no

Használhatatlan honlapokkal sújtanak az üzletek

Előre szólunk, hogy nem a netes vásárlásról írunk, hanem arról, hogy néz ki a honlapja azoknak az üzleteknek, ahová bármikor betérhetünk a hazai plázákban. Az Inditex csoporton kívül nem sokan foglalkoznak azzal, hogy naprakész legyen a honlapjuk, így gyakran könnyebb elverni magunkat valamelyik boltig, mint a honlapokon tájékozódni. Az aktuális árukészlet szinte sosincs fent a neten, ha mégis, akkor az árakkal kell bajlódni. 2012-ben a C&A lapja volt a leghasználhatatlanabb, a Fundangóé és a Decathloné a legjobb, de idén csak a kifejezetten középáras divatboltokat néztük meg, így kimaradtak a sportos üzletek és a luxusboltok is. Első cikkünkben a legjobbak szerepeltek, most jönnek azok, akiknek nem fontos a netes jelenlét 2013 elején.

Szerintünk az a fontos egy üzlet honlapján, hogy megnézhessük azokat a ruhákat, melyeket később esetleg meg akarunk venni. Ehhez kell egy jól felépített honlap, tele jó minőségű képekkel a ruhákról, melyeket elölről-hátulról megnézhetünk, majd kikereshetjük, melyik üzletben vásárolhatjuk meg a kinézett holmit. Vagy ha ezt nem is, legalább a legközelebbi üzletet meg kéne találunk a honlapon.

Az üzletek oldalainak kinézetét, a ruhák közti kereshetőséget is pontoztuk, ahogy azt is, milyen nyelven böngészhetünk: a legtöbbször angolul, de ez sokkal kisebb baj, mint az, ha valahol nem találunk még euróban sem árakat. A legrosszabbak között az Esprit a legjobb, de a New Yorker, az Orsay és a C&A is a rosszak közt végzett, mert javarészt semmi használhatót nem pakoltak a honlapra. Zenét hallgatni nem ruhaboltok honlapján akarunk, ahogy össze-vissza úszkáló hangulatfotókra sem vagyunk kíváncsiak. Webdesignerünk is elmondja véleményét pár rosszabbul sikerült honlapról.

1. Esprit

Az Esprit nem kérdi, honnan nézzük, de ugyanúgy van blogja, mint mindenkinek, ráadásul elég igényes: a Facehunterrel közösen posztol menő utcai divatfotókat. Angolul megy minden, a kiárusítás mellett az új cuccok, a női és férfikollekció is kapott fület a főoldalon. Ha kinézünk valamit, neten megvásárolhatjuk, szállítanak Magyarországra, de az árak csak euróban vannak fent. Azt sajnos egyáltalán nem tudni, a honlapon kapható dolgok közül mi jut el a hazai boltokba, cserébe minden ruha mellett kilométeres leírás található adott ruha anyagösszetételéről, fazonjáról. Órákig lehet amúgy nézelődni a letisztult, szép honlapon, csak a rendelésnél veri le az embert a víz, mikor meglátja, hogy többszáz eurónyi ruhát harácsolt össze a kosárba.

esprit
reklámanyag

Látvány: 5/5 pont

Kereshetőség: 5/5 pont, első ránézésre kicsit kaotikus a honlap, de hamar ki lehet ismerni

Nyelv: angol 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? Igen, de csak euróban 3/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 0/5 pont, fogalmunk sincs

Összesen: 13/21 pont

2. Promod

A Promod első ránézésre teljesen kaotikus, és nem kérdi, honnan nézzük, kapásból angolul, eurós árakkal tölti be az oldalt. Rengeteg ruha van fent az oldalon, kis számmal jelzik is a kategóriák mellett, mennyi, így aztán tényleg szükség van az irányított keresésre, ami szerencsére működik. Innen is lehet Magyarországra rendelni, de az nem derül ki egyáltalán, hogy a magyar üzletekben milyen az árukészlet. A képeket eléggé ki lehet nagyítani, de ha már több Promod is van nálunk, inkább bemegyek, és megnézem élőben a cuccokat rendelés helyett.

promod
reklámanyag

Látvány: 3/5 pont, valahogy nagyon bazári

Kereshetőség: 5/5 pont, első ránézésre kicsit kaotikus, de hamar ki lehet ismerni

Nyelv: angol 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? Igen, de csak euróban 3/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 0/5 pont, fogalmunk sincs

Összesen: 11/21 pont

3. Orsay

Az Orsay angol nyelvű honlapja annyira letisztult, hogy a főoldalon bejövő tavaszi kollekcióra nem lehet kattintani, az csak egy hangulatfotó. Ha viszont oldalt, a Company fül alatt rányomunk a lifestylra, aztán az e-shop-ra és a collection-re, akkor bejön a kicsit furcsa testtartású modellen fotózott kollekció, németül. Árak euróban léteznek, de hogy mit kapunk a hazai üzletekben, az talány.

orsay
reklámanyag

Látvány: 3/5 pont, valahogy nagyon üres az oldal

Kereshetőség: 3/5 pont, az árucikkeket megtalálni nem könnyű, de aztán lehet árra és színre keresni

Nyelv: angol és német 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? Igen, de csak euróban 3/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 0/5 pont, fogalmunk sincs

Összesen: 9/21 pont

4. Reserved

A Reserved rögtön angolul és zenével tölt be, amit jobb oldalt egy kis ikonnál kapcsolhatunk ki. angolon kívül még négy nyelv van, de egyik se a magyar, sebaj, megnézhetjük a kampányképeket, a gyerekkollekciót, és Facebookon kívül Pinteresten is követhetjük a márkát és iPhone applikáció, valamit saját blog is van. A férfi és női kollekciókat is könnyű megtalálni, ahogy a Promodnál, itt is szám jelzi az árucikkek neve mellett, hány darab van belőlük.

A ruhák közül viszont ha rákattintunk a kiválasztott darabra, az oldal tetején nyílik meg, nekünk pedig újra le kell tekerni oda, ahol tartottunk, hogy folytathassuk a nézelődést. Ez kicsit megnehezíti az önfeledt böngészést, ahogy az is, hogy nincsenek árak, nem lehet célzottan keresni, és a képeket nem lehet eléggé kinagyítani. Az üzletkereső működik, kár, hogy csak egy bolthoz van telefonszám.

reserved
reklámanyag

Látvány: 5/5

Kereshetőség: 2/5 pont, nem lehet árra, színre, és méretre keresni, de termékfajtára igen

Nyelv: angol, 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? nem, 0/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 1/5 pont, eddigi tapasztalataink alapján csak töredékét láttuk a boltban annak, ami a honlapon fent van

Összesen: 8/21 pont

5. C&A

A C&A oldala rögtön magyarul tölt be, és egyre jobban néz ki, de még mindig alig van fent valami. A tévében is hirdetett Cindy Crawford kollekcióból csak egy kép van fent a trendek fül alatt, a stílusvilág alatt pedig pár montázst találunk a tavaszi kollekció ruháiból – valószínűleg az árukészlet 1%-a sincs fent a honlapon, ahogy a C&A üzletek méretét elnézzük. Az ön szolgálatában fül alatt találunk pár tippet, de most például csak a nyakkendőkötésről vannak fent videók. A honlapról egyedül az derül ki világosan, hol vannak márkaboltok.

ca
reklámanyag

Látvány: 4/5 pont, egyre jobb

Kereshetőség: 0/5 pont, nincsenek is fent az árucikkek

Nyelv: magyar, 1/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? Nem, 0/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 2/5 pont, fogalmunk sincs, de ezt a keveset biztos

Összesen: 7/21 pont

A webdesigner véleménye

Borzalmasan semmitmondó, kötelezően letudott honlap. Rossz minőségű fotók, tartalom nélküli aloldalak, kár rá szót fecsérelni.

6. Retro Jeans

A Retrót ahhoz képest, hogy magyar márka megdöbbentően sokan, 155 ezren lájkolják Facebookon, ettől függetlenül a honlap nem annyira naprakész, még az őszi-téli katalógus van fent, az is lapozgatós formában, külön-külön a termékek árral nincsenek fent. A cég szemmel láthatóan nem a netes közönségre rendezkedett be, blogjuk sincs, de vannak videók arról, hogyan készült a katalógus. Elvileg angolon kívül lehet magyarul is böngészni, de mi átváltás után sem láttunk magyar szöveget sehol. A honlap hiányosságait kicsit pótolja a Facebook, ahol a tavaszi kollekció egyes darabjai fent vannak árral együtt. Ettől még nem tudjuk, éppen mi kapható a boltokban, pedig mi másért nézegetnénk egy ruhabolt honlapját?

retro
reklámanyag

Látvány: 4/5 pont, a fekete háttér nem változott

Kereshetőség: 0/5 pont, nincsenek is fent az árucikkek

Nyelv: elvileg van magyar, gyakorlatilag nincs 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? nem, 0/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 0/5 pont, fogalmunk sincs

Összesen: 4/21 pont

A webdesigner véleménye

A honlap főoldalon látható öncélú videóját (amit én nem tudtam megállítani, pedig már kezdtem szédülni tőle) csak a flash technológiájú aloldalak tudták almúlni. Nyilván az okostelefont és a tabletet használók legnagyobb részét ezzel a húzással kizárták. A termékekről semmilyen információt nem tudtam meg, a magyar (és a cseh) verzió pedig csak annyiban különbözik az angoltól, hogy hiányzik a lapozható katalógus. Fail.

7. New Yorker

A német New Yorkert is kezelhetetlen honlapjáról jegyeztük meg, a helyzet nem sokat változott, de szebbek lettek a képek. A főmenüben a divat-ra kattintva megnyílik a New Yorkerben forgalmazott márkák oldala, ahol aztán minden mozog, és a képek közti pöttyökre írt márkanevekre kattintva slideshow-t kapunk, hogy továbbra is minden mozgásban maradjon. Mindegy, ha kattintottunk, legalább már csak két irányba úsznak a képek, nem össze-vissza.

Árak nincsenek, angol és német nyelv közül választhatunk, blog helyett van viszont szórakozás fül, ahol zenét és filmeket ajánlanak, de valószínűleg mi túl öregek vagyunk ahhoz, hogy a Rubinrot című mozifilm, vagy a Naturally 7 című formáció német turnéja érdekeljen minket. Ezen az oldalon is egyedül az üzletkereső használható, ruhákról tárgyfotókat, árakat nem találunk.

ny
reklámanyag

Látvány: 3/5 pont, jó, csak kicsit fapados

Kereshetőség: 0/5 pont, nincsenek is fent az árucikkek

Nyelv: angol és német, 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? nem 0/5 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? 0/5 pont, fogalmunk sincs

Összesen: 3/21 pont

A webdesigner véleménye

A New Yorker gondolt egy nagyot: a teljes weboldalát mobilra tervezte, aminek az lett az eredménye, hogy asztali számítógépen borzalmasan ronda, elnagyolt, cserébe mobilon használhatatlanul lassú. Az aloldalak kuszák, könnyű elveszni bennük és ami 2013-ban megbocsáthatatlan: vannak flash technológiával készült aloldalak is, vagyis okostelefonok, tabletek kizárva.

Oszd meg másokkal is!
no
Érdekességek