OFFLINE

Pofátlan üzletből gazdagodnak az eBayes eladók

2013. november 25., hétfő 13:07

A H&M x Isabel Marant kollaboráció nemrég került az üzletekbe, a hideg időjárás ellenére sokan hajlandóak voltak végigállni az üzlet előtt kígyózó sorokat, még Budapesten is. A tervezett kreációk nagy része egy nap alatt elfogyott, a vásárlók közül viszont sokan haszonszerzésből kapkodták el a ruhákat a többiek elől. A koncertek előtti jegyüzérkedéshez kísértetiesen hasonlító folyamat zajlik már jó ideje az eBayen, a mostani Marant kollekció kapcsán csak még pofátlanabb méreteket öltött. Ha önnek már nem jutott mondjuk a sikerdarabnak számító, 59990 forintos, fekete rojtos csizmából, online beszerezheti – a bolti ár háromszorosáért.

Jó biznisz, akár ön is csinálhatná otthonról, csak egy kis pofa kell hozzá. A legtöbb eBay-es eladó színtiszta befektetésként kezeli a H&M kollaborációkat, csak ők a szép ruhák helyett a kövér profit érdekében ácsingóznak már korán reggel az üzletek előtt, hogy minél több ruhát és kiegészítőt elhappolhassanak a jóhiszemű vásárlók elől.

Minden kollekciónak megvannak a kiszámítható kulcsdarabjai – Marant esetében ez a rojtos csizma és a hímzett kabát –, az online eladók elsősorban ezekre csapnak le egyénileg vagy akár szervezetten. Többen eleve csoportosan indulnak neki a vásárlásnak, mondjuk két-három barátnővel, akikkel előre összeírják, miket kéne feltétlenül beszerezni, mi az, amire nagy valószínűséggel ugranának a vásárlók. Ezeket persze saját zsebből veszik meg, utána pedig töltik is fel a netre, ahol a kiinduló ár alapból a bolti kétszerese, de általában háromszoros áron szoktak továbbadni rajtuk. Egy-egy terméket tíz napig bocsátanak licitre a netes piactéren, ez a maximum időtartam, ha nem elégedettek az árral, akkor még hosszabbíthatnak rajta.

A procedúra megéri, hiszen a legtöbb darab esetében dupla, de akár tripla haszonnal is számolhatnak az eladók, az már más kérdés, mennyire erkölcsös az egész. Azok, akik nem jutnak hozzá a limitált számban legyártott kreációkhoz és az eredeti árért is megvették volna, nagy valószínűséggel online is beruháznának a kiszemelt darabra, kínálják akár az eredeti ár háromszorosáért. Amíg vevők pedig akadnak, addig az eladóknak sincs okuk leállni, a tendencia eddig nekik kedvezett.

A taktika egyébként nem újkeletű, már az összes korábbi (nem csak) H&M kollaborációnál bevetették, bár ezek egy részén buktak, mivel a Maison Martin Margiela és a Marni kollekció már nem kellett háromszoros áron a vevőknek. A nevesebb kollaborációkon kívül megtaláltuk dupla áron azt a H&M conscious A-vonalú szoknyát is, ami az üzletekben még mindig 14990 forintért kapható, kisebb keresgélés után pedig mostani kollekciós Zara nyakláncokat is láttunk, ezekre az eredeti ár kétszereséért lehet licitálni – és ez még nem a végleges ár.

Tanulsága nem nagyon van a történetnek, a folyamat legális, úgyhogy hivatalos panaszt sem lehet tenni ellene. Mindenesetre ha legközelebb valakinél egyszerre több, feltűnően ugyanolyan ruhát vagy kiegészítőt lát, már tudni fogja, mire megy ki a játék.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta