Betiltották a NIVEA reklámját, mert túlságosan megfiatalították a modellt

Zanza!

Mindenki tisztában van azzal, hogy a reklámokban és a magazinok címlapján szereplő modellek külseje nem igazán tükrözi a valóságot. Ez sajnos tény, ám a legtöbbször azért odafigyelnek arra, hogy retusálás ide vagy oda, ne sokat csaljanak – bár még így is becsúszik egy-egy baki. Úgy tűnik, ezt az utóbbi években már igen komolyan is veszik, ugyanis a legújabb NIVEA reklámot betiltották, mert a benne szereplő 60 év feletti hölgyet jó húsz évvel fiatalabb nővé varázsolták. Persze egy ránctalanító reklámban.

Hiába hagyták meg a szeme körüli szarkalábakat (ami tudjuk, mit jelent), és a halvány ráncokat a homlokán, a képek eléggé megtévesztőek, hiszen ki gondolná, hogy a kampányban szereplő nő már 62 éves?

Annyira szembetűnő, hogy digitálisan fel lettek javítva a képek, hogy az Advertising Standards Authority (ASA) betiltotta a nyomtatásban megjelent fotókat, mondván, szerintük félrevezetőek – írja a Daily Mail. A termék hatását így eltúlozzák, tehát félrevezetik a vásárlót a reklámmal, mely azt hirdeti, eltűnteti az öregedés főbb jeleit, csökkenti a ráncokat, javítja a bőr feszességét, és segít megelőzni a korból adódó májfoltok megjelenését. Az ASA szerint a fotón szereplő modell külseje egyértelműen a számítógépnek, nem a NIVEA anti-aging krémjének köszönhető, a ráncok mélységét jócskán csökkentették az utómunkák során, valamint a modell arcán lévő foltokat is leszedték.

A problémás reklám
A problémás reklám

A NIVEA szóvivője elmondta, sajnálják, hogy a fotók félrevezetőek lettek, és nekik sosem az a céljuk, hogy az idősödő nőknek/nőkről irreális képet mutassanak. A sajnálkozás őszinteségéből kicsit levesz, hogy 2010-ben – szintén az ASA – betiltotta a Nivea Visage Anti-Wrinkle Q10 Plus reklámját, mert abban azt állították, hogy a terméket használó nők 37 százaléka a krémnek hála sokkal szebbnek érzik magát, mint 10 évvel ezelőtt.

Jo Swinson fogyasztóvédelmi miniszter elárulta, hogy már többször kampányolt a retusálás visszaszorítása érdekében, mivel túlságosan nagy nyomást helyez a nőkre a külsejükre vonatkozóan.  Elmondása alapján hisz abban, hogy a vállalatoknak meg kell adni a szabad reklámozás jogát, ellenben kiemelte, hogy a nőket támogatni kéne abban, hogy a lehető legjobban meg tudjanak békélni a testükkel, és ne kelljen magukat egy digitálisan létrehozott ideálhoz mérni.

És hogy milyen a Nivea modellje, Cindy Joseph a valóságban? Gyönyörű, de nem ránctalan:

Cindy Joseph Photoshop nélkül
Cindy Joseph Photoshop nélkül

További betiltott reklámok

Nnem csak a Nivea az egyetlen, aki átlépi a határt: 2009-ben például az Olay Regenerist Definity Eye Illuminator korrektor reklámját tiltották be, ahol az akkor 60 éves Twiggy szemkörnyékét retusálták túl simára, de ezen kívül még ott van a Lancôme Teint Miracle alapozójának a hirdetése, melyben Julia Roberts kapott porcelán bőrt.

Blogmustra