Pofátlan üzletből gazdagodnak az eBayes eladók

Zanza!

A H&M x Isabel Marant kollaboráció nemrég került az üzletekbe, a hideg időjárás ellenére sokan hajlandóak voltak végigállni az üzlet előtt kígyózó sorokat, még Budapesten is. A tervezett kreációk nagy része egy nap alatt elfogyott, a vásárlók közül viszont sokan haszonszerzésből kapkodták el a ruhákat a többiek elől. A koncertek előtti jegyüzérkedéshez kísértetiesen hasonlító folyamat zajlik már jó ideje az eBayen, a mostani Marant kollekció kapcsán csak még pofátlanabb méreteket öltött. Ha önnek már nem jutott mondjuk a sikerdarabnak számító, 59990 forintos, fekete rojtos csizmából, online beszerezheti – a bolti ár háromszorosáért.

Jó biznisz, akár ön is csinálhatná otthonról, csak egy kis pofa kell hozzá. A legtöbb eBay-es eladó színtiszta befektetésként kezeli a H&M kollaborációkat, csak ők a szép ruhák helyett a kövér profit érdekében ácsingóznak már korán reggel az üzletek előtt, hogy minél több ruhát és kiegészítőt elhappolhassanak a jóhiszemű vásárlók elől.

Minden kollekciónak megvannak a kiszámítható kulcsdarabjai – Marant esetében ez a rojtos csizma és a hímzett kabát –, az online eladók elsősorban ezekre csapnak le egyénileg vagy akár szervezetten. Többen eleve csoportosan indulnak neki a vásárlásnak, mondjuk két-három barátnővel, akikkel előre összeírják, miket kéne feltétlenül beszerezni, mi az, amire nagy valószínűséggel ugranának a vásárlók. Ezeket persze saját zsebből veszik meg, utána pedig töltik is fel a netre, ahol a kiinduló ár alapból a bolti kétszerese, de általában háromszoros áron szoktak továbbadni rajtuk. Egy-egy terméket tíz napig bocsátanak licitre a netes piactéren, ez a maximum időtartam, ha nem elégedettek az árral, akkor még hosszabbíthatnak rajta.

A procedúra megéri, hiszen a legtöbb darab esetében dupla, de akár tripla haszonnal is számolhatnak az eladók, az már más kérdés, mennyire erkölcsös az egész. Azok, akik nem jutnak hozzá a limitált számban legyártott kreációkhoz és az eredeti árért is megvették volna, nagy valószínűséggel online is beruháznának a kiszemelt darabra, kínálják akár az eredeti ár háromszorosáért. Amíg vevők pedig akadnak, addig az eladóknak sincs okuk leállni, a tendencia eddig nekik kedvezett.

A taktika egyébként nem újkeletű, már az összes korábbi (nem csak) H&M kollaborációnál bevetették, bár ezek egy részén buktak, mivel a Maison Martin Margiela és a Marni kollekció már nem kellett háromszoros áron a vevőknek. A nevesebb kollaborációkon kívül megtaláltuk dupla áron azt a H&M conscious A-vonalú szoknyát is, ami az üzletekben még mindig 14990 forintért kapható, kisebb keresgélés után pedig mostani kollekciós Zara nyakláncokat is láttunk, ezekre az eredeti ár kétszereséért lehet licitálni – és ez még nem a végleges ár.

Tanulsága nem nagyon van a történetnek, a folyamat legális, úgyhogy hivatalos panaszt sem lehet tenni ellene. Mindenesetre ha legközelebb valakinél egyszerre több, feltűnően ugyanolyan ruhát vagy kiegészítőt lát, már tudni fogja, mire megy ki a játék.

Blogmustra