés is lenne.

  • 2009.10.12 21:38:21nyuszianyu

    2009.10.12 14:34:02Starlark
    50000/hó. Először durvának tűnt, de utánagondoltunk, hogy saját uszodája van az ovinak, így az úszás nem havi 14000+ benzin, csak 2400, az angol is horror lenne, így heti 2 van, 3600ért...és nem kell vinnem semmit, se wc-papír, zsepi, szalvéta, stb., se gyümölcs, össz. 1 fogkefe kellett. Qrva drága, most rámegy a gyed+ a csp, de az itteni ovi nagyon gáz, nem nagyon volt verzió.

  • 2009.10.12 21:43:58nyúlmama

    50000, és plusz, amit írsz, vagy ezek benne vannak?

  • 2009.10.12 21:52:18bella cullen

    Sziasztok!
    Kisvárosban élünk, a lányom középsős az oviban.
    Szeptemberben kell vinni tisztasági csomagot: papírzsepit, WC papírt, folyékony szappant, szalvétát, fogkrémet. Mindenből 1 db- ot/ kisebb csomagot. Ez elég sokáig kitart, azt hiszem, most 25- en vannak a csoportban. Későbbi hónapokban, ha ezekből elfogy valami, azt a csoportpénzből pótolják, ami 500 Ft/ hó. 2200 Ft a színház, 3 előadás, buszozni nem kell, csak 5 percet sétálni. :) Vannak szakkörök, 1000 Ft/ hó. 180 Ft/ 350 Ft az újság/ hó. (MiniManó vagy Tappancs.) Minden hétfőn van gyümölcsnap, minden gyerek visz 1 gyümit, csinálnak belőle salátát néha. :) Akinek van kertje, több gyümölcsöt is szokott vinni, mi is, ami éppen érik. Torna heti egyszer, ingyenes. Úszás 12.000 Ft szokott lenni, 6 alkalom és busz, de ezt pontosan nem tudom. Amúgy a csoportpénzből megy a gyerekek szülinapi ajándéka, a Mikuláscsomag, a húsvéti ez- az, egy kis karácsonyi meglepi, a ballagók ajándéka. Kirándulásra, erdei ovira külön fizetünk, de az ovi gyűjti az újságokat és a PETpalackokat is, ebből is befolyik egy kis pénz, valamint pályázatokat is szoktak nyerni. :)

  • 2009.10.12 21:57:45nyuszianyu

    2009.10.12 19:22:58sony
    ...a gyerek otthon is eszik..., úgy ám, igaz, hogy napi 680 ft a gyerek kajája, de rendes adagot és finomat kap, mióta ovis, itthon 2-3 pohár kakaó meg valami hideg vacsi fogy az ő részéről...ami meglátszik az itthoni kiadásokon.

  • 2009.10.12 22:04:48nyuszianyu

    nyúlmama
    50e az ovi, kb. 12e a kaja, 7e az úszás+angol+néptánc(mindez bent az oviban, sehova nem kell menniük, az uszi a kert végében), hittan ingyen. Ha azt veszem, hogy állami ovi + külön angol, úszás, néptánc, hittan + mindez 4 helyre benzinpénzben mennyi lenne...nem is számoltam ki. Biztos sokan hülyének tartanak, mert ennyi a csp+gyed...

  • 2009.10.12 22:16:31nyúlmama

    Jó, ehhez képest akkor ez, ha jól számolom, havi 69 ezer forint. Ebből elhiszem, hogy telik Wc papírra,gyümölcsre.Az állami ovi azért kéri ezeket, mert nincs ennyi pénze.
    Ott fix pénz az ebéd, most kb. 7800 forint/hó.
    És ezt most nem neked írom,nem azért, mert magánba jártok, csak a tények kedvéért.

  • 2009.10.12 22:20:32no comment 01

    nyuszianyu senki nem tart hülyének a csp. meg a gyedet,pont erre a célra adják..gyerekekre..:))

  • 2009.10.12 22:22:39cirko

    Nálunk egyik lányom most kezdete az iskolát és a kisebbik lányom nagycsoportos. A nagyobbiknak az oszt.pénz 2500 Ft/félév és fénymásolópapirt, szalvétát kellett az év elején bevinni, állítólag ezenkívül más nem kell, persze a különórákat leszámítva, de azt mindenki egyénileg döntheti el, hogy a gyereke mit bír és mit nem. Az oviban, havi 500 ft, csoportpénz és havi 500 ft alapítványi hozzájárulás van, és ehhez jön a cca 1500 ft/hó néptánc és 1500 ft/hó, különtorna, valamint a havi egyszeri gyümölcsnap, ezeket én egyáltalán nem találom túlzónak. Az eddigi szokás szerint az oviban ebből fedezik a kirándulásokat, a színházlátogatásokat, a külön buszt. Ja és novembertől indul a heti egy korcsolya óra, alkalmanként 1000 ft-ért, de mivel a nagyobbik lányom imádta és tök jól meg is tanult korizni, ezt a kicsinél sem fogjuk kihagyni. Az iskolában cca 8000 ft/hó kajapénz, míg az oviban cca 7000 ft/hó, amiből én bevallom, hogy nem tudnám "megetetni" a gyerekeket. Nekem az jött le eddig, hogy ha valamit csoportosan szerveznek az mindig olcsóbbra jön ki, mintha én egyénileg akciózom, mert én az úszást "egyénileg" szervezem és semmivel nem olcsóbb mint bármilyen ovis/isis szervezés.

  • 2009.10.12 22:31:02nyúlmama

    Nekem az jött le eddig, hogy ha valamit csoportosan szerveznek az mindig olcsóbbra jön ki, mintha én egyénileg akciózom, mert én az úszást "egyénileg" szervezem és semmivel nem olcsóbb mint bármilyen ovis/isis szervezés.

    cirko, így van, pl a korinál ha a szülő viszi, drágább, mert hétvégén drágább, plusz neki is kell belépő.A színháznál is drágábba hétvégi jegy, és nem egy kell, hanem minimum kettő.

  • 2009.10.12 22:34:25cirko

    Nyúlmama: na akkor egyetértünk

  • 2009.10.12 23:03:45horadi

    A lányaim most kezdték az ovit.
    - a kaja kb. 7500 Ft/hó.
    - tisztasági csomag havonta: 1 százas papirzsepi, 1 százas szalvéta, 2 guriga wc papir, 1 doboz folyékony szappan.
    - a szülőin múlt héten szóltak, hogy vigyünk be gyümölcsöt, aki és ahogyan tud, illetve sok gyereknek nem felel meg, hogy reggelire sima vajas kenyér van, ezért vigyünk be lekvárt és mézet.

    És mindez szorozva kettővel, hiszen 2 gyerekem van.

    Ezeket a kiadásokat elfogadtuk, egyetértek azzal, hogy ennyi pénzből én sem tudnék kihozni ennyire változatos étkezést, ráadásul időnként a péksütemény nem sima fehérlisztből, hanem rozslisztből készül. Megértem azt is, hogy az ovi inkább a berendezésre, játékokra költse a pénzét, mint klotyópapirra. A zöldség-gyümölcs bevitellel is egyetértek, mert nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekek sok egészséges kajához jussanak.
    Szóval ezeket mind megértettük, elfogadtuk, csak az a baj, hogy mindezek mellett ha szeretnénk, hogy járjanak a lányok úszásra (havi 9.000 Ft/gyerek, tehát a mi esetünkben 18.000 Ft) vagy tornára (havi 2x 7.000 Ft = 14.000 Ft), ezek már nem férnének bele. Ez van. :-(
    Remélem, lesz ez még jobb is és addig valahogy kihúzzák a lányok a sima ovis tornával, amit az óvónéni tart, na meg a maratoni családi sétákkal! :-)

  • 2009.10.12 23:15:03nyúlmama

    horadi, nem adnak kedvezményt, ah testvérek mennek?

  • 2009.10.12 23:24:51Farkasokkal táncoló

    Horadi, ha amúgy semmi bajuk a gyerekeknek (nem szorulnak valamiféle fejlesztésre), akkor nem is kell még őket ovodásan különórákra járatni. Úszni elég megtanulni a nagycsoportban, aztán az iskolában úgyis lesznek mindenféle lehetőségek.

  • 2009.10.12 23:27:54dodóó

    Nálunk testvérek esetében van kedvezmény szinte mindenhol.Részletfizetést is felajánlanak.

  • 2009.10.12 23:28:18nyúlmama

    Különben, nálunk kiscsoportban nincsenek is különórák, csak 2. félévtől zeneovi, de az nagyon szuper.Úszás csak nagycsoportban.

  • 2009.10.12 23:28:52nyúlmama

    dodóó,nálunk is, azért kérdeztem horadit.

  • 2009.10.12 23:31:52nyúlmama

    Jó éjt!

  • 2009.10.13 01:03:23tildy:)

    Minap volt osztálytalink, meghívtuk a negyedikes oszifőnket is. (a felsős sajnos meghalt még abban az évben , mikro végeztünk).
    Hála égnek szülőfalumban még mindig kötelező harmadikos korig a napközi. Ez azért jó, mert egy 10 éves gyerek már egyedül haza tud menni az iskolából , de egy 7-8 éves még nagyon nem. Márpedig ha a szülő dolgozik...
    Ráadásul napköziben megcisnáljáka házi feladatot is.

  • 2009.10.13 01:06:06tildy:)

    Ja és művészeti iskola, néptánc és egyebek nem kerülnek sokba, cska a gyerekek nem szeretnek járni, mert fellépéskor kendőt hordanak, és az nem tetszik nekik....
    Úszás nincs.
    Ja egyébkétn hogy 7200 a gyerekbérlet úszásra itt pesten, mikor a hajósba is 5000 körül van a 10 alkalmas diákbérlet?

  • 2009.10.13 01:19:32tildy:)

    Párom anyukája alsós tanítónő.Herótja van már a sok vázától, és hasonló kacatoktól, emrt minden szülő azt hiszi kötelező valami nagyobbat adnia, és hát szinte mindig váza. Rendszeresen kéri a szülőket, ne adjanak semmit, vagy ha visznek is pedagógusnapra vagy évvére valamit, az inkább otthon termett zöldség , gyümölcs legyen, ne drága ajándék..
    Hozzáteszem, otthon nyomtat, matricákat és feladatsorokat, mert olyan kevés az iskolai fénymásolási kvóta, hogy azt elmondani nem lehet.

    Elég szégyenteljes, hogy valaki aranyláncot vár el ajándéknak, de az is, amikor a szülők akaratoskodnak, hogy de nagy ajándékot kapjona tanár... Szerencsére ő nem ilyen, láttam milyen feladatsorokat készít, miylen matekpéldákat cisnál, milyen foglalkoztató feladatai vannak, mitőbb jómagam is besegítettem az anyáknapi ajándékok elkészítésébe, párommal együtt vágtunk ki papírból vagy 30 kosárka formát (a paprt sme a suli vette), amit később a diákok kicsit feldíszítettek, és apró ajándékokat helyeztek el benne...

  • 2009.10.13 09:09:50mammina

    nalunk az osztalypenz 70 euro/ev, de mi nem viszunk semmit kulon. minden amire szukseg lehet, pl festek, papir, ceruzak pluszban a tolltarton kivul, szappan, wc papir, mind ebbol megy. a kirandulasra a busz foglalas is, es amit kulon viszunk az kb 15 eu/ev, azok a kis vacakok, mint muzeum belepok - ha nem jon ki az osztalypenzbol - vagy a tanarnok evvegi ajandeka.

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta