OFFLINE

Erről marad le, ha nem jár luxusüzletekbe

2013. július 14., vasárnap 15:04

Az olasz divathét még javában zajlott, a Guccinak viszont sikerült arra is időt kerítenie, hogy megünnepelje az első európai, kizárólag férfiaknak szóló üzletének megnyitóját. A helyszín mi más is lenne, mint Milánó, a cégnek pedig a kontinensen ez az első ilyen profilú üzlete. Egyszerre áldás és átok ilyen boltot nyitni: kizárják ezzel a női vásárlókat, viszont számos férfinak imponálhat az, hogy kizárólag az ő kegyeiket keresik az eladók – nem mintha nem ez lenne minden luxuscég fő jellemzője.

Emiatt a hír miatt gondoltunk egyet, és összegyűjtöttük néhányat a divatvilág óriásainak üzleteiből. A Gucci mellett találkozhatunk Armani két új árusítóhelyével is, de nem hiányozhattak a felsorolásból a Versace és a Z Zegna hetekkel vagy hónapokkal ezelőtt nyílt boltjai sem.

Gucci

A Gucci első, csakis férfi ruhákat és kiegészítőket árusító üzlete Milánóban található, háromszintes és padlója márványból készült. Az anyagok keveredése teszi igazán vonzóvá: a márvánnyal üveg és értékes fa is keveredik. A boltban található még egy mérték utáni szabóság is, hogy a vevők egyedi kívánságait is teljesíthessék. A vitrinszerű kínálás megszokott, a zakók pedig – szintén szokás szerint – katonás rendben lógnak az állványokon. Ami biztos, hogy nincs a fast fashion boltokban: a lábbelik mellett kis katalógusban lógnak azok a színek és anyagok, amikből választhatunk.

Giorgio Armani

Giorgio Armani duplázott – egészen pontosan triplázott. A hongkongi üzlet mellett Cannes-ban is nyitott egyet, ott viszont egy kis meglepetés is vár a vásárlókra: a ruhák megvétele után beülhetnek egy italra a márkáról elnevezett kávézóba.

A keleti üzletet március 14-én nyitották meg és az ünnepséget kiállítással kötötték egybe: a 400 meghívott 51 darabos válogatást láthatott a luxusház történetéből az 1985-ös kollekciótól kezdve a 2013-as tavaszi-nyáriig. A limitált darabszámú órákra is itt lehetett lecsapni, amik amúgy A sárkány éve nevet kapták. Két szinten és 950 négyzetméteren válogathatunk a férfi és női ruhákból, illetve a kiegészítőkből.

A Cannes-i bolt csak 350 négyzetméteres és a hongkongihoz hasonlóan ezt is Armani maga tervezte a mérnökcsapatával együtt. A 180 négyzetméteres kávézóhoz hatalmas terasz tartozik, így a vendégek a kilátásban gyönyörködve fogyaszthatják el ételeiket.

Z Zegna

A Zegna is elsőzött, Észak-Amerikában nyitott boltot. A Los Angeles-i Beverly Center ad otthont az üzletnek, ami legfőképp fából és szürke, illetve fehér falakból áll. A letisztult, modern dizájn összhangban van a márka 2013-as tavaszi-nyári kollekciójával, amiből itt lábbeliket, bőrből készült termékeket, parfümöket és természetesen ruhákat is kaphatunk.

Brioni

A Brioni újra Szöult célozta meg új piacként, itt kapott helyet a – fentiekhez képest egész kicsi –83 négyzetméteres üzlet. Lakk, bronz, réz és természetes fa, ameddig a szem ellát. A boltban találhatunk hivatalos és szabadidős programokhoz tervezett ruhadarabokat is.

Jimmy Choo

A cipőiről elhíresült márka London felé vette az irányt. A flagship store leginkább egy szálloda halljához és szobájához hasonlít, a felsoroltak közül talán ez a legbarátságosabb. Az enteriőrnek szerves részei a bőr, a márvány, a bársony és a tweed is.

Mi az a flagship store?

Szó szerinti fordításban zászlóshajó üzlet, ez nagyjából le is fedi, amit a kifejezés takar. Ha egy márka több száz üzlettel rendelkezik, akkor is van 1-2 olyan, ami exkluzív helyen van és igazi presztízs ott vásárolni. Ezeknek a boltoknak van a legnagyobb árukészlete és itt tényleg minden apróságra ügyelnek. A flagship store-ok tükrözik leginkább a divatházak filozófiáját és mondanivalóját.

Versace és Alexander McQueen

Mindkét divatház üzletéről egy-egy fotót találtunk, így úgy gondoltuk, hogy egy bekezdés elég lesz nekik. A McQueen üzletében hófehér falakkal és azokon a márkára jellemző barokkos díszítéssel találkozhatunk. A Versace boltja meglepően steril, a brandre jellemző extravagancia csak a szőnyegen mutatkozik meg, ott is elég halványan. A fotókat a galériáink végén találja!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta