Mi haszna a trendelőrejelzéseknek?

Zanza!

Úgy látszik, hogy nemcsak bennünk merült fel a kétely a trendelőrejelzések hitelességét és fontosságát illetően, hanem a fashionista.com szerkesztőiben is, akik utánajártak, hogy mégis mire jók a trendelőrejelzések és vajon miért és mire fizetnek több ezer dollárt például a WSGN csapatának több mint 75 ezren világszerte azért, hogy értesüljenek a várható divatirányzatokról és kizárják a garantáltan kudarcra ítélt ötleteket.

Katie Baldwin a New York-i székhelyű G.H Bass & Co. néven futó márka vezető nőiruha tervezője. A kötött ruhákban és pulóverekben utazó cég designere általában múzeumokból, galériákból és az üzletek kínálatából gyűjt inspirációt kollekciói megtervezéséhez, és a látottak alapján állítja össze „moodboardját”, azaz a következő kollekció inspirációs alapját.

De mielőtt prezentálná a cégvezetők előtt ötleteit, egyeztet a trendelőrejelzéseket szolgáltató WGSN csapatával, akik részletes jelentést készítenek arról, hogy hogyan fognak öltözködni az emberek a jövőben. „Ez egy erős üzenetet közvetít a menedzsment felé. Lehetővé teszi számomra, hogy komolyabban vegyenek, miközben megerősíti a céget abban, hogy nem csak én látom így a dolgokat, hanem mások is, például egy elismert piackutató cég” – mondja Baldwin, aki először 1999-ben vette igénybe a WGSN szolgáltatását, amikor még a londoni Brook Brothersnél dolgozott. A tervező egy darabig használta a Frank Bober által 2004-ben alapított New York-i székhelyű Stylesight szolgáltatásait is, ám a céget 2013-ban eladták a G-III Apparel Groupnak, akitől nemrég a WGSN vásárolta meg.

Baldwin természetesen saját maga is végez kutatásokat a kollekció összeállításakor, utánanéz a várható trendeknek, színeknek és formáknak, de a végső lökést mindig a WGSN előrejelzései adják meg számára. Ha a feletteseit nem tudja meggyőzni arról, hogy az általa tervezett darab nagy dobásnak ígérkezik a következő szezonban, akkor a szakértőkből álló csapat megerősítheti véleményét, de akár le is söpörheti az asztalról terveit. 

„Mi valódi, hiteles és megbízható forrás vagyunk. A dolgok nagyon gyorsan változnak. Mi csak olyan eszközöket nyújtunk az ügyfeleknek, ami által biztosak lehetnek abban, hogy életképes lesz az, amit csinálnak” – mondja a WGSN ügyvezető igazgatója, Steve Newbold, aki szerint a cégük ügyfélkörének több mint a fele tervezőkből áll, a másik fele pedig cégvezetőkből, vizuális szakemberekből, marketingesekből és diákokból tevődik össze. A vállalkozás legnagyobb ügyfelei közé tartozik többek között a Marks & Spencer, a Nordstrom, illetve a Rebecca Taylor is, melyek minden egyes konzultáció után fizetnek a szolgáltatásért, akár ötszámjegyű összeget is.

wgsn14-05-20102
Fotó: wgsn.com

A WGSN a Top Right Group tulajdonában áll, melynek a WGSN-nel és a 4C Grouppal együtt jelenleg 75 ezer előfizetője van világszerte. A trendelőrejelző társaságot, valamint az építési, környezetvédelmi és politikai iparágat kiszolgáló 4C Groupot 75 millió fontból egyesítette a Top Right 2013-ban. Az anyavállalat csak a WGSN csoportba 50 millió fontot fektetett az elmúlt három évben. Mivel a Stylesight számos amerikai márkát rá tudott venni az együttműködésre, így a vállalat vezetősége a WGSN-t is hasonlóképpen kívánja működtetni a jövőben. „Nálunk a technológia éppen olyan fontos, mint a tartalom. Mi vagyunk az egyetlen cég a szektorban, ami mögött valóban áll egy fejlesztő csapat. Még egy saját kódrendszert is fejlesztettünk" – magyarázta még 2010-ben a divattervezőből lett tanácsadó, Frank Bober, aki már nyugdíjba vonult, de továbbra is hasznos tanácsokkal látja el a céget. Náluk minden azért van, hogy az előfizetőket segítse.

Amikor a WGSN és a Stylesight elindította közös platformját, akkor a tudás nagy része a Stylesight kezében volt. A trendelőrejelzések igencsak értékesek a felhasználóknak, de még ezeknél is jobban jön a meglévő 65.000 CAD fájl és a számítógép által generált minták, melyeket fel lehet használni. Hát igen, ez nem hangzik túl romantikusan azok számára, akik azt hiszik, hogy a tervezők szezonra-szezonra új árnyalatokat és mintákat álmodnak meg.

MTIzMDQ5NjYzODY4Nzk4NDc2.png
Fotó: wgsn.com

„A színminta-táblázatok és a CAD-ek valóban fontosak. De mi ennél többet teszünk, mi kiszűrjük a rendelkezésre álló hatalmas mennyiségű információból a lényeget!"– magyarázza Kevin Silk, a WGSN kereskedelmi igazgatója.A  WGSN folyamatosan fejleszti a kiskereskedelmi elemző InStock szolgáltatást is, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy nyomon kövessék a konkurencia eladásait, az új ruhák üzletekbe kerülését és a leárazásokat.

De nem csak a drága, de jól felépített WGSN létezik, sok márka beéri az olyan olcsóbb a szolgáltatásokkal is, mint például a brit Editd, vagy a New York-i Fashion Snoops, mely 10 éve van a piacon, de az utóbbi egy évben váltott profilt. „Kilenc hónappal ezelőtt érzékelhető volt egyfajta roham a megfáradt fast-fashion márkák részéről. Összehasonlítva magunkat a piacon lévő versenytársakkal, akik kereső rendszerekkel dolgozzák fel a túlzott mennyiségű információt, mi inkább szerkesztett és szakemberek által ellenőrzött terveket adunk ügyfeleinknek egy-egy szezon előtt” – mondja Michael Fisher, a divat, életmód és kultúra területein tevékenykedő Fashion Snoops kreatív igazgatója, aki inkább a történetmesélésre összpontosít, mint arra, hogy éppen mit diktálnak a trendek.

A WGSN már végleg megvetette a lábát a piacon, tovább bővülnek, így hamarosan akár designváltás is történhet felületükön. „A közeljövőben szeretnénk növelni a felhasználók számát, miközben a meglévő felhasználóinkra is kiemelten odafigyelünk. Ez az új honlap nyilvánvalóan egy hatalmas előrelépést jelent, mivel jobb, gyorsabb és hasznosabb lesz az ügyfeleink számára” – mondja Newbold.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra