SZÜLŐSÉG

Várótermek népe 2 - az ősapától a dögös kispapáig

2009. június 24., szerda 18:17 |

A kategóriákba szedett kismamatípusok után egy olvasónk a várótermekben ücsörgő kispapákat vette górcső alá és tette skatulyákba őket. Az apajelölteket viselkedés, külső és öltözet alapján hét csoportba rendezte.

Az ősapa

Gondolataiba mélyedve ül némán, halkan, békességben. A napi gazdaság rovatot lapozgatja, és időnként lelkesen és szeretetteljesen bólogat szószátyár kedvesének. Nem érzi kényelmetlenül magát a váróteremben, ki van békülve a helyzettel, tökéletesen ellazult és koncentrált. Megjelenését tekintve kissé konzervatív: kedveli a sportosan elegáns darabokat, az élére vasalt vászonnadrágot, a csíkos inget, a kockás pulóvert, az oldszkúl bőrcipőt és a svájci órát. Bőre ápolt, kisimult. Könnyedség, optimizmus és kellemesen természetes illat lengi körül.

A rajongó

Az Ősapa típus egy különös változata. Földön túli áhítattal tekint partnerére... olykor túlzottan is. Félti, óvja, becézi, lesi az asszonyka minden apró mozdulatát, óhaját. Bepörög, túlaggódik, pánikszerű rohamokkal küzd. Harapdálja a körmét, a szája szélét, türelmetlenül rázza a lábát, sasolja az időt, és általában percenként pattan fel a székből, jár egy kört, majd visszazuhan. Idegtépőnek találja a várakozást. Kizárt, hogy lekötné a figyelmét magazinlapozgatással, esetleg pótcselekvésként áttanulmányozza a faliújságot és a díjtáblázatot. Szórakozott, megesik, hogy szóba elegyedik idegenekkel, mert a csendet nehezen viseli. Megjelenése könnyen kiszámítható: gyorsan felkapható ruhák, edzőcipő, kócos séró, kialvatlan, gondterhelt ábrázat.

Az arc

A legidegesítőbb típus. Mindent jobban és pontosabban tud, legyen szó a jövő heti időjárásról, a terhességi csíkokról vagy aktuálpolitikáról. Önmagát maximalistaként és profiként jellemzi, bár voltaképpen meglehetősen felületes, ám könnyen nyeri a szócsatákat, mert hamar ráébred a vitapartner, hogy felesleges küzdeni ellene. Stílusa akaratos, kioktató még a saját kedvesével szemben is, jól hallhatóan, precízen, ellentmondást nem tűrő hangon közli jövőbeni terveit párjával - és az egész váróteremmel. Ezen típusra jellemző, hogy visszahúzódóbb, csendesebb partnert választ, aki hagyja és élvezi, hogy a végső döntés a férfié. Az ilyen pasi dinamikus és pökhendi, bár némi megfelelési kényszer is befigyelhet. Külső adottságai megnyerőek, jól bánik a testével, rájött, mi áll jól neki, és ezeket ki is használja. Kedveli az öltönyt, mert azt vallja: így egyéniség.

A kíváncsi

Hol-meddig-mikor-miért típusú ember. A fiatalabb korosztály képviselőire jellemző ez a hozzáállás. Felvállalja, hogy még tudatlan, de hamar tanul. Olyan, mint az épp a miért-korszakát élő kisgyerek, pontosan elmagyaráztatja a partnerével, hogy fog kinézni a terem, milyen vizsgálatokra, kérdésekre kell számítani, és ezek miért is fontosak. Buzgón lapozza az asztalra kihelyezett babamagazinokat, élénk érdeklődéssel olvassa a furcsa szüléstörténeteket. Imád kérdezni, minden válasz új és új kérdőjeleket varázsol a buksija fölé. Szeretnivaló, mókás karakter. Ruházata sportos vagy divatos, esetleg kissé bohém.

A menedzser

Ideges, feszült, nemtörődöm, flegma, Blackberry-függő. Úgy fest a dolog, mintha lázadna a kötelező megjelenés ellen, mégis marad. Türelmetlen, szeretne soron kívül bebocsátást nyerni a doktorhoz. Nem egy csendes típus, zsörtölődik, kávé után futkos. Kellemetlen pillanatokat okoznak számára a váróteremben rohangáló, játszadozó, hangoskodó kisgyerekek, nemtetszését morogva, szemforgatva a világ tudtára hozza. Fizimiskája könnyen jellemezhető, tipikus.

A suhanc

A kíváncsi tekintetek kereszttüzében feszélyezve érzi magát. Tini srác, első szerelem, első elszakadt gumi. Lapít, kerüli a szemkontaktust, suttogva kommunikál a barátnőjével, mindketten kissé szorongó típusnak tűnnek. Aggódva áll elébe az útjába kerülő megpróbáltatásoknak, ám mivel hősszerelmes, ezért kitart. Ha kérdezik, összerezzen, és ijedtében elejti a Babák apáknak című tájékoztató füzetet, amibe zavarában bele-belesandított, mielőtt megzavarták, majd nyers tömörséggel válaszol. Kevésbé extrovertált emberke, nagy bambi szemekkel, talán szemüvegben, lezser pólóban, farmerben, tornacipővel. Cigisdoboz, mobiltelefon lapul a zsebben.

A dögös

A női Gazella típus férfi megtestesítője. Egyenes tartással, magabiztos mosollyal, divatos öltözékben, kellemes, kissé már bódító parfümillattal vágódik be a terembe, csinos barátnője oldalán. Vonzza a tekintetet. Stílusa megnyerő, könnyed, humorát és hófehér fogait csillogtatja a bejelentkezéskor. Kényelembe helyezi magát az egyik széken, ölébe kapja az egyik divatmagazint az asztalról, és lapozgatni kezdi. Voltaképpen roppantmód elégedett a helyzettel, és vágja, hogy a nők többsége őt bámulja. Büszke kispapa, bár kissé már rájátszik. Partnerével sosem suttognak, a külvilágot kizárva, természetes stílusban beszélgetnek. Már, ha épp nem a mobiljuk csöng.

Heatherette

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.06.25 14:13:49Farkasokkal táncoló

    rath, mégis milyen nehéz helyzetben van egy átlagos egészséges terhes nő??? Dolgozni tud járni, de egyedül nem képes elmenni a nőgyógyászatra?

    Ugyan-ugyan, én nem mondom azt, hogy van akinél nem indokolt az ilyesfajta kisérgetés, de kezd elegem lenni már abból, hogy minden terhes nő elhülyül és kisbabává változik maga is. Apuciii nem tudok elmenni a nőgyógyira úúúgy félek, kérlek támogass, olyan nehéz helyzetben vagyooook...

  • 2009.06.25 14:26:55rath.dinen

    Farkasokkal táncoló: és miért, egy átlagos nő nem tudja felvenni egyedül a kabáját, nem tudja kinyitni az ajtót vagy nem bír addig állni az ajtó előtt, amíg a pasik bemennek előtte, mert leesik a vérnyomása és elájul? A francokat! Mégis udvarias dolog egy nőre felsegíteni a kabátját, kinyitni előtte az ajtót vagy előreengedni. Tévedés ne essék, nem várom el, de nagyon jól esik, ha tudom, nem szerepjátszás, hanem őszinte gesztus.

    Ugyanilyen jól esett, amikor a szuperfeminin pasim elkísért a vizsgálatokra. Mert addig sem egyedül unatkoztam pl. Vagy mert (ezt komolyan mondom) amikor kettesben voltunk, mindig azonnal átadták a helyet a buszon, ellenben ha egyedül voltam, egyáltalán nem mindig (nem tudom miért. Lehet, hogy a pasik jobban lekódolják, hogy nem "csak kövér" vagyok, ha a pasim "védelmezőleg" áll mellettem?)

    Nem mondom, hogy kötelező kör, de szerintem kedves gesztus. Meg aztán sok pasi tényleg izgatott, szeretné kivenni a részét a dolgokból, főleg első gyereknél. Az én pasim pl igényelte, hogy a terhességes könybönyvből minden héten hangosan olvassam fel az aktuális részt, de úgy, hogy nem leskelődök nélküle előre a következő hetekre :-)))

    Egyébként én vállalom, hogy a pasimban van egy feminim vonás: képes legalább 10 különböző érzelmet felismerni és megérteni, nem hiszi, hogy a tv távirányítójának genetikei okokból az ő kezében van a helye stb stb stb. Soha nem cserélném el egy macsóra. És viccen kívül, nagyon sok barátnőm irigyel érte.

  • 2009.06.25 14:28:18Zsuzsi főz

    Nálunk is az volt a helyzet, mint Macskanyánál, pedig az én párom sem egy balerina típus (110 kg, de nem a löttyedt fajtából, szőke kék szem stb. ), mégis akart jönni, nem kellett megerőszakolni. Egyébként meg orvoshoz nem igazán jár, csak nőgyógyászhoz, velem:-)

  • 2009.06.25 14:28:53rath.dinen

    De a lényeg: miért kell kigúnyolni meg lenőiesezni azokat, akik máshogy csinálják, mint ti? Ha neked sem volt igényed arra, hogy elkísérjen, miért van benned ilyen feszkó a témával kapcsolatban? Nekem soha nem jutott eszembe a váróteremben pl, ha valaki egyedül jött, hogy ez is milyen kapcsolat már, biztos leányanya stb Ha jön, jön, ha nem jön, nem jön, mit kell ezen vergődni meg leszólni a másikat?

  • 2009.06.25 14:39:37Farkasokkal táncoló

    Pl. azért, mert a nőgyógyászati váróban a helyek a nőknek vannak fenntartva, és nem házaspároknak (legfeljebb akkor, ha meddőségi vizsgálatra jönnek). És néha amiatt nem lehet levegőt kapni, mert teli van a váró oda nem illő pasasokkal, akik nagy része vágja a keserves pofákat, rázzák a lábukat, szenvednek, és irritálják azokat, akik képesek lennének nyugodtan várakozni.

    A háziorvoshoz is elkisér ha náthás vagy? Vagy az ortopédiára, ha bedagad a csuklód? A szemészetre ha begyullad a szemed? Egy frászt, manapság érdekes módon csak a nőgyógyászat van teli pasikkal.

  • 2009.06.25 14:43:14baudolinA

    Farkasokkal táncoló,
    hát engem elkísért az ortopédiára, mert el volt törve a kezem. Pedig a lábammal semmi gond sem volt. Érdekes, nem?

  • 2009.06.25 14:53:32Farkasokkal táncoló

    Ha el volt törve a kezed, akkor balesetet szenvedtél, és természetes, hogy elkisér. De mondjuk akkor is elmegy veled, ha bokasüllyedésed van?

    Nem, ezt nem tudjátok nekem beadni. Egy átlagos és egészséges terhes nő nyugodtan el tud menni egyedül is a nőgyógyászati vizsgálatra, szépen végig tudja várni a sorát, aztán utána szépen fel tud öltözni és haza tud menni autóval vagy járművel. Semmi de semmi szükség arra, hogy mindenféle kispapák ott sertepertéljenek és terheskönyveket olvasgassanak. Az sokkal normálisabb, ha mondjuk a pasi értemegy a nőnek, hogy együtt menjenek haza, vagy odafelé menet elviszi autóval, na de ott együtt várakozni???? Ez nekem magas.

    Igaz, akkor is elkisér a nőgyógyászatra, ha mondjuk rendkívüli vérzésed van? MOndjuk 20 napig tartó menzesz vagy ilyesmi? Nem, olyankor valahogy a nők úgy viselkednek, mintha nagykorúak és ivarérettek lennének, bezzeg terhesen...

  • 2009.06.25 15:02:09baudolinA

    Farkasokkal táncoló,
    volt egyszer 18 éves koromban egy nagyon durva menzeszem. Hatalmas koagulált vérdarabok estek ki belőlem, iskolába sem tudtam elmenni. Eljött hozzám délután (egyedül voltam a lakásban), és ő hívta ki a taxit. Annyira le voltam gyengülve, hogy nem tudtam ajtót nyitni neki, az ablakon mászott be. És igen, eljött velem a kórházba. Rendkívüli vérzés volt ez is, nem?

  • 2009.06.25 15:05:44bohar

    Farkasokkal táncoló: nehéz elfogadni, hgoy vannak, akik úgy érzik, közös ügyről van szó, mindkettőjüket érintő, ami a nő testében zalik, azért ez más, mint a fogászat, szemészet, ami tényleg csak az adott személy ügye?

  • 2009.06.25 15:17:23piszti

    én egyetértek farkasokkal táncolóval, mert szerintem őt se az idegesíti, ha valakit elkísér a férje, mert tényleg elakarja, vagy valakit elkísér a pasija, mert ömlik a vére és nem tud lábra állni. Szerintem is az az idegesítő, ha "elviszi" valakia férjét.,meg addig nyaggatja, mpuhítja, manipulálja, zsarolja( kinek mi tetszik) amíg beadja a derekát, megunja a hisztit, aztán odanyüglődik, kellemetlenül érzi magát, feszeng, a nő meg büszke, hogy milyen rendes férje van. (nem arról van szó, hogy néha elmegy UHra)!
    Én szeretem magam intézni a dolgaimat, néha jó lett volna ha bejön uhra éslátja amit én, de az elsőnél még nem tudott a főnöke miatt, a másodiknál meg már nekem sem ez a lényeg, hanem hogy az első rendben legyen itthon.
    Egyszer kétszer anno említettem, hogy ha van kedve eljöhet, de láttam, hogy ez nem hiányzik neki (főnökkönyörgés...stb)
    úgyhogy hagytam.

  • 2009.06.25 15:17:43Macskanya

    Farkasokkal táncoló: hát egy kicsit furán szélsőségesen gondolkodsz szerintem...

    Egyébként, valóban kiment akkor annál az esésnél a bokám és tudom, hogy hihetetlen, hogy ma itt Magyarországon van ilyen munkáltató - én itthonról dolgozom! Heti 1x megyek be az irodába, de a férjem az említett esés után ragaszkodik ahhoz, hogy elvigyen.

    Ennek van pontosan 2 oka, én inkább megértem.

    1. Nem szeretné, hogy még 1x elessek. Ha most 7 hónaposan ráesem a hasamra és megint legurulok a lépcsőn, nem biztos, hogy olyan könnyen megúszom, mint 6 hetesen.

    2. Meleg van, ha nem muszáj, ne cipeljem a notebookot én.

    Előfordul ettől még, hogy egyedül megyek el ide-oda, de relative ritkán. Ezeket az alkalmakat pedig többnyire én harcolom ki. Amennyiben te szerencsés vagy és ezt a helyzetet nem kellett még kitapasztalni, akkor neked tök jó. Másrészt, nem hiszem, hogy meg tudnám bocsájtani magamnak, ha baj lenne.

    Ettől függetlenül, szerintem ez a juj a férfi ne menjen a nődokihoz a párjával sztem elég prüdéria. Egyáltalán nincs zavarban és a dokival 15 éves kora óta barátok. Már csak azért is eljön, mert vele is találkozik, másrészt pedig neki megnyugvást ad, ha első kézből tudja, mi van a családjával. Mert valaki odabent már lassan kész ember, 10 hetem van még talán befejezni a művet.

    Ugyan már, nem értem mi ebben annyira furcsa, természetellenes és feminin.

  • 2009.06.25 15:20:26cozumel

    Farkasokkal tancolo

    "Több dolgok vannak földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes"

    A te elmed nem kepes befogadni a jelenseget, mase meg igen.
    Olyan kombinacio meg sem fordul a fejedben, hgoy a terhes no nem hulyul el, tovabb dolgozik, tovabbra is onallo donteseket hoz ES mindemellett egyutt megy a faszijaval dokihoz, csak mert......egyedul uncsi, a faszinak meg nem terhes.

    Neha a dolgok egy pottyet elternek a fekete/feher kombotol.

  • 2009.06.25 15:22:03piszti

    ha gond van elvisz, szülésre starta kész, a szülésre is be akart jönni, de ami nem megy azt nem kell erőltetni szerintem, mert csúnyán visszacsap. Nekem ne vágja senki a fejemhez, hogy ide meg ide is elránngattál, meg hülyét csináltál belőlem. Tegye azt ami neki is belefér, kinek mi, az változó.
    Szerintem nekünk nőknek erre oda kell figyelni, mert ha tetszik, ha nem van bennünk egy kis kihisztiző ösztön. és ez veszélyes. ennyi voltam.

  • 2009.06.25 15:23:52baudolinA

    piszti,
    a zsarolás/manipulálás stb. nekem sem tetszik. De hidd el, hogy vannak férfiak, akik nem női praktikák meg hiszti hatására kísérik el a párjukat. Mi ez a "kihisztiző ösztön"?

  • 2009.06.25 15:28:11Macskanya

    Igen és nem én cipelem, hát hagy jöjjön, szeretne jönni, mért baj ez? Tök normális dolog. Másrészt nem vidékről járok be, de innen Bp-en is átutazom a várost a rendelőig, kb. 1 órás út lenne gyalog végig, így ált félútig megyünk csak kocsival. Nem mindenkinek problémamentes a terhessége, még ha nagy átlagban jól is van. Kb. behányok ettől a terhesség nem betegség dumától...

    Mert ez igaz, ezért is dolgozom, lehet, hogy végig fogok, majdnem a szülésig. DE! Azért attól még nem kell azt hinni, hogy 31 fokban nem megerőltető mondjuk egy vérszegény, ájulós, aranyeres, utolsó trimeszterben lévő kismamának (azért mondom ezt, mert ezek annyira jellemző dolgok) fél napot éhgyomorra oda-vissza kószálni a belvárosban (pl.8 - du 2-ig) mikor jól futó 30-as fiatalemberek rástartolnak az orra előtt a metróban az ülőhelyre.

    Ezzel nem azt mondanám, hogy mindig ez van, de esetleg ilyen is van.

    A vicces pedig az, hogy a férjem szerintem enélkül is akarna jönni a dokihoz. :-) Nekem pedig így jó, mert ilyennek szeretem. 100 kiló, csupa izom és majd 2 méter. Nagyon feminin... :-))

  • 2009.06.25 15:31:31piszti

    baudolina elhiszem, hiszen az előkommentembe bele is írtam :)
    -nem az zavar ha valkit el akar kísérni a férje és el is kíséri


    a kihisztiző ösztön az az ,amikor te szeretnél valamit és ismert praktikák segítségéval megpróbálod úgy átvinni az akaratodat a férjeden, hogy ne vegye észre (ez szerintem akkor gázos, ha nem az ő javát szolgálja, hanem a saját önzőségedet)

  • 2009.06.25 15:32:53Macskanya

    Piszti: én ált azért hisztizek, hogy egyedül mennék valahova. A jóga az egyetlen, ahova még rendszeresen nélküle járok. :-))) Oda is kocsival ;-)))

    ÉS nem akarom, hogy bent legyen velem a szülésnél! Már megbeszéltük. Bevisz, aztán megvárja, míg odaér a sogornőm és majd riasztjuk, ha már lehet megnézni a kiscsajt.

    Szerintem ahány ember annyi féle. Miért olyan nehéz elfogadni, hogy mindenki lehet más?

  • 2009.06.25 15:39:13Macskanya

    Oh jaj és majd elfelejtem. Nem szokott kismamák helyére leülni és bámészkodni, míg állnak. 1x ült le, mikor be volt állva a háta. Mivel 5 percenként jött valaki, 5 percenként felugrált, majd a végén inkább elment az ablakhoz támasztani, mert már kezdett vicces lenni. :-)))

  • 2009.06.25 15:44:02Macskanya

    A zsarolás amúgy sztem is gáz, de ettől a témától függetlenül. Ilyen kapcsolatok sosem értem, hogyan tudnak életben maradni???

    Mindenki szuverén, ad és elfogad, ahogyan jól esik. Az erőszakoskodás, az önrendelkezés hiánya szerintem nagyon hamar kudarcba és a visszájára fordulhat. Grrr...

  • 2009.06.25 16:10:48cozumel

    "a kihisztiző ösztön az az ,amikor te szeretnél valamit és ismert praktikák segítségéval megpróbálod úgy átvinni az akaratodat a férjeden, hogy ne vegye észre (ez szerintem akkor gázos, ha nem az ő javát szolgálja, hanem a saját önzőségedet)"

    Aham, es ezert a viselkedesert melyik gen felelos? teljesen felterkepeztek mar a britt tudosok, vagy meg csak dolgoznak rola?


    Nyilt es oszinte beszedrol hallottal mar Piszti?
    nemely parocskaknal ugyanis tokeletesen mukodik, oda-vissza.

  • 2009.06.25 16:21:05yukikoka

    Miért lenne már feminin az a férfi, aki elkíséri leendő gyermeke anyját dokihoz? Ha megteheti, szeretné és/vagy szükség van rá, miért is ne? És miért kéne a nőnek mentegetőzni meg terhességi rosszulléttel "takarózni"? Utóbbi úgyis csak az első gyerekes (vagy nagy korkülönbséges) terhesek kiváltsága, aki ugyanis otthon van egy-két gyerekkel, annak inkább pihentető és fizikailag könnyebb program a vizsgálatokon való részvétel, mint a hányósan-ájulósan, nagy pocakkal is szokásos egész napos szaladgálós-játszóterezős-rendrakós stb kombó.
    A férjem az első terhességemnél két uh-on és a végén (mikor szabin volt) két ctg-n tudott ott lenni, a következő két terhességemnél egy uh-ra kísért el. Nekem nyilván kényelmesebb lett volna, ha gyakrabban elkísér, de ez a munkája miatt fel sem merülhetett. Ha valaki megteheti, miért is ne?
    Mondjuk a szabad székeket elfoglaló apák (barátnők, nagynénik, nagymamák, stb) seregét én sem értékeltem, különösen ha egész falka kísérte a kismamit, na de lehet ezt a kísérősdit kulturáltan is csinálni.

  • 2009.06.25 16:30:28hallohallo

    "A háziorvoshoz is elkisér ha náthás vagy? Vagy az ortopédiára, ha bedagad a csuklód? A szemészetre ha begyullad a szemed? "

    :D
    annyira röhögtem ezen, nem értem, hogy mi abban a fura, ha valakit elkísér a párja orvoshoz.
    engem elkísér.
    vagyis nem, nem elkísér, elvisz, mert félt, vagy mert úgy gondolja, nekem könnyebb, ha nem kell náthásan loholnom az orvoshoz, vagy mert épp nagyon szét vagyok esve, és szeretném, ha ott lenne velem.

    mondjuk múltkor én vittem őt traumatológiára. és végig is vártam vele a sort.

  • 2009.06.25 16:36:49baudolinA

    hallohallo,
    valld be, hogy feminin a párod, és hogy kihisztizted magadnak az egészet! :D

  • 2009.06.25 16:40:13Macskanya

    :-D Bau, bevallom, a férjem feminin és hisztizik... :-DDDD Szegény, ha ezt tudná, tuti azt mondaná, hogy miután megérkezett a kiscsaj szeptemberben, majd jól megnyúz... Addig nem, mert feminin... lol

  • 2009.06.25 16:52:10rath.dinen

    Egyébként érdekes, hogy akik ennyire élesen elkülönítik magukban a két nemet ("a férfinek kínszenvedés" "az ilyen-olyan férfi feminin" stb stb), azok agya jár rá az ilyesmire, mint hisztiző ösztön meg "női praktikák" "manipulálja a férfit" (ami megjegyzem, csak addig baj, amíg "nem az ő javát szolgálja, hanem a saját önzőségedet").



    Soha eszembe nem jutna, hogy női praktikákkal vagy akármilyen manipulációkkal éljek - és nem is kellene olyan társ, aki ezekre fogékonyabb, mint az őszinte beszédre!

    Már bocs, de ez tisztára a középkori nőkép, aki törvény szerint a férje alá van rendelve, de a cselédek ravaszságával tudja, hogyan vigye keresztül az akaratát.
    Bármilyen ravasz is Figaro, én nem leszek soha az. Mi két egyenlő ember kapcsolatában élünk, ahol nincs szükség trükkökre. És ezért nem is tudom, hogyan kell kijátszani Almaviva grófot - mert sosem voltam alárendelve neki.

  • 2009.06.25 17:00:01cozumel

    Rath

    bologatok...
    Mi sosem jatszmazunk. Az elofordul, hogy indulatosan vitatkozunk, horrible dictu, meg karomkodunk is, aztan mely levego, topreng-morfond, majd megbeszeles. Ennyi.

  • 2009.06.25 17:01:19Macskanya

    Rath.dinen, ebben tényleg van valami. Dettó.

  • 2009.06.25 17:22:17Farkasokkal táncoló

    Na egyre inkább meggyőztetek arról, hogy tényleg csak amiatt van ott az a szerencsétlen pasas a terhesrendelése, mert így akarjátok ország világ tudtára adni, hogy nézzétek engem mennyire szeret a párom, micsoda apa lesz belőle! :DDDD

  • 2009.06.25 17:33:30rath.dinen

    Milyen különös, hogy mi nem érzünk késztetést arra, hogy a te kapcsolatodat elemezzük, és messzemenő következtetéseket vonjunk le a férjed távolmaradásával kapcsolatban az alapján a néhány bekezdés alapján, amit írtál magadról :-)

  • 2009.06.25 17:33:43Macskanya

    Huha... erre már tényleg no comment... sz@rok én mindenkire, marhára nem érdekel mit gondolnak a kapcsolatomról a férjemmel. Semmi közük hozzá -

    ha meg poén volt, végképp no comment, de nem is szerencsétlen :-DD

    Amúgy vízöntő a drágám... ő nem az a papucs típus, már, ha érted. ;-)

  • 2009.06.25 17:38:37baudolinA

    rath.dinen,
    de, én érzek késztetést, csak jó házból való úrilány vagyok. :)

  • 2009.06.25 18:05:01Magenta

    "#
    2009.06.25 15:20:26cozumel

    Farkasokkal tancolo

    "Több dolgok vannak földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes"

    A te elmed nem kepes befogadni a jelenseget, mase meg igen.
    Olyan kombinacio meg sem fordul a fejedben, hgoy a terhes no nem hulyul el, tovabb dolgozik, tovabbra is onallo donteseket hoz ES mindemellett egyutt megy a faszijaval dokihoz, csak mert......egyedul uncsi, a faszinak meg nem terhes.

    Neha a dolgok egy pottyet elternek a fekete/feher kombotol."

    KÖSZÖNÖM!
    (és most elolvasom, hogy fogta-e a radarja)

  • 2009.06.25 18:08:05Magenta

    "#
    2009.06.25 17:22:17Farkasokkal táncoló

    Na egyre inkább meggyőztetek arról, hogy tényleg csak amiatt van ott az a szerencsétlen pasas a terhesrendelése, mert így akarjátok ország világ tudtára adni, hogy nézzétek engem mennyire szeret a párom, micsoda apa lesz belőle! :DDDD"


    Simán visszájára lehet fordítani a dolgot. Veled ezek szerint azért nem ment a párod, mert szartok egymás fejére. Milyen apa az ilyen? És milyen férj?
    *irónia*

  • 2009.06.25 18:19:01Macskanya

    Okoska, az enyém nem kér meg rá, mert sosem akar elmenni. Néha kicsit rá kell kérdezzek, hogy, ha ennyire szenved, nem kéne e elmennie?

    Nem hív, de én azért elmegyek vele - és roppant hálás érte. Mondjuk, azt hiszem jó pár éve történt ilyen utoljára. Általában én megyek inkább el a patikába és meglepiként hazahozom, hogy idenéé', látod mit találtam neked? Aztán, mivel nem túl nagy a gond, ezzel túl is van rajta.

  • 2009.06.25 18:20:09Macskanya

    Hm hmm, de én feminin vagyok ;-)

    és büszkén vállalom! :-D

  • 2009.06.25 22:58:57Farkasokkal táncoló

    Megáll az eszem, hogy micsoda indulatokat kavarok én itten.
    Igen most sem értem, hogy mi a fenének elcipelni az apákat is a terhesrendelésre. Ha van UH, az oké, de amúgy mi a fenének? Ja mert ez is hozzátartozik a szülésélményhez...

    Nálunk a férjem mikor megtudta, hogy terhes vagyok, ugrált meg pezsgőt bontott, kímélt ahogyan tudott, elviselte a nyavajgásaimat, tűrte a hisztijeimet, mindent, angyali türelemmel és mediterrán jókedéllyel. Nem jött velem semmiféle nőgyógyászati hókuszpókuszra, nem állt a fejem mellett a beöntésnél, sőt a szülőszobában sem volt ott, de ott szobrozott előtte, és azóta is ő a világ legjobb apája, a nagyobbik lányomnál kifejezetten apakomplexust is idézett elő, sokkal apásabb mint anyásabb.

    Mikor a lányom terhes lett, a vejem kifejezetten könyörgött neki, hogy ugye nem kívánja, hogy a szülésnél jelen legyen? Aztán a haverok (mert most ez a trendi) meggyőzték, hogy az igazi apa ott van a szülésnél, hát tanúsítom, hogy ott volt, aztán olyan sokkot kapott, hogy vagy 3 napig szavát sem lehetett venni. Amikor végre megszólalt azt mondta, hogy a méhlepénynél borzalmasabb dolgot eddigi életében még nem látott.

    Jelzem azóta el is váltak, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy ebben nem játszott e közre az is, hogy a "társadalmi elvárának megfelelően" jó férj akart lenni, és részt vett a szülésben is...

  • 2009.06.25 23:09:45rath.dinen

    1, szerintem kevesen vannak, akik a pasijukat "elcipelik" akáhova is. Azzal mélységesen egyetértek, hogy az ilyesmi megbosszulhatja magát. Egyébként nekem a TB-s doki, amikor megállapította a terhességet, azt mondta, hogy legközelebb a pasimmal jöjjek, és a magánorvost sem lepte meg a párom jelenléte, hanem örült, hogy ott van. Neki három gyereke volt (a dokinak), bár nem ő vezette le a felesége szüléseit, mindig ott volt, és azt mondta a páromnak, hogy semmiképp ki ne hagyja ezt az élményt. Mondjuk nem kellett győzködni amúgy sem.

    2, szerintem ha egy kapcsolat rámegy a szülésre, akkor ott amúgy is komoly problémák voltak. Ha a lányodra rájön a rota pl és összefossa-hányja magát a családi fürdőbe, két óra alatt olyan állapotba jut, hogy egy ilyen fürdő-túra után a csempén marad (hasonló megtörtént barátnőmmel szalmonella kapcsán), és a vejed meglátja így, sírva elrohan, a párod meg marad a padlón, vagy mi van?


    3, ha valaki számára a placenta a legszörnyűbb dolog, amit valaha is látott, az az ember legenyhébben fogalmazva is éretlen személyiség. Nehogy már vele példálózzunk! Arról nem is beszélve, hogy ha valaki az élet ilyen fontos kérdéseiben a trendek meg a haverok beszólásai alapján dönt, az sem egy kiforrott valaki. Azt már nem is említeném, milyen ember az, aki végignézi, ahogy a felesége nyilván fájdalmak között életet ad a gyermekének, és ezek után annyi a mondandója, hogy kiakadt a méhlepényen.

  • 2009.06.25 23:17:55madz

    most olvastam el az egészet. ti tényleg nem találtátok ki, hogy H írta? csak tőle tudom elképzelni, hogy a jellemzések második része mindig a ruházat akkurátus leírása.
    egész jó lett.

  • 2009.06.25 23:18:12psyché

    Hát a kitolásnál tölem kimehetett volna a férjem. A vajúdásnál viszont szuper volt, hogy velem volt. Elég sz*r lett volna ott feküdni egyedül a szülöszobán és izgulni. Amúgy a masodik szülésnél látta kibújni a baba fejét (a fejemnél allt, de tükör volt az ágyammal szemben). Hát nem volt feldobva, de azért nem is viselte meg olyan nagyon.

  • 2009.06.25 23:25:21Farkasokkal táncoló

    Nekem nagyon jó volt, hogy nem volt ott a férjem. Ő ugyan egyáltalán nem "kiforratlan és gyermeteg" személyiség, de azt hiszem nagyon kiborult volna ő is. A volt vejem pl, rosszul van a vértől és az orvosi rendelőktől is.

    Mindegy, nem értem, hogy minek kell szinte kötelező jelleggel manapság az apáknak is részt venni a terhesrendeléekben is.

  • 2009.06.25 23:37:02rath.dinen

    Értsd már meg hogy nem kötelező jönni se a vizsgálatokra se a szülésre. De ha már ott van, legyen annyi gerinc a hátában hogy nem magát sajnálja, amiért jujj, meglátott egy placentát. Én pl kurvára örültem volna, ha a szülés után elmondhattam volna magamról, hogy a legszörnyűbb dolog életemben az volt, hogy megláttam a méhlepényt! :-)

    Másrészt mi a francnak kell kifejteni, hogy a pasik ezt igazából nem akarják, vagy ha igen, nem is igazi pasik (femininek)? És akkor csodálkozol, ha heves indulatokat váltasz ki. Nyilván te ilyen pasikra buksz, ilyen volt a férjed is és mivel a lányok sokszor az apjukhoz hasonló pasit választanak (illetve mindenkire hatnak a családi minták), ő is egy ilyen tipusú pasit választott magának. De ettől még más fajta pasi is létezik, és nem kell sértegetni meg leszólni, őszintétlenséggel, manipulációval-hisztivel vagy férfiatlansággal vádolni azokat, akik nem olyanok, mint ti. Ezt fel lehet fogni, vagy túl bonyolult?

  • 2009.06.25 23:46:23cozumel

    Rath

    asszem be kell latnunk, hogy ez mar generacios vita.
    Farkasokkal sosem fogja ugy latni a dolgokat, mint mi, mert
    egyreszt egesz eleteben masra kondicionaltak, mashogy szocializaltak

    masreszt, nem eleg rugalmas szemelyiseg ahhoz, hogy megprobalja mashogy latni a vilagot.

    Osszeteszem a ket kezem, mert az en anyam halal rugalmas, es az osszes olyan dolgot, ami az o idejukben tabu volt, nekunk meg mar termeszetes, teljesen levette. Igaz, eleinte elkerekedett a szeme, csodalkozott is neha, de o kepes kilatni a sajat kis vilagabol.

    Remelem en is olyan "nyanyus" leszek, mint o :))))

  • 2009.06.25 23:48:57másutt

    rath.dinen- egyetertek.

    egyebkent apaink es anyaink generaciojara sem a csudajo hazassagok voltak a jelemzoek, pedig ott nem voltak apas szulesek. na. azok mire "mentek ra?"

    a paromat sosem kertem, hogy legyen benn a szulesnel, vagy a rendeleseken, jott magatol. inzultusnak vette volna, ha megkerdezem, jon-e. egyszer nem hivtam (mas idopontot kertem) es meg lettem dorgalva.

  • 2009.06.26 05:29:40Magenta

    "Amikor végre megszólalt azt mondta, hogy a méhlepénynél borzalmasabb dolgot eddigi életében még nem látott. "

    Nyilván nem járt még hentesnél, nem látott disznóölést.

    Amúgy engem igen, akkor is elkísér, sőőőt, elvisz a párom orvoshoz, ha csak "simán" beteg vagyok (nemtom, ki hogy van vele, én egy náthával még sose mentem orvoshoz). Hogy is szól a házastársi eskü?
    "jóban-rosszban, egészségben-betegségben"

    Mi nem egy lakásban élünk, hanem együtt. Legyen szó szülői értekezletről, lakásfelújításról, orvoshoz menésről és nekünk így jó.
    Ha valakit ez zavar, forduljon el, amikor párokat lát az orvosi rendelőben és kész.

  • 2009.06.26 09:15:11manka78

    "A volt vejem pl, rosszul van a vértől és az orvosi rendelőktől is."

    Na, ennek tudatában már végképp nem értem, hogy miért ment be a szülésre. Talán a lányod is olyan eltántoríthatatlan, mint te? Talán felmerülhet a ráerőltetés gyanúja? Ha igen, akkor sem következik egyenesen, hogy minden várandós kismama ráerőlteti a párjára az akaratát.

  • 2009.06.26 09:37:20Macskanya

    Jesszusom, nem mondjátok komolyan??? Hogy nem lehet elhinni azt, hogy két fél egyenrangú egy kapcsolatban? Hogy nem kell hiszti és manipuláció, hogy meg lehet beszélni mindent?

    Szépen volnánk, ha ennyit sem tudnánk őszintén megbeszélni...

    Farkasokkal táncoló leírása után eszembe jutnak a tinik, akik ott ülnek egymás mellett vigyázban és szellenteni nem mernek egymás előtt!

    Kérem szépen, mint ahogyan írtam, én nem azért nem akarom, hogy a szülésen bent legyen a férjem, mert olyan lennék, mint Farkasokkal táncoló, hanem mert bezárulok ilyen helyzetekben! Őszintén szólva, az elejét leszámítva tuti egyedül csinálnám végig, de a sorgornőm dula és pszichológus is még mellékesen, hát mivel ő nagyon boldogan "elkísér", úgy gondoltam ez a legjobb megoldás.

    Édesanyám annak idején 3 évet járt az orvosira, de rájött, hogy nem neki való. Fal fehér lesz a vértől. Mégis, ha én lennék olyan önző és pont őt akartam volna megkérni, hogy legyen velem, tuti, hogy nem érdekelte volna semmi. Nem értem ezt, szerintem is amúgy elég fura fazon lehetett a kedves vej, ha bemegy és utána ez így tálalódik. Ne vegyétek személyeskedésnek, de szerintem nem túl férfias (és nem túl egyenes dolog az ilyen). Én nő vagyok, de velem ilyen kérem, tuti nem történik meg, hogy akaratom ellenére ennyire sz@r szituba keveredek. Egy pasi meg kérem legyen karakán, aztán álljon ki magáért!

  • 2009.06.26 09:46:57Macskanya

    Szegény Farkasokkal táncoló már sehogy nem jön jól ki ebből, mert mondhatja ugyan, hogy a lánya hisztizte ki. Erre meg azt mondanám, hogy én ilyet sosem tennék, milyen dolog már?

    Ahogyan pl. pár napja elzavartam a férjemet a Depeche Mode koncertjére, mikor kapott egy jegyet ingyen. 7 hónapos terhesen én nem szívesen megyek 35 ezer ember közé, ha akartam volna sem tudok. Mikor elment, csendesen pittyogtam kicsit, mert szerettem volna, de úgy, hogy ne lássa. Szerintem neki is volt már előttem olyan csaja, aki ilyenkor behisztizett volna... olyan félve kérdezte meg! :-))

    Persze mi másmilyenek vagyunk. Vannak olyanok is, mint Farkasokkal táncoló, ha nekik ez jó és természetes, hát az ő dolguk. Mi meg hagy legyünk ilyenek. Nem is kell elhinni. Számomra is hihetetlen néha, hogy ilyen rohadt nagy mákom van.

    Jah és még utolsó szösszenetként, a férjem kicsit szomorú volt eleinte, hogy nem akarom, hogy bent legyen... :-) Nem hisztizett, mert tudta, hogy egy sima ájulásnál is kizavartam már a szobából, nyilván okom van rá. Nem firtatta a döntésemet. Azért el tudom képzelni, hogy van olyan is, aki számára ez olyan idegen dolog, hogy nem képes elhinni.
    :-D

  • 2009.06.26 10:21:27baudolinA

    Nem mondjátok, hogy szülés közben nemcsak a gyerek jön elő, hanem van vér is, meg placenta is. :DDD

    (Ezt apuka nem tudta, bakker? Most már én is azt mondom, hogy szülésvideót neki. Vagy legalább bioszórát.)

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta