A Nike az Instagram legnagyobb győztese

Zanza!

Érdekes adatokra bukkantunk a Macys oldalán: a cég statisztikát készített arról, hogy melyek azok a divatmárkák, amiket a legtöbben követnek Instagramon és amikkel kapcsolatban a legtöbb hashtag (#, magyarul talán címke) születik. Az már régóta köztudott, hogy a fotómegosztó platformnak hatalmas ereje van: egyes divatbloggereket milliók követnek, így ha ők posztolnak valamilyen márkáról, az garantáltan több százezer emberhez ér el. Statisztika- és divatfanatikusok olvassanak tovább!

Az adatokat idén július 21-én gyűjtötték be és kiderült, hogy a legsikeresebb cég (legalábbis Instagramon) a Nike: 31 milliárd dolláros (8525 milliárd forintos) éves bevételét valószínűleg nagyban köszönheti annak, hogy több mint 18 millióan követik a márkát és eddig közel 50 millió olyan hashtag született a posztok alatt, amiben őket tüntetik fel. Az amerikai székhelyű vállalat olyan szinten uralja a platformot, hogy a második helyezett Pradával már "csak" alig 18 millió címke készült.

Vigye az egérmutatót a pontokra és a márka nevén kívül megtudhatja annak adatait is.

 

A Macy's-hez hasonlóan mi is készítettünk egy grafikont: a vízszintes tengelyen (millióban) a követőket, a függőlegesen pedig a hashtagek számát látja. Hogy miért nem sima rangsort készítettünk? Mert ezen a diagramon látszanak olyan érdekességek is, hogy bár az Adidas Originals-t elég sokan követik (6,5 millió felhasználóval a második helyig jutott el), addig a hashtageinek száma elenyésző: az egymilliót sem éri el.

Fotó: Jennifer Polixenni Brankin / Europress / Getty

Pont fordított a helyzet a saját farmján táskaalapanyagként szolgáló krokodilokat nevelő francia Hermès esetében: az ő profiljukat "mindössze" egymillióan követik, mégis 15 millió hashtag született már. Mi lehet ennek az oka? A posztok nagy része valószínűleg nem a vásárlásról számol be, sokkal inkább a hőn áhított darabokat bemutató fotóhoz, vagy valamilyen replika webáruházhoz tartozik.

Meglepetés még, hogy követőszámban a Vans lenyomta nemcsak a Fendit és a Burberry-t, de a Louis Vuittont is. Ha még több részletes adatra kíváncsi, itt találja az eredeti posztot.

Blogmustra