SZÜLŐSÉG

Fagyott buckákon edzenek a vidéki anyák

2008. január 17., csütörtök 13:55

Sokszor szóltunk már a babakocsikról a Poronty oldalain, de eddig urbánus gőgtől vezérelve sajnálatosan elhanyagoltuk a vidéki anyák babakocsis problémáit. Mert persze itt Pesten mi sem tűnik fontosabbnak, mint hogy melyik ajtón lehet felszállni babakocsival a piros hetesre. Vannak azonban olyan kieső vidékei honunknak, ahol nem jár a Combino és még aszfalt sincs az úton. A földútnak pedig az a speciális tulajdonsága, hogy ha esik, akkor felázik, és dagonyázhatunk meg beleragadunk, ha pedig nem esik, akkor tengelytörő bukkanók sora vár.

Mindez kismiska a télhez képest, amikor még a globális felmelegedés korában is képes hullani a hó. Ilyenkor egy átlag kiskerekű babakocsi tolásához és irányításához minimum Csollány Szilveszter karizmaira lenne szükségünk. Persze, ez nem jelenti azt, hogy ha elolvad a hó, akkor már Hawaii van. Olyankor jön a fagyott föld leküzdése: csúszkáló kerekek, keményen ellenálló jég- és jeges földbuckák. Gyerekoldalon elharapott nyelv.



Persze vannak olyan őslények is, akik a huszonegyedik században nemhogy falun, de az erdő szélén laknak. Büntetésük ezért az erdei sétára alkalmas kocsi kiválasztása. Ezenkívül a természet gonosz módon meredek lejtőket is tartogat számukra, ahol fagyott buckák esetén egy gyerekestül húsz kilós járgányt felnyomni kifejezetten egészséges, mert például kiváltja a konditermi comb- és karerősítő gyakorlatokat.

Mik tehát a szempontok a speciális terepen használt babakocsik esetében?  

1. Felfújható kerék: a tömör műanyagba kis egyenetlenségeket vájnak a kavicsok, göröngyök. Így fokozatosan tönkremegy a kereke. A felfújhatóakhoz mindig adnak pumpát, amivel különböző keménységűre fújhatjuk a kereket. (Egyenetlen útra puhábbra, aszfaltos, városi közlekedésre keményre érdemes fújni.) A pumpán kívül benzinkútnál is lehet fújatni. Hátránya, hogy defektet kaphat elvileg, de ez nem jellemző. (Illetve ha nagyon biztosra akarunk menni, akkor lehet kezelni biciklihez kapható defektvédő anyaggal.)

2. Három kerekű: fordulékonyabb és terepen jobb a három, mint a négy kerék (kevésbé billeg).

3. Bolygó kerék: ez ma már egyértelmű, fontos a fordulékonysághoz, a bolygosíthatóakat helyben egy kézzel meg lehet fordítani. De, olyan terepen, ahol oldalra lejt az út vagy nagyon árkos, fontos, hogy a bolygó kerék rögzíthető legyen, mert különben a kocsi mindig az árkok felé akar menni és állandóan korrigálni kell. (Ezért van az, hogy a kizárólag terepre árult kocsik, vagy az amerikaiak babás kocogásához használ kocsijainak nem is bolygósítható a kereke).

4. Levehető kerék: könnyebb lesz, amikor bevágjuk a csomagtartóba és több esély van rá, hogy egy kisebb kocsiba is befér. Ha nagyon sárosak lettek a kerekek, akkor így elkülönítve rakhatjuk őket egy zacsiba a csomagtartóba, hogy ne koszolják össze összevissza az autót belülről.

5. Döntés: lehet vízszintesig vagy nem addig. A vízszintesig dönthető előny lehet, hogy elvileg újszülött kortól használható. De terepre nem ajánlott tényleg ebben fektetni 3 hónapos kor alatt, mert az egyenetlen talajon az túl megterhelő lehet. Ilyen kicsi korban jobb kendő vagy kocsira csatlakoztatható mózeskosár. Még egy szempont, hogy a háttámla és a lábtartó külön állítható legyen, van olyan kocsi, aminél a háttámla dőlésével a láb felemelkedik, ami például nagyon nem praktiukus, ha pl altatjuk a gyereket a kocsiban, ehhez ledöntjük szépen a hátát, de mire felébred az összes vér kimegy a lábából.

6. Mózeskosár: ha kicsi kortól szeretnénk a kocsiban gyakran kivinni a gyereket a jó levegőre, akkor érdemes olyan kocsit venni, amire mózeskosár is szerelhető. Sok kocsihoz árulnak puha mózest, ennek előnye, hogy könnyű, kézben is vihető, viszont egyenetlen terepre nem ajánlott újszülötteknél. A merev aljú és falú mózesekben nyugodtan tologathatjuk bárhol a gyereket, csak kézben ne akarjuk vinni, mert iszonyúan nehezek.

7. Súly: Aki igazán jó, tartós, terepre való kocsit akar, annak a súlyban kell komoly kompromisszumot kötni. Az ilyen kocsik súlya 9-17 kg között mozog. A súly természetesen az árral fordítottan arányos. Érdemes odafigyelni, a leírások sokszor a kocsi vázsúlyát adják meg, de ehhez még hozzá kell számolnunk a kocsi vagy a mózes súlyát, plusz az egyre nagyobb gyerek.

8. Huzat: levehető legyen, hogy tisztítani tudjuk, amúgy is koszos lesz, ha hosszú távra vesszük, terepen a sár is komoly kihívás.

9. „Téliesíthető”: egyes terepkocsik úgy spórolnak a súlyon, hogy ultra vékony anyagból van az ülésük (pl: Quinny), de ezekre télen tuti kell egy pokróc a gyerek alá, ami majd ide oda fog csúszkálni és leesni… Szóval inkább olyat érdemes venni, amiben nem fagy oda a gyerek segge a kocsihoz a téli kirándulások alkalmával. Előnyös, ha vannak kivehető bélések, amiktől nyáron viszont megszabadíthatjuk a kocsit.

10. Fékek: némely kocsikra az első kereket fékező tárcsaféket is szerelnek, amit a biciklifékhez hasonlóan használhatunk a tolókaron. Ez egyesek szerint elsősorban az apukák szórakoztatását szolgálja, de vannak, akik szerint praktikus, amikor lejtőn lefelé toljuk a kocsit és nem kell izomból visszafogni, másrészt az ilyen fékekbe ne megy bele a sár, nem tömődnek el rossz időben. Hátrányuk, hogy ugyanúgy, mint a bicikliknél, kicsit macerásabb a beállításuk, ha nem sikerül precízen beállítani, az ember agyára megy, ahogy surrogva mindig hozzáér a kerékhez. De ha van a családban rutinos biciklis, ez nem lehet gond.

Várjuk olvasóink ez irányú tapasztalatait, véleményét!

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.01.17 14:06:54szövetszöcske

    Babakocsi aljara egy erosebb legparna, oldalara ket darab repulogephajtomu, teljesen kiraly, megy 900-zal es nem raz a buckakon, csak erossen kell bele kapaszkodni menet kozben. Csak annyi vele a gaz hogy ha menet kozben elfogy a kerozin, nehez kitolni a sarbol a nehez hajtomuvek miatt.

  • 2008.01.17 14:10:47Meni

    Az egyik ismerősöm óva intett attól, hogy felfújható kerekű kocsit vegyek. Neki elég márkás háromkerekűje van, és az első fél évben 3x kapott defektet. Kétszer az állatkertben (betonon), és egyszer a repülőtéren. Ez utóbbi mega-szivás volt, ott állt a 12 kg-os gyerekkel, a millió csomaggal egy használhatatlan kocsival...

  • 2008.01.17 14:22:34zsomica

    Nálunk több, mint ilyen a terep, a választás a chicco S3-ára esett és nagyon nem bántam meg, viszont BKV-zni szerintem nem nagyon lehet vele, és kisebb autók csomagtartójába sem fér be. A fékeknél kihagytátok a kéziféket, nagyon dombos vidéken sajnos ez nagyon is kell, ill. plusz előny, h az autós hordozót rá lehet pattintani.

    Az ára itthon húzós volt, ajánlom az osztrák ebay nézegetését, vadi újakat lehet venni, töredék áron és 2 nap alatt itt van.

  • 2008.01.17 14:27:07Illatos nyár

    Elnézést, de a cím félrevezetőnek hat. Nem nagyon kell vidékre utazni földútért.



  • 2008.01.17 14:44:44manci

    Nekünk a Peg perego Culla kocsija jött be. Adtak hozzá egy mózeskosarat és egy sportrészt. Nagy, de tömör kerekei vannak, és nagyon kényelmes a babának.



    Viszont nagy is, nehéz is (mózeskosárral 14,5 kg, sportrésszel 11 kg), tömegközlekedéshez ezért nem ajánlanám. Ja, és drága is.

  • 2008.01.17 14:46:09begyszli

    Szövet, láttam én már olyat, hogy a babakocsi kerekeire sítalpat lehetett erősíteni:) Komolyan!

    Nálunk is elég dimbes-dombos az vidék, nekem a nagykerekű Graco vált be. De buszozni azzal sem lehet, főleg, hogy mifelénk a távolsági busznak csak az első ajtaja nyílik, ott meg szerintem a legkisebb babakocsit sem lehetne feltuszakolni.

  • 2008.01.17 14:47:43hanna

    Kinek mi a vidék, ugye. Van olyan ismerősöm, aki szerint a Nagykörúton túl minden. Én, ha nagyon kell, akkor átlépem a Hungáriát is. De azért jobb lenne a westend mellé a kormnegyed helyére egy kurva nagy ikea. Akkor sose kéne vidékre mennem:))

  • 2008.01.17 14:54:23"izé"

    Már a korábbi babakocsis projektbe is bele akartam szólni, de aztán nem. Most viszont igen, mert ráérek.

    Az úgy volt, hgy mi vettünk annak idején az első gyerök születése előtt egy Maxi Cosi City nevű bolygókerekű, kicsire csukható tárgyat autós hordozóval, lábzsákkal, mózessel, elektromos ablakemelővel, mittoménmivel.

    Fél évig lett használva. Amíg az asszonyember kibökte, hogy elege van abból, hogy rámegy egy kavicsra és öt méter, amíg összeszedi magát a szerkezet bolygókerekestül, de még másnap is érezni, hogy émelyeg a gyomra a babakocsinak és alcazelcerért könyörög véreres szemmel.

    Úgyhogy, a nej szava parancs, néztem körül a piacon legott, City meghirdetve lábzsákostul, mózesestül.

    Majd megtaláltam a szerintem vitathatatlanul (még egyszer: szerintem vitathatatlanul, hehe) a legjobb babakocsit egy kekizöld Quinny Freestyle 3XL személyében. Ami azért is volt szerencse, mert ugye a Quinny és a Maxi Cosi ugyanaz a gyár, autós hordozó, mózes, lábzsák, minden szar kompatibilis és az előző kocsira, bár hugyé-szaré kínáltam a babaaprón, nem jelentkezett vevő, úgyhogy megmaradt az összes eszcájg.

    A Freestyle a legjobb és pont. Hátránya, hogy egy nagy dög, és viszonylag kurva drága, vagyis kétségtelen tény, hogy költséghatékonyságra törekvő, jellemzően közösségi közlekedéssel helyváltoztató anyákok számára nemhogy nem ideál, de sajnos kizárt. Ezért is nem írtam be a régi babakocsis topikba, deviszont ebbe a posztba tökéletes.

    Igen, előfordult a defekt. Bármelyik sarki kerékpárszervíz javítja, kétségtelen, hogy szarul jön ki ha a gorilla ketrece előtt lukad, amikor a kölök éppen aludna elfele, de az a végtelen simaság, amivel gurul a kavicson, azt nem adja vissza más és az első kerék kanyarodás-megoldása is baszottjó.



    Ha bárki látta volna, amikor most pár hete leesett ez a nagy hó, én vittem a srácot szánkózni, a nej meg mosolyogva tolta a három hónaposat babakocsiban, hótaposóban dombnak fel a húszcentis hóban, hát nem nagyon lenne vita, hogy melyik a legjobb a terepen. A asszonyember imádja és ezt nem mulasztja el rendszeresen közölni is.



    Egyébként, teljesen meglepődtem: Múlt év novemberében egy romantikus Motörhead-koncert szédelgős másnapján császkáltunk München belvárosában és mit vettem észre az összeszűkült szemeim közül kifelé? Kábé minden második babakocsi egy Freestyle volt. A németek meg csak tudják...



    (1. Nem vagyok Quinny dealer

    2. Nem kell valakinek egy Maxi Cosi City váz sportrésszel? Most komolyan. Sötétzöld, teljesen jó állapotban van, mi csak kerülgetjük otthon. A legjobb megoldás: venni egy Freestyle-t mindennel és megvenni tőlem a City-t olcsón, így lesz egy egymással komaptibilis heavy use-tank és egy könnyű kis sport. Na?)

  • 2008.01.17 14:55:58Normi

    Nekünk a felfújható kerekű bejött, épp azért vettük meg, mert ahol lakunk, sok a macskakő. A gyerek nem kapott agyrázkódást benne, viszont frankón elaludt...

    Amúgy a vidék csupa-csupa földút, trutymó esőben, lásd cigányok ideje...:) khmm

  • 2008.01.17 15:08:39zsomica

    izé, ha tudtam volna normál áron szerezni, nekünk is az lenne :-)

    így maradt a chicco, nem tudom, ez überelhető-e, sosem volt módom a 2-t egy helyen kipróbálni. Szintén hóban, jégen, buckákon és kavicsokon tesztelve tuti beruházás. Ikeában mindig jót mosolygok a csili-vili tök tiszta 3 kerekű csodákon. Eddig abban a hitben éltem, h csak a miénken látszik a valódi terep...

  • 2008.01.17 15:35:34Illatos nyár

    A Hungárián belül van földút?

    Honnan a sok vidéki babakocsis tapasztalat?



  • 2008.01.17 15:41:59esztianya7

    Én sem használom már a szuper babakocsimat, így meg lehet venni aki kéri!!

    Én imádtam a buckás járdákon tolni, ill. földúton félkézzel, szinte magától gurul!

    QUINNY FASHION !XL felfújfató, leszedhető kerekekkel,kekizöld, vízszintesig döntehető!!Kézifék a tolókaron!

    60 ezerért vettük, 24 ezerért odaadom.



  • 2008.01.17 15:49:48verkaverka

    Huha, jol hangzik. Bovebben?

  • 2008.01.17 16:05:01hanna

    Locsolokanna: a cikk érdemi részét a nővérem írta. Agglomerációból. Én csak kicsit beleírtam-átírtam.

    H

  • 2008.01.17 16:06:05másutt

    miert nem kereskedtek valahol?

    :)

    en az USA-ban evek ota a craigslist-et hasznalom, es van budapesti fejezete:

    (budapest.craigslist.org/)



    ingyenes minden hirdetes, kepet is fel lehet rakni.

    abszolut minimalis angol tudas kell hozza

    (a hirdetes mehet magyarul is)

    lehet anonym is hirdetni

    (nem adod meg az e-maileden es a szerkesztoseg kuldi a valaszokat)



    szuperzsenialis.



    megneztem, a baby+kids adok-veszek kategoriaban csak 1 hirdetes van, ingyen elviheto pelenkazoasztalra...



    szegyen, amikor annyian KIDOBNAK gyerekcuccokat...



    persze biztos vannak ilyen oldalak Mo-on is...

  • 2008.01.17 16:13:14esztianya7

    verkaverka, és akit érdekel a Quinny fashion 4 xl!

    írj az eszter.deme@freemail.hu-ra és küldök vissza infót

    Az expresszen már hirdettem , csak gondoltam hátha kell itt valakinek

  • 2008.01.17 16:33:24babó

    félig off, babakocsi, de nem terepen. érdekelne, hogy hogyan lehet a három, nem bolygósítható kerekű babkocsival kocogni. múltkor toltam egy barátnőm babakocsiját, ami olyan, és minden félfokos kanyarhoz meg kell emelni az első kereket (bénáztam, szétráztam a gyereket).



    szóval elképzelem: kocogok, előttem a kocsi, és nyílegyenes, kihalt út előttem kilométereken keresztül. szuper! ugyanez, vannak kanyarok és egyéb mozgó és nem mozgó akadályok: kutyás nénik, totyogó babák, kutyakaka stb. kocog-kocog-megáll, fordít-lép-fordít vissza-kocog-kocog-megáll...



    csinált már ilyet valaki? :))

  • 2008.01.17 16:56:56futballistafeleség

    Én egyszerűbb megoldást választottam: 6 hónapja nem használok babakocsit, mert hordozom a gyereket kötős kenguruban. Mielőtt megszületett a gyermek, vettem egy használt masszív 3 kereKűt, gondoltam, jó lesz itt Mucsán (Pest megye, de nincs mindenhol járda). Aztán eladtam, vettem egy 3 kerekű könnyebbet, és kaptam kölcsön egy tökegyszerű 4 kerekűt. Mint mondtam, mindkettő fél éve pincében porosodik. Mi meg "szabadon" suhanunk.

  • 2008.01.17 17:04:44babó

    jaja, a hordozók a tutik! nekünk előbb kendő majd kötős kenguru volt. sajna most már elég nehéz benne, és nem szeret beszállni, de még gyakran kell cipelni (21 hónapos) így létszükséglet a babakocsi (Bp. belváros)

  • 2008.01.17 18:43:15PannaAnya

    Hordozó tuti, de egyrész nő a bébi, másrész jön a kistesó. Úgyhogy épp most cseréljük a nagy, nehéz (15kg), de nagyon kényelmes PegPerego-t egy könnyű (7,5 kg) háromkerekűre. Tervek szerint kicsi kendőben, nagy kocsiban, amikor meg már nagyobbak, akkor kicsi kocsiban, nagy fellépőn. 18 hónap lesz a korkülönbség.

    (Marketing: Esetleg érdekel valakit? Isteni járgány, de lift nélkül nem ajánlom, viszont ha nincs szintkülönbség-probléma, nagyon jó kis kocsi. A bébi imádja a mai napig. :D)

  • 2008.01.17 18:44:15Pumatex

    PannaAnya 2008.01.17 18:43:15



    Ááááá... már megint felcserélődtek a nickjeim. :(

  • 2008.01.17 20:29:49Katalma

    PannaAnya, milyen PegPerego?



    Pumatex: több nickkel, hogyan csinálod?

  • 2008.01.17 20:41:12kullikki

    Nekünk Bergon a terepbabakocsi.Csak a napi sétára használom,lehetetlen bármelyik autónkba berakni,pedig nem kicsik. Masszív,nem durrant,mindenen átmegy. Csodájára is járnak itt a faluban,amit nem hittem volna:) Hordozóból meg a Quinny csípőkenguruja a király,imádja a gyerek,lát előre-hátra,rólam nem beszélve,nem szakad le a derekam.

  • 2008.01.17 20:41:29Virág2

    Izé!

    Maxi Cosi City sportvázat keresek használtan hónapok óta, de mindenki csak autós üléssel akarta adni, nekem meg sportrész kell. Zsák a foltját? Hol érlek el?

  • 2008.01.17 20:41:53Pumatex

    Katalma, mindkettő én vagyok (Pumatex és PannaAnya). Annyi az egész, hogy új nick-et regisztrál az ember magának az IndaPass-nál. :)



    A PegPerego egy kétfunkciós kocsi, 15 kg, tömörgumi kerekekkel, alul várásláshoz szép nagy tartóráccsal, teljesértékű mózessel és sportrésszel. Isteni rugózása van, a kerekek miatt bármilyen terepen elmegy (rendszeresen sétáltunk vele nem csak asztalton is), és a rugózás miatt a gyerek teljesen békésen szunyált. Egyáltalán nem rázta meg. Mindkét feltét kétirányban rögzíthető, azaz a baba nézheti az utat, de akár Anyát is.

    A fékei is nagyon jók, kioldani picit nehéz, annyira erősek.

    Nagyon szeretjük, de egyrész pici a lakás és nem férünk el, másrészt nincs lift, és a gyerekkel együtt már nagyon nehéz. De ahol nincsenek ilyen

    szintproblémák, ott hálás jószág. Ha lenne liftünk, nem adnánk semmi pénzért - még egy ideig. :)

    Ha érdekel, és adsz címet, küldök képet.

  • 2008.01.17 20:50:31glad az egyetlen

    Megjegyzem korábban a másik topicban felmerűlt a falusi babakocsiként a Lada Niva, de aztán lett belőle gey falu vs. város vita.

  • 2008.01.17 21:07:28ruju

    babó: nekünk is három kerekű, nem bolygósítható volt. Az nem való kocogásra. Attól mert három kereke van, még nem futós babakocsi...

  • 2008.01.17 21:22:09Mille38

    Csak a legeslegelső bekezdésre reagálnék: az igazi (tor)túra Pesten lakni, aszfalt nélküli utcában. Így mind a sár-por-kátyú, mind a hév-villamos-busz bermuda-háromszöge elérhető.



    Szerencsére már kinőttem a babakocsis életkoromból, de ma gyönyörű jelenet volt, mikor fiatalember visszafordult a lépcső tetején az Örsön és megragadta a kismama babakocsiját, önként és dalolva segített neki lemenni, másik oldalon fel. Az esemény szépsége egyszerűségében rejlett.

  • 2008.01.18 00:07:19cozumel

    Nekem tetszik, hogy a hobuckas cimhez egy halasznadragban, rovidujju poloban setalo anyukat mellekeltek:-)

    Na jo, ez mar tenyleg csak kotekedes...

  • 2008.01.18 07:46:17zolnaid

    Hát mert edzett!!!

  • 2008.01.18 10:37:59Picinger

    Mille38

    Hű! Ennyire gáz kisgyerekkel közlekedni egy anyának? Meglepő, ha valaki segít? De gáz! Én minden babakocsis, vagy kenguruban babát cipelő, sok táskás anyukának segítek leszállni a villamosról, buszról, lépcsőről... Nekem ez annyira természetes. Ezek szerint nem mindenkinek. :(

  • 2008.01.18 11:21:15Subbantósdi

    Picinger: hát nem...sajnos. Én nem szoktam segítséget kérni, mert eleve nem közlekedem olyan BKV-val, ami lépcsős, vagy a férjemmel együtt, mert kikerülöm valamilyen módon, más járművekkel vagy gyalog. Persze ezt nem lehet mindenhol megtenni, mert ahol csak ilyen lépcsős buszok járnak, ott nem lehet várni alacsonypadlósra.

    A metró más kérdés, lassanként már azt is tudjuk használni, legalábbis a piros vonalon. :o)

    Alúljárókat meg kerülöm és az olyan üzletek is, ahol lépcső van. Ez van, ha csinálok szabadprogramot és vigyáz a férjem a gyerekre, akkor megyek ilyen helyekre és utazom ilyen buszokkal, villamosokkal, trolikkal.

    Amúgy meg direkt egy nagyon könnyű babakocsit vettünk anno, Cam Apollo Shopper, ami 8,7 kilós, de nekem ez a fő babakocsim, aztán van egy Pierre Cardin esernyős, ami még ennél is könnyebb, így mikor vásárolok és ezeket telepakolom, még így is tudok felszállni bárhova, ami alacsonypadlós.

    Nem is értem, miért jó 10 kiló feletti szuper 100 ezres vagy 40 ezer forint feletti kocsikat venni, mert dizájnos vagy a médiacelebek is abban tologatják a gyerekükek? Na mindegy, nekem ez van, az első gyereket jól szolgálja, most jön a második, Őt is ebben fogom tolni, mígy nem tud majd ülni, mert akkor már ülhet az esernyősben, mivel annak csak ülősebb funkciója van, nem lehet teljesen leereszteni fekvőbe.

  • 2008.01.18 11:23:46Subbantósdi

    Amúgy meg jól bírja a terepviszonyokat, ami köves, macskaköves utakat is jelent, nem csak jól kiépített járdás részt, nagy kereke van, igaz, műanyag, nem felfújható, de jó a rugózása, bolygókerék, stb, ami kell. Mi hónapokat vártunk rá, míg anno megjött a szállítmány ahhoz a netes babaáruházhoz, ahonnan rendeltük, mindössze 28 ezer forint volt. Igaz, nem kivehető a bele, nem elfordítható és a karja is egyirányú, de engem ezek sosem zavartak, mivel kocsink sosem volt, amihez kell babahordozó.

  • 2008.01.18 13:41:01"izé"

    virág2



    miniszterelnoki_hivatal@yahoo.co.uk

  • 2008.01.19 21:17:08Katalma

    Pumatex, érdekel, küldj képet, kíváncsi vagyok :)

    katalma vagyok pl. a vipmail-en is.

  • 2008.01.19 21:17:15Begérke

    Nekünk egy egyszerú 4 tömör kerekű Toma kocsink van, 40.000.-ért.

    Na, azt hóban, sárban, fagyban, földúton, meredek emelkedőn nyúztuk és nyúzzuk és teljesen jól bírja!

    Kocogni mondjuk nem lehetne vele, mert nehezen fordul (hiányzik belőle a differenciálmű) és a kocsink csomagtartóját is kitölti meg kb. 15 kg, de ezért a pénzért egy nagyon jól használható kocsit kaptunk.

    Ráadásul a garanciális szerviz is kitűnó volt. Egyszer eltört a futóművében a műanyag és hamar, ingyen megjavította a forgalmazó. Ezúton is köszönöm neki!

  • 2008.01.21 13:22:34bociszem

    Sziasztok!

    Egy gyerekes kocsinál legalább válogathattok... ;) Nekem ikreim vannak, a legkönnyebb kocsi, amibe bele is férnek a gyerekeim 16 kg. Plusz gyerek. Innentől mindegy, hogy milyen az út... Hegynek fölfelé Update Norbi is megirígyelhetné a teljesítményemet... :DDD

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta