PORONTY

Meleg királyfik, leszbikus királylányok a gyermekirodalomban

2009. október 27., kedd 07:45

king

Minden akkor kezdődött, amikor tízévesen együtt nevettem az osztálytársaimmal, akik mesélték, hogy Lukács Georgina hogyan hisztizett a kasszánál rágógumiért, amikor az koton volt. Halvány lila fingom nem volt arról, mi lehet az a koton, de fetrengtem a röhögéstől, mert ők is fetrengtek. Aztán meg sokáig azt hittem a zsebhokira, hogy az egy sport, és meg is írtam a levelezőtársamnak, hogy kedvenc színem: kék, hobbim: zsebhoki. Sokáig nem is értettem, miért nem válaszolt többé. Az első menstruációm még azelőtt megjött, hogy anyám figyelmeztetett volna, hogy miként válnak nagylánnyá a kislányok, arról a sokkhatásról meg ne is beszéljünk, ami akkor ért, amikor barátnőm tizenhárom évesen egy képekkel teli pornókazetta tokját nyomta kezembe.

Szóval ezek után eldöntöttem, hogy én nem csinálok lúzert a gyerekeimből, a tudatlanságuk miatt nem teszem ki őket csúfolódásnak, nem hagyom, hogy náluk mindössze egy-két évvel idősebb kölykök világosítsák fel (félre) őket. És még mielőtt cica keresőszóval széttárt lábú bukszákat dobna ki nekik a Google, szintén én leszek az, aki a szex anatómiájába beavatja őket.

Elkerülhetetlen volt a meleg-téma is, és nem titok, hogy minálunk már a hatéves Rozi is tisztában van a mássággal, jó előre elkerülvén, hogy mondjuk az iskolában ezzel, mint negatív fogalommal találkozzon, és a későbbiekben ennek hatására kizösítse, hátrányosan különböztesse meg a homoszexuálisokat. Természetes, hogy nem egyből a szexualitásra helyeztük a hangsúlyt, egyszerűen csak azonos értékű érzelmi kapcsolatnak lett bemutatva két meleg kapcsolata, mint egy hetero páré. Nem igaz, hogy a meleg-témáról nehezebb beszélni egy gyerekkel. Egy gyereknek még semmi sem természetes, illetve minden az, és csak a felnőttek tudatlansága, prüdériája és intoleranciája teszi kényessé az egész kérdést.

Nagy-Britanniában már segítség is akad a témában a „Nincsenek kívülállók” oktatási program keretén belül, melynek célja a másság iránti tolerancia erősítése. Már a 4-11 éves korosztály olyan meséket olvashat, amikben melegek a főszereplők. Például a Király és király történetét a Spiegel nemzetközi kiadásában, amiben hiába a szebbnél szebb királylányok sora, a királyfinak egyik sem jön be. Végül egy másik királyfiba lesz szerelmes, összeházasodnak és boldogan élnek, míg meg nem halnak. Mint a valós életben. (De hogy a másik nem se maradjon ki a sorból, a Hamupipőkének is van hasonló változata.)

A hogyan csinálják témát egyébként még nem erőltettem, de előbb vagy utóbb tuti felmerül bennük ez a kérdés is, és biztos vagyok benne, hogy ha a fütyi-punci kapcsolatától nem maradtak vissza a fejlődésben, nem fog nekik bezavarni két punci esete sem.

KOMMENTEK

  • 2009.10.27 09:24:48Picimálna

    Kari 4

    Úgy látom, biológiai érvekkel támasztod alá az álláspontodat. Három kérdésem lenne evvel kapcsolatban.

    1, Ebben az esetben a fogyatékkal élő emberek sem "helyesek", mivel mindent hoznak a társadalomnak, csak "hasznot" nem.
    Két homoszexuális ember azonban fel tud nevelni egy örökbefogadott gyereket, akikből nem kevés van a világon.

    2, A szerelemnek, vonzódásnak és megértésnek, ami egy kapcsolat alapját jelenti, mi köze van a himbilimbik nem összetartozásához?

    3, És végül, azok a hetero párok, akik nem akarnak, vagy akiknek nem lehet gyerekük már nem is alkotnak normális párt?

  • 2009.10.27 09:25:13szövetszöcske

    Szerintem nem óvodáskorban van ennek az ideje. Illetve akkor van az ideje, ha a gyerek kíváncsiskodik. Mesét szőni az összeházasodó két királyfiról szerintem erőltetett és életszerűtlen, nem kellene.

    Ami gáz, hogy ha az ember szétnéz, látja, hogy a tojásdobálásra, és a homokosok elleni tüntetésekre bizony visznek ki kisgyerekeket, gyanítom sok kicsi kap politikai indíttatásból agymosást otthon ha szó esik a témáról. Én már hallottam mikor kiskölykök (jó, mondjuk ők már kisiskolás korúak voltak) zsidóbuzizták egymást a vonaton, sokaknál ez szitokszó (és arról most nem is beszélnék, mikor kiskölyköket politikai üzenetes pólóban járkáltat az utcán a családja). Ebben az elvadult környezetben a gyerek óhatatlanul is találkozik a homoszexualitással (és nem az évi egyszeri felvonulás miatt ám), és már akkor érdekli a téma, amikor különben pont nem érdekelné, csak lebuzizzák mondjuk első osztályban a társai...

  • 2009.10.27 09:25:21rágypéksérotomsik

    "Azt gondolom, a 4-5 éves kor nem pont az az időszak, amikor a mássággal foglalkozni kéne"

    szerintem pedig minél előbb el kell kezdeni, mert a gyerek, akármilyen kicsi, nyitott a világra. És megkérdezi az utcán, hogy a két bácsi miért fogja egymás kezét, és a néni miért olyan kövér, és a Pistikének miért van szemüvege és valami fura készülék a fülében, és a szomszéd kislány miért ül mindig egy székben, amit az anyukája tol? A mássággal - nem csak a homoszexualitással - együtt élünk, és annál jobb, minél előbb kialakul a tolerancia és a gyerek természetesnek tekinti, hogy nem vagyunk egyformák. Elvégre belőle is lehet meleg, szemüveges, kövér, vagy tolószékes!

  • 2009.10.27 09:25:26kiralybeka

    CsányiDóra-Edinger Katalin-Szabó Sándor: Egyszervolt című mesegyűjteményében van egy mese, Csipkejózsika a címe. A mássággal foglalkozik, nem csak szexuális értelemben, hanem az átlagtól való eltérő viselkedéssel általában. Nagyon tanulságos, sok felnőttnek is okulásul szolgálhatna!

  • 2009.10.27 09:26:39aurora12

    Persze hogy nem normális a homoszexualitás és a leszbikusság és hasonlók. De legalább lehetne tolerálni, de valamiért nehezen megy a mai embereknek..

  • 2009.10.27 09:27:57rágypéksérotomsik

    Ja, a könyv szerintem is tök felesleges, elfogadó szülő gond nélkül el tudja magyarázni a gyerek értelmi szintjén a másságot.

  • 2009.10.27 09:27:59jane_eyre

    "egyszerűen csak azonos értékű érzelmi kapcsolatnak lett bemutatva két meleg kapcsolata, mint egy hetero páré."

    köszönöm, Terabithia, teljesen igazad van és tisztellek, hogy ezt így le merted írni. bár egy-két generációval előbb is lettek volna ilyen szülők.

    amúgy a királyfi és királyfi (ha jól tudom) eredeti modern mese, tehát nem egy klasszikus tündérmese átdolgozása. egyébként vannak jól sikerült mesefelújítások is...

  • 2009.10.27 09:28:09Alessia2

    Neutrinoo:))hasonló lehet a véleménye.

  • 2009.10.27 09:29:38Rosa Rugosa

    2009.10.27 08:24:35rita a felcser

    Na ez itt a nagy igazság.
    Amikor mindenfelé legyünk toleránsak, de a kisfiúknak nem jár a fegyver.
    Csak az a baj, hogy én sem vettem a kicsiknek, aztán meg majdnem összeverekedtek egy pisztolynak látszó boton, vagy Duplo kockákból építettek maguknak.:)

    Irány a piac és beszereztünk egy jó kis Winchestert.
    Azóta mindenki megnyugodott és békésen harcolgatnak a szénabálák között.

    A melegekkel semmi bajom, de had legyek már őszinte, én unokákat szeretnék, nem nagyon vágyom női ruhába öltözött hímnemű menyre.
    Az baj?
    Ha meg még is úgy alakul, hát na, ezt dobta a gép.
    De azért őszintén remélem, nem így lesz.:)

  • 2009.10.27 09:31:53verkaverka

    Az, hogy megtanítom a gyereknek, hogy vannak akik egyneműek és szeretik egymást, az nem ugyanaz mint hogy azt mondom neki hogy fiam ezt így kell csinálni. Arról is beszélek neki hogy van akik másik országban élnek és más nyelven beszélnek, de nem félek hogy ettől majd gyorsan ki akar ő is költözni mondjuk Franciaországba és majd nem fog magyarul beszélni többé csak franciául.

  • 2009.10.27 09:32:00zsemlemorzsa1

    nyina&mika: abszolút igazad van.
    Azt én sem értem, honnan jött ez a "Még a végén tényleg az lesz a szégyen, ha valaki családban él? Apa, anya, gyerekek? A társadalom alapvető egysége a család. Ezt rombolják hosszú évek óta- egyre sikeresebben." Nem hinném, hogy épeszű ember tényleg így gondolkozik. Ezt sokkal inkább a melegekkel szembeni diszkrimináció mondatja velük.
    Amíg a gyerekekbe azt verjük bele, hogy ez nem normális, addig a diszkrimináció is megmarad. Kíváncsi lennék, a sok sápítozó ember mit szólna, ha majd a gyerekükről derült égből villámcsapásként kiderülne húszéves korában, hogy a saját neméhez vonzódik.

  • 2009.10.27 09:32:42redire

    Szerintem azok, akiknek bajuk van a homoszexualitással, egyszerűen csak képzeljék el, hogy az ő imádott, egészséges, gyönyörű, okos, tehetséges, teljesen normális, jófej és esteleg monjduk még ráadásul rendes, vallásos katolikus gyerekük egy napon előáll azzal, hogy márpedig ő bizony meleg. Mert ez simán megtörténhet. (Már ha olyan a viszony, hogy elő mer állni ezzel és nem kell titkolnia a szülei előtt, akiktől fél, hogy nem értenék meg...)Ezek a dolgok nem értékrend vagy választás kérdései.

  • 2009.10.27 09:33:20Firuse

    Az én szerény kis vélenyem, hogy a homoszexualitás természetes - az állatvilágban is előforduló - dolog. Talán az anyatermészet védekezése a túlnépesedés ellen.

    Talán nem azzal kéne foglalkozni, hogy ki kivek k*fél, hanem azzal, hogy milyen értékrendszerrel bír, hogyan viszonyul a társadalomhoz. És igen, mások, ahogy a vakok is, a süketek, az értelmi fogyatékosok, stb. Nem a normálistól, hanem a többségtől térnek el. A különbség az, hogy a homoszexuálisok képesek az önfenntartásra, amíg a vakok és a többiek az egészségesekre vannak szorulva. A Föld emberi népessége több mint túlterhelt, nem fontos már a létszámnövelés. Így is alig férünk meg egymás mellett. Ezt mutatja az a tény is, hogy már az sem mindegy, ki kivel hetyeg.
    Szerintem nem arra kell mindenképp nevelni a gyereket, hogy toleráljon mindent, hanem, hogy megtanuljon olyan dolgokkal törődni, ami rá tartozik, amihez van köze. A szomszéd srác pasijaihoz momentán nincs.
    Persze én könnyen beszélek, mert még nincs gyerekem, de mi lenne, ha kérdéseire egyszerűen csak válaszolnánk, és a végén hozzátennénk, hogy pl. ez nem a mi dolgunk, ahogyan a gyerek választása sem tartozik a családon kívűl senki másra.
    Én momentán pont lesz*rom, hogy ki melyik nemi szervre bukik, ameddig képes a társas lét /utazás, étteremben való viselkedési mód, stb/ íratlan-írott szabálykönyvének megfelelni.
    Záró gondolat: Nekik telik luxusra, ami a legtöbb gyereket nevelőre ugye nem igaz. Erősítik a gazdaságot, tehát hasznosak.

  • 2009.10.27 09:33:31nyina&mika

    hát igen, Rosa, te unokákra vágysz, én meg arra, hogy a gyerekem boldog legyen.
    apaként egy nő mellett,
    apaként egy pasi mellett,
    női ruhákba öltözve, gyerek nélkül.

  • 2009.10.27 09:33:53Firuse

    vélenyem-véleményem
    nehéz írni, ha főnök grasszál...

  • 2009.10.27 09:34:12Rosa Rugosa

    Ja, egy kis érdekesség a klasszikus mesékről ebben a könyvben olvasható, nem egy mai darab.:)
    "A mese bűvölete és a bontakozó gyermeki lélek"

    (Pl. Csipkerózsika amikor megszúrja az ujját és kiserken a vére = menstruáció...:)))
    Még középiskolában pszichológiából volt nálunk ajánlott olvasmány.:)

  • 2009.10.27 09:35:51Rosa Rugosa

    nyina&mika

    "Ha meg még is úgy alakul, hát na, ezt dobta a gép."

    Ezt írtam. Elfogadom, de baj az, ha őszinte vagyok és azt mondom, nem szeretném?

  • 2009.10.27 09:36:41jane_eyre

    Kedves Rosa Rugosa, a meleg férfiak nem öltöznek női ruhába. Női ruhába a transzvesztita férfiak szoktak öltözni, akiknek egyébként jelentős hányaduk heteroszexuális. Ha a fiad esetleg érintett lenne, a barátja nem lenne senkinek a "hímnemű menye". Unokád meg még mindig lehetne. Persze, senki nem örül annak, ha a gyerekének az átlagnál nehezebb élete lesz, de akár hiszed, akár nem, sok szülő képes szeretni a gyereke azonos nemű partnerét és az általuk nevelt unokákat.

  • 2009.10.27 09:37:12Ribizlee

    na, azért az apa-anya-gyerekek családmodellnek pont nem a melegházasságok fogják megadni a végső döfést.

    nagyobbik lányom osztályában a gyerek kétharmada egyszülős, vagy mozaikcsaládban él...

    meleg párból valahogy jóval kevesebb van az ismeretségi körben.
    nem is értem, miért, ha egyszer divat?! :-P

  • 2009.10.27 09:37:36rágypéksérotomsik

    MrZed, szélsőségesen látod a dolgot, és a másságot csak szexuális irányultságként kezeled. De az sem arról szól, hogy beletolják magukat a pofánkba, hirdetik az általad devianciaként aposztrofált identitásukat, sőt, büszkék rá, jó, hogy kötelezővé nem akarják tenni... Ez nem erről szól.
    Amúgy pedig a mesék 99 százaléka szerintem rémes, gondolj bele, csak a Piroska és a farkasba: erdőben egy fenevad felzabálja a nagymamát - én már itt rosszul leszek - aztán megeszi az unokát is, ám jön a vadász, jól felvágja a farkas hasát, addigra tiszta vér az egész ház, farkas hasában meg szétcsócsált nagymama és piroska darabok, nyilván jön a plasztikai sebész és összerakja valahogy őket, utána kövek a farkas hasába, bele a kútba, még jól meg is dobálják szerencsétlent. Élénkebb képzelőerővel rendelkező gyerek sírva könyörög, hogy soha többet ne kelljen mesét hallgatnia esténként.
    Vagy ott az a másik mese, amikor azt mondja a fiának az anya, tanácsolva, hogyan hódítsa meg szíve szerelmét, hogy "eredj fiam és vess szép szemeket rája" - az őstulok meg kimegy az istállóba, kivési az összes állat szemét, oszt ráhajigálja szerencsétlen lánykára.... Hadd ne folytassam :-)

  • 2009.10.27 09:39:55Supernatural

    Redire, igen, megeshet, hogy ezzel áll elő. Születhet ilyen rendellenességgel, ahogyan születhet fél kézzel, egy vesével, down-kórosan, akárhogyan, ami nem teljesen olyan, amilyennek lennie kéne, ezért se kell agyonverni, ha ilyennek születik, ugyanúgy kell szeretni, mint addig, de a dolgot agyonreklámozni se kellene. Mert néha a nagy toleranciában már átesnek a ló túloldalára, és bizony van, amikor már olyan szaga van a dolognak, hogy ezt bizony divattá akarják tenni, mert ez jó, ez követendő. Persze senki nem lesz attól meleg, hogy ilyen történeteket hall, de van ezer más probléma ezen kívül, valamiért pl. senki nem foglalkozik annyira a mozgássérültek, egyéb fogyatékkal élők problémáival, mint a homokosokéval. Fele ekkora reklámot nem kapnak, aztán csak néznek, ha egyes helyeken egy rohadt postára nem tudnak bemenni (mert van még ilyen hely, elég sok), mert nincs megteremtve a lehetőség. Csak hát őket nem kapja fel a liberális média, velük annyira nem menő foglalkozni, mint a szegény, elnyomott melegekkel, akiket mindenki bánt, és akik közül nagyon sokan szeretnek visszaélni a szexuális beállítottságukkal, bármit meg mernek tenni, mert ha valaki ellene tesz, vagy nemtetszését fejezi ki, akkor arra azonnal rá lehet sütni a homofób jelzőt.

  • 2009.10.27 09:40:55nyina&mika

    Rosa, akkor lesz baj, amikor majd a lányod/fiad nem mer eléd állni évekig azzal, hogy meleg. hogy biszexuális. hogy igazából ő fiú, hiába van puncija, mellei és hosszú haja.
    mert más, amikor anyu azt mondogatja, hogy unokákat szeretnék, hogy hát vannak melegek és bár ez nem normális, el kell fogadnunk, hogy anyunak lövése nincs a társadalmi nemekről (mert neki buzi mindegyik), meg más, ha nem ad erős értékítéletet rejtetten sem.

  • 2009.10.27 09:41:35Rosa Rugosa

    jane_eyre

    Próbáltam amolyan cinikus humorral fogalmazni, de nem nagyon jött át, látom...:)

    Attól, hogy valamit nem tartok normálisnak, az nem azt jelenti, hogy nem fogadom el.

    Valamint a melegek is csak olyan emberek, mint a heteroszexuálisok és a nagy egyenlőséghez az is hozzá tartozik, hogy biztosan köztük is vannak csúnya gonoszok... nem?
    Meg olyanok is akik nem azok.

  • 2009.10.27 09:42:46jane_eyre

    rágypéksérotomsik: hát ez az, a legtöbb klasszikus Grimm- és Andersen-mese az ember legsötétebb félelmeit és a freudi tudatalattit hozza a felszínre... ezek a jóemberek meg a két királyfitól féltik a gyerekeiket. én emlékszem, szabályos rémálmaim voltak kiskoromban az Andersen-meséktől, mégis "kötelező olvasmány" volt, hiszen az klasszikus.

  • 2009.10.27 09:44:28Rosa Rugosa

    nyina&mika

    Az én gyerekem biztosan elmondja majd.

    Amit az ember elfogad, azt feltétlenül szeretnie is kell?

    Azt se szereti senki, ha a gyerek hajnalban órákig fent van, még is elfogadja, nem?

  • 2009.10.27 09:45:16nyina&mika

    Supernatural, le merem fogadni úgy, hogy nincs tévém és nem olvasok nyomtatott sajtót, hogy az internetes médián kívül nagyobb százalékban jelennek meg a fogyatékkal élők, mint a heteroszexualitástól eltérők.
    ami nem baj. csak ne csináljunk úgy, mintha nem így lenne.

    hogy tizenévesként menőbb puncit nyalni lány létemre, mint kerekesszékesnek lenni? elképzelhető. und?

  • 2009.10.27 09:45:25jane_eyre

    Rosa, persze, hogyne lennének köztük csúnya gonoszak, de nincs ok-okozati összefüggés a kettő között (aki homoszexuális, az csúnya gonosz), ahogy a heteroszexualitás önmagában szintén nem tesz senkit szentté és jóságossá.

  • 2009.10.27 09:46:36Rosa Rugosa

    jane_eyre

    Olvasd már el mit írtam. " a nagy egyenlőséghez az is hozzá tartozik..."

  • 2009.10.27 09:47:38jane_eyre

    Rosa, azért van némi különbség a kettő között:

    1) gyerek hajnalig fenn van, nem örülsz neki, mert fáradt, kimerült, kialvatlan

    2) gyereknek azonos nemű partnere van aki szereti, becsüli, jól bánik vele ...nem örülsz neki, mert mit mondanak a szomszédok?

  • 2009.10.27 09:48:15Meni

    "ennél a világ annyival több és szebb. gyereküket egyedül nevelőkkel, patchwork családokkal, meleg szülőkkel, nagymama nevelt gyerekkel"

    a peldak, amiket irtal, nem teszik szebbe a vilagot, az en felfogasom szerint. es tobbe sem. aki ilyen csaladban el, barmelyikben, az elfogadja ezt, es ha szerencseje es nagyon sok ereje van, akkor megteremti a gyermeke szamara a tokeletes, boldog gyerekkort, hogy kesobb boldog es kiegyensulyozott felnott legyen. de nem hiszem, hogy barmelyik fenti csaladban elo felnott ne akart volna hagyomanyos, anya-apa-gyerekek csaladot. csak nem jott ossze. ez nem tragedia, nem szabad utalni, lenezni ezeket az embereket, inkabb becsulni es segiteni kell oket. a melegeket is. de azert ne kelljen mar ugy tekintem barmelyik modellre, hogy ez a kovetendo. azok az ismeroseim, akik fenti csaladmodellben elnek, mind azt mondjak, hogy ok is hagyomanyos csaladot szerettek volna teremteni, es nem kifejezetten buszkek ra, hogy mashogy alakult. fentiekbol kovetkezik, hogy nem fogom arra nevelni a gyereket, hogy fikazza Pistiket, amiert anyja egyedul neveli/ket apja es ket anyja van/ ket anyja vagy ket apja van/a nagyija neveli stb. de azert ha lehet probaljon meg nem ilyen utat bejarni. es nem fogok neki atirt Hamupipoket olvasni. attol nem lesz toleransabb.

  • 2009.10.27 09:48:58Rosa Rugosa

    J.E.

    Hát látod, ez a te bajod.
    Én baromira leszarom, mit mond a szomszéd, meg az egész utca.:)

  • 2009.10.27 09:49:03Supernatural

    Nyina&mika, hogy te tizenévesként lány létedre mit nyalsz, az a te magánügyed és mindaddig az is marad - és mint ilyet, tiszteletben is kell tartani - amíg magánügyként kezeled. :) Kerekesszékesnek lenni viszont valószínűleg senki szerint nem menő, aki mégis az, az nyilván nem ő választotta a sorsát, főleg nem menőségből.

  • 2009.10.27 09:49:11nyina&mika

    Rosa, ámen. én nagyon boldog lennék, ha olyan erős személyiségű és értékrendű emberek élnének a világban, akik akkor is felvállalják önmagukat, amikor tudják, hogy akkor a nemnormális és a nemszeretem,csakelviselem kategóriába fognak tartozni. akár a saját szüleiknél.
    elfogadni nem jelenti a szeretnit, nem. elfogadni annyit jelent, hogy nem tenni különbséget. csakhogy te különbséget teszel. de ez már meggyőzés szagú, amit elkerülnék.

  • 2009.10.27 09:49:23Farkasokkal táncoló

    Szerintem ovodásoknak ilyen könyvet venni vagy mesélni felesleges. Igaza van Ritának, a gyereknek egyszerűen válaszolni kell ha kérdez (vagy ha olyan élethelyzetbe kerül), egyszerűen, sallangoktól mentesen és őszintén. Mindig arra amit kérdez, és annyit amit fel tud fogni belőle. Ennyi.

    Lányokkal pedig még idejében beszélni a menstruációról. Kötve hiszem, hogy ez valamilyen formában ne kerülne elő, mondjuk, hogy mi ez a betét anya amit veszel, vagy hasonló. Szóval - ahogy én tapasztaltam - manapság már nem olyan az élet, hogy az anya egyszercsak leül, hogy "komolyan akarok most beszélni veled", aztán ironkodva pironkodva virágnyelven elmagyarázza az élet természetes dolgait.

  • 2009.10.27 09:49:57Maestro

    hogy a viharba ne különböztessük meg a melegeket a heteróktól? Ez kb olyan mintha azt szeretnénk, hogy az alma és a körte ugyanaz legyen. Mindkettő gyümölcs, de mégis...

    Lehet hogy a társadalom számára kirekesztő a nézetem de a homoszexualitás aberráció, ezt soha senki nem magyarázza meg, hogy miért nem az.

    kifordult hiperliberális téboly...
    mellesleg sok más ellenpélda van a homoszexualitás problémájára:

    pl két mágnesnél az azonos töltésű pólusok soha az életbe nem fogják vonzani egymást

    és két hím/nőstény párzásából sosem lesz utód... naaaa vajon miért??

  • 2009.10.27 09:50:45jane_eyre

    Igen ám, Rosa, de a "heteroszexualitás" szó nem szokott olyan heves és negatív indulatokat kiváltani az emberekből, mint a "homoszexualitás" szó, annak ellenére, hogy önmagában egyik sem jó vagy rossz, semleges tulajdonság.

  • 2009.10.27 09:52:10Páneurópai Harci Kos

    Az angolokra fel lehet nézni tolerancia és megértés terén is, a demokráciáról nem is beszélve. zseniális egy banda.
    Magyarországnak igencsak kell iparkodnia ha a nyomukba akar lépni,az utóbbi időkben pont azt veszem észre, hogy távolodunk...:(

    Jó ötlet a felvilágosítósdi.

  • 2009.10.27 09:53:21jane_eyre

    nyina&mika, örömmel olvaslak, csak így tovább :-)

  • 2009.10.27 09:54:52guzuke

    Ha kötelező lesz azért szóljatok,mert én nem szeretnék az lenni .Inkább kivándorolok a földről.Booooá!

  • 2009.10.27 09:57:54Rosa Rugosa

    Kicsit parttalan vergődés ez, mert így elméletben mindenki ott van a szeren, aztán majd az élet később megmutatja...

    Kicsit idilli kép ez... elképzeled, ahogy a szép okos fiad hazasétál egy még szebb még okosabb fiúval és közlik, szeretik egymást...

    Szerintem ahogy azt is kihúzhatod, hogy a menyed, a vejed számodra egy büdös bunkó lesz, úgy nem biztos, hogy az a homo fiú is annyira szimpi lesz...

    Tudjátok az jut erről eszembe, amit nagyapám mesélt, amikor a háborúban fogságba került és már napok óta nem ettek a vagonban, amiben szállították őket.
    Volt egy nagyon hites ember, aki folyton az erkölcsről, meg arról beszélt, hogy az embereknek szeretniük kéne egymást, aztán amikor bedobtak pár kenyeret az éhezőknek, akkor ő volt az aki ellopta egy másik ember részét.
    Szóval szép ez a nagy liberalizmus így elméletben, de majd a helyzet meghozza úgy is, hogy ki az aki komolyan is gondolta.:D:D:D

  • 2009.10.27 09:58:16madz

    a homoszexualitás nem "rossz példával" terjedő "divat". már csak azért sem, mert a homoszexuálisok túlmnyomó többsége heteró családban nevelkedett. aztán mégis.
    ez egyszerű biológia.

    a válás, bántalmazás, veszekedés mint konfliktuskezelés, igen, ezeket már inkább a szülői minta alapján tanulja a gyerek.
    akkor nem értem, miért azért aggódnak a szülők, hogy csak nehogy buzi legyen a gyerek. az ellen úgysem tehetnek semmit.
    inkább azért aggódjanak, nehogy seggfej legyen.

  • 2009.10.27 09:58:57Páneurópai Harci Kos

    MrZed001

  • 2009.10.27 09:59:32redire

    Supernatural, ne haragudj, de egyszerűen nem igaz, amit írsz. A mozgássérültekkel és egyéb fogyatékkal élőkkel is foglalkoznak (szerintem pl minden szülő előbb beszélget a kerekesszékről a gyerekével, mint a szexualitásról általában), a különbség az, hogy az nem kelt ilyen indulatokat az emberekben. (Amúgy őszintén nem értem, hogy mi ezeknek az indulatoknak az oka). Az emberek alapvetően inkább közönyösek egymással szemben, főleg ha segítségről van szó. Igen, szerintem sem foglalkoznak eleget azokkal az emberekkel, akik valami miatt nehezebb helyzetben vannak, kirekesztettek és segítségre lehet szükségük. És igen, felháborító, hogy egy kerekesszékes nem tud egyedül közlekedni a városban, mert még mindig nincsen akadálymentesítve minden. (Bár ez mondjuk egy teljesen "normális" babakocsival közlekedőre is igaz sajnos). De itt most asszem nem is erről volt szó.

  • 2009.10.27 09:59:34nyina&mika

    Meni, szerintem több és szebb tőlük a világ, mert nem elbújdokolnak, hogy nem sikerült követniük a Normális Társadalmi Elvárást, hanem boldogok úgy, ahogy boldogok.
    az én szüleimnek se sikerült, az apám egy háromgyerekes nőt választott, az anyám egy pasimmal egykorú srácot. boldogok. szerintem a világ szebb és jobb tőlük.
    amennyiben 2/20 év múlva a kapcsolatunk a pasimmal javíthatatlanul elbaszódik, és én egy lányt találok páromnak, akivel boldog leszek, a pasim meg egy pasiból átoperált fiút, akivel boldog lesz, akkor a világ sokkal szebb és több lesz tőlünk, mintha nem lennénk együtt velük.
    én nem hagyományos családot szeretnék, hanem boldog családot. egymásért kiálló, egymást szerető, egymáshoz bizalommal levő családot. ha ez majd abban a felállásban nem fog sikerülni, ahogy most azt dobta a gép (pasim+én+gyerek), nem leszek hajlandó rosszul érezni magam. nem is fogom.

    Supernatural, a heterotól eltárő szexualitásnak szerintem azért nem kéne jelenleg magánügynek lennie, mert itt az ideje, hogy valódi elfogadás és különbségtétel nélküli életet élhessen mindenki. ehhez fel kell vállalni sokszor, hogy én is és ő is és még ők is _nem_ heteroszexuálisak. és egyébként sem én, se ő, de ők sem választották, hogy nem csak ellenkező nemű párukkal boldogok, amikor misszionárus pózban gyereket nemzenek, ahogy a kerekesszékesek sem.
    mellesleg ha a melegség valóban menő lenne, nem csupán múló hóbort a tizenévesek között, akkor menő lenne ez a könyv is és senkinek nem kéne tépnie a száját kommentként, mert egyetértésben bólogatnánk, hogy ez mennyire menő.
    a homoszexualitás nem menő a mai magyar társadalomban.

  • 2009.10.27 09:59:37Páneurópai Harci Kos

    A "toleráns ember" mintapéldája, undorító amit csinálsz vedd már észre magad.

  • 2009.10.27 09:59:54szövetszöcske

    MrZed, te pont ugyanolyan királyul értessz margarinhoz is, mint a felvilágosító irodalomhoz, le a kalappal...

  • 2009.10.27 10:00:37Páneurópai Harci Kos

    Azannya, megy a woft rendesen, a formázásokat meg nem bírja a felület, gyász.

  • 2009.10.27 10:00:37sajtos pogi

    Példamutatás! Ha te példát mutatsz a mindennapi életben, hogyan kell viselkedni, segíteni a sérültekkel, homokosokkal, akkor nincs szükség tanmesékre, elbeszélgetésekre. A gyereknek ösztönösen belülről fog jönni az elfogadás, a mások segítése.

  • 2009.10.27 10:03:53FTP

    Ezt a szart.

  • 2009.10.27 10:05:44rágypéksérotomsik

    MrZed, a párhuzamot értem, de nem értek vele egyet. Ha a műanyag vajat agyonreklámozzák és én barom elhiszem, hogy ettől leszek szép, fitt és egészséges és elkezdem vásárolni - hát megérdemlem. De attól nem leszek homoszexuális, ha akár naponta látok meleg párokat! Nyilván másképp fogjuk fel ezt a dolgot, én azt hiszem, senki sem úgy születik, hogy meleg akar lenni, én genetikai elváltozásnak gondolom, amiről senki nem tehet. Viszont együtt kell éljen vele, és nekünk is együtt kell élni velük!
    De ahogy mondtam, és alapvetően a másság elfogadására, "természetesként" való kezelésére nevelném a gyerekeket, és a másságnak csak nagyon kis szelete a homoszexualitás!

    "a homoszexualitás aberráció, ezt soha senki nem magyarázza meg, hogy miért nem az."
    Maestro: kérdezd meg a katolikus papokat.
    A világ legnagyobb egyháza és legtöbb hívőt magának mondható vallása bűnnek tartja a homoszexualitást, mégis papjai között vannak legtöbben homoszexuálisok.

  • 2009.10.27 10:06:08neutrinoo

    Azért is kell toleránsnak lenni a melegekkel szemben,mert elég kellemetlen dolog lesz,ha a kedvenc szinészedről/szinésznődről kiderül,hogy meleg, vagy a pártod,és országod vezetője egy homoszexuális ember lesz, esetleg olyan emberek is a saját nemükről fognak tanúbizonyságot fenni,akikre felnéztél, mert emberként fel lehet rájuk nézni.
    Jobb most még elkezdeni, mint hogy később összeomoljon a világképed:)

  • 2009.10.27 10:07:07Meni

    Hajra, erezd jol magad, teremts boldog csaladot, akivel akarsz. Van akinek nem esik nehezere elismerni, hogy nem igy tervezte, de igy alakult. Nem a boldogsagukat, kerdojeleztem meg, hanem az eredeti szandekot. De hat nem vagyunk egyformak. Ezek szerint az en osszes erintett ismerosom oskovulet, amiert elismerik, hogy hagyomanyos csaladot akartak, es attol fuggetlenul, hogy boldogok az alternativaban, amiben elnek, nem ez volt a cel. Csak sikerult a jobol rosszat teremteni. De hat nem vagyunk egyformak, nyilvan mas az ertekrendunk.

  • 2009.10.27 10:07:10zsemlemorzsa1

    "Az én gyerekem biztosan elmondja majd."
    Ezt a naivitást! Én nem is tudom, elmondanám-e, ha anyám állandóan azt mondta volna, hogy a homoszexualitás nem normális, meg hogy ő unokákat szeretne.
    Vagy ezek után majd azt mondanád neki: "Kisfiam, így is elfogadlak, ha már egy ilyen nem normális gyereket dobott a gép, ez van, de nem szeretném sokat látni a női ruhákba öltözött hímnemű párodat"?

  • 2009.10.27 10:07:47Rosa Rugosa

    Ez egy annyira álszent dolog, kicsit olyan, mint amikor a romákról van szó. Az emberek nem tudják őket úgy elfogadni, ahogy vannak. Az egyik oldal utálja, a másik meg isteníti őket a nagy tolerancia jegyében, de valószínűleg kikészülne, ha egyszer csak lecserélnék a puccos szomszédait és a borzalmas állapotú cigány sorról beköltöztetnék mellé az embereket.
    A középutat nem ismeri senki?

    Hogy miért hoztam ezt fel? Mert ők is egy kisebbség.

  • 2009.10.27 10:10:02Meni

    "Csak sikerult a jobol rosszat teremteni." ...bocs, forditva

  • 2009.10.27 10:10:42redire

    Errefele nem szoktak embereket beköltöztetni lakásokba.

  • 2009.10.27 10:11:25jane_eyre

    Kedves Rosa!

    "Kicsit idilli kép ez... elképzeled, ahogy a szép okos fiad hazasétál egy még szebb még okosabb fiúval és közlik, szeretik egymást..."

    Nem képzelek el semmit, benne élek, csak nem a szülő vagyok, hanem a gyerek. A szép és okos lány, aki még szebb és még okosabb barátnőt vitt haza cirka hat évvel ezelőtt. Anyukám eleinte persze nem örült, aztán megismerte a barátnőmet és most már igen. Képes volt túltenni magát a "jézusom, leszbikus a gyerekem" fázison és eljutni oda, hogy "örülök, hogy boldog a gyerekem". Van ilyen.

  • 2009.10.27 10:11:27Rosa Rugosa

    zsemlemorzsa1

    Nem azt mondtam, hogy ezt hajtogatom a gyerekeknek, sőt, soha sem mondtam.:)

    Ellenben tudod mit tettem?
    A szuper M. showban du 5-kor simán láthatsz belőlük néhány lepattant változatot. A gyerekim kivoltak, hogy basszus, ne már!

    Mondtam nekik szóljatok ám, ha ez lesz, ne a sarki kisboltostól kelljen megtudnom.

    Hogy azt mondta a fiam, hogy fújj, hát nem én beszéltem tele a fejét, de most ő a lányok után futkos és gondolom elképzelte a másik esetet és lehet, hogy nem lenne kedve hozzá.
    Az baj?

  • 2009.10.27 10:12:51nyina&mika

    Meni, ahogy nem mondtam az ismerőseidre, hogy őskövületek, úgy kérlek te se mondd, hogy a szüleim csak azért mondják, hogy ők így boldogok, mert nem merik beismerni, hogy nem így akarták. bizonyára rettenetesen fájt nekik, hogy nem jött össze, ahogy nekem is rettenetesen fájt, illetve fájna, ha nekem nem jönne össze. de nem azért, mert a hagyományos családmodell nem sikerült, hanem azért, mert azt az embert, akit annyira szeretek, hogy gyereket vállaltam vele, elveszíteném.

    Rosa, ilyenkor szoktam eljutni abba az állapotba, hogy egyik gyermekednek egy azonosnemű cigány társat kívánjak, de most inkább felállok és járok egyet lehiggadni.

  • 2009.10.27 10:13:23xombat.com

    Azt hiszem pont az angolok szerették volna az általános iskolában megtiltani a klasszikus mesék közül a többek között a Három kismalacot, mert az sérti a muzulmánokat a hitükben.

    Valamivel be kell tölteni a megüresedést.

  • 2009.10.27 10:13:27verkaverka

    Nem szoktam melegeket látni azért kampányolni, hogy gyertek legyetek ti is melegek, mert heteronak lenni undorító/szánalmas stb. Mégis folyton ezzel gyanusítják a melegeket, hogy "kötelezővé akarják tenni". Ez sajnos csak egy jól hangzó érv a melegek ellen, de teljesen üres a lufi mögötte. Vannak emberek akiket ijeszt hogy ma már szabad melegnek lenni. Bizonyos nézetek szerint azokat ijeszt, akiket nagyon is vonzana az azonos nem, de ettől borzasztóan megijednek. Hát, legalábbis elgondolkodtató. Mert különben mi félelmetes is lenne ebben?
    Tele van a világ olyan párokkal ahol a pasi se vonz, nem csak a nő. Tele van a világ olyan párokkal akik ha csókolóznak hát nem egy vonzó látvány. Tele van a világ olyan párokkal akiket köszönöm nem szeretnék véletlenül meglátni mikor dugnak. Tele van a világ olyan párokkal, akik máshogy csinálják mint én, vagy olyan dolgokat csinálnak ami engem egyáltalán nem vonz. Tele van a világ olyan párokkal akik szex nélkül élnek. Ebből melyik ok arra hogy én megijedjek???

  • 2009.10.27 10:13:41Rosa Rugosa

    jane_eyre

    Hát egészségedre, ha neked így jó.
    De látod anyukád sem verte magát a földhöz az örömtől.
    Az miért is baj, ha később elfogadta?

  • 2009.10.27 10:13:48jane_eyre

    Már megint nem értem, honnan jönnek ide a klasszikus mesék, a Királyfi és királyfi ugyanis modern mese, nem valami ismertebb mese átdolgozása.

  • 2009.10.27 10:15:02szövetszöcske

    MrZed, ha már itt hozod a törvényt, mi legyen a biszexuálisokkal, a leplezett homoszexuálisokkal (akik családban élnek, de azér esténként homopornót néznek), a kamaszokkal akik mondjuk 16 éves korukban megpróbálkoznak a dologgal?
    Vagy ez is olyan dolog mint a háború idején volt a zsidózás, hogy az a zsidó, akit a szomszédja feljelent, ennek megfelelően az a homokos, aki neked éppen nem tetszik?

  • 2009.10.27 10:15:10nyina&mika

    Rosa, hogy baj-e, hogy a fiad a mónikashowból tájékozódik többek között a homoszexualitásról?
    nem, nem baj.
    kibaszottul hatalmas problémának inkább mondanám.

  • 2009.10.27 10:15:51rágypéksérotomsik

    MrZed, filmes, táncos, színész lehetne? Mert ha nem, akkor a filmgyártás, a táncművészet és a színházak jelentős része lehúzhatja a rolót!
    Mi a fene köze van a foglalkozásnak a szexuális identitáshoz? Miért ne lehetne újságíró valaki, ha homoszexuális? Miért ne lehetne földrajztanár? Sőt, miért ne lehetne szavazati joga???? Te másodrendű állampolgárt csinálnál belőlük? Utána mi jön? Nők ne szerepelhessenek a politikai életben? Cigány ne szavazhasson? Ne lőjünk már ennyire túl a célon.

  • 2009.10.27 10:16:14xombat.com

    Sosszul emlékeztem, bocs :(

    Íme a cikk:

    http://konyves.blog.hu/2008/01/25/a_harom_kismalac_serti_a_muszlimokat

    "A három kismalac sérti a muszlimokat

    Visszautasítottak egy a három kismalac történetén alapuló meseregényt egy gyermekkönyv-díjtól, mert a zsűri szerint a történet sértheti a muszlimokat - számolt be a hírről a Times.

    Az általános iskolásokanak szóló rajzos mesekönyv - The Three Little Cowboy Builders (A három kis cowboy munkás) - nemcsak a muszlimokat, hanem a építőmunkásokat is sértheti. A zsűri faramuci magyarázata szerint nem túl szerencsés választás az építőmunkás-malac párhuzam, mert kirekesztő lehet a munkásokkal szemben. Ezen felül nem ajánlanák a könyvet a mohamedán vallásúaknak sem. Ann Curtis a könyv kiadója csalódottságán túl meglehetősen szűk látókörűnek nevezte azokat, akik a mesében kirekesztő elemeket találnának."

  • 2009.10.27 10:17:15Maestro

    egyébként ha már kirekesztés:

    Attól függően hogy hogyan osztjuk fel a társadalmat, lesz a többség, és lesz a kisebbség.

    Pl mennyire fogadjuk el a homoszexualitást, mondjuk 60 % toleráns, 40 % intoleráns. Ebben az esetben, ha a toleráns valakit kirekesztőnek nevez amiatt, mert intoleráns, máris kirekeszti a 40%-ba tartozót, csak mert ő másképp gondolkodik... szóval ez egy furcsa dolog.

  • 2009.10.27 10:17:33Rosa Rugosa

    nyina&mika

    Te egyszerűen elképzelsz rólam valamit és aztán nem létező szavakat adsz a számba.
    A gyerekeimnek vannak cigány barátai.
    Meg dolgoztam évekig olyan helyen, hogy velük voltam körülvéve és valamennyire ismerem is őket, az életüket, a szokásaikat.

    Pont ez az, amiről beszélek, hogy nem tudjuk őket olyannak elfogadni, amilyenek.
    Márpedig szerintem az a legnagyobb tolerancia, és segíteni is csak úgy lehet, ha nem akarsz valakit megváltoztatni.
    Te pl. hány romát ismersz személyesen -nem az asszimilálódott értelmiségi rétegből?

  • 2009.10.27 10:17:40Kisama

    Azta micsoda szanalom. Azert ne akarjuk mar a gyerekeket arra kenyszeriteni, hogy ilyen torteneteken keresztul meleg szerepekbe eljek bele magukat. A NORMALIS az hogy ffi+no egy par es nem ffi-ffi, no-no. Akarmennyire is kapaloztok ez ellen.

  • 2009.10.27 10:19:19jane_eyre

    Rosa, egyik szülő sem örül annak, ha a gyerekének az átlagnál nehezebb élete lesz. Nem az a baj, hiszen ez természetes is. A baj az, hogy a téma hallatára olyan zsigeri indulatok szoktak elszabadulni, legalábbis az interneten, mint amit ezen a poszton is olvasni lehet. Ezt nem szülői aggodalom, hanem előítélet, az pedig igenis probléma.

  • 2009.10.27 10:19:25rágypéksérotomsik

    A legplasztikusabb mese a Hamupipőke, elképzelem, ahogy a mostohája levágja a lányai lábujjait, hogy beleférjenek a cipőbe... ollóval, vagy baltával... nyilván az izületnél, mert csontot nehéz átvágni... érzéstelenítésről meg szó sincsen a mesében!

  • 2009.10.27 10:19:39Meni

    le se irtam azt a szot, hogy szulo. de tulajdonkeppen nem vagom, hogy mirol vitazunk, mikor te is azt mondod, hogy az emberek tobbsegenek nem az volt a celja, hogy NE atlagos csaladmodellt valositson meg. csak igy alakult. es azt meg nem hiszem el, hogy csak az faj, hogy nincs mar meg a szeretett tars. nem a szuleidbol kell kiindulni (na, most leirtam). pl. az az ismerosom, akit elhagyott a ferje mikor megtudta, hogy terhes lett ("nem ezt beszeltuk meg"), kifejezetten nem a szeretett tars elvesztese miatt borult ki. orult hogy megszabadult tole, akarmilyen nagy szerelem volt. azt viszont nagyon banja, hogy nem sikerult a lanyanak hagyomanyos, apa-anya-gyerek csaladot biztositani. de tenyleg nem ragozom tovabb, oszinten kivanom, maradj boldog a mostani paroddal, es a szuleidnek is sok jot kivanok. peace.

  • 2009.10.27 10:19:52Rosa Rugosa

    nyina&mika

    Toleranciád a nem veled egy nézeten állók irányába azt hiszem NULLA.:)))

  • 2009.10.27 10:20:25rágypéksérotomsik

    Kisama, miért az a normális? Mert mi vagyunk többen?

  • 2009.10.27 10:20:44Messiás

    A homoszexualitásról mindenkinek: http://messias.blog.hu/

  • 2009.10.27 10:22:43zsemlemorzsa1

    Rosa, komolyan mondtad, hogy a gyerekeid a M. showból tájékozódnak a homoszexualitásról?
    Te meg helyesnek tartod a "basszus, fújj" reakciót plusz hozzáteszed, hogy "csak aztán szólj, ha te is..."?
    no more comment. szegény gyerekeid...

  • 2009.10.27 10:22:47szövetszöcske

    MrZed, ismered azt a szót, hogy latencia? Na szóval attól, hogy a melegek száma nagyjából állandó, még simán lehet, hogy egyszerűen a latencia csökkent, többen vállalják be a melegek közül, hogy melegek.

  • 2009.10.27 10:23:25jane_eyre

    A homoszexualitásról Messiásnak: http://www.otkenyer.hu/kiskate.php

  • 2009.10.27 10:25:34Páneurópai Harci Kos

    "Minden meleget kötelezően:
    1) örök életre eltiltanék a közügyektől (se képviselő, se állami alkalmazott, se tanár ne lehessen ... és megvonni szavazati jogát)
    2) örök életre eltiltanám MINDEN médiától (se újságíró, se riporter ne lehessen, sőt egyetlen média közeli cégnél se dolgozhasson)
    "

    Mond már, hova kell ennél több tolerancia?
    Ez diszkriminácó, és a toleranciát nyomokban sem tartalmaz...

    Mellesleg, epic fail a névválasztás.
    Hogy is volt Marcellus Wallace el abban a kis szobában? :D

  • 2009.10.27 10:26:08rágypéksérotomsik

    MrZed, ismét nem értek veled egyet: egyáltalán nem lett több homoszexuális azért, mert "reklámozzák" magukat. Mindössze arról van szó, hogy kevésbé titkolják, sokkal többen lépnek a nyilvánosság elé, egyszerűen több esetről tudunk! A homoszexualitásnak (vagy inkább a biszexualitásnak) az ókorig - de lehet, hogy még régebbre - nyúlnak a gyökerei.
    És változatlanul zavar, hogy olyan egyház papjai hirdetnek nekem igét, akik között kiemelkedően sok a homoszexuális.

  • 2009.10.27 10:27:19jane_eyre

    pcr:

    "Egyébként a szexualitásnak nem az utcán van a helye, meg nem is az oviban."

    jó, akkor tessék mindenkinek betiltani az utcai kézenfogva sétálást és csókolózást, valamint a jegygyűrű nyilvános viselését. az oviban pedig ne lehessen olyan meség olvasni, amelyben a királyfi meg a királylány egybekelnek. merthát ennek mind-mind szexuális vonzata van! felháborító!

  • 2009.10.27 10:28:02Rosa Rugosa

    zsemlemorzsa1

    Te még soha sem láttad a M. s.-t?
    Azt mondtam volna, hogy onnan tájékozódnak?
    Hát akkor itt a történet:
    Éppen vacsorát főzőcskéztem és miután nem vagyok tökéletes néha kifejezetten pihentet az ilyen típusú szemét.
    Gyerekek az udvaron, fiam (13) bejött a haverjával inni és épp ez ment.

    Egyébként azok ott nem buzik voltak?
    Ők is hozzá tartoznak a homokosokhoz, nem?

  • 2009.10.27 10:28:06nyina&mika

    Meni, lehet, hogy olyat láttam a mondatod mögé, amit nem akartál mondani, akkor elnézést.
    bár nem értek egyet pár dologgal, amit mondasz, de igen, más az értékrendünk.

    Rosa, hány cigányt kell ismernem a cigánysorról, hogy hiteles legyek? egyet? tizet? ötvenet? külföldiek is számítanak? az a baj, hogy ütöm a mércét, my bad.
    a toleranciám szintjérő asszem felesleges vitatkoznunk, végülis nem is erről szól a poszt. a cigányokról sem. teszem hozzá.

  • 2009.10.27 10:30:12jane_eyre

    nyina&mika, légyszi írj egy mailt a melymbrosia78 hotmailes címre, köszi. :-)

  • 2009.10.27 10:31:51madz

    RR, biztos, hogy a M-show jó választás ilyen dolgok bemutatására?
    szerintem nagyon nem
    mondjuk, inkább nézess meg velük egy szép magyar filmet Gobbi Hildával vagy Márkus Lászlóval, és ott mondd meg nekik, hogy na igen, ők is buzik :)

  • 2009.10.27 10:32:32jane_eyre

    madz: telitalálat, köszi. :-)

  • 2009.10.27 10:32:36rágypéksérotomsik

    Zed, ahhoz, hogy az általad leírtak végrehajthatók legyenek, regisztrálni kéne nyilvántartásban a melegeket. Különben hogyan szűröd őket, tanárként, újságíróként, képviselőként, stb, hogy oldod meg, hogy az említett pályán ne dolgozhasson homoszexuális? Szerinted hányan vállalnák fel? És akkor megint egyre kevesebb lenne a meleg, merthogy ismét nem tudnánk róluk :-)

  • 2009.10.27 10:33:46Páneurópai Harci Kos

    Látom jól elkanyarodtunk a felvilágosítástól, amelyet az ember elkezd akkor, amikor, hogy a csemete ne legyen lúzer.
    erre megjelenik pár önjelölt igazságosztó felnőtt, tele előitélettel - és kiderül, hogy náluk már késő :x
    és hol vagyunk még a politikától..

  • 2009.10.27 10:33:47Rosa Rugosa

    zsemlemorzsa1

    Nem lehet, hogy a fiam elképzelte magát az aktust és nem mint "lelket"' látta maga előtt azt az embert?
    Nehogy már az borzasztó legyen, ha egy fiú undorodik attól, ha elképzeli, milyen amikor két srác seggberakja egymást!

    Ez nem jelenti azt, hogy utálni fogja azt az embert.

  • 2009.10.27 10:34:05aaaakos

    A toleranciadiktatúra, a PC fasizmus, illetve gender mainstreaming újabb, tipikus támadása a tradicionális értékrend ellen. Gyerünk, rángassunk le mindent, ami szép, jó, nemes a mi nemtelen féreg szintünkre!

    A toleranciadiktatúráról bővebben:

    http://konzervatorium.blog.hu/2009/10/08/toleranciadiktatura

    A gender mainstreamingről bővebben:

    http://agytakaritas.igen.hu/852-a-szexualis-forradalomtol-a-gender-forradalomig.html
    http://www.piarista.hu/system/files/A_nemek_forradalma.pdf
    http://konyves.blog.hu/2007/06/20/tesz_vesz_varos_megorult_az_indianok_elt

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

OnGo beszámolók

Hirdetés

Hirdetés