Erről marad le, ha nem jár luxusüzletekbe

Zanza!

Az olasz divathét még javában zajlott, a Guccinak viszont sikerült arra is időt kerítenie, hogy megünnepelje az első európai, kizárólag férfiaknak szóló üzletének megnyitóját. A helyszín mi más is lenne, mint Milánó, a cégnek pedig a kontinensen ez az első ilyen profilú üzlete. Egyszerre áldás és átok ilyen boltot nyitni: kizárják ezzel a női vásárlókat, viszont számos férfinak imponálhat az, hogy kizárólag az ő kegyeiket keresik az eladók – nem mintha nem ez lenne minden luxuscég fő jellemzője.

Emiatt a hír miatt gondoltunk egyet, és összegyűjtöttük néhányat a divatvilág óriásainak üzleteiből. A Gucci mellett találkozhatunk Armani két új árusítóhelyével is, de nem hiányozhattak a felsorolásból a Versace és a Z Zegna hetekkel vagy hónapokkal ezelőtt nyílt boltjai sem.

Gucci

A Gucci első, csakis férfi ruhákat és kiegészítőket árusító üzlete Milánóban található, háromszintes és padlója márványból készült. Az anyagok keveredése teszi igazán vonzóvá: a márvánnyal üveg és értékes fa is keveredik. A boltban található még egy mérték utáni szabóság is, hogy a vevők egyedi kívánságait is teljesíthessék. A vitrinszerű kínálás megszokott, a zakók pedig – szintén szokás szerint – katonás rendben lógnak az állványokon. Ami biztos, hogy nincs a fast fashion boltokban: a lábbelik mellett kis katalógusban lógnak azok a színek és anyagok, amikből választhatunk.

Giorgio Armani

Giorgio Armani duplázott – egészen pontosan triplázott. A hongkongi üzlet mellett Cannes-ban is nyitott egyet, ott viszont egy kis meglepetés is vár a vásárlókra: a ruhák megvétele után beülhetnek egy italra a márkáról elnevezett kávézóba.

A keleti üzletet március 14-én nyitották meg és az ünnepséget kiállítással kötötték egybe: a 400 meghívott 51 darabos válogatást láthatott a luxusház történetéből az 1985-ös kollekciótól kezdve a 2013-as tavaszi-nyáriig. A limitált darabszámú órákra is itt lehetett lecsapni, amik amúgy A sárkány éve nevet kapták. Két szinten és 950 négyzetméteren válogathatunk a férfi és női ruhákból, illetve a kiegészítőkből.

A Cannes-i bolt csak 350 négyzetméteres és a hongkongihoz hasonlóan ezt is Armani maga tervezte a mérnökcsapatával együtt. A 180 négyzetméteres kávézóhoz hatalmas terasz tartozik, így a vendégek a kilátásban gyönyörködve fogyaszthatják el ételeiket.

Z Zegna

A Zegna is elsőzött, Észak-Amerikában nyitott boltot. A Los Angeles-i Beverly Center ad otthont az üzletnek, ami legfőképp fából és szürke, illetve fehér falakból áll. A letisztult, modern dizájn összhangban van a márka 2013-as tavaszi-nyári kollekciójával, amiből itt lábbeliket, bőrből készült termékeket, parfümöket és természetesen ruhákat is kaphatunk.

Brioni

A Brioni újra Szöult célozta meg új piacként, itt kapott helyet a – fentiekhez képest egész kicsi –83 négyzetméteres üzlet. Lakk, bronz, réz és természetes fa, ameddig a szem ellát. A boltban találhatunk hivatalos és szabadidős programokhoz tervezett ruhadarabokat is.

Jimmy Choo

A cipőiről elhíresült márka London felé vette az irányt. A flagship store leginkább egy szálloda halljához és szobájához hasonlít, a felsoroltak közül talán ez a legbarátságosabb. Az enteriőrnek szerves részei a bőr, a márvány, a bársony és a tweed is.

Mi az a flagship store?

Szó szerinti fordításban zászlóshajó üzlet, ez nagyjából le is fedi, amit a kifejezés takar. Ha egy márka több száz üzlettel rendelkezik, akkor is van 1-2 olyan, ami exkluzív helyen van és igazi presztízs ott vásárolni. Ezeknek a boltoknak van a legnagyobb árukészlete és itt tényleg minden apróságra ügyelnek. A flagship store-ok tükrözik leginkább a divatházak filozófiáját és mondanivalóját.

Versace és Alexander McQueen

Mindkét divatház üzletéről egy-egy fotót találtunk, így úgy gondoltuk, hogy egy bekezdés elég lesz nekik. A McQueen üzletében hófehér falakkal és azokon a márkára jellemző barokkos díszítéssel találkozhatunk. A Versace boltja meglepően steril, a brandre jellemző extravagancia csak a szőnyegen mutatkozik meg, ott is elég halványan. A fotókat a galériáink végén találja!

Blogmustra