OFFLINE

Nem sokat profitálnak a márkák a díjátadós öltöztetésből

2016. március 8., kedd 20:33

Nemrég megmutattuk önöknek, hogy melyik három márka ruháit viselték a legtöbben az Oscaron, a Golden Globe-on, illetve a SAG-díjátadóján. Most arra gondoltunk, megnézzük, vajon tényleg akkorát dobnak-e az egyébként is ismert divatházak népszerűségén ezek az akciók vagy kizárólag a presztízsről szól az egész. Az eladási statisztikákhoz nincs hozzáférésünk, így ettől függetlenül kell kezelni azt, hogy pénzügyileg mekkora befektetés egy celebnő vörös szőnyegre küldése – kizárólag azt néztük, a Facebookon, illetve a Google-ön mutatkozik-e növekedés január 10-e (Golden Globe) és 30 (SAG), illetve február 28-a (88. Oscar) után.

Mit mutat a Google?

Egy közös grafikonon mutatjuk meg, hogyan alakult a keresések aránya a három dobogós márkát illetően. A Google Trends (GT) számszerű adatokat nem mutat, így azt nem tudjuk, pontosan hányan kerestek rá a divatházak nevére, de azt igen, hogy miként alakult a tendencia január 1-től egészen máig. Az értékek értelmezésében is segítünk: a GT a legnépszerűbb napot veszi 100 százaléknak (ez a Versaceé volt február 11-én, valószínűleg Donatella Versace a fast fashion tempóját bíráló nyilatkozata miatt), a többit pedig ehhez hasonlítja. 

A Golden Globe-ot idén január 10-én rendezték, a grafikonon pedig látszik, hogy aznap az Armani és a Versace is egy kisebb csúcsponton volt, de az azt követő napokban csökkent irántuk az érdeklődés. A Marchesára hozzájuk képest elenyészően keresnek, viszont a díjátadót követő napokban enyhe növekedés mutatkozott. Utóbbi egyébként a SAG díjátadóján nem öltöztetett senkit, így nem meglepő, hogy január 30-án és azt követően nem mozdul el semmilyen irányba sem a görbéje. A két olasz márka esetében itt és az Oscarnál is hasonló figyelhető meg, mint a Golden Globe esetében: a pillanatnyi megugrott keresések után egy hétig zuhanórepülés következik. A február 28-i eseményből a Marchesa profitált a legjobban – úgy látszik, megérte 5 celebnőt is felöltöztetnie a párnak, aki egyébként Renée Zellwegernek köszönheti sikerét.

Kíváncsiak voltunk, mit hoz a konyhára a közvetett keresés: azaz az a jelenség, amikor az emberek nem tudják, hogy mit viselt egy adott celebnő, de tetszik nekik vagy kíváncsiak, ezért rákeresnek a Google-ben. Itt már érthetőbbek az eredmények: Lady Gaga szettjére január 10-én (GG) extrém sokan voltak kíváncsiak, február vége felé pedig rajta kívül Cate Blanchett és Heidi Klum ruhájának márkájára is kíváncsiak voltak.

Mi a helyzet a Facebookon?

Miután tudjuk az adott márka nevét, általában két választásunk van: vagy élünk tovább a tudattal, vagy bekövetjük azt valamelyik közösségimédia-platformon. Mi a Facebookot választottuk, ugyanis ott tökéletesen látszik minden oldal esetében az, hogy hány új kedvelést kapott az elmúlt két hétben. Valószínűleg a legtöbb ember már az Oscar előtt is találkozott a három divatház nevével, de minket hajtott a kíváncsiság, hogy utánajárjunk, van-e "kézzel fogható" hatása a legnézettebb díjátadónak. 

Most is segítünk értelmezni a látottakat: minden oldal esetében a vastag vonal az elmúlt hét nap (március 1-7-ig) adatait mutatja, a vékonyabb pedig az azt megelőző hetet. Nekünk utóbbi érdekes igazán és abból is az utolsó két nap (február 28-29-e). A minigrafikonokon látszik, hogy a Marchesának itt is megtérült a celebnők felruházása (igaz, egy héttel később vissza is állt a felhajtás előtti rend), és míg az Armani mérsékelten profitált az öltöztetésekből, addig a Versacénél konkrétan kevesebben lájkolták be az oldalt a díjátadó napján és másnapján, mint előtte.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta