Twitterháborút indított az anorexiás napszemüveg

Zanza!

Visszavonták az ‘Anorexxxy’ névre keresztelt dizájner napszemüveget, miután egy felháborodott anya twitterháborút indított a forgalmazó divatház ellen. Jennifer Ouelette nem véletlenül viselte ennyire szívén a dolgot: lánya évekig anorexiában szenvedett, ezért érthető, hogy személyes sértésnek vette a betegséget majdhogynem népszerűsítő reklámfogást. A divatház elnézést kért és azóta meg is változtatták a szemüveg nevét.

"@THIERRYLASRY az anorexia nem divat. Ezt a nevet azonnal meg kell változtatni. #Anorexxxy” – adott hangot nemtetszésének a Twitteren Oullette, akit felháborított, hogy halálos betegségről nevezték el a legújabb dizájner szemüveget, amit Rihanna, Anna Hathaway és Jessica Alba is népszerűsít.

Íme a vita tárgya.
Íme a vita tárgya.Fotó: Eyegoodies /www.eyegoodies.com 

Oullette felháborodásának hátterében személyes indíttatás áll: legfiatalabb lányát 17 évesen diagnosztizálták anorexiával, két év kellett, hogy teljesen kigyógyuljon – írja a Daily Mail. Az anya szerencsésnek tartja magukat, hiszen nem egy anorexiás beteg belehal az éhezésbe.

“A lányom három hónap alatt 14 kilót fogyott. Olyan pici darabokra vágta a szőlőt, hogy két órába telt, míg megette. Borzalmas volt így látni. Ha az emberek azt gondolják, hogy az anorexia divathullám, akkor nem látják át, hogy igazából egy halálos betegségről beszélünk. Tudom, hogy nem dől össze a világ attól, hogy anorexiának keresztelnek egy szemüveget, de nem bírtam türtőztetni magam. Akármilyen kis dolgokról is beszélünk, hatással van a kultúránkra és befolyásolja, hogyan tekintünk erre a betegségre.

Mit gondol, jogos a felháborodás?

  • Abszolút. 192
  • Kit érdekel, ez csak egy szemüveg. 112

Hasonlóképp gondolta még több száz Twitter felhasználó is, akik Oullette oldalára állva üzenetek és hashtagek segítségével gyalázták a márkát a szerencsétlen névválasztásért. A vita végül odáig fajult, hogy a Thierry Lastry kénytelen volt reagálni a helyzetre és változtatni a baklövésen.

A márka az Instagramon kért bocsánatot, a névválasztást pedig azzal magyarázta, hogy a szemüveget egy három évvel ezelőtt piacra dobott  szuper vékony és könnyű szemüvegkeret inspirálta. “Egyáltalán nem gondoltuk komolyan, nem az anorexiát akartuk népszerűsíteni, tisztában vagyunk vele, hogy borzalmas betegség. Senkit sem akartunk megbántani" – adták ki a hivatalos közleményében, pár nappal később pedig Anorexxxy-ről Axxxexxxy-re változtatták a nevet.

Nem Oulette az egyetlen, akinek kicsi, viszont annál hangosabb kampánya sikeresen megszorongatott egy divatházat. Nemrég a Hollister volt kénytelen eltávolítani egy fotót a Facebookról, miután az emberek tömegesen akadtak ki a túlságosan vékony lábú modell láttán, de a Target is elnézését kért egy feltűnő retusálásért. Hogy mi a tanulság? Jobban teszik a divatházak, ha a legkisebb részletekre is ügyelnek, mert a vásárlók már Twitteren is képesek kiállni magukért.

Blogmustra