OFFLINE

Mi haszna a trendelőrejelzéseknek?

2015. február 7., szombat 11:24

Úgy látszik, hogy nemcsak bennünk merült fel a kétely a trendelőrejelzések hitelességét és fontosságát illetően, hanem a fashionista.com szerkesztőiben is, akik utánajártak, hogy mégis mire jók a trendelőrejelzések és vajon miért és mire fizetnek több ezer dollárt például a WSGN csapatának több mint 75 ezren világszerte azért, hogy értesüljenek a várható divatirányzatokról és kizárják a garantáltan kudarcra ítélt ötleteket.

Katie Baldwin a New York-i székhelyű G.H Bass & Co. néven futó márka vezető nőiruha tervezője. A kötött ruhákban és pulóverekben utazó cég designere általában múzeumokból, galériákból és az üzletek kínálatából gyűjt inspirációt kollekciói megtervezéséhez, és a látottak alapján állítja össze „moodboardját”, azaz a következő kollekció inspirációs alapját.

De mielőtt prezentálná a cégvezetők előtt ötleteit, egyeztet a trendelőrejelzéseket szolgáltató WGSN csapatával, akik részletes jelentést készítenek arról, hogy hogyan fognak öltözködni az emberek a jövőben. „Ez egy erős üzenetet közvetít a menedzsment felé. Lehetővé teszi számomra, hogy komolyabban vegyenek, miközben megerősíti a céget abban, hogy nem csak én látom így a dolgokat, hanem mások is, például egy elismert piackutató cég” – mondja Baldwin, aki először 1999-ben vette igénybe a WGSN szolgáltatását, amikor még a londoni Brook Brothersnél dolgozott. A tervező egy darabig használta a Frank Bober által 2004-ben alapított New York-i székhelyű Stylesight szolgáltatásait is, ám a céget 2013-ban eladták a G-III Apparel Groupnak, akitől nemrég a WGSN vásárolta meg.

Baldwin természetesen saját maga is végez kutatásokat a kollekció összeállításakor, utánanéz a várható trendeknek, színeknek és formáknak, de a végső lökést mindig a WGSN előrejelzései adják meg számára. Ha a feletteseit nem tudja meggyőzni arról, hogy az általa tervezett darab nagy dobásnak ígérkezik a következő szezonban, akkor a szakértőkből álló csapat megerősítheti véleményét, de akár le is söpörheti az asztalról terveit. 

„Mi valódi, hiteles és megbízható forrás vagyunk. A dolgok nagyon gyorsan változnak. Mi csak olyan eszközöket nyújtunk az ügyfeleknek, ami által biztosak lehetnek abban, hogy életképes lesz az, amit csinálnak” – mondja a WGSN ügyvezető igazgatója, Steve Newbold, aki szerint a cégük ügyfélkörének több mint a fele tervezőkből áll, a másik fele pedig cégvezetőkből, vizuális szakemberekből, marketingesekből és diákokból tevődik össze. A vállalkozás legnagyobb ügyfelei közé tartozik többek között a Marks & Spencer, a Nordstrom, illetve a Rebecca Taylor is, melyek minden egyes konzultáció után fizetnek a szolgáltatásért, akár ötszámjegyű összeget is.

wgsn14-05-20102
Fotó: wgsn.com

A WGSN a Top Right Group tulajdonában áll, melynek a WGSN-nel és a 4C Grouppal együtt jelenleg 75 ezer előfizetője van világszerte. A trendelőrejelző társaságot, valamint az építési, környezetvédelmi és politikai iparágat kiszolgáló 4C Groupot 75 millió fontból egyesítette a Top Right 2013-ban. Az anyavállalat csak a WGSN csoportba 50 millió fontot fektetett az elmúlt három évben. Mivel a Stylesight számos amerikai márkát rá tudott venni az együttműködésre, így a vállalat vezetősége a WGSN-t is hasonlóképpen kívánja működtetni a jövőben. „Nálunk a technológia éppen olyan fontos, mint a tartalom. Mi vagyunk az egyetlen cég a szektorban, ami mögött valóban áll egy fejlesztő csapat. Még egy saját kódrendszert is fejlesztettünk" – magyarázta még 2010-ben a divattervezőből lett tanácsadó, Frank Bober, aki már nyugdíjba vonult, de továbbra is hasznos tanácsokkal látja el a céget. Náluk minden azért van, hogy az előfizetőket segítse.

Amikor a WGSN és a Stylesight elindította közös platformját, akkor a tudás nagy része a Stylesight kezében volt. A trendelőrejelzések igencsak értékesek a felhasználóknak, de még ezeknél is jobban jön a meglévő 65.000 CAD fájl és a számítógép által generált minták, melyeket fel lehet használni. Hát igen, ez nem hangzik túl romantikusan azok számára, akik azt hiszik, hogy a tervezők szezonra-szezonra új árnyalatokat és mintákat álmodnak meg.

MTIzMDQ5NjYzODY4Nzk4NDc2.png
Fotó: wgsn.com

„A színminta-táblázatok és a CAD-ek valóban fontosak. De mi ennél többet teszünk, mi kiszűrjük a rendelkezésre álló hatalmas mennyiségű információból a lényeget!"– magyarázza Kevin Silk, a WGSN kereskedelmi igazgatója.A  WGSN folyamatosan fejleszti a kiskereskedelmi elemző InStock szolgáltatást is, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy nyomon kövessék a konkurencia eladásait, az új ruhák üzletekbe kerülését és a leárazásokat.

De nem csak a drága, de jól felépített WGSN létezik, sok márka beéri az olyan olcsóbb a szolgáltatásokkal is, mint például a brit Editd, vagy a New York-i Fashion Snoops, mely 10 éve van a piacon, de az utóbbi egy évben váltott profilt. „Kilenc hónappal ezelőtt érzékelhető volt egyfajta roham a megfáradt fast-fashion márkák részéről. Összehasonlítva magunkat a piacon lévő versenytársakkal, akik kereső rendszerekkel dolgozzák fel a túlzott mennyiségű információt, mi inkább szerkesztett és szakemberek által ellenőrzött terveket adunk ügyfeleinknek egy-egy szezon előtt” – mondja Michael Fisher, a divat, életmód és kultúra területein tevékenykedő Fashion Snoops kreatív igazgatója, aki inkább a történetmesélésre összpontosít, mint arra, hogy éppen mit diktálnak a trendek.

A WGSN már végleg megvetette a lábát a piacon, tovább bővülnek, így hamarosan akár designváltás is történhet felületükön. „A közeljövőben szeretnénk növelni a felhasználók számát, miközben a meglévő felhasználóinkra is kiemelten odafigyelünk. Ez az új honlap nyilvánvalóan egy hatalmas előrelépést jelent, mivel jobb, gyorsabb és hasznosabb lesz az ügyfeleink számára” – mondja Newbold.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta