A twittjeinktől függ a divatházak sorsa

Zanza!

Az interneten egy kattintással könnyen elérhető élő közvetítéseknek köszönhetően mára már a divathetek legtöbb bemutatóját kényelmesen nyomonkövethetjük saját kanapénkról is. A tervezők legfrissebb kollekciói szinte futótűzként terjednek a közösségi oldalakon, divatblogokon és külön erre a célra létrehozott 'Livestream' oldalakon. Amíg mi otthon ülve, percekkel kedvenc tervezőnk bemutatója után már össze is állíthatjuk bevásárlólistánkat a következő szezonra, addig a márkák a bemutatóról kiposztolt képek és legnépszerűbb darabok alapján árazzák be és adják el kollekcióikat.

A New York Times szerint a divatházak eredetileg marketingcélból tették elérhetővé az élő közvetítéseket bemutatóikról, most pedig mindenféle adatok gyűjtésére, statisztikák készítésére használják fejlesztésüket, melyből könnyen kiderül, hogy mik lesznek az adott márka legnépszerűbb darabjai a következő szezonban.

Marc Jacobs az egyik legnépszerűbb tervező a Twitteren
Marc Jacobs az egyik legnépszerűbb tervező a TwitterenFotó: Dimitrios Kambouris / Europress / Getty

„Én a Twitteren látottak alapján tájékoztattam a beszerzési osztályt, hogy milyen termékeket szerezzünk be jövőre. A Marc by Marc Jacobs kifutóján feltűnt táska például futótűzként terjedt a Twitteren, így az már mindenképpen kapható lesz üzletünkben” – mondta a Belstaff marketing vezetője, Damian Mould a New York Timesnak.

Ön posztolt már bármit is divatbemutatóról?

  • Elég, ha a divatmagazinok posztolják 10
  • Nem, annyira nem érdekel a divat 8
  • Igen, mindig nyomon követem az eseményeket 3

Bár a Twitterről szerzett információk fontosságának még semmilyen tudományos alapja nincsen, a szakértők szerint az innen begyűjtött, egyre hitelesebb adatokra egyre jobban figyelnek a divatházak. Az új jelenség népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt szezonban 20 százalékkal, az ideiben pedig 40 százalékkal nőtt az élő divatshowt követők száma az interneten.

Már otthonról is egyszerűen összeállíthatja bevásárlólistáját a következő szezonra!
Már otthonról is egyszerűen összeállíthatja bevásárlólistáját a következő szezonra!Fotó: Antonio De Moraes Barros Filho / Europress / Getty
Blogmustra