Úgy öltözünk, mint a milliomosfeleségek a 80-as években

Zanza!

A Chanel, a Dior és Jean Paul Gaultier is feldolgozta a Reagan-korszak nyerteseinek ruhatárát.

A megszokottnál erősebben volt jelen az idei divathéten a politikai mondanivaló és állásfoglalás, sőt voltak olyan luxusmárkák, mint például a Chanel, a Jean Paul Gaultier, a Dior vagy a Valentino, melyek a 80-as évek Reagen-korszakának “milliomos nő” lookját dolgozták fel a tervezés során – hívja fel az új trendre a figyelmet a Vogue.

A 30 évvel ezelőtt menőnek tartott túldíszített kabátok, csicsás hímzések, fényes, floureszkáló anyagok, félvállas, ejtett vállú, illetve puffos ujjú felsők, szuperminik és élénk színek tehát várhatóan olyan előkelőségeken is megjelenhetnek a közeljövőben, mint például Melania Trump és a republikánus elnökcsaláddal megmagyarázhatatlan okokból szimpatizáló üzletemberek feleségei.

Nem teljesen egyértelmű, hogy miért, de a 80-as éveket jó ideje divatban tartják a tervezők. A jelenség összetett, mivel 2014-ben az évtized bohém hangulatára mentek rá a divatházak, míg 2015-ben inkább a 80-as évek színblokkolt minimalista elemeit építették be kollekcióikba. Ennek tudatában pedig egészen rejtélyes, hogy az egyik legliberálisabb iparágként emlegetett divatszakma miért találta fontosnak, hogy megemlékezzem arról az időszakról, amikor Reagan gazdaságpolitikájának köszönhetően a gazdagabbak még gazdagabbak lettek és előszeretettel dörgölték mások orra alá legújabb dizájnerruhájukat, Rolex órájukat vagy luxusautójukat. Kattintsatok a galériára és nézzétek meg, hogy hogyan gondolták újra a Reagan-korszak nyerteseinek ruhatárát!

Blogmustra