Portugál káposztaleves, nem fogyókúrázóknak!

Zanza!

A káposztalevest a legtöbb háziasszony a fogyókúrázással, illetve a rapid lefolyású zsírégető diétával köti össze. A káposzta diéta a legtöbb nemzet konyhájában megtalálható, mi most a virslis frankfurti leves egy kifinomultabb, portugál változatát, a caldo verdét készítettük el, ami portugália nemzeti levese is egyben. Fogyókúrához ezt a verziót nem kifejezetten ajánlanánk.

Káposztaleves, nem fogyókúrázóknak
Káposztaleves, nem fogyókúrázóknak

Hozzávalók:

15-45 dkg kelkáposzta (a portugáliában honos Couve portuguesa itthon nem kapható, így kelkáposztát használtam)
2 kisebb darab csontos hús (lehet csirke, sertés és marha is)
4-5 db krumpli
2 gerezd fokhagyma
1 nagy hagyma, felkockázva
3-4 evőkanál rizs (opcionális)
2 evőkanál olívaolaj
kolbász (én lókolbászt használtam, de Portugáliában linguica kolbásszal készítik, esetleg chorizoval)
só, bors, citrom

Elkészítés:

1. Az olivaolajon pirítsuk meg a karikázott kolbászt. Ha megpirult, lyukas kanállal vegyük ki a kolbászdarabkákat, és dobjuk a helyére a hagymát és a fokhagymát, és azokat is pirítsuk meg.

2. Adjuk hozzá a krumplidarabokat, kicsit futassuk meg a kolbászos-hagymás olajon, tegyük mellé a csontot, és engedjük fel annyi hideg vízzel, hogy bőven ellepje az alapanyagokat.

2. Mikor krumpli és a csont puhára főtt, vegyük ki a csontot a fazékból és botmixerrel pépesítsük le. Ha túl sűrű a lé, adjunk még hozzá egy kis vizet. Inkább híg állagú legyen, hiszen nem krémlevest készítünk.

3. A leturmixolt levesalapba tegyük vissza a csontot, sózzuk, borsozzuk, és adjuk hozzá a fűszál vékonyra vágott káposztát, a felkarikázott kolbászt (és a rizst, ha teszünk bele).

4. Mikor a káposzta megpuhult, locsoljuk meg a levet egy kis olívaolajjal és forraljuk össze még egyszer.

5. Tálaláskor pár csepp citromlével emeljük ki a leves pikáns ízét!

Blogmustra