OFFLINE

Az átlagnővel mindent el lehet adni

2012. október 25., csütörtök 15:09

Ugyan egyesek szerint a molett modellek is csökkentik az önértékelésünket, mások szerint viszont sokkal jobban fogynak a magazinok, ha igazi nők szerepelnek benne és a brit cégek előszeretettel népszerűsítik magukat átlagos méretekkel rendelkező modellekkel. Most például a Marks & Spencer döntött úgy, hogy alakformáló fehérneműit "igazi nőkre" adja rá a reklámkampány kedvéért, mert ezt így illik. Részletek a hajtás után!

A Marks & Spencer és a valódi nők

A mellékelt fotón a modellek közül a legfiatalabb 22, a legidősebb pedig 48 éves – derül ki a Daily Mail cikkéből. A cég nemcsak a Sexy Shapewear őszi/téli darabjainak reklámozásából hagyta ki ismert modelljeit, mint például Myleene Klasst és Twiggyt, a For Every Woman You Are kampány a ruházati kollekcióra is kiterjed. A Marks & Spencer azt reméli, hogy ezzel a húzással jól megnő majd a vásárlóközönsége.

A Dove és a természetes szépség

A legemlékezetesebb valódi nőket felvonultató kampány egyébként nem egy ruházati, hanem egy kozmetikai cégé. Jó, azóta persze a Dove természetes szépség kampányáról is kiderült, hogy nem is annyira természetes, egy képszerkesztő elkottyantotta, bizony a valódi nőknél is bőségesen alkalmaztak retust. Utána pedig előkerült egy hirdetés, amelyből kiderült, hogy milyen szigorú szempontok alapján válogatják ki a valóban hétköznapi, átlagos asszonyok közül azokat, akik szerepelhetnek a reklámjaikban.

dove

A Dove és a retusált szépség

Külön említjük meg azt a 2006-os videót, amelyben azt mutatják be, hogy lehet egy átlagos nőből egy óriásplakátravaló reklámarc.

A New Look és az átlagos nyár

Egy újabb angol cég csatlakozott a mozgalomhoz 2011-ben. A New Look összesen száz embert választott ki a nyári kollekció kampányához. Az alkalmi modellek konfekciómérete a hatos és a tizenhatos (magyar számozás szerint 34-es és 44-es) között váltakozott, magasságuk átlaga 165 cm volt. A kampányhoz egyébként a cég alkalmazottjai is csatlakoztak. „Nagyon meglepődtem, amikor felkértek. Nagyon szeretek kísérletezni, és a fotózáson úgy éreztem magam, mint egy szupersztár” – nyilatkozta Chika Ekemezi, aki az egyik londoni üzletben dolgozik.

A Debenhams és a sokszínűség

A most már Magyarországon is jelenlévő márka mindig kitalál valami különlegességet, volt, hogy negyvennégyes (angol számozás szerint tizenhatos) méretű próbababákat helyeztek ki az Oxford Streeten található áruházuk kirakataiba, majd retus előtti és utáni képekkel harcoltak a Photoshop-függőség ellen. A felmérésekben erős Debenhams persze ennyivel nem érte be, a 2010-es reklámkampányukhoz ugyanis olyan modelleket kértek fel, akik valamiben eltérnek a magazinokban vagy a divathetek kifutóin látható társaiktól. A mellékelt fotón látható Shannon Murray például tinédzserkora óta kerekesszékben ül, Tess Montgomery mindössze 166 centiméter magas, míg Kate Fullman konfekciómérete negyvennégyes, Tokumbo Danielé pedig harmincnyolcas.

Fotó: Debenhams
Fotó: Debenhams

Az Ultimo és változatosság

2010-ben a fehérneműcég is elérkezettnek látta az időt arra, hogy átlagos megjelenésű nőkkel népszerűsítse termékeit. Az alkalmi modelleket ők maguk keresték meg Facebookon keresztül. Összesen 14 hölgyet választottak a kampányhoz. Az alkalmi modellek 20 és 53 év közöttiek voltak, ruhaméretük pedig az angol számozás szerinti 8-as és 18-as (magyar számozás szerint 36-os és 46-os) közé esett, és persze a retusálatlan eredményt pedig szépen közzé is tették.

Kattintson a többi képért!
Kattintson a többi képért!
Fotó: Ultimo / Ultimo.co.uk

És még sokan mások

Melyik kampány a legjobb?

  • 327
    A Marks & Spenceré
  • 231
    A Dove természetes szépségese
  • 117
    A Dove retusált szépségese
  • 20
    A New Look kampánya
  • 180
    A Debenhamsé
  • 190
    Az Ultimóé
  • 183
    Mind rossz
  • 535
    Nekem mind tetszik

Persze nem csak a konfekciót gyártó cégek kísérleteznek alkalmi modellekkel, valódi emberekkel, igaz, teljesen átlagos halandókkal azért nem szívesen próbálkoznak, gondoljunk csak a Lanvin kampányára. Magyarországon is vannak, akik szívesen kísérleteznek ilyesmivel. A Je Suis Belle Kovalik Natasa sminkmestert kérte fel, hogy álljon modellt nekikA Showroom R9 két alapítója, Abodi Dóra és Mojzes Dóra Real people című kampányában pedig már többször szerepeltek a divatvilágból, zenei életből ismert, vagy akár ismeretlen, de inspiratív emberek.

Ön szerint melyik külföldi kampány sikerült a legjobban? Vagy mind borzalmas esetleg?

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta