Salma Hayek férje bevásárolta magát a Yoox-ba

Zanza!

A PPR francia kereskedelmi cég a Gucci, a Balenciaga, az Alexander McQueen az Yves Saint Laurent és a Puma forgalmazója. A vállalat nemrég 608 millió dollárért 100 százalékban megkaparintotta a snowboard, szörf és korcsolya ruházati cikkekre szakosodott amerikai Volcomot és a Redcats csomagküldő szolgálatot, illetve a Fnac médiacsoportot is.

A világ legnagyobb és legfontosabb márkáit magáénak tudó PPR a napokban bejelentette, hogy a továbbiakban együttműködik az olasz férfi és női ruházati cikkekben és kiegészítőkben utazó internetes multibranddal, a több mint 100 országban jelenlévő Yoox-szal. Az olasz céghez tartozik többek között az Emporio Armani, a Dolce & Gabbana és a Zegna Z internetes értékesítése is.

„Az E-business stratégiai szempontból prioritást élvez cégünknél. Ez a közös vállakozás lehetővé teszi, hogy a PPR a rendelkezésre álló márkái révén a legjobb kategóriába tartozó online áruházban értékesítse termékeit. A Yoox csoporttal kötött partnerséget kulcsfontosságúnak tartjuk, mivel üzletünket fejleszteni kívánjuk a jövőben” – mondta az ígéretesnek tűnő együttműködésről Salma Hayek férje, Linda Evangelista gyermekének apja, a PPR elnök-vezérigazgatója, François-Henri Pinault.

Első PPR márkaként a Sergio Rossi és a Bottega Veneta lesz kapható az online áruházban az év végétől, majd globálisan 2013 végéig csatlakozik a McQueen, a Balenciaga és az YSL is. A PPR továbbá dönthet úgy, hogy más márkákat is bevon az üzletbe a jövőben, illetve a PPR feladata lesz a termékválasztás, a szerkesztői-művészeti vezetés és a digitális kommunikáció is. A vegyes vállalaton belül a Yoox irányítása alá tartozik majd a globális logisztikai és technológiai platform. A közös vállalat 51 százalékban a PPR tulajdona, a fennmaradó 49 százalék pedig a Yoox birtokában van, de hét év elteltével a PPR-nak lehetősége lesz megvásárolni a Yoox érdekeltségét a közös vállalkozásban – írja a WWD.com.

Yoox-568x337

„A luxuscikkek piacán ez a legteljesebb és leginnovatívabb hosszútávú online vállalkozás az interneten. A PPR istálló rendelkezésére álló termékeket több mint 100 országba juttatjuk el, beleértve a legfontosabb piacokat, mint például Kínát” – mondta a 2000-ben indult Yoox alapítója és vezérigazgatója, Federico Marchetti.
A PPR egyébként több mint 1 milliárd euró bevételt kíván elérni az online értékesítésből 2020-ig és tervei között szerepel, hogy más márkákat is, például a Stella McCartney-t bevonja a partnerségbe a jövőben. A márkákért nagy a versengés, a világ második legnagyobb luxuscégekkel foglalkozó vállalata, a Richemont tavaly kebelezte be a Net-à-Portert, amivel a vártnál sikeresebben megnövelte bevételét.

ppr
Fotó: PPR.com
Blogmustra