OFFLINE

Szupertitkos bemutatóval debütált a Dolce & Gabbana Haute Couture

2012. augusztus 11., szombat 09:51

A Dolce & Gabbana egy szicíliai kisvárosban készítette őszi-téli kampányképeit. A napokban szintén Taorminán, 80 tehetős ügyfél, fél tucat híresség és három-négy hírügynökség előtt debütált első, 73 darabból álló haute couture kollekciójával a tervezőpáros. A meghívottak listáján szerepelt többek között Scarlett Johansson, a veterán szupermodell, Stephanie Seymour, valamint a világ leggazdagabb női, főként Kínából, Katarból, az Egyesült Államokból, Németországból, Japánból és Oroszországból. A Vogue szerkesztőségén kívül csak két olasz és egy angol újság, a Le Figaro, a Corriere della Sera és a The Daily Telegraph kapott meghívást a szigorúan titkos exluzív bemutatóra. Emellett forgatásra sem adott engedélyt a hat éve erre a bemutatóra készülő divatház, illetve Twittere sem engedtek semmit kiposztolni az eseményről.

„Szeretnénk, ha csak néhány fotót tennének közzé a bemutatott ruhákból, mivel a Dolce & Gabbana ügyfelei nem akarják viszontlátni a megvásárolt ruhákat a magazinokban” – magyarázta a sajtóra irányuló szigorú döntést Stefano Gabbana.

„A kollekciót szicíliai kultúrával és történelemmel itattuk át, a Dolce & Gabbana Haute Couture kollekció sokban különbözik a rivális Párizsban bemutatott haute couture daraboktól, mivel ez sokkal személyesebb vonal. Ez nem trend, ez a mi stílusunk. Ez nekünk nem munka, hanem öröm. Amikor 27 évvel ezelőtt elindultunk, az volt az álmunk, hogy egy napon olyanok legyünk, mint a Chanel divatház. És most, talán ez az álom valóra válik” – mondta Domenico Dolce a Telegraphnak.

A tervezőpáros és modelljei
A tervezőpáros és modelljei
Fotó: Xposurephotos.com / Northfoto


A divatház második haute couture kollekcióját novemberben tervezi bemutatni Shanghajban, néhány mesésen gazdag couture-rajongó ügyfele részvételével. Az őszi eseményre a különös első bemutatóról keringő pletykák és a kétségtelenül elragadtatott, magánrepülővel és Mercedessel érkezett  vendégek miatt már most hatalmas az érdeklődés. A hírek szerint az operával kezdődő, cannoli evéssel folytatódó show után a meghívottak benézhettek a backstagebe is, hogy közelebbről szemügyre vehessék a kiváló minőségi, velencei anyagokból készült ruhákat.

A Chambre Syndicale, a francia couture hagyományokat irányító testület szerint több oka is volt a Dolce & Gabbanának, hogy ezt a stratégiát választotta. Először is, fenn akarják tartani a couture legnagyobb vonzerejének számító nagyon exkluzív hatást. Másodszor, a magánshow lehetővé teszi a divatháznak a franciák couture-re vonatkozó szigorú szabályainak megszegését, melyek minden, magát teljes értékű couture-t tervező divatházra érvényesek. Harmadszor, azzal, hogy csak néhány, általuk kiválasztott újságot hívtak meg, megkímélték magukat olyan kritikusoktól – főleg az amerikai médiától –, akiknek nem tetszett volna a kollekció. Negyedszer, a divatház tavaly ténylegesen  megszüntette az olcsóbbnak számító D&G vonalát, hogy a fő irányra összpontosítson, ami mellé kereskedelmi hatékonyság szempontjából is jobban beleillik az haute couture. Végül, a márka így kíván versenyképes maradni a rivális Versace-vel szemben, akik az Armani Prive mellett szintén rendelkeznek couture kollekcióval is. De a rosszakarók szerint a tervezőpáros csak a jelenlegi gazdasági elgondolás útján halad, miszerint a luxuscikkek gyártása menedéket nyújt. A recesszió sújtotta világban ugyanis az igazán különleges és drága termékekre még mindig nagy a kereslet.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta