SZÜLŐSÉG

Bébinapló: Abigél nem akar aludni

2008. szeptember 15., hétfő 09:00

Abigének alvásproblémái vannnak, nekem meg csak simán problémáim, - ezzel. Úgy érzem nem tudom már kezelni a helyzetet, néha teljesen kiakadok, hiszen nem szoktam meg. Abigél tíz hetes kora óta nagyszerűen alszik, különösebb nyomás nélkül alakított ki egy napirendet, és probléma nélkül feküdt le napközben mindig ugyanakkor, nekem meg csak annyi dolgom volt, hogy ne zavarjam össze a napját. Egyszer csúszott egy kis hiba a szuperalvásba, amikor már nem szendergett el többé este a cicin, erről be is számoltam, de aztán ez is megoldódott.



Most azonban Abigél egyszerűen napközben nagyon nehezen, és főleg kiszámíthatatlanul alszik. Van, hogy ötször is berakom a kiságyba, mire elalszik, és amikor már épp megadom magam, hogy oké, nem kell délelőtti alvás, akkor tuti beájul reggel fél tízkor a padlón. Másnap azonban hiába próbálom lerakni, kettőig nem alszik. Ráadásul gondolom nem túl jó taktika ki-be rakosgatni állandóan a kiságyba, mert igen hamar komolytalannak fog tűnni a dolog. Nem kell aludni, anya majd úgyis jön és kivesz.



Amúgy tényleg nem erőltetném a dolgot, de láthatóan nagyon fáradt, dörzsöli a szemét, nyűgös, lefekszik a padlóra, le-le csukódik a szeme, lecsuklik a feje az etetőszékben. De mihelyt beviszem az ágyába, már pattan is fel és esze ágában sincs aludni. Nem sír, csak játszik, dumál a macival, húzogatja a takarót, ütögeti a falat meg az ágytámlát. Én meg egyre nehezebben viselem, hiszen az egész nap akörül forog, hogy mikor fog vajon Abigél aludni. Tervezni, előre programot szervezni nem lehet. Egy idő után persze megunom, kihozom, és kezdődik az egész elölről.



Ezzel párhuzamosan az esti elalvással is gondok kezdtek lenni, minden este keservesen sírt. Én meg álltam értetlenül, mi van, most visszatértünk az újszülöttkorba, vagy mi? És mégis mit csináljak? Eddig aludt, most teljesen ugyanolyan körülmények között nem alszik. Utánaolvastam a témának, de semmi ötletet nem találtam a szakirodalomban, végül kipróbáltam hogy este nyitva hagyom az ajtaját, hogy a másik szobából beszűrődjön a fény. Azóta újra egyedül, nyugodtan alszik el, döbbenetes volt a felismerés, lehet, hogy Abigél fél? Mindig sötétben aludt el, sőt csak úgy, azért volt mindig behajtva az ajtó, most pedig fényt igényel. Persze olvastam, hogy a gyerekek előbb-utóbb elkezdenek félni a sötéttől, de azt hittem, ez később érkezik, nem 10-11 hónapos korban.

És látom rajta, hogy a járástól is fél. Áll a lábán sziklaszilárdan, kinéz valami dolgot, amit el akar érni, és többször lendületet vesz, hogy elinduljon, de végül nem mer. Inkább leereszkedik, és négykézláb közelít. Csak akkor indul el, ha hirtelen meglát valami nagyon érdekes dolgot, mondjuk egy kutyát, és nem érdekli semmi más. A rekord továbbra is négy lépés, ezt még nem szárnyalta túl. Lehet hogy ez zavarja meg az alvását is? Nem tudom, pedig jó lenne érteni.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.09.15 10:07:13gjuci

    Igen, nálunk is kb. 1 éves kor körül jött be, hogy napi csak 1-et alszik. És tényleg, az ebéd már 11 körül volt, és utána be az ágyba.

    Nekünk most (2 éves és 4 hónapos) az a gond, hogy itthon, hétvégén, ebéd után nagyon nehezen alszik el. A bölcsiben hajlandó, itthon csak órák (!) után. Tegnap este 6-kor keltettem a délutáni alvásából... Erről van valami tapasztalat?

  • 2008.09.15 10:08:18papirbirka

    Na elszállt amit írtam.

    Röviden: A nem alvás nekem az egyetlen gyenge pontom, ezzel ki lehet kergetni a világból, idegnyugtató kitartást kivánok. Nekem óriási könnyebbség volt, amikor legalább a délutáni részét átvette a bölcsi/ovi.



    Mi is meglepődtünk, az elsőnél, hogy a gyerek egyik napról a másikra borítja a bevált, sőt megkövetelt rutinokat, vagy egyszer csak elkezd egészen irracionális dolgoktól félni.



    Megszoktuk, folytonos változás van, nem ülhetünk a babérjainkon és kész. Bár addig továbbra is nehéz, amig rá nem jövünk mi a baj. Tiszta logikai totó és empátiás nyomozás a szülői lét.



    Kitartást, nagyon sok nyugalmat és türelmet kívánok. A jó hír az, hogy a félelmek is olyan váratlanul múlnak el, mint a rutinok.

    Jönnek helyette újak, mármint rutinok;-)))

  • 2008.09.15 11:07:23esem37

    Abigél tündéri aranyos, mindig várom, hogy legyen újabb kép! Annyira jó kedvem lesz tőle :)))

    Alvásügyben már nem tudok hozzászólni, mi most a kamaszkorral bajlódunk, hidd el, a délutáni nemalvás az smafu :D

  • 2008.09.15 11:15:23anyatájger

    Tündéri a kiscsaj:)



    A kismamablogon olvastam vmikor, hogy ekkortájt kezdenek a kicsik ilyen és ehhez hasonló alvásproblémával küzdeni. Okként a szeparációs félelmet ill. a mozgás -és ezzel együtt term. az idegrendszer fejlődését hozták fel.

    Nekem van itthon egy túlmozgásos, izompacsirta 9 hónapos kiccsávóm, aki nemsokára elindul (sztem), mindenesetre nála most kezdődött el, hogy csak úgy alszik el (mindig csak a kiságyba letéve aludt el eddig is, és ezen nem óhajtok változtatni), ha teljesen elfáradt és van levezetés előtte. Szal ugrabugra, mászkálás, satöbbi után nyugisabb vizekre evezünk, de csak akkor, ha már ugrálás közben is félájult, majd a könyvnézegetés, ringatás, pusziölelés után be a kiságyba, aztán tentebabatente + simisimi és ő még akkor félálomban kikéredzkedik, én kiveszem, szorosan magamhoz ölelem, megpuszilgatom és ringatom, ő meg teljesen belémbújik (olyan jóóóóó), majd visszateszem és csicsijababuja - elalszik magától.



    Tudom, elkényeztetem...

    De sztem szüksége van a kicsinek arra, hogy megbizonyosodjon felőle: te ott vagy neki mindig, ha kell!

  • 2008.09.15 11:20:43anyatájger

    Ez a manőver, így elolvasva, elég hosszúnak tűnik, pedig nem az :)



    Jó, nekem is volt olyan ( 7 hónapos koráig ), hogy elaludt a babakocsiban, tologatás közben, de már ez is elmúlt :(



    És a múlt héten kétszer is az ölemben volt csak hajlandó elaludni napközben, amin nagyon elcsodálkoztam. Mondjuk most jön a két felső foga :))

  • 2008.09.15 12:02:17másutt

    van megoldasom!

    nalunk is ez volt a problema, amig ra nem jottem, hogy ha a gyerek be van kotve (autosules, babakocsi) akkor szepen elszunnyad nagyon gyorsan.

    azt hiszem az orokmozgas tartja ebren.

    annyira izgatottan mozog allandoan, hogy nem tud elegge lenyugodni ahhoz, hogy elszunnyadjon, bar gyakran mar halal faradt.

    de amint kocsival barhova megyuk, 5 percen belul alszik.

    detto babakocsi.

    amikor mar nagyon latom, hogy sir, szenved, berakom a babakocsit "fekvobaba" pozicioba (remelhetoen van ilyenetek) es bezarom a szobajaba. perceken belul boldogan horkol!

  • 2008.09.15 12:21:11Leharcolt

    Nálunk most ue megy a kisebbel. Igaz Ő már 1 éves. Neki is sok a napi 2 alvás, viszont az 1 kevés. Így mi is előrébb hoztuk az ebédet. 11-kor ebéd, aztán irány a kiságy. Beteszem és ott forgolódhat, kedvére. Van, hogy 5-10 perc alatt elalszik, de volt már fél óra is. Az esti 8 órás lefekvés is előrejött fél órával.

    Másutt

    A fiuk nálunk is egyből elalszanak a kocsiban, de én ezt nem igazán szerettem soha. Félő, hogy nagyon rászoknak és utánna már nem nagyon lesz hajlandó elaludni a kiságyba. A kocsit pedig idővel kinövi.

  • 2008.09.15 12:31:31huhhh

    Szerintem Abigél teljesen normálisan "működik". Rémlik nekem valami a szeparációs szorongásról, aminek a kezdetét pont erre az életkorra teszik a nálam okosabbak. Azzal magyarázzák a dolgot, hogy a gyerekben nagyjából ekkorra tudatosul, hogy ő és az anya két különböző lény, és ezért elkezd félni attól, hogy elhagyják - még akkor is, ha az édesanyja csak a szomszéd szobáig megy át. Szerintem ezért nem akar egyedül maradni sem a nappali, sem az éjszakai alvás idejére, és nyilván ezért kezdte igényelni a nyitott ajtót és a fényt is. Kb. kétéves korra magától megoldódik, ha a gyerek érzelmi és családi kapcsolatai stabilak, úgyhogy kitartás, már egy csak évet kell kibírni. :))

    Konkrét gyakorlati tanácsom sajnos nincs, de keress rá a "szeparációs szorongás"-ra a gugliban, biztosan találsz valami jó tanácsot a probléma enyhítésére.

  • 2008.09.15 12:32:07huhhh

    Szerintem Abigél teljesen normálisan "működik". Rémlik nekem valami a szeparációs szorongásról, aminek a kezdetét pont erre az életkorra teszik a nálam okosabbak. Azzal magyarázzák a dolgot, hogy a gyerekben nagyjából ekkorra tudatosul, hogy ő és az anya két különböző lény, és ezért elkezd félni attól, hogy elhagyják - még akkor is, ha az édesanyja csak a szomszéd szobáig megy át. Szerintem ezért nem akar egyedül maradni sem a nappali, sem az éjszakai alvás idejére, és nyilván ezért kezdte igényelni a nyitott ajtót és a fényt is. Kb. kétéves korra magától megoldódik, ha a gyerek érzelmi és családi kapcsolatai stabilak, úgyhogy kitartás, már egy csak évet kell kibírni. :))

    Konkrét gyakorlati tanácsom sajnos nincs, de keress rá a "szeparációs szorongás"-ra a gugliban, biztosan találsz valami jó tanácsot a probléma enyhítésére.

  • 2008.09.15 12:33:39huhhh

    Tisztára dilis mostanában a rendszer, én már csak bocsánatot sem kérek, hogy kétszer ment el a hozzászólásom. :))

  • 2008.09.15 12:36:18E-ke

    Nagyon vagány a lány:o)

    Úgy örülök, hogy kb akkor jönnek fel a problémák, és írjátok a megoldásokat, amikor mi is itt tartunk! Ez most önző dolog volt, de jó, hogy van sok jó ötlet!

    Anyatájger, a módszered nagyon tetszik! Az én fiam is most(10H) ért el abba a korba,hogy a megszokott, egyedül elalszom este nem jön be. Az ölelés neki is nagyon jó, és az én fáradt mindenemnek is jó, hogy megnyugszik így és talán el is alszik. De van hogy sehogy sem jó. Se éjjeli lámpa, se anya, se Wonderful world, se semmi. Akkor jön ki a nappaliba, és megnyugszik kint, látja h anya is és apa is ott van, semmi baj. És kis idő múlva újra próba.Talán. De ha ez sem, akkor felváltva fürdünk és jön be közénk a nagyágyba. nah itt se mindíg jó, és végül marad a kiságyban való elájulás. És az már van hogy 10 óra. Úgy hogy este 8kor kezd fürdeni.

    A nehez alvóknak még megnyugszik a gyerek ha mellre teszitek? Mert az enyém már elfordul, grimaszol, és van h szinte kinevet..

  • 2008.09.15 12:39:27E-ke

    Huhh, én is olvastam ezt..ÉS látszik a gyereken, hogy kétségbe esik, ha egyedül marad. ÉS én ezért sem merem a "hagyjuk sírni, majd beleájul" módszrt sem kipróbálni. A férjem mindíg mondja hogy OKA van ha sír, és főleg ha látszik, rajta hogy fél, vagy hozzám bújva nyugszik meg. Ezért is szoktuk kettőnk közé hozni, ha nagyon zaklatott. Csak álmában bórzasztóan szájba tud vágni:o)

  • 2008.09.15 12:46:48huhhh

    találtam egy ilyet:

    www.drinfo.eszcsm.hu/drinfo/pid/0/betegsegKonyvProperties/oid/0/KonyvReszegyseg.4_6639



    Ez pedig egy mamablog ezzel kapcsolatos bejegyzése:

    valeria.hu/blog/index.php?entry=entry080227-223631



  • 2008.09.15 12:54:56anyatájger

    E-ke :) vagy :(

    Én sem vagyok nagy híve a "hagyjuk beájulni" típusú hozzáállásnak, persze vkinek lehet, hogy ez jön be.

    Nem szeretek úgy tanácsot osztogatni, hogy jómagam nem próbáltam a módszert ill. nem pont ilyen helyzetben vagyok, úgyhogy tényleg nézz utána! Kismamablog.hu, alvásproblémák vagy vmi ilyesmi alcímen van, kérdést is tehetsz fel a szerkesztőnek. Hajrá!

  • 2008.09.15 13:03:15E-ke

    Köszönöm:o)

    Úgy olvasom Huhh belinkelt oldalain, hogy Bence fiam is erőssen szorong nélkülem, és ez természetesen befolyásolja az azlvást is és mindent.

    De inkább már :o) mert megnyugodtam, hogy nagyon hasonló problémák vannak más gyerekekkel is. Illetve nem is probléma, hanem következő lépcső a kis személyiségénak. De sírni nem is hagyom, valahogy az ösztönök nem hagyják, és inkább azokra hallgatok.

    Köszönöm a segítségeket!

  • 2008.09.15 13:13:55mormi

    Csatlakozom akkor azok taborahoz, akiknel felutotte a fejet ez a jelenseg. Kisfiam 11 honapos es lassan szinte nem lehet letenni a kisagyaba, mert azonnal orditva kapaszkodik belem. Igy legtobbszor velunk alszik a nagyagyban, de nekem ketsegeim vannak, nem "rontom-e el" ezzel a dolgokat. Vajon magatol eljon az a pont, amikor mar nem igenyli az egyuttalvast? Raadasul cicin elalvos, ami szinten ketsegeket ebreszt bennem.

    MM, megkerdezhetem, mit ertesz az alatt, hogy nalatok megoldodott a cicin (mar nem) elalvos problema?

  • 2008.09.15 13:24:13dijon

    Lehet megkövezni, de a Suttogó nagyon jó módszert (a felvesz/leteszt) javasolja erre. Nem hagyod sírni a csemetét, de mégis megtanítod neki, hogy, ha fáradt, el tudjon aludni mindenféle kellék nélkül.

  • 2008.09.15 13:46:57Mother Mary

    mormi, nem mi oldottuk meg, a maci :-)



    még itt:

    velvet.hu/poronty/2008/08/18/bebinaplo_el_a_kezekkel_a_gyerektol#more620419



    másutt, igen a kocsiban elalszik, de én azt szeretném, ha a saját ágyában aludna, mert nem lehet vele mindig autózni, meg nem is jó megoldás szerintem, ott alszik fél órát az ágyában meg kettőt.

  • 2008.09.15 14:09:49mormi

    MM, ezek szerint azon a heten nyaraltam es Abigel sztori nelkul maradtam:)



    Mi azzal szoktunk probalkozni, ha nem alszik el az esti szopi alatt, hogy betesszuk az agyaba es melle fekszunk a foldre. Na ez kb 1-2 oras musor, idonkent hosszabb-rovidebb sirasrohamokkal tarkitva. Sajna minen felkinalt szoros allatot eldob mergesen es csak kiabal, hogy anya anya!! No es ez az utobbi hetekben csak egyre rosszabb, ahogy egyre jobban tombol ez a szeparacios cucc. Szinte felsikolt, ahogy rajon, h le akarjuk tenni...

  • 2008.09.15 14:13:46mormi

    dijon: olvastam a Suttogot de valahogy nem erzek magamban eleg erot ahhoz, hogy ejjel kb 100x vegyem fel es tegyem vissza, bar lehet, hogy eljon meg az a pillanat is. Annyival jobb erezni, ahogy halasan atkarolja a nyakamat es igyekszik valami puszi-felet nyomni az arcomra, amikor elegedetten es mosolygosan mellettem ebred...

  • 2008.09.15 14:14:53mormi

    Kozben halkan megjegyzem, h csoda tortent, mert mar tobb, mint 1 oraja nyikk nelkul alszik a sajat agyaban..!!!

  • 2008.09.15 14:17:59anyatájger

    Ja, még egy fontosat nem írtam, bár gondolom, hogy ezt már mindenki bevezette: ilyenkor (ld. szeparációs szorongás) kell a kicsinek egy alvósállatka vagy pelus, ami anyát helyettesíti. Nálunk a pelus működik: ezt marizsgatja a picúr elalváskor. :)

  • 2008.09.15 14:18:26AncsiPancsi

    Ez nálunk is aktuális téma nagyon.

    A költözés vetett véget az idillnek.

    Az mondja a sok okos szakirodalom ,hogy nem lesz gond a másik környezet ha a szülő is ott van.

    Az én fiam már nagyobb 18 hónapos és mindegy hogy délelött vagy este legtöbbször teli torokból üvölt ha letesszük aludni.

    Ilyenkor a férjem bemegy amíg el nem alszik.

    De én ezt nem akarom ,mert van hogy 1 másfél óra míg mélyen beájul,mert ha felszínesen alszik el akkor amint feláll a párom, hogy kijöjjön teli torokból elkezd üvölteni megint.

    Megmondom őszintén volt, hogy hagytam üvölteni úgy aludt el.

    Mert már azt veszem észre, hogy rájött arra ,hogy evvel manipulálhat minket.



    Mit tegyek?Már semmi szabadidőnk nincs este sem.

    Nagyon ki voltunk tegnap is.Megbeszéltük már százszor,de ez a rémálom másfél hónapja tart.

    PLEASE HELP!

  • 2008.09.15 14:25:44AncsiPancsi

    Amúgy van neki maci kutya ágyban lefekvés előtti fogócska ,játék, mondókázás.

    Gondoltam bevezetni a tejet lefekvés előtt,de azt meg nem issza meg.

    Amikor mondani kezdem neki hogy pá pá aludni már a kezemben elkezd sírni ,nem fogdja el a cumit sem ,mert azt tudja hogy alvásnál szoktuk használni. (így szokta meg)

    Délelőtt ebéd,kaki fekvés.

    Szóval a napi rutinnal sincs gond.

    És mégis....

  • 2008.09.15 14:26:03másutt

    En sosem aggodtam, paraztam azon, hogy mire szokik ra a gyerek.

    Ha a kocsiban/autosulesben alvas megoldja a 11 honaposom nyuglodeset, uvolteset, akkor az nekem jo.

    (a kialvatlan gyerek rettenetes!)

    Detto mellen elalvas (leszokott rola!), cumi (nagyon jol elalszik anelkul is, ha kell..).

    A korulmenyek kozott, en ugy erzem, hogy jobb egy csak kocsiban elalvo gyerek, mint egy 1/2 - 1 evig hisztis, kialvatlan gyerek, mert a szulei "nem akartak raszoktatni".



    En aszondom, egyetlen felnott ismerosom sincsen aki csak es kizarolag a babkocsijaban/autosuleseben tud elaludni! :D Azaz elobb utobb mindenki leszokik....

  • 2008.09.15 14:31:05AncsiPancsi

    A költözés előtt semmi gond nem volt midig elaludt ha letettem és kimentem.

    Előtte megbeszélte magával a napi élményeit és már horpasztott is.

    Irigylésre méltóan simán ment.

    Csak mióta a költözés volt.

  • 2008.09.15 15:54:40ditakai

    on



    Nálunk is voltak ilyen problémák a "felálltunk", a "járnikezdtünk" és a "jönnekazőrlőfogak" világnapok környékén. Valsz. tényleg szeparációs félelem. Nálunk volt egyszer két olyan hét, amikor a gyerek szabályosan rettegett a kiságy ötletétől is, és végül úgy úsztuk meg az együttalvást, hogy inkább anya&apa mentek a gyerekszobába padlónaludni. Úgy gondoltuk, hogy perszepersze lehet egy ágyban hárman aludni, de mi azért nem kezdenénk ezt újra 10 hónapos gyerekkel megint. Tehát, először gyerek közülünk ki; utána még kezetfog ágyrácson át; utána apa vissza hálószobába; utána anya is vissza; aztán már csak elalváskor melléülni és minden nyekkenésére azonnal bemenni; végül minden ment tovább mint régen, vagyis a gyerek önként és dalolva fogta a csacsiját, és egyedül aludt el az ágyában. Sok szerencsét!



    off

  • 2008.09.15 15:56:20ditakai

    ez egészen pontosan 10 nap alatt zajlott le, kitartás :-)

  • 2008.09.15 16:57:47dijon

    mormi, hidd el, megéri. Nekünk elég volt egy alaklom és 14 bemenetel. Amúgy én ki sem vettem az ágyából, simán megpusziltam és visszafektettem. Másnap, kezdődött a hiszti, bementem, rám vigyorgott, és magától visszafeküdt és édesdeden aludt, és alszik azóta is:)

  • 2008.09.15 16:58:56dijon

    masutt, nem lesz attól hisztis és kialvatlan egy gyerek, mert megtanul egyedül el és visszaaludni.

  • 2008.09.15 17:10:10másutt

    dijon, ez a magatol elalvas nalunk kivaloan mukodik estenkent, amikoris megtanult szepen elaludni.

    de napkozben megadom neki azt a szabadsagot, hogy nem ugyanakkor es ugyanott kell aludnia.

    en sem mindig ugyanakkor alszom napkozben. :)



    van, hogy nehezebb ejszakank van, pl fogzaskor, es kevesebbet alszik ejjel.

    miert ne alhatna, amikor akar es ugy, ahogyan akar napkozben.

    11 honapos, nem 21 eves!



    peldaul ma fel orat nyugtatgattam, szenvedett, vakarta a szemet, asitozott, sirt. az istennek nem maradt meg az agyaban, azonnal felugrott, razta racsot, sirt. a kezembol ki akart ugrani.

    beraktam a kocsijaba, es 5 perc mulva aludt, magatol.

    azota is alszik, azert van idom itt irni. :)

    amikor felebred nyugodt lesz es jo kedvu.



    nalunk ez jon be, masoknal mas....



    (azert zavar a tema, mert egy baratnom parazik allandon, hogy "jaj, ezt sem csinaljuk, azt sem csinaljuk, mi lesz ha raszokik a gyerek...." aztan van egy nyugos, siros gyereke, aki sosem akar az istennek sem ott es akkor aludni, amikor az anya azt parancsolja, amikor meg aludna szegenyke, akkor felcibaljak, mert mi lesz, ha raszokik, hogy a hasan/a heveron/a cicin/a babakocsiban alszik...jajistenem)

  • 2008.09.15 17:11:19macskosz

    Hehe, az enyémet annyira leköti a külvilág hogy sose akar aludni. De mostanra már elfogadtam hogy ilyen és kész.

  • 2008.09.15 17:21:42munkvera

    nagyon jo a gatyaja!!

  • 2008.09.15 19:54:52Meni

    Most osztós leszek, bocsi, nincs időm cizellálni :)



    1. A felállás-elindulás-sötéttől félés külön és egyben is okozhat alvászavart, nincs mit csinálni vele.



    2. Nézd meg, hogy van-e valami a szobájában, ami félhomályban ijesztő lehet neki, még ha nappal szereti is. Nekem másfél fárasztó hetembe került, mire kisakkoztam, hogy a szekrényajtónak minden éjjel zárva kell lennie (elhúzhatós), még résnyire sem lehet nyitva.



    3. Ha nem sir, akkor ne vedd ki! Nekem egy óra az elvi korlát, utána kijöhetNE, mert maximum 40 perc után elaludt mindig.



    4. A váltás napi egy alvásra mindig keserves, de kb. 2 hét alatt rendeződik. Ha mégsem birjátok, akkor tedd le délelőtt is a megszokott időben, és fél óra után ébreszd fel. Igy estére kellemesen elfárad, de mégsem lesz hulla egész délután (ha nyügösen ébred fél óra után, akkor kicsit húzd tovább, de sztem egy óránál többet ne hagyd semmiképpen).



    5. Felvesz/letesz mellett vagy helyett ajánlom a Minden gyerek megtanul aludni cimu könyvet. A módszert nem irom le, az első és utolsó nevelési könyv volt, ami bevállt, és azóta nincsen gondom a letevéssel. Nincs sirás és nincs "hagyom sirni" módszer sem. Tényleg bevált, kicsi kis könyvecske, megéri kipróbálni...



    6. Abigél baromi aranyos, igazi nagylány már! Az én lányom kilenc és fél hónapos, és még nemhogy nem indul el, de nem ül fel és nem áll fel. No para, vagy azt is irhatnám, hogy addig örülj, amig csak négy lépést megy :)



    Sok sikert és gratulálok a kislányhoz!

  • 2008.09.15 20:30:40Mifi



    Csatlakozom az előttem szóló Meni-hez:-)

    Szuper könyv "A Minden gyerek megtanul..." , mert megtanult a miénk is , pedig nem volt egyszerű eset...

    Suttogó felvesz/letesz is oké, de ott kell egy segítőkész ( éjjel is!!!)Apuka, hogy tudjatok ti is felváltva pihenni, de max 3 nap és helyre áll a rend.

    Kitartás!!!Fontos h.légy következetes, mert már megvan a magához való kis esze, próbálkozik meddig mehet el...

    Sok sikert , Abigél egyre gyönyörűbb:-)

  • 2008.09.16 08:54:00háromnegyed

    én azért vigyáznék a rászoktatós dolgokkal. igen, felnőtt korára már nem alszik el babakocsiban-anyakarkában egy sem. de amikor visszamész dogozni és estére még maradna valami tennivaló, vagy csak beszélgetnél a pároddal, baromi kellemetlen, hogy 1,5-2 óráig kell este altatni.

    mi beleestünk ebbe az elsővel, mellette voltunk, amíg elaludt. szerettük nagyon az elején a meleg szuszogást, de valahogy 3 év után már nem volt annyira vicces.

    a kicsivel elhatároztuk, hogy legalább ezt a hibát nem követjük el újra. eddig megy :)

  • 2008.09.16 08:54:26háromnegyed

    babakocsiban-anya karjában

  • 2008.09.16 12:40:39mormi

    Talaltam egy zanzasitott leirast a Minden gyerek megtanul aludni cimu konyvrol:



    borsoszemek.freeblog.hu/archives/2007/01/06/Minden_gyerek_megtanul_aludni/



    Nekem ez alapjan ez a modszer egyenlo a sirni hagyassal. Akkor mar inkabb osszegyujtom az energiaimat a Suttogo fele felvesz/leteszhez.

  • 2008.09.16 12:42:56mormi

    Arra mondjatok valami okosat, hogy az ejjeli cicizesrol lehet-e fokozatosan is leszoktatni? Jelenleg ugyanis a tejtermeles a tobbszori ejszakas menethez van beallitva, reggelig alaposan begyulladna a hirtelen elhagyott szoptatastol, fejni pedig nem tudok.

  • 2008.09.16 13:19:45Vvuk

    mormi, én ezt úgy próbáltam, hogy azt mondtam magamnak és neki, hogy éjfél előtt és reggel 6 után van cici.



    nemrégiben átszokott az éjszakai cumiból tejivásra, de az ébredés persze ugyanúgy megmaradt :/



    Most meg hogy két hete egyetemre járok megint, a tejtermelésem jól lecsökkent úgy, hogy hamarosan teljesen felhagy majd a szopizással szerintem. Még jó hogy a tehéntejet megszerette közben :)

  • 2008.09.16 13:22:27monsterwoman1

    mormi!

    Nálam a fokozatos éjszakai leszoktatás nem jött be. Akkor sokalltam be, amikor már 6-7szer szopott éjszaka is a majdnem kétévesem. Egyik napról a másikra hagytuk abba, viszonylag könnyen elfogadta, hogy már nem akarom és nem durrant be a mellem.(Pedig nem fejtem. Segíthet a borogatás és a mentatea.)

  • 2008.09.16 13:49:18mormi

    Vvuk: akkor ejfel es 6 kozott nem ebred mar fol vagy akkor adsz neki tehentejet?



    monsterwoman1: de napkozben meg szoptatod? Mert en a napkozbenirol meg nem akarom leszoktatni, leven hogy meg csak 11 honapos, raadasul mar allergias vmire, csak meg nem tudjuk, mire.

  • 2008.09.16 14:03:50monsterwoman1

    Nem, mormi! Már egyáltalán nem szoptatom.

    Esti relaxnak segíthet a kamillatea. És épp mostanában mesélte valaki, hogy homeo bogyókat adott a gyerekének, mert nem bírta már az éjszakázást, és azóta a kicsi átalussza az éjjelt.

  • 2008.09.16 14:44:08mormi

    Az allergiajara antihisztamint szed estenkent, amitol allitolag ugy kellene aludnia, mint a tej. Ehhez kepest... Talan a teat kiprogalom, bar felo, h akkor meg arra kattan majd ra, es akkor sokat nem nyertunk az ugyon...max annyit, h apuka is aktivizalni tudja magat:)

  • 2008.09.16 15:15:34AncsiPancsi

    mormi.

    Az tény és való nagyon nehéz megúszni kisebb gyulladás nélkül a csökkentést.

    Nekem is begyulladt ,de nem vészesen,tehát ennek is vannak fokozatai.

    Úgy próbáltam leszoktani, hogy olyan későre toltam az esti etetést amilyenre csak tudtam és reggel egyből cicire tettem amint felébredt.

    Volt, hogy mind a kettőt felkínáltam neki, mert fejni én is utáltam.



    Említettem tegnap, hogy a fiam mindig sír lefekvés előtt.Na most mi is tettünk be neki egy kis fényforrást.

    Lehet hogy működni fog,és tényleg a sötét volt a baj.

    Igaz még nem akarok elhamarkodott kijelentést tenni. :)

  • 2008.09.16 15:24:54másutt

    Vvuk

    lehet, hogy nem a legjobb otlet a tehentejre valo raszoktatas.

    olvasd el a mai tehentejes cikket... esetleg babatejre kellene atallni, ha meg fiatal a piciked....

  • 2008.09.16 15:42:59AncsiPancsi

    Igen minden kornak megvan a megfelelő tápszere.

    Az is tehéntej végeredményben, csak ki vannak vonva belőle azok az összetevők amit a baba nem tud megemészteni és allergizál.

    Tudom nem olcsó 2000 ft körül mozog és 20 adagot lehet csinálni belőle.

    De az elején ez kell ,hogy a későbbiekben ne alakuljon ki egy estleges allergia vagy bélbetegség.

  • 2008.09.16 16:56:27Vvuk

    Hát, az én picim már 16 hónapos, és csak mostanság szokott le az éjszakai szopizásról. Reggel meg este még kap azért.

    Az ébredésről arról még sajna nem, bár konkrét leszoktató műveleteket nemigen tettünk. Lehet hogy nehéz lesz.

  • 2008.09.16 17:40:51mary75

    Nekem a három gyerek háromféleképp aludt. A legidősebb nem aludt nappal, de az éjszakát átaludta 10 napos korától.

    A második aludt délelőtt és délután babakocsiban, de 18 hónapos koráig kétszer szopott éjszaka.

    A lányomnak nincs napirendje akkor alszik amikor eszébe jut. 18 hónaposan megkiséreltem leszoktatni a ciciről azóta csak úgy alszik el, ha otthagyom a szobájában max 10 percet sír aztán alszik.

    Ebből is látszik, hogy nincs recept.

  • 2008.09.16 17:45:29másutt

    mary

    ez tovabb bizonyitja, hogy akarmennyire szeretjuk mi anyak atvenni Az Ev Anyaja dijat, ha a gyerek jol alszik/eszik, azert nagy mertekben a gyereken mulik dolog.

    es lotto az egesz.



    es nagyon izgi, hogy milyen gyerek jut majd a kovetkezore...!:D

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta