OFFLINE

A Zarát koppintaná a süllyedő Esprit

2013. december 7., szombat 08:53

Úgy tűnik, komolyan veszik a benchmarkinget (adott területen vezető pozícióban lévő cég bevett szokásainak átültetése a saját gyakorlatba) a fast fashion márkák is, hiszen egyre több dönt úgy, hogy a sikeres Zarát kezdi el másolni. Nem is lenne ezzel semmi gond, de még egy ilyen márkára nincs szükségünk, sokkal hasznosabb lenne, ha magát a technikát (trendek követése, logisztika, árukihelyezés, arculat, stb.) implementálnák a konkrét ruhadarabok másolása helyett. Így a metódus ugyanaz lenne, a produktum (boltban található ruhák) viszont nem.

Másfél éve írtunk arról, hogy az Esprit megkezdte zuhanórepülését, azóta pedig az országból is kivonultak. Amancio Ortega, a Zara alapítója a világ harmadik leggazdagabb embere, nem csoda tehát, hogy az ő modelljét szeretné lekoppintani az Esprit, hogy életben maradjon. A 80-as és 90-es években menő üzletlánc mára jócskán elvesztette a fényét, itt az ideje, hogy lépjen, ha életben szeretne maradni.

Átigazolások

"A tervek szerint a technológiát és az elosztási módszert szeretné frissíteni a márka, mégpedig úgy, hogy olyan ex-Zara dolgozókat vesznek fel, akik szakemberként korábban meghatározó szerepet játszottak a spanyol cég életében" – olvasható a Fashionista oldalán. "Ilyen például Jose Manual Martinez Gutierrez, aki közel tíz évig dolgozott az elosztási lánc tökéletesítésén - ami egy matematikai modellt és a robotokat hívja segítségül." A most főnökként regnáló 44 éves Guiterrez a dolgozók 10%-át elbocsátotta, továbbá a menedzsmentet is a korábbi munkatársaiból állította össze, így úgy tűnik, az akkori tudásukat most itt kamatoztathatják majd.

Min kéne javítani?

Nem hiába kapálózik ilyen görcsösen az Esprit, hiszen 2011-ben a profit 98%-kal zuhant és míg a Zara összes üzlete egy tulajdonban van, addig náluk minden ötödik bolt franchise-ként működik, tehát másoknak is van beleszólása a készletbe és az árazásba is. Emiatt a gyors elosztómodell másolása nehézkessé is válhat, továbbá a kevésbé népszerű termékek leárazását is nehezebb kontrollálni. 

A tervek szerint egyébként a jelenlegi, a ruhák tervezésétől a polcokra kerülésükig eltelt idő a 7-8 hónap helyett 3-4 hónapra rövidülne, ez egyrészt javítani a márka trendekre való reagálási képességének gyorsaságát, másrészt a készletek is gyakrabban frissülhetnének – csakúgy, mint a spanyol riválisnál.

"Inkább a termékek dizájnjának és minőségének javítására fókuszálunk, mintsem az eladási taktikáink változtatására." – mesélte el a Reuters-nek. A részvényeseknek kiküldött, októberi közleményben arra panaszkodott, hogy a mutatóik messze távol állnak attól, amit szeretnének, ezen valószínűleg senki nem lepődött meg.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta