Lombzöld lesz 2017 színe

Zanza!

Ismét december, megint kihozta a Pantone, mi lesz a következő év színe. Most határozottabban sikerült dönteniük, mint tavaly, amikor kapásból két színt kapott az év, most a lombzöld ideje jön el – írja a Nytimes.com. Már ha eljön, ugyanis eddig nem nagyon láttuk például az utcai divatban azt a markáns Pantone-mániát. A lombzöld egyébként szép szín, üde, friss, mégis megnyugtató, de sajnos nehezen hordható – keveseknek áll jól, a lakberendezésben viszont tényleg remek megoldás lehet.

Az árnyalat pontos neve egyébként Pantone 15-0343, "olyan zöldes-sárgás szín, mely a tavasz első napjait idézi" és így néz ki:

"Tudjuk, milyen világban élünk, nagyon stresszes és feszült a hangulat. Ez a remény színe és persze a természettel való kapcsolaté. Az "új" kezdetű szavakhoz kapcsolódik: újjászületés, újraéledés, újrakezdés. Minden tavasszal új ciklusba lépünk és új hajtások bújnak elő. Életigenlés, amit várunk! Ez a zöld szokatlan szín, a sárga és a kék különleges keveréke, melegség és hűvös egyben. Bonyolult házasság" – nyilatkozta Leatrice Eiseman, a Pantone Color Institute vezetője, aki ezek szerint abban bízik, hogy a borzalmas 2016-ot valami jobb követheti.

Humbug az egész

A Pantone színek népszerűségét egyébként maga a vállalat nem követi figyelemmel, de annak ellenére, hogy az utcát valószínűleg nem özönlik el január elsején a zöld ruhás nők, a vállalatokra nagy hatása van a szín kihirdetésének: a NY Times szerzőjének e-mail fiókját például a bejelentés után azonnal elöntötték a külöböző cégek hírlevelei, akik azzal kampányoltak, hogy náluk már most mennyiféle zöld holmi van és az Airbnb oldala is zöldre fog váltani, mert 2017-ben először együttműködnek a Pantone-nal. 

Persze ez lehet akár önbeteljesítő jóslat is, hisz eddig is voltak midnenhol fű- és lombzöld termékek, csak mostantól egy csokorba gyűjtve lehet őket hirdetni és ez a menő. A Pantone maga is bevallja, hogy a szín kiválasztásának 9 hónapja abszolút szubjektív folyamat, és inkább az ösztöneikre hagyatkoznak, mint bármi tudományosra. A szín kiválasztásával megbízottak járják a világot, mindenhol keresik a legnépszerűbb, legkülönlegesebb színt, aztán egyszercsak ugyanarra jutnak mind – vagy nem, de akkor meg valaki dönt. A lombzöld jelen volt a kifutókon, ezt nem is lehet tagadni, megjelent az autószalonokban és a techcégek irodáiban. A zöld fal a nagyon menő függőleges kerteket idézi, minden celebnő kezében zöld bioitalok lógtak 2016-ban.

"Japánban van egy hiedelem, miszerint ha stresszes vagy, menj ki az erdőbe, mert a legjobb olyankor egy séta a zöldben. De ha erre nincs lehetőséged, mit tehetsz? Vigyél zöld színt a környezetedbe! Viseld, tedd ki az asztalra. A szimbolikus jelentés nagyon fontos" – mondja Eiseman.

Blogmustra