SZÜLŐSÉG

Bébinapló: Abigél vonyítva hisztizik

2008. szeptember 29., hétfő 09:15

Azt hiszem kezd elfogyni a tej, vagy már el is fogyott, de őszintén szólva fogalmam sincs, honnan lehet ezt megállapítani. Abigél továbbra is lelkesen szopik reggel meg este – nappal eszébe sem jut, - de igazából azt már egyáltalán nem hallom, hogy nyelne, inkább csak komfort szopizik.



Persze jó lenne tudnom, hogy van-e benne még, mert ha nincs, nem ártana pótolni valamivel, gondolom. Már nem egy olyan este volt, hogy a szopás után nem aludt el szép nyugodtan, ahogy szokott, és mivel nem tudtam, mi baja lehet, végül megkínáltam rizstejjel, másfél decit még simán be is vágott, szóval lehet, hogy el kéne hagyni már ezt az esti szopást.



Pár hónapja írtam, hogy megviselt a gondolat, hogy Abigél egyszer csak nem fog többet szopni. Akkor a kommentek alapján sokan nem értették ezt meg, úgy értékelték az írásomat, mint egy újabb, szoptatást az egekbe magasztaló, természeti anyuka nyavalygását. Pedig azt mondtam, amit érztem, hogy még nem vagyok készen rá. És lám, eltelt azóta több, mint három hónap, és igen, most már teljesen elkészültem, már egyáltalán nem zavar a gondolat, hogy Abigél nem fog szopni. És már most is csak a kényelmi szempontok vezérelnek a szopás felé, annyivel egyszerűbb reggel hatkor bezuhanni az ágyba a gyerekkel az oldalamon, mint tejet melegíteni. És örülök, hogy kitartott addig a tej, amíg mindketten, békésen továbbléphetünk.

Másik új dolog kis családunkban a hiszti. Abigél elkezdett direkt hisztizni, én meg egyik döbbenetből esek a másikba hogy ennyire tudatos már a gyerekünk. Nem kap meg valamit, vonyítás, hiszti, elveszek tőle valamit, vonyítás, hiszti, nem veszem fel, vonyítás, hiszti, enni kér, vonyítás, hiszti, nem kér már enni, vonyítás, hiszti. A legnagyobb hiszti a sétálás során van, pedig eddig Abigélnek ez volt a kedvenc elfoglaltsága, most viszont, ha be akarom ültetni a babakocsiba, azonnal megfeszíti magát, homorít, rugdos, lassan kétemberes munka beültetni a kocsiba. És folyamatosan ki akar jönni, ő ugyanis már abban a hitben él, hogy önjáró, és saját maga közlekedik, ami a lakásban többnyire igaz is, még este, holtfáradtan is inkább közlekedik két lábon, mint négyen, de azért ez az utcára még nem igaz. Ráadásul úgy vettem észre, egyelőre nem tud mit kezdeni a cipővel a lábán, pedig szép puhatalpú van neki.

Csak akkor nyugszik meg, amikor kiérünk végre a játszótérre, és szabadon engedem, ott aztán ötvenszer felmászik a csúszdán, majd lecsúszik hason. Felteper, lecsúszik, felteper lecsúszik, egészen addig, amíg már jéghideg a keze, és tiszta sár nem lesz. Ja, és a sapka szóba sem jöhet azonnal tépi le a fejéről, addig húzza, amíg valahogy le nem jön, közben persze vonyítás, hiszti. Nem tudom mi lesz, ha hidegebb lesz. Szóval ha láttok egy őrülten csúszdázó, sáros kislányt sapka nélkül, és egy enyhén elcsigázott anyukát, azok vagyunk mi.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.09.29 12:38:26madz

    enyém most négyhónapos, mi is végigcsináltuk a nyarat úgy, hogy csak anyatej. nyilván a nagymelegben gyakrabban ivott, de amúgy nem volt semmi probléma. kb kéthónaposan pedig már kiskanállal is kapta, ha én valamiért elmentem itthonról.

  • 2008.09.29 13:11:34vikimanka

    A múlt héten kezdtem én is pótolni tápszerrel, mert érzem, hogy kevesebb a tejem és már a kicsi is csak reggel meg este akar szopizni, vagy ha éjszaka felébred. Vettem én is a Masutt által javasolt hipp tápszert, de én porban. Meg is itta a gyerek, igaz, hogy csak 100ml-t egyszerre, de örültem, hogy elfogadta. A héten voltunk vele a dokinéninél, mert hőemelkedése volt. Kérdezte, hogy elég-e még a tejcsi. Mondtam neki, hogy vettem ezt a tápszert. /amúgy 9 hós múlt a bébi/Úgy lecseszett, hogy csak pislogni volt időm, hogy mi az, hogy mostanában az anyukák csak úgy vásárolgatják a különféle tápszereket. Mondtam neki, hogy úgy gondoltam, ha lehet vény nélkül venni és korának megfelelőt veszek, akkor nagy gond nem lehet. Sőt, azt is mondtam neki, hogy amit még régebben írt neki, mert beteg voltam, azt sem itta meg akkor. Erre írt egy másik HA tápszert és pépből is Ha-t. Soha senki nem volt allergiás egyikőnk családjában sem. Szerintetek is egy több, mint 9 hónapos babának csak a rosszízű büdös Ha tápszert adjam? Ja, és arra fel, hogy igaz, hogy rossz ízű és büdös, azt mondta, hogy jól cukrozzam meg, akkor inni fogja, meg is kakaózhatom, akkor még jobb lesz. Sok cukor a babának? Néztem, mint a hülyegyerek rá.

  • 2008.09.29 13:19:59vikimanka

    Na még egyszer. A lányom 9 hós múlt. Már észrevettem, hogy kevesebb a tejem, ezért vettem neki a Masutt által is említett Hipp tápszert, csak porban. Csütörtökön dokihoz kellett vinni a picit és ott rákérdezett a dokinéni, hogy elég-e a tejem. Mondtam neki, hogy néhány napja adom neki ezt a bizonyos tápszert, erre úgy lecseszett, hogy csak néztem szét, hogy milyen módi ez, hogy az anyukák csak úgy vásárolják maguktól a tápszert. Mondtam neki, hogy úgy gondoltam, ha korának megfelelő tápszert veszek, akkor nagy bajt nem okozhatok. Amúgy 100ml-nél többet nem evett egyszerre. Erre írt fel neki Ha tápszert meg Ha pépet is. Senki sem allergiás a családban. Mondtam neki, hogy amit régebben írt Ha tápot, mert beteg voltam, azt sem ette a pici. Erre azt mondta, hogy tudja, hogy büdös, meg rossz ízű, de jól cukrozzam meg, sőt meg is kakaózhatom és akkor majd megissza. A picinek jól cukrozzam meg? Kicsit ledöbbentem, de nem szóltam vissza.

  • 2008.09.29 13:20:48vikimanka

    A p-ön kivan. Fárasztom magam duplán. Erre 8 perc múlva előkerül.

  • 2008.09.29 13:30:28Dortje

    Az én fiam is kiskanálból-pohárból-csöpögésmentes pohárból iszik vizet. Szereti még a gyümölcsleveket, általában facsarom, vagy spéci 100%-osat iszik, ami tényleg csak gyümölcsből van, semmi adalékanyag. Az nagyon bejött neki és nekünk is.



    De a TEJ. Hát igen. Se tápszer, se tehéntej, se semmi. Próbáltam cukrozni, kakaózni, de max 6 kortyot iszik meg. 13 hónapos koráig szopott, mondjuk a végén már csak este, 6 hónapos koráig meg csak anyatejen élt. Most mit tegyek? Az apja szerint, ha nagyon nem akar inni, akkor ne erőltessem, mert megutálja. Most ezt teszem, csak lelkiismeret furdalásom van, hogy nem iszik tejet.



    Ja és azt még hozzáteszem, hogy napi 10 deka túrót mindig megeszik, meg becsempészem a tejet a bundás kenyérbe, meg trükközök ahol lehet, de hát arról, amit írtak többen, hogy 1,5 decit este megiszik a porontyuk, arról csak álmodom.



    Van valami ötletetek?

  • 2008.09.29 13:33:48amarilo

    A rizstej szerintem sem jó semmire, csak főzéshez, néha ebbe-abba.



    Az csak egy nagy adag szénhidrát, (szerintem) nincs benne vitamin, ásványi anyag, fehérje, szóval abszolút nem tejpótló a tartalmát nézve, csak a színét, állagát, ízét tekintve.



    Valóban furának tűnik tápszert pihárból inni, mert azt "cumisüvegből kell", de ez csak a mi agyi korlátoltságunk, igya természetesen pohárból, ilyenkor már ne szoktad rá a cumisüvegre!



    Tud valaki tejfehérjementes tápszert az Alfarén és a Sinlacon kívül?

  • 2008.09.29 13:39:04nyunyóka

    Nem vagyok egy nagyokos, de több helyen is azt olvastam, hogy a tehéntej nem a legjobb a gyerkőcnek, 1 éves kor után sem.

    Baromi sok benne a nátrium, ami megterheli a veséjét, vitamin a mai dobozosokban szinte nuku, szóval egyáltalán nem gáz, ha 2, vagy akár 3 éves korig nem kapja.

    Én sem adtam még a 1,5 évesemnek. Anyatej még van szerencsére, de ha nem lenne, babatejet adnék helyette, abban állítólag pótolják a szükséges vitaminokat. Ja és ha néhanapján kakaót kap, azt gabonatejből készítem, szereti, mert önmagában is édeskés.

    Más tejterméket persze adok neki, az más téma, azok savanyításon mennek keresztül, nincs velük gáz.

  • 2008.09.29 13:52:45KétHerceg

    Az én másfél éves kisfiamnál is a reggel-este szopizás működik már kb. 2 hónapja. Mivel a védőnőnk azt mondta, hogy egy ekkora gyerkőcnek kb. napi fél liter tejalapú (anyatej és vagy tápszer) italra van szüksége úgy egyeztünk meg, hogy a szopizás után reggelire kap egy pohár (2-3 dl)Milupa Junior gyerekitalt (natúr tápszer ízű)délután, uzsonnára pedig egy pohár natúr joghurtot, így bármennyit is szopizik ezen felül biztos elég lesz. Ez nekünk bevált. Tehéntejet nem szívesen adnék még, 2 éves korig biztos nem.

  • 2008.09.29 14:13:40másutt

    vikimanka, mar bocsi, de ez hulye.

    1 eves kor alatt semmilyen formaban nem javasolnak SOT ES CUKROT! Semmilyenben, csak termeszetesben (ami a tejben es a gyumolcsben van)



    eszemmegall.



    semmi baj a HIPP tapszerrel, hidd el nekem. ;)

  • 2008.09.29 14:14:48bostonmama

    Az en legkisebbem 13 honapos, 12 honapos koraig szopott, azota tehentejet iszik. Az elso ket gyerekemnel ugyanez volt a gyakorlat, sosem kaptak tapszert. Ha rendesen esznek mindent, nem hiszem, hogy tapszerezni kene oket. De lehet, hogy ez csak az en es a dokink velemenye. A magyar gyakorlat sok mindenben elter az ittenitol.

  • 2008.09.29 14:57:34Annipanni

    bostonmama

    Mint az elobb irtam en tapszerparti vagyok a tehentejjel szemben. Tudom,hogy kulfoldon pl. Angliaban is az a szokas,hogy egy eves kor utan mar a tehentejet isszak a gyerekek. Velemenyem szerint folosleges egy egy eves gyerek emesztorendszeret terhelni a kisbociknak "keszult" tejjel. A tapszert ugy alakitjak ki,hogy konnyebben emesztheto legyen es az osszetevok megkozelitsek az anyatej osszetetelet. A kisfiam most lesz 3, de meg nem adtam neki tejet,hanem reggel es este "Junior Milk"-et kap. Ebben az a jo ,hogy Bifidusz is van benne. Kesobb sem fogom ot nagy tejivova nevelni(en sem iszom tejet,csak a kavemban), inkabb egyen sajtot,joghurtot stb.

  • 2008.09.29 15:03:30Annipanni

    vikimanka

    Szerintem a kedves doki egy orult! De az is lehet,hogy erdeke fuzodik az adott tapszer terjesztesehez. Ilyet meg nem hallottam,hogy megcukrozni a tapszert!

    Amugy ebben a korban mar siman adhatsz nem HA tapszert,foleg,ha mar mas tejtermeket is kap a kicsi(sajt,joghurt),abban ugyanis nem HA tej van. Az allergia mar valoszinuleg attol kijott volna.(Ez csak az en velemenyem,nem vagyok orvos.)

  • 2008.09.29 15:10:10oreille

    Abigél milyen sokat változott, olyan nagy már! :-)) hisztivel mi is most ismerkedünk, lassan tanulom a kezelését...



    nálunk is a tápszer-szopi kombó van, előbbit hosszas kísérletezés után kizárólag cumisüvegből issza meg a lányom. az itteni védőnőt kérdeztem, hogy pohár, csőrös pohár vagy cumi...? szerinte ez a poharas dolog egy modern hülyeség és a cumisüveg segít kielégíteni a gyerek szopási igényét.

  • 2008.09.29 15:14:10Veritas

    Érdemes kipróbálni többfélét, még akkor is, ha kisebbeknek való. Az én lányom is válogatott, végül egy olyan tápszer tetszett neki, aminek én a szagától is rosszol voltam. volt 1-2 hét 1 éves kora körül, mikor csak azt volt hajlandó enni/inni, semmi mást.

  • 2008.09.29 15:31:10gesztenye

    A legkisebb (jaj, már nem is ő a legkisebb!) 16 hónaposan egyik napról a másikra váltott tehéntejre a ciciről. Nem volt belőle prrobléma belőle. Az, hogy még volt egyáltalán valami, utána derült ki, mert három napig csillagokat láttam, mint anno, amikor beindult a tej. A legnagyobbnál natúr joghurtra cseréltük. A másodiknak semmi nem kellett már cserébe, miután közölte, hogy cici üres, nem kell.

  • 2008.09.29 15:31:23gesztenye

    A legkisebb (jaj, már nem is ő a legkisebb!) 16 hónaposan egyik napról a másikra váltott tehéntejre a ciciről. Nem volt belőle prrobléma belőle. Az, hogy még volt egyáltalán valami, utána derült ki, mert három napig csillagokat láttam, mint anno, amikor beindult a tej. A legnagyobbnál natúr joghurtra cseréltük. A másodiknak semmi nem kellett már cserébe, miután közölte, hogy cici üres, nem kell.

  • 2008.09.29 16:06:00Hűbele

    "szerinte ez a poharas dolog egy modern hülyeség és a cumisüveg segít kielégíteni a gyerek szopási igényét."



    Csak félve kérdezem, hogy a pohár nem korábbi találmány, mint a cumisüveg? :-))))

    Ha meg szopizik is a gyerek, akkor a cicin nyilván ki tudja elégíteni a szopási igényét.



    Amúgy meg az a legjobb neki, amit úgy dönt, hogy elfogad:-)))) Ha pohár, akkor pohár, ha cumisüveg, akkor cumisüveg;-)

  • 2008.09.29 16:37:28oreille

    Hűbele! nem vagyok nagy szakértője a témának, de azt hiszem az utolsó bekezdésedben van az igazság :-) A védőnő meg szerintem inkább a szopi utáni időszakra gondolt. de akárhogyis... :-)

  • 2008.09.29 16:44:11szivecskevirág

    A fiam Dbrecenben született, ott már a klinikán is pohárból kapta a pótanyatejet. Mind a két gyerekem kezdettől fogva pohárból -régi "kávéspohár"-ivott. Mind a ketten nagyon sokáig szoptak, de sem cumit, sem cumisüveget nem fogadtak el. Illetve a nagyobb ordított tőle, a kicsinél meg sem próbáltam. A babák SOKKAL okosabbak és ügyesebbek, mint gondolnánk!

  • 2008.09.29 16:55:00vikimanka

    Az a helyzet, hogy ebből a HA tápszerből 100-nál nem megy be több, de azt is sokadszorra sikerül belediktálnom. a pépből is csak néhány kanál megy be, de a többi pépet szívesen eszi.Sőt a pépeket 6 hónapos kora óta szívesen eszi és kutya baja tőlük.

  • 2008.09.29 17:03:56jucili

    MM!

    Most olvasom először Abigél-es írásodat!

    Kislányod nagyon tündéri! Vonyítás, hiszti? Ez lehet valami lányos dolog? Az enyém is hasonlóan édes volt az általad leírt pillanatokban.:) A szoptatással kapcsolatos félelmeidet olvasva a hideg szaladgált a hátamon. Mondhatnám kellemes érzés volt, nosztalgia. Nem te vagy az egyetlen, aki így érzett. Kisfiam 18, kislányom 11 hónapos koráig szopott. Mai napig imádják a cicimet, ha tehetik meg is puszilják. Én meg imádom, hogy imádják.

    Nálunk bevált a tejpép kanállal és cumisüvegből is, utóbbi miatt nem lett függő a gyerek, és a játszócumitól sem. Mint minden más is, szerintem ez is gyerektől függ.

    Sok sikert és kitartást a sétákhoz!:)

  • 2008.09.29 19:42:30baud

    jucili,

    a vonyításos hisztihez: látnád az unokaöcsémet, amikor csinálja, rögtön nem mondanád, hogy ez lányos dolog. :)

  • 2008.09.29 21:21:26ditakai

    vikimanka,



    sztem a Humana HA nem borzasztó, próbálj ki többféle tápszert, hogy melyik ízlik neki



    mi egy éves kor után biotejeztünk, és mindenféle tejterméket bírt a gyerek, mígnem nagyi bekínálta házi túróval 20 hónaposan :-{



    azóta fullosan allergiásak vagyunk - a dokink szerint eddig is az lehetett egyébként, csak tünetmentes volt



    feltehetően mostanra telítődött



    erre kössetek masnit...

  • 2008.09.29 21:24:11ditakai

    hisztiből a fiúkat sem kell korrepetálni



    kétévesem egyenesen tombol, de legalább elmondható, hogy őszintén ki van borulva mikor így elfajul valami - nem csak anyuci kedvéért tolja az affektálós sikolyműsort, mint a lányok :-))

  • 2008.09.29 21:39:15jucili

    Baud

    Épp most értünk haza egy szülinapi buliról!

    Kisséb hangos volt:(

    10 hónapos kisfiú, visítva vonyítás, hiszti...

    Azt hiszem igazad van

  • 2008.09.30 08:09:42katakarika

    ditakai, ettől félek, amit leírtál.

    Tulajdonképpen az lett volna a helyes, ha semmilyen tejterméket nem adsz a babának? Vagy, úgy gondolod, hogy a túró volt a probléma?

    Annyira nem szeretném megfosztani a kislányomat a legfinomabb ízektől /mert, én imádom a tejet minden formájában!,persze magamból indulok ki/.



  • 2008.09.30 09:17:20plussbirka

    jaja, a hiszti cseppet sem csajos dolog. az en fiam 3 hettel fiatalabb Abigelnel es pont ugyanezt nyomja.



    egyebkent nem ertem, ha eddig valaki nem tapszerezett, miert nagyjabol egyeves gyereknel kezdene el, aki mar siman megeszik mondjuk egy szelet teljes kiorlesu kenyeret. ha meg nagyon tej-ellenes valaki inkabb a rizstej, mint a szoja. a szojatej olyan feherjeket tartalmaz, ami szinten megterheli az ilyen picik emesztorendszeret.tetszik vagy nem tetszik, meg mindig okosabb hazitejet felesben adni, persze azoknak, akik nem allergiasak ra, vagy natur joghurtot (abban is van bifidusz) ezek a nem tej, de tapszerelleneseknek jelenthetnek megoldast. a szopizast, kulonosen az estit erdemes fenntartani, amig a baba is igenyli. de utana is ugyanugy ossze lehet bujni, meselni, enekelni, mondokazni, ha a gyerkoc mar nem szopik. szerintem.



    Abigel tenyleg gyonyoru es klassz kiscsaj,ami minden valoszinuseg szerint elsosorban a mamajanak koszonheto!MM gratula!

  • 2008.09.30 09:26:30vikimanka

    A Humana HA-t egyáltalán nem itta meg. Most Milupa Aptamil HA van, de ez sem az igazi. Majd megmondom a dokinéninek, hogy mennyit iszik meg belőle és eldönti, hogy elég-e vagy ír másfélét.

  • 2008.09.30 09:27:02vikimanka

    De cukrozni akkor sem szeretném.

  • 2008.09.30 09:29:27kisbalas

    Ahha, ugye, h milyen rohadt büdös a tápszer? :P Nálunk a gyerek eleve csak cumisüvegből fogadta el (pedig gyógyszert pl. az első pillanattól kanállal kapott, meg már eszik mindent)... hiába próbálkoztam én nagy lelkesen, hogy kanállal, meg pohárból, csak fintorgott, meg összeszorította a száját. Tehéntejet tuti nem kap 1,5 éves kora előtt, de lehet, hogy kivárom a 2 éveset is, nálunk van a családban érzékenység, meg amúgy is ráérünk...

  • 2008.09.30 09:38:51monsterwoman1

    Annyit filóztam, hozzászóljak-e. Mennyi idős pontosan Abigél? Ha már jár, akkor gondolom közel egy éves. A nagyfiam 9-10 hónaposan kétszer háromszor szopott naponta. Egy éves korában elválasztotta magát. Soha nem tápszereztem. Miért nem elég a zöldség, gyümölcs, főzelék, hús? Komolyan kérdezem, mert nem értem ezt a tápszer-mizériát. Fehérjét, kalciumot, ásványi anyagokat vegyes étrenddel simán biztosítani lehet. Persze, ha a gyerek nem eszik (rág), az más téma, de 10-12 hónaposan azért már csócsálgatnak.

  • 2008.09.30 09:53:57vasszűz

    monsterwoman1, ezt én sem teljesen értem.

    Ennyit számítana az az egy hónap?



    MM, nem szeretnélek elkeseríteni, de ezek valószínűleg a dackorszak korai jelei. Nem kell kétségbeesni, még nem olyan súlyos a dolog, tetőzni úgyis 3-4 éves korában fog:D, Abigél úgyis egy tündér.

    Az unokaöcséim 4 évesek, igen a hiszti nem lányos dolog.

  • 2008.09.30 11:04:56Hűbele

    Monsterwoman1, nem vagy egyedül. Nekünk 10 hónapos kortól már ment egy csomó darabos, rágni való kaja, mert pépeset nem volt hajlandó enni. Igaz, akkor már sok foga volt, ez talán nem mindenkinél egyforma, van, akinél csak később bújnak elő.

    1 éves korban nálunk is jött a tej, nem álltunk neki tápszerezni.

  • 2008.09.30 11:18:02ditakai

    08:09:42 katakarika,

    Az a legborzasztóbb, hogy tulajdonképpen már HA tápszeres korban is allergiás lehetett - úgyhogy kb annyival lettem előrébb a túróval, hogy hamarabb kiderült, és így talán megvonásra javul majd idővel a helyzet. Már kisebb korában is voltak olyan hajlamai a gyereknek, hogy pl a füle mögött meg a csuklóhajlatban beizzadt és pörkös piros elváltozásai lettek, amik egy-két nap alatt simán elmúltak, és a doki sem tulajdonított neki semmi jelentőséget. Semmi egyébbel nem tudom magyarázni, ezek viszont tény, hogy nem tipikus tejallergia tünetek - na és az a szívhez szóló marketinghimnusz a tápszeresdobozon.... :-)



    Öthónapos koráig tudtam szoptatni, utána HA tápszert kapott. Tulképp a HA ugyanúgy tehéntej alapú tápszer, csak módosított fehérjemolekulákat tartalmaz, és ezek a méretük miatt kisebb valószínűséggel allergizálnak mint a természetes tejfehérje.



    Szerintem ha valakinek bárki - legyen az csupán nagybácsi - allergiás volt a családjában, az inkább ne forszírozza az egészet. Annyi más egészséges dolgot ehet a gyerek, azóta mi is nagyon kiművelődtünk alternatívákból :-)

  • 2008.09.30 11:21:30ditakai

    monsterwoman,

    igazad van, tény, hogy tápszertől -egyébként tejtől is- eltekintve zillió kombinációban állítható össze AZ egészséges étrend - csak annak nincs olyan profitorientált marketingcsapata :-))

  • 2008.09.30 12:05:36psyché

    nekem egyik gyerekem sem volt hajlando addig tapszert inni, amig meg szopott is. a nagyobbik fiam 1 honap szünet utan hajlando volt tapszert inni, kb 1,5eves koraig. a kisebbik fiam undorodott töle, kiköpte, igy aztan sosem ivott, pedig neki a dragabbikat vettem meg (Hipp). Azota biotejet iszunk, bar mostatnaban mar az sem kell nekik vmiert - max a müzlihez. a sajtot es a vajat viszont szereti mindkettö, a kisebbiknek pedig biojoghurtot szoktam összekeverni gyümölccsel, amit imad.

    Egyebkent nem ertem miert mondta a doktornö, h meg kene cukrozni a tapszert: alapbol teli van cukorral. Egyebkent mindegyiknek undorito ize van, nemcsak a ha-nak: cukros füreszporra emlekeztet engem.:-((

  • 2008.09.30 12:13:45catus

    elvileg nem szabad a tápszerbe cukrot rakni...mármint gyárilag....értem én itt a szaharózt...persze az már más kérdés melyik gyártó mennyit rak dextrózból, fruktózból laktózból, egyéb monoszacharidból

  • 2008.09.30 12:20:26psyché

    catus, igazad van kristalycukrot valoban nem raknak bele.

  • 2008.09.30 12:58:54ditakai

    szerintem ennyi erővel akár már az is lehetne benne :-)))



    (vicc volt)

  • 2008.09.30 14:27:14Dortje

    köszi Okoska a nyugtatást!

  • 2008.09.30 20:08:42Cobold

    2008.09.29 10:06:15 katakarika

    Pont ezt akartam szóba hozni, sztem nem feltétlen rizstejjel kellene pótolni. Azzal IS lehet, de sztem csak mellette, nem helyette... bár egy orvos biztos jobban tudja.

  • 2008.09.30 21:07:05Cobold

    2008.09.29 11:16:37 katakarika

    Az esti cucc nálunk pohárból megy. Igaz, 16,5 hónapos koráig volt esti szopi is, de 14-15 hónapos korától kapott mellé tápszert - pohárból.

  • 2008.09.30 21:15:59Cobold

    2008.09.29 13:33:48 amarilo

    Milupa Pepti Plus 2: tehéntej alapú ugyan, de tejfehérje allergiás babák számára készített gyógytápszer, lányom ezt issza (tejfehérje allergiás). Állítólag annyira feldolgozott állapotban van, hogy ez már pont jó az allergiás babáknak is. A kórházban a gasztroenterológus javaslatára írja fel a háziorvosunk.

    Milupa SOM gyümölcsös szójapép.

  • 2008.09.30 21:23:50Cobold

    (A Milupa Pepti Plus komolyan jó, a lányomon attól allergiás tünetek jöttek ki, mikor még szopott, ha én ettem egy pici sajtot, de a MPP-től sose volt semmi baja...)

  • 2008.09.30 23:24:14Moira

    Hú, ez most aktuális nálunk is.

    Réka most töltötte a 13 hónapot cici este és a nappali (1-2) alvásnál van, bár nem annyi mint régen.

    Mindent eszik már, tehéntejet nem kapott, és nem is akarok neki adni még egy ideig. Mi sem iszunk,max a kávéba.

    Eszik sajtot, joghurtot, húst, néha tojást, húst, szóval elég vegyes a kínálat. Napi egyszer kap (ha hajlandó megenni) Novalac tápszert, mert ez megszüntette a székrekedését.

    Plusz néha tejpépet (plusz gyümölcs, zabpehely, és esetleg tápszerpor).

    Sztem emellett nincs szüksége tejre.

    Szerintetek?

  • 2008.09.30 23:54:52oreille

    Catus! a laktóz az nem tejcukor? mert akkor az belevaló!



    Psyché! a Németországban kapható Aptamilban nincs cukor.



    Ditakai! írj légyszíves kicsit az alternatívákról, amit sajt-joghurt helyett ehetnek! köszi!

  • 2008.10.02 00:00:28ditakai

    oreille



    Ezt így nem vállalnám be, mert az, hogy mit fogyaszthat, attól is függ, hogy milyen fokú a gyerek allergiája (állítólag létezik teszt ennek kimutatására)



    Ilyenkor elég rizikós, hogy a tehén-fehérjéhez mennyire hasonló fehérjével helyettesítünk, mert rossz esetben a szervezet átnyergel a hasonló fehérjére is, és arra is allergiás lesz. Ezért nem megoldás mindenkinek a kecske és szójatej. Nekünk beváltak a szójatejszín, szójajoghurt, tofu (túró helyett), szárított tofu (hús helyett is), hüvelyes növények, gyakorlatilag minden ami nem látott tehenet és kecskét, de van benne fehérje és kalcium. Tehát se marhahús, se tejpor, mindent olvass át mielőtt megveszed, mert a lehető legváratlanabb dolgok is kiüthetik a gyereket.



    Attól is függ, hogy milyen tünetei vannak a gyereknek. Vannak az ún. Ig-e szenzitív tünetek (ez a tipikus allergia, kizárólag bőrtünetekkel) aztán vannak a nem Ig-e szenzitív tünetek (ezek emésztési tünetek órákkal vagy napokkal a bevitelt követően), na meg van a totális system error, amikor a gyerek egy kis fehérje mennyiségtől is az intenzíven köt ki.



    Azt olvastam, hogy az Ig-e szenzitív tüneteket jelentősen lecsökkenti, ha a gyerek rendszeresen kap probiotikum kúrát (ProtexinRestore/ Normaflore etc.) mert növeli az immunrendszer toleranciaszintjét, vagyis nem gerjed annyira a fehérje ellen.





Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta