Online is elérhető kiállítást nyit a Chloé

Zanza!

Divat lett múzeumba vinni a divatot, ami vagy remek üzleti fogás, vagy tényleg egyre többen érzik az öltözködési formákat a kultúra részének. Tavaly például Alexander McQueen életműkiállítást rendeztek nagy sikerrel, valamint a Gucci ünnepelte 90. születésnapját egy saját múzeum nyitásával székhelyén, Firenzében. A háromszintes Palazzo della Mercanziában az ötvenes, hatvanas, hetvenes években készült táskák és kiegészítők mellett helyet kaptak Sophia Loren és Jackie Onassis Gucci darabjai is. Idén a két nagy olasz divatmárka, a Prada és a Schiaparelli állít ki a New York-i Metropolitanban, Lagerfeld pedig már a tokiói kiállítás után New Yorkban mutogatja Chanel Little Black Jacket című tárlatát.

A francia Chloe hatvanadik évfordulója alkalmából nyitja meg saját múzeumát a párizsi Palais de Tokyo-ban. Az archív darabok között kiállítják a céget alapító Gaby Aghion első munkáit, valamint a majdnem ötven éve pályán lévő Karl Lagerfeld Chloe-nak tervezett ultramodern ready-to-wear kollekcióit, melyek a hatvanas években híressé tették a luxusmárkát. Karl Lagerfeldet 1997-ben Stella McCartney követte a vezető tervezői pozícióban. „A Chloénak nagy nevet kellett volna választania. Ez az, de a zenében, nem a divatban. Reméljük van olyan tehetséges, mint az apja” – adott hangot nemtetszésének Lagerfeld a divatház döntésével kapcsolatban. McCartney-t egy Central Saint Martins College-beli iskolástársa, a Brit Divatnagydíjjal jutalmazott  Phoebe Philo követte a vezető tervezők sorában.

Az interneten is látogatható, szeptember 29-én kezdődő kiállítás alkalmából korlátozott számban újra piacra dobják majd Karl Lagerfeld 1983-ban tervezett Violin ruháját, Stella McCartney ikonikusnak számító ananász pólóját, ami a 2001-es tavaszi/nyári szezon egyik legnagyobb szenzációjának számított, a Pheobe Philo 2005 tavaszi-nyári kollekciójából ismert Paddington táskát, valamint Hannah MacGibbon 2009 őszi-téli szezonra tervezett bőr rövidnadrágját is.

Blogmustra