SZÜLŐSÉG

A terhességi hányás valójában jó dolog

2009. május 8., péntek 10:00

A dokim szerint a hányás jó dolog. Szerintem nem, de biztos ő tudja jobban." Igen, jobban tudja. Egy poszt vigasztalásként, csak neked, Tünde... és persze mindenkinek, akit érint. A kutatók szerint ugyanis a koraterhességi rosszullétek nem hiábavalóak, hanem értelmük - sőt ÉRTELMÜK - van, szó szerint és átvitt értelemben egyaránt.

Az első hónapokban jelentkező, leginkább örökös fáradtsággal, hányingerrel és hányással járó állapotot még mindig némi homály övezi, nem tudják teljes részletességgel azt sem, hogy pontosan mi okozza. Annyi egészen biztos, hogy jó sok várandós nő életét keseríti meg: egyes felmérések szerint a kismamák nagyjából felénél jelentkezik hányinger és hányás, és további több mint egynegyedüknél gyakori és tartós, ámde minden „eredmény" nélküli émelygés. Az is bizonyosnak látszik, hogy hormonhatás áll a tünetek hátterében, a pontos részleteket illetően azonban még bőven lenne keresgélnivalójuk a kutatóknak. A kérdés terén uralkodó bizonytalanságot jól jelzi, hogy az angol nyelvben használatos „morning sickness" kifejezésnek is vajmi kevés köze van a tényekhez, mivel a hányinger gyakorlatilag a nap bármely szakában rátörhet a gyanútlan kismamára.

Már korábban is kiderült, hogy nem kizárólag kellemetlen következményei vannak a koraterhességi rosszulléteknek, mivel a felmérések szerint ritkábban fordul elő magzati szívfejlődési rendellenesség, illetve vetélés akkor, ha a rosszullétek hevesebb formában jelentkeznek, mint annál a „szerencsés" kisebbségnél, aki úgy vészeli át az első hónapokat, hogy hírből sem ismeri az ilyesmit. A Journal of Pediatrics legfrissebb számának egyik cikke szerint a magzati agy fejlődése szempontjából is kedvező, ha a kismama az első időkben gyakran kénytelen felkeresni a mellékhelyiséget.

Torontói kutatók 121 anyát kérdeztek ki arról, hogyan teltek terhességük első hónapjai, majd a gyerekek három- és hétéves korában az intelligencia-, a kifejezőkészség és a gondolkodási képességek mérésére alkalmas teszteket végeztek. Az adatok alapján nagyon úgy tűnik, hogy az anya terhességi rosszullétei a gyerekeknél magasabb IQ-értékekben és jobb verbális kifejezőkészségben kamatoztak, és ezek a gyerekek az egyszerű matematikai tesztek során is jobban teljesítettek. Jogos felvetés, hogy más tényezők is szerepet játszhattak a különbségekben, azonban az esetleges befolyásoló faktorok (anya IQ-szintje, terhesség alatti dohányzás és alkoholfogyasztás, szociális háttér stb.) figyelembevételével megismételt elemzés is ugyanerre a következtetésre jutott.

A kutatók feltételezik, hogy a jellegzetes koraterhességi tünetekért pontosan ugyanazok a hormonok felelősek, melyek a beágyazódás elősegítése és a terhesség biztonságos fenntartása révén kedvező feltételeket teremtenek a magzat fejlődéséhez, ami jó hatással van az agy fejlődésére, ezáltal a későbbi képességek alakulására. A végkövetkeztetésük értékét némiképpen csökkentő tényezőként említik, hogy a koraterhességi tünetek gyakoriságát és hevességét az anyák utólagos beszámolói alapján mérték fel, így nem zárható ki, hogy a visszaemlékezés pontossága (vagy inkább pontalansága) némiképpen torzította az adatokat.

A hányás valóban nem jó dolog, de a dokidnak is igaza van, hogy a hányás jó dolog - már amennyiben jó dolog minden, aminek oka és értelme van. Ennek tudatában talán könnyebb túlélni ezeket a napokat-heteket.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.05.08 11:21:02AFiore

    másutt, igen.
    De a ledugott ujj is inger.....
    de nem is ez volt a lényeg.
    Hanem, hogy ez szvsz sületlenség

  • 2009.05.08 11:21:20IloveGP

    121 anya túl kevés egy általánositáshoz. Másik 121 anyát vizsgálva akár az ellenkezője is "kijöhet". Kár foglalkozni egy ilyen áltudományos cikkel.

  • 2009.05.08 11:21:25guy

    Nem tökmindegy, hogy jó vagy nem jó? Van és kész.

  • 2009.05.08 11:21:38AFiore

    ja az nem gond:)értettem, h nekem szól:))

  • 2009.05.08 11:23:51Alessia2

    vajon ki találja ki ezeket a tudományos kísérleteket??

  • 2009.05.08 11:25:09fatál natál

    Na, ezzel nem értek egyet. Bár megnyugtató az a tudat, hogy szuperintelligens lesz a gyerekem, de van egy másik ismerősöm, akinek a gyerekének zseninek kellene lenni, mert ő nem az első trimesztert, de az egész terhességet végig okádta. Neki azonban enyhén szólva nem túl okos a gyereke, de sem az anya, sem az apa nem az.

    Az én orvosom azt mondta, hogy a hormonok mellett a stressz is jelentős tényező a koraterhességi tüneteknél. Nálam igaz is volt. Amikor 2 hét táppénz után visszamentem dolgozni, visszajött az émelygés is a hányinger mellé. A fönököm, ugyanis nem túl kedvezően fogadta a terhességemet. Ez miatt aztán végképp táppénzre mentem, s onnantól újra jobban voltam.

    Tehát a stressz is befolyásoló tényező.

  • 2009.05.08 11:26:42fatál natál

    Csak egy megjegyzés: Miért írják egy csomóan itt a Velvet kommentelők közül, hogy HÜJE?????????

    Az HÜLYE!

    Nem tudom, hogy elírás, vagy tényleg nincsenek tisztában sokan a J-LY szabályokkal, vagy szándékosan írják így....

    Ennyi hülye azért nem lehet. Már bocs.

  • 2009.05.08 11:29:29satya666

    121 ember mióta reprezentatív. 10000 megkérdezettnél már oké lenne. Diplomás emberek hogy adhatnak ki ilyen tanulmányt a kezük közül

  • 2009.05.08 11:32:10Anura

    Gyerekek, én vagyok a Nagy Magyar Szaranya! :)))
    Az istenért se volt semmi hányingerem. Ellenkezőleg. Zabáltam, állandóan éhes voltam. Meg aludtam.
    Te jó ég, mea culpa, mea maxima culpa!

  • 2009.05.08 11:42:12Temptation

    Igen, a reprezentatív minta min. 1000 fő.

  • 2009.05.08 11:51:41fatál natál

    Mi ez a szar anya szöveg már megint??? Kérlek olvasd legalább el a cikket és ne drámázz it. Szó sem volt arról, hogy a hányingeresek rossz anyák. Ne legyél teátrális! Ez már szánalmas, hogy egyes kommentelőket itt vállon kell veregetni, hogy "jaj, te tényleg nem, mert te aztán dehogy!"
    Ha meg valaki egyetértene veled véletlenül, akkor még te lennél megsértődve.

  • 2009.05.08 11:53:35Levi

    én is zseni vagyok, de nem emlékszem, hogy anyu akkoriban hányt volna... :D :D :D

  • 2009.05.08 11:57:27Brumibaby

    Minden három terhességi hányás után jár egy pluszpont a felvételin a gyereknek, feltéve, hogy elteszitek és bemutatjátok.

  • 2009.05.08 12:03:43csibe00

    a bátyámmal anyám nem volt rosszul..ma középkorú és metrót vezet, a fősuli meg nem ment neki..

    öcsémmel hányt...most 20 és szakmázik, a net előtt ül egész nap...de hagyjuk

    velem is végig rosszul volt...most 22 vagyok, kétszer buktam de legalább leérettségiztem és most szakmázom, az osztály éltanulója vagyok...

    az ellentmondások igen...

  • 2009.05.08 12:09:0278as évjárat

    Nővérem az első terhessége alatt végig hányt, a szülést is végig hányta, szülése után is hányt.

    Ebből mire lehet következtetni???

  • 2009.05.08 12:16:52Magenta

    "Az adatok alapján nagyon úgy tűnik, hogy az anya terhességi rosszullétei a gyerekeknél magasabb IQ-értékekben és jobb verbális kifejezőkészségben kamatoztak, és ezek a gyerekek az egyszerű matematikai tesztek során is jobban teljesítettek."

    Csakazértis ironizálok.
    Mivel nem is szoptattam és volt pofám hányás nélkül megúszni a terhességeket, lassan bevallhatom, hogy a maximális teljesítőképességű gyerekeimet úgy loptam.
    :)

  • 2009.05.08 12:39:05Leningrad

    Hmmm. Az a baj h most nincs idom kutakodni, de en egy kicsit mas jellegu cikket olvastam errol anno. Semmifele IQ nem volt benne, egyszeruen annyit irtak hogy a terhessegi hanyasnak roppant egyszeru oka van: a terhesseg elejen a magzat nagyon serulekeny, erzekeny a kulso behatasokra. (csak zarojelben jegyzem meg, ezert is van rengeteg gyogyszerre az irva h mivel nem ismert eleg adat, a kismamak az elso 3 honapban ne, vagy csak orvosi javallatra szedjek). Na most kisse meg majomszerubb oseinket a gyogyszerszedes nem igazan veszelyeztette, az viszont igen, hogy a korabban esetleg gond nelkul fogyasztott, felnottre nem veszelyes bogyok es doghus enyhe mergezes reven a magzatra rossz hatassal lehet. Innentol jon a szelekcio: a nagy szamok torvenye alapjan tobb utodot hoztak vilagra azok akik az emelyges, hanyinger miatt csak kevesebb potencialis mereganyagot tudtak magukhoz venni. Pont.
    Amugy meg a tezishez kapcsolodva: nem lehet-e hogy ezek a megtapadast segito hormonok esetleg a jobb verkeringest is tamogatjak? Mert akkor (szinten a nagy szamok torvenye alapjan) egyszeruen a kicsit jobb verkeringes jobb fejlodest eredmenyezhet. Ha nincs benned sok ilyen hormon attol meg szinten lehet jo a verellatasod, sot szuperokos a gyereked csak ez megtamogatja a kevesbe szerencseseket. Ha igy ertelmezed maris nem kell amiatt hupakolni h a tied akkor most buta kene legyen. Amugy meg valoszinuleg ha ehhez felmeres kellett akkor nem nyilvanvalo a kulonbseg, lehet h 1-5 IQpont elteresrol beszelunk. Tudjatok, ha kutattok valamit jopar eve akkor abbol cikk KELL szulessen, csak eddig ezeket a remek es rendkivul szignifikans kulonbsegeket feltaro tanulmanyokat nem nyomtak az arcunkba (a Nepszabadsag errol biztos nem rittyentett volna anno cikket :D)

  • 2009.05.08 12:44:11Magenta

    Leningrad, az én lelki egyensúlyomat nem zavarja össze sem egy ilyen cikk, sem az, hogy a szoptatott gyerekek okosabbak.
    Ezért tudok csak ironikusan hozzászólni.

    Szerintem aki ezek alapján dugájába dől és szar anyának képzeli magát, nem azt nézi, hogy a gyereke milyen, annál van valami gikszer fejben.

  • 2009.05.08 12:45:24Hűbele

    2009.05.08 11:51:41fatál natál

    Anura ironizált, és a gyengébbek kedvéért egy szmájlit is odatett, hogy még véletlenül se lehessen félreértelmezni... Ha vknek mégis sikerült, én nem tudom, az szánalmas-e.

  • 2009.05.08 12:47:05benta

    Na, ha ez igy van: "az anya terhességi rosszullétei a gyerekeknél magasabb IQ-értékekben és jobb verbális kifejezőkészségben kamatoztak, és ezek a gyerekek az egyszerű matematikai tesztek során is jobban teljesítettek" akkor mar most szolok, a jovo Einsteinje lapul a hasamban :-))))


    Na ne már! A fiammal nem voltak rosszulléteim, és 147 az IQ-ja. A kislányommal majd belehaltam az első 3 hónapba, neki épp csak 100 fölötti.

  • 2009.05.08 12:49:09Leningrad

    Amugy csak egy kerdes, nem vagyok gyakorlo anyuka: a terhessegi hanyas egyforman elofordul minden korosztalyban? Nem lehet-e hogy pl az idosebben szulok kozul tobb szenved tole? Elso vagy sokadik szulesnel egyforman elofordul? Nem vagyok benne biztos hogy eleg dolgot figyelembe vettek ahhoz hogy kiszurjek, valoban a hanyas okozza-e az elterest. Pl lehet hogy az elso gyerekekkel tobb ideje van meg anyanak foglalkozni, igy azoknak pl kiskorban nagyobb szokincse lesz (ugyanakkor pl egy sokadik gyerek jobban szocializalodik, esetleg), vagy pl kesoi gyerek es az egesz csalad az o fejlesztgetesevel, babusgatasaval foglalkozik. Emellett erdekes lenne azt is megtudni hogy ez a "kulonbseg" amit mertek egy kesobbi korban nem simul-e ugyanigy el. Stb... Szoval nagyon nem szeretem amikor kikerul igy egy cikk a nyilvanossag ele, csamcsogni, ugy hogy tulajdonkepp fogalmunk sincs rola hogy mit is mertek es kiken :)

  • 2009.05.08 12:51:59Magenta

    Leningrad, én 20, 23, illetve 33 évesen szültem. Egyiknél se hánytam (egyszer-kétszer igen, amikor túlettem magam).
    Akkor voltam vacakul, ha nem ettem.

  • 2009.05.08 12:55:54Leningrad

    Lehet hogy a te oseid olyan helyrol jottek ahol nem volt sok merges bogyo es nem volt szukseged a terhessegi hanyas nemes kepessegere :D
    Amugy jah, pontosan ezert is kar barmilyen kovetkeztetest sajat magamra levonni az ilyen kutatasokbol mert ezek az atlagrol szolnak (es ahogy irtam, azt sem tudni mekkora a ket csoport kozotti elteres), oriasi egyedi kulonbsegek lehetnek... Amugy meg most neztem, 121! anyat kerdeztek meg. Azert lassuk be ez nem kifejezetten szignifikans minta :) Ez alapjan kovetkezteteseket levonni finoman szolva is bator dolog :)

  • 2009.05.08 13:08:37Ducicus

    Én az első gyerekkel nem hánytam,teljesen jól voltam,a másodikkal hányingerem volt,öklendeztem éjjel-nappal,a 3.gyerekemmel a 8. héten rettenetesen hányni kezdtem,kiderült :vesekövem van.Az okozta a hányást.Sajnos nem volt valami intelligens a vesekő,mert az istennek nem tudtam kipisilni.Nem reagált a gyógyszerekre.:(De a kisfiam nagyon okos.Sőt mind3 gyerek,ha volt róka,ha nem.:))

  • 2009.05.08 13:39:29tarkabab

    kellene egy poszt arról is, mit jelent a tudományos kutatás, a korreláció, a szignifikáns eltérés és társai, amit minden kutatásos poszthoz be kellene linkelni. bár akkor lehet, hogy kevesebb hozzászólás születne, mert értenék az emberek, amit olvasnak.

  • 2009.05.08 14:00:06Leningrad

    tarkabab: Sokszor azert nem az emberekkel van a gond, hanem azzal hogy felkapnak az ujsagok egy tudomanyos (vagy annak velt) hirt, zanzasitjak, esetleg sarkitott kovetkezteseket irnak le rola, es utana ezt vetik ide elenk. Azt sem tudjuk mirol beszelunk mert magat az anyagot nem lattuk, de azt mindenki erzi hogy ezek a sarkos kijelentesek nem lehetnek igazak.
    Ez lehet egyreszt a kutatas hibaja, de sokkal inkabb ugy gondolom h a media hir-ehsege a baj (mindenbol muszaj hirt csinalniuk mert kulonben nincs friss hus amit elenk lokhetnenek 30-15-10 percenkent), masreszt meg az, hogy ez nem parosul szakmai igenyesseggel. Senki nem kattintana egy tobbtiz oldalas tanulmanyra, pedig valoszinuleg az irna le korrektul mi is tortent a kutatas soran, erre az embereknek sincs igenyuk, nem vag az ujsag profiljaba. Igy mi marad? A "Szenzacio! Hanyjal es okos lesz a gyereked!" tipusu cikkek :) Valoszinuleg Huhhh is egy ilyenbe futhatott bele.

  • 2009.05.08 15:14:26mpbm

    Én is azt tanultam etológián, hogy ez egy védekezőmechanizmus, a rossz cuccokat így dobja ki a szervezet. Én hébe-hóba hánytam ezt-azt, de a gyerekeim hyperokosak.
    Egyébként ti honnan tudjátok mennyi a gyereketek iq-ja? Mondjuk egy kétévesnél hogy lehet máérni? Hogy hány színt ismer, vagy hány gyerekdalt tud első két szó után befejezni? :), na jó, télleg kérdés, van gyerkeknek korra szabbott iq-teszt?

  • 2009.05.08 15:21:44Kipikopii

    Erdekes cikk volt, az IQ osszefuggest meg sosem hallottam.

    En nem hanytam egyikkel sem, szerencsere szoptattam-szoptatok, igy nemileg behozhatok valamit az IQ-hatranybol :-)

  • 2009.05.08 15:24:09Kipikopii

    fatal natal: szerintem azert 'huje', hogy hansulyozza, hogy nem siman 'hulye', hanem szuper 'huje' :-)

  • 2009.05.08 15:25:13Kipikopii

    2009.05.08 13:39:29tarkabab - egyetertek.

  • 2009.05.08 15:56:08cozumel

    Hat, legfeljebb nem lesz rakkutato-urhajos egyik sem, de frankon nem banom, hogy semmi bajom nem volt a terhesseg eslo 4 honapjaban.
    Gyakorlatilag SEMMI jele nem volt, meg a hasam is keson kezdett noni, a 14. heten meg nem latszott....komolyan toprengtem minden reggel, hogy ez most akkro igaz, vagy sem? :D

  • 2009.05.08 16:15:30másutt

    cozumel, csigaver.
    majd akkor hiszem el az egeszet, hogy ha az elo Nobel Dijasok mindegyike a "sokat hanyt anyad terhesen?" kerdesre igent mondott.

  • 2009.05.08 18:26:03baudolinA

    Most már értem, miért voltam közeoes matekből. :D
    Viszont jó hírem van a nem hányós anyáknak: mindenféle szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy a gyereketek várhatóan nyelvzseni lesz. :)

  • 2009.05.08 18:41:41Macskanya

    Jaj ez nagyon tetszik. Szegény anyám azért lett gyanakvó csak, mert megundorodott a cigitől. A mázlista azt mondta, ő csak onnan tudta volna még max, hogy feszült a pocija a növekedéstől :-))) huhu és nem vagyok agyhalott, sőt, nem szerénytelenség, de sok nálam gyengébb képességű van.

    Hát, persze ezek általánosítások. Azért irigylem anyámat, de csak a terhességéért, mert a szülése borzasztó volt és én nem születtem volna meg az árokparton. Mégis, most itt vagyok és remélem az enyém jobb lesz. Már nincs olyan sok hátra, szeptember 9. elviekben, habár az ultrahangon már aug. 30. is volt a legutolsó. :-)))

    Mindenkinek hányás és komplikáció mentes babavárás, szülést kívánok. ;-)

  • 2009.05.08 18:49:54Macskanya

    Huha tényleg, azt meg el is felejtettem, hogy szoptatni sem tudott, mert nem volt elég teje. Jóapám mindig bizniszelt a gyógyszertárosokkal, hogy több anyatejet szerezzen, mint amennyi ki volt írva, mert az ugye nem volt elég... :-)))

  • 2009.05.08 19:38:46Magenta

    "#
    2009.05.08 18:26:03baudolinA

    Most már értem, miért voltam közeoes matekből. :D
    Viszont jó hírem van a nem hányós anyáknak: mindenféle szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy a gyereketek várhatóan nyelvzseni lesz. :)"

    Az egyiknél úgy tűnik, bejött. :))))))))
    Viszont a fiam állati gyenge németből, ellenben kiemelkedően jó matekból.

  • 2009.05.08 20:26:01kele

    Csak hogy kicsit helyrebillentsem a nem hányós kismamik lelki békéjét hasonló "tuti" megállapítással:
    A pszichoanalitikusok szerint a hányás a terhesség nem tudatos elutasítása:) A kiegyensúlyozott anyukák nem hánynak:)
    Egyéb nagy igazság így estefelé? ;)

  • 2009.05.08 20:58:53baudolinA

    kele,
    nekem egy bajom van a pszichoanalitikusokkal: Freud. Aki kokainfüggő (a depressziójára és a gyomorgörcseire keresi a gyógyírt) volt. És közrejátszott némi vaginairigység is, és nőfóbia. Szóval ő csak kussoljon. :)))

  • 2009.05.08 22:40:22cantaloupe

    Mivel en nem Torontoban vagyok terhes, a maganbejaratu Bibliambol, a "What to expect when you are expecting"-bol ideznek.
    (A konyv szerzoi: Murkoff, Eisenberg, Hathaway, es Prof. Richard Aubry felugyelte medikai kerdesekben, 2002-es kiadas)

    Kerdes:
    "I haven't had any morning sickness. Can I still be pregnant?"
    Azaz: Nincs hanyingerem reggelente. Lehetek ettol meg terhes?

    Valasz:
    "Morning sickness, like craving for pickles and ice cream, is one of those truism about pregnany that ain't necessary so. Studies show that a little more than half of all expectant women experience the nausea and vomiting associated with morning sickness-which means that a little less than one half don't. If you are among those who never suffer from it, or who feel only occassionally or mildly queasy, you can consider yourself not only pregnant but lucky."
    Azaz: A reggeli rosszullet, csakugy mint a savanyusag es fagylalt megkivanasa a terhesseg azon alapigazsagnak tartott elmelete koze tartozik, ami nem feltetlenul igaz. Tanulmanyok mutattak ki, hogy a terhes nok kicsivel tobb, mint 50%-a kuzd hanyingerrel, vagy a reggeli emelygeshez tarsithato rosszullettel, tehat a terhesek kicsivel kevesebb, mint fele nem tapasztalja ezeket. Ha azok koze tartozik, akik ne, vagy csak ritkan tapasztalnak mulo rosszulleteket, nemcsak terhes, hanem szerences is."

    ---

    Szoval ez is kutatastol fugg. Hozzateszem -s tudom, nem reprezentativ- de anyukam nagyon konnyen teherbe esett mindharmunkkal, velem hany talan egyszer..utana szoptatni tudott, egeszsegesen, idore jottunk vilagra, szoval ha plusz hormonalis valtozasokat is jelent,

  • 2009.05.08 23:00:04cantaloupe

    (folyt.)
    ..nem igazan latom a nagybetus ERTELMET annak, hogy vki szenvedjen, ha enelkul is lehet egeszseges gyereket vilagra hozni.
    S mint a cikk is irja, meg sotetben tapogatoznak a kutatok is az okokat illetoen.

    Az meg, hogy 121 anya reszt vett ezen az IQ-s oszehasonlitason...nem szignifikans. Csak Kanadaban tobbmillio szules van evente, meg az orszagra sem lehet ervenyes megallapitasokat tenni, nemhogy meg nagyobb halmazokra.

  • 2009.05.08 23:24:48hüjegyerek

    #
    2009.05.08 11:26:42fatál natál
    Csak egy megjegyzés: Miért írják egy csomóan itt a Velvet kommentelők közül, hogy HÜJE?????????
    Az HÜLYE!
    Nem tudom, hogy elírás, vagy tényleg nincsenek tisztában sokan a J-LY szabályokkal, vagy szándékosan írják így....
    Ennyi hülye azért nem lehet. Már bocs.

    :DDD

  • 2009.05.08 23:46:26wish73

    na, ez épp aktuális. épp ma kezdtem egy 3 napos tanfolyamot késleltetett idegrendszeri fejlődés témakörben, és a rizikófaktorok között épp a terhességi hányás szerepelt. nyilván nem a napi 1-2 róka az első trimeszterben, hanem a brutál változat. amúgy azt mondta a tanf. vezető, h a méreganyagok távoznak ilyenkor, és, aki többet rókázik, az valszeg több méreganyagot raktározott addig. hollandiában élő, angol szakmai kapcsolatokkal rendelkező szakemberről van szó, vagyis a brittt tudósok itt is befigyeltek

  • 2009.05.09 01:02:07cozumel

    Wish

    mikor azt olvastam, hogy "na ez epp aktualis", akkor egy pillanatra elfelejtettem levegot venni :-))))

  • 2009.05.09 07:49:09wish73

    jé, tényleg, eszembe sem jutott, h így is értelmezhető. nem, nem, sőt: NEM
    :D

  • 2009.05.09 21:34:19Mille38

    wish73,
    A gyomorból távoznak a raktározott méreganyagok? Nekem ez új lenne, hogy a gyomorBA az enzimeken és gyomorsavon kívül más kiválasztódik, így a méreganyagok belekerülése újdonság erejével hat rám. A korábban említett mérges bogyók eltávoztatása reálisabbnak tűnik.
    Amúgy meg lehet, hogy szimplán a hormonok némi egyensúlytalanságot okoznak az idegrendszerben, az agyban is, ami miatt nő a hányingerre való hajlam. Nekem egyszer volt ilyen öt terhességben, akkor hátsó ülésen utaztam több órát és nem is sejtettem, hogy terhes lennék. Csak anyósom sejtett meg valamit, aki mellettem ült...

  • 2009.05.18 20:45:26cantaloupe

    Teeenyleg?

    Es mozivaszonra vetitik ki?
    Dr. Odent tart beszamolot, hogy mi micsoda a kepen?
    Faliratos, tobbnyelvu DVD keszul belole?
    Jaj..mi..rol..marad...tam...le...oxigent...akarok...

  • 2009.05.18 20:47:34Brumibaby

    És a hányásról ugyancsak 4D-s beszámoló készül, haza is vihetik!

  • 2009.05.18 20:58:02cozumel

    Brumiiiiii :D:D:D

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta