274 milliót kaszált ruháival Kanye West

Zanza!

Nemcsak a H&M tud szokatlan dolgokat kihozni az emberekből, de a divatvilágba beletrollkodó rapper, Kanye West is, aki a Life of Pablo című albumával nagyjából egy időben mutatta be az Adidas Originalsnak tervezett harmadik Yeezy kollekcióját a New York-i divathéten. A Thornhill DeWittel való közös együttműködésből született gót betűkkel ellátott játszósruhákból pedig két nap leforgása alatt egy millió dollár, 274 millió forint bevétele lett a 39 éves hírességnek.

470 euro en een paar echte pablo-longsleeves verder. En heel blij. #lifeofpablo

Una foto publicada por olga kortz (@olgakortz) el

A Highsnobiety.com szerkesztősége utánajárt annak, hogy vajon mennyi ruhadarabot kellett eladnia Westnek ahhoz, hogy egy ideiglenesen felállított pop-up üzlettel ekkorát kaszáljon egyetlen hétvége alatt. Az elemzésből kiderül, hogy 2215 darab 35 dolláros (9590 forint) sapkát, 3500 darap 65 dolláros (17.810 forintos) pólót, 5000 darab 95 dolláros (26 ezer forint) pulóvert és 1100 darab 200 dolláros (54.800 forintos) kabátot kellett rásózni a rajongókra, akiknek egyébként sem okozott gondot beállni a butik előtt kígyózó sorba azért, hogy aztán Kanye Westnek öltözhessenek.

Az exkluzív vásárlási lehetőségre egyébként a világon mindössze 21 városban volt mód, más butikban már nem lesznek kaphatóak ezek a cuccok, de várhatóan az eBayen azért majd felbukkan egy-két darab.

“Szerintem mi fizetjük Kanye West ügyvédjeinek díját a Taylor Swift elleni perben” – mondta a San Franciscói bolt előtt várakozó apuka, aki nem értette, hogy miért kell ennyit fizetnie egy pólóért, aminek nagykereskedelmi ára körülbelül 1.50 – 4 dollár, 410-1095 forint között van. “Meg kell fizetnünk Kanye nevét” – állította egy lány, aki szerint nagyon is menőnek számítanak az olyan 55 dolláros (15 ezer forint) pólók és 325 dolláros (89 ezer forint) terepszínű dzsekik, amiken az ‘I Feel Like Pablo’ vagy az ‘I Love You Like Kanye Loves Kanye’ önimádó felirat díszeleg.

“Kanye az Isten. Bármennyi pénzt megér” – nyilatkozta egy 19 éves fiú, aki kizárólag a bostoni pop-up bolt miatt látogatott el szülővárosába.”Nem hiszem, hogy bárki is tagadná, hogy túl vannak árazva a ruhák” – mondta egy másik vásárló, aki szerint ebben az esetben inkább az élményt kell megfizetni, mint a terméket. És bármennyire furcsa is ez számunkra, a megkérdezettek közül többen egyetértettek abban, hogy Kanye West generációjának az egyik legmeghatározóbb divattervezője.

Woke up & felt the vibe in Boston #lifeofpablopopup #lifeofpablomerch

Una foto publicada por Nikhil Bilkha (@nbilkha) el

A lelkes vásárlókat tehát jól láthatóan egyáltalán nem érdekelte, hogy egy profi lehúzás áldozatai lettek, de a Highsnobiety.com szerkesztője azért kiábrándítónak találta a látottakat és a butikban látható jellegtelenséget. Persze amit ekkora siker övez, ott megjelennek a hamisítók is és ezúttal a Zarát beelőzte a Forever 21, ahol 32 dollárt, 8767 forintot kérnek egy vörös és fekete színű pólóért, ami a Kanye West féle felsőhöz hasonló szöveget és betűtípust kapott.

Blogmustra