OFFLINE

Piros napszemüveg a divat az idén

2016. május 17., kedd 10:05

A Luxottica nagyszabsú napszemüvegbemutatót tartott a sajtónak, melyen mindent megtudhattunk a tavaszi-nyári trendekről. A Luxottica neve nem ismerős? Ha nem, az azért van, mert nem egy márkáról van szó, hanem egy olyan cégről, mely a legismertebb divatmárkáknak készít szemüvegeket, úgy mint a Prada, Chanel, Dolce & Gabbana, Armani, de ők felelnek a Ray Ban és az Oakley szemüvegek gyártásáért és terjesztéséért is.

A Luxottica tervezői úgy alkotják meg a szezon legmenőbb darabjait, hogy találkoznak a luxusmárkák tervezőivel, együtt ötletelnek, hogy a szemüvegkeretek illeszkedjenek az adott luxusmárka aktuális kollekciójához stílusban, színben, anyaghasználatban is. Mindig az aktuális kollekcióhoz készítik a napszemüvegeket, tehát a kifutón és az üzletekben is ugyanazt láthajuk például a Dolce & Gabbana Birds of paradise vagy Carretto Siciliano kollekciója esetében, de a többi márkánál is hasonlóan erős a kötelék kollekció és napszemüveg között.

Az aktuális szemüvegkollekciót – legalábbis egy részét – ugyan már az őszi divathéten láthattuk, de most kerül a boltokba a 2016-os nyári napszemüvegadag: stílusokra bontva mutatta be nekünk a Luxottica márkaspecialistája, Makó Szabolcs, hogy mit fogunk – vagy legalábbis mit szeretnénk – hordani idén.

Gatsby stílus

Jól teszi, ha rögtön a Nagy Gatsby-re asszociál a névről, mert stílusban eléggé illik a filmhez ez a napszemüvegtípus, de a sztorihoz nincs sok köze: azért ragadt ez a név a dupla fémhíddal ellátott szemüvegekre, mert a Ray Ban ezt a nevet adta a fazonnak. Azóta minden márka duplahidas napszemüvegét ezzel a szóval írják le: Gatsby, és ez lesz az idei nyár egyik nagy durranása. Van ilyen szemüvege most a Pradának, a Ray Bannek és az Armaninak is. Ha azonban sokallja a körülbelül 40 ezer forintot egy menő napszemüvegre, akkor biztos talál duplahidas, enyhén retró fazonokat máshol is.

Különleges anyagok

A szezon másik fontos trendje a különleges anyagok használata: fa napszemüveget biztos látott már, de olyat, ahol a fa egy műanyag réteggel van burkolva, talán még nem. Ez az "in mold leveling" technika, azaz formába teszik a készítők a faanyagot vagy bármilyen dekorlemelet és aköré öntik a műanyagot, így a dekoráció vagy kényes alapanyag egy műanyag medencébe kerül és tartósabb, szebb lesz, mint enélkül. Na például ez az egyik különbség az 1000 és a 50 ezer forintos szemüveg között. Az Armani állt elő fa szemüvegekkel, a Dolce & Gabbana pedig kézzel festett napgépeket kínál Carretto Siciliano kollekciójában.

Visszafogott extremitás

Mint Makó, a Luxottica márkaspecialistája elmondta, Magyarországon nem nagyon mennek az extrém keretek, de vannak azért olyanok, amikbe bele lehet látni valamit: például a Dolce & Gabbana ékkövekkel kirakott "Stones" kollekciójából egyetlen egy szemüveget hoznak hozzánk, és az se lesz olcsó (több ezer euróra gondoljon). Ha azonban egyszerűbbbel is beéri, van különlegesen csavart Prada Moda szemüveg, vagy Versace "rock" szemüveg, melynek műanyagjába egy technikai bravúrral fémgyűrűket illesztettek. Az extremitások közé sorolják a Ray Ban színátmenetes lencséit is – a márka kampánya is azt mondja, "it takes courage", vagy bátorság kell hozzá –, pedig szerintem egy Dolce & Gabbana Stones szemüveghez kellhet bátorság, de egy színes lencséhez nem igazán.

Az év színe

Az év színe idén a Luxottica szerint a piros, amit férfiaknak is ajánlanak – az Armani kifutóra is küldte piros szemüvegeit. Ne essenek azért kétségbe, maradnak a fekete, barna és kék keretek is, de ha nagyot akar gurítani, akkor bevállal egy ilyen piros Dolce & Gabbana szemüveget. Igen, ez egy férfiszemüveg (de persze nőként is hordanánk):

Itt említenénk meg, hogy a nagyobb optikákban találkozhat a Luxottica saját, olcsóbb márkájával, a Vogue-gal, melyet ugyanazok terveznek, mint a márkás szemüvegeket, csak nem luxusnév van rájuk nyomva. A Vogue-nál idén a redőzött minták mennek, ezt lesték el a kifutóról a tervezők – a galériában erre is talál példát!

Az év formája

Az év "mászterformája" a kerek: nem lepődtünk meg, egy ideje nagyon próbálnak visszajönni a divatba a Lennon-keretek. Majdnem minden márkánál lehet kerekített lencséket találni, de a Ray Ban töri megint az utat, bevezette a Clubroundot, mely a sikeres Clubmaster szemüveg kerekebb változata, erről beszélünk:

A retro mindig tuti befutó

A retro kereteknél a Persol került elő (merthogy a márka visszahozott egy régi szemüvegfazont), ami, ha nem tudná, egy nagyon menő szemüvegmárka, igazán minőségi és igazán stílusos keretekkel. De tényleg. A Persol szemüvegek szépek, a férfiak szeretnek ilyet vásárolni – tudtuk meg Orosz Barbitól –, biztos, nem túl feltűnő, de különleges és elegáns választás egy Persol. Nézze csak meg:

És ha már retro: a Prada is készített régies keretet, Prada Journal néven és a Miu Miu "Core" nevű szemüvegével ül fel a trendre.

Lapos lencse

A kerek keretnél nagyobb innováció a lapos lencse: ezt most úgy képzelje el, hogy teljesen sík az üveg, olyan, akár egy tükör. Elkészíteni állítólag technikai bravúr, de a hordással is lesznek gondok szerintem: bár tényleg impozáns tükör mögül bámulni, de az arctól ennyire elálló lencsék mögé sajnos besüt a nap. Attól persze még remekül mutatnak például az Armani lapos lencséi vagy a Versace B Slim szemüvege, tükrös lencsével kifejezetten különlegesek és végre tényleg valami újdonság jön (már ha van 2016-ban bármi új még a Föld színén).

A Ray Ban egy "Round hexagonal" nevű fazonnal száll be, ennek nem teljesen sík a lencséje, de elég lapos, nézzék csak – ja, és a keret alakja is egészen formabontó.

Minimalizmus, ami nem annak látszik

A minimalizmusnak állítólag sokféle értelmezése van, így aztán akár a Versace cseppet sem minimalista, strasszos kereteit is ide lehet sorolni. Meg tulajdonképp bármit, szóval ezt engedjük is el, inkább elmondjuk, hogy a Michael Korsnál a rózsaarany szín (amit konzekvensen rose goldként emlegettek) az újdonság, másoknál meg a különlegesen elhelyezett lencsék. Például a Versace kívülről passzintotta némelyik üvegét a keretre, és találkozhatunk különlegesen hajtogatott drótkeretekkel is, melyek nem követik a lencse vonalát.

Sport

Fontos szegmens a sportszemüvegeké is, de nem különül el teljesen a divatszemüvegekétől: míg vannak kifejezetten sportspecifikus keretek és lencsék (mint a külön golfozáshoz, terep- és betonfutáshoz, horgászathoz, gördeszkázáshoz fejlesztettek), kaphatók sportos stílusú, de nem speciális szemüvegek is, például visszatérő forma a pilótaszemüveg (amit tévesen hívunk olykor "aviatornak", mert ez valójában ismét csak egy Ray Ban fazon). 

De ha már sportszemüveg: itt az idő a Pradák és Armanik után végre az Oakley-t is megemlíteni, mely nem olyan újításokkal áll elő, mint a vörösréz szín, hanem kifejlesztett egy olyan sportszemüveg-keretet, mely megszívja magát az izzadságunkkal, így ahelyett, hogy lecsúszkálna az orrunkról, még jobban megtapad rajtunk sportolás közben. Ez azért már valami: ahogy az is remek ötlet, hogy a gördeszkások olyan keretet kapjanak, ami csipeszként rögzül a pólónyakon, ha épp levetett napszemüveggel ugrálnánk.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta