Mégis a férfiak költenek több pénzt cipőkre

Zanza!

Egy nőnek sosem lehet elég cipője, tartja a mondás. De vajon ez azt is jelentené, hogy a hölgyek több pénzt költenek lábbelikre, mint a férfiak? Egy friss felmérés szerint (amiben 45 éves alattiakat vizsgálták), sztereotípiák ide, előítéletek oda - ha kevesebbszer mennek is a boltok közelébe, bizony többet hagynak ott az erősebbik nem képviselői.

A kutatásnak köszönhetően napvilágot látott az is, hogy az angolok 5%-kal többet költenek cipőre, mint tavaly és a susztert is egyre többet látogatják: szeretnék, ha kedvenceik minél hosszabb élettartamra tennének szert.

Lehet szó a pasijával történő vitáról vagy csak egy baráti beszélgetésről, de amint felcsendül a jól bevált "A nők túl sokat költenek cipőkre!" mondat, ne habozzon és hivatkozzon a Daily Mail cikkére. Amellett, hogy kiderül, az angolok évente 3000 milliárd forintot költenek el lábbelikre és a cipészeknél tett látogatások száma 31%-kal nőtt az előző évhez képest, megtudhatjuk azt is, hogy ebben jócskán benne van a férfiak is.

175796752
Fotó: Gabriel Rossi/con

A 16-24 éves korosztályt vizsgálva látszik, hogy a fiúk lábbelire költött pénze 15%-kal haladja meg a lányokét és hogy a fiatalok inkább a must have darabokra hagyják ott a pénzüket. Ezek általában a drágább árkategóriából kerülnek ki, így adódhat az, hogy habár a mennyiség kevesebb (a nők négyszer annyi párat vesznek, mint ők), a végösszeg sok esetben borsosabb. A középkorú lakosság, azaz a 45 év felettiek nem szívesen nyúlnak a zsebükbe, inkább boldogan élnek egy régebbi kedvencükkel.

A hype-nak, azaz a márkák egy-egy darabjának futtatása is jót tett a cipőiparnak: a Nike Air Max-e mellett szép számmal fogytak a Converse és a Vans cipői is. Míg a férfiak inkább a klasszikus, de divatos fazonok után kutatnak, addig a nőket könnyen le lehet venni a lábukról egy kis szegeccsel, strasszal és rojttal.

Blogmustra