A nők többet gondolnak a vásárlásra, mint a férfiak a szexre

Zanza!

Egy nemrég megjelent online tanulmány szerint a nők naponta 91 alkalommal gondolnak a divatra és a vásárlásra – ez négyszer több, mint ahányszor a férfiak gondolnak a szexre. Ez a tanulmány megcáfolja azt a szürreális mítoszt is, miszerint a férfiak minden hetedik másodpercben a szexre gondolnak. A szakértők kétségtelenül bizonyítottnak tekintik, hogy a férfiak nem annyira szexcentrikusak, mint azt korábban gondolták.

stockfresh 887892 going-shopping sizeM

Éveken keresztül a férfiak domináltak az internetes vásárlások terén, egy digitális marketing ügynökség, az iProspect felmérése alapján a jómódú férfiak hetven százaléka online vásárol, sőt több, mint egynegyedük heti rendszerességgel webshopozik. Ez a tapasztalat megfordulni látszik,egy online üzlet, a Very.co.uk által megkérdezett brit nők állítólag napkeltétől –napnyugtáig visszatérnek gondolatban a vásárláshoz, gondosan átfésülik az online boltok kínálta lehetőségeket, vagy egyszerűen csak álmodoznak arról, hogy megveszik például az eBay-en Kim Kardashian egyik megunt vagy egyszer hordott állatmintás Cavalli ruháját.

A felmérésből az is kiderült, hogy a brit nők 11 százaléka gyakrabban gondol a divatra, mint a családra, barátokra vagy a munkára. „A fiatal nők nagy részének a divat többet jelent, mint egy hétköznapi hobbi vagy enyhe érdeklődés – egy életforma, melyet a felmérés eredményei is megerősítenek” – mondta Rebecca Elderfield, a Very.co.uk stílus igazgatója. Az elvégzett tanulmány szerint a nők naponta egy óra és 19 percet töprengenek átlagosan a divaton, ami azt jelenti, hogy  a nők minden tizenegyedik percben 23 másodpercet gonsolkoznak a stílusukon. Szintén figyelemreméltó adat, hogy a megkérdezettek ruhákról sokkal többen ábrándoznak, mint cipőkről.

Ön hányszor gondol egy nap a vásárlásra?

  • Inkább a szexre gondolok 143
  • Ha lehet, egyszer sem 60
  • Naponta átlagosan 10 percet 53
  • Óránként 44
  • Minden gondolatom a vásárlás körül forog 18

A kozmetikai ipar is egyre őrültebb, vásárlásra ösztönző nevekkel látja el termékeit, egy rúzsokról készült tanulmány szerint a finom ételekről és szexuális kifejezésekről elnevezett rúzsokból például többet veszünk, mint gondolnánk. Debra Merskin professzor 52 nemzetközi rúzsmárkát  és 1722 fantázia nevet kategorizált, annak érdekében, hogy megértsük, mekkora fontossága van az elnevezéseknek és az milyen szinten szivárog be az életünkbe. Íme a teljes lista kategóriák és népszerűség szerint osztályozva, melyből kiderül, miért olyan népszerű a Clinique 'Fekete méz' nevű terméke, vagy a Nars Orgazmusra keresztelt smink kollekciója.
Étel: 24%
Szín: 20%
Szex és Romantika : 10%
Elemek és ásványok: 9%
Érzelmek és jellemzői: 8%
Egyéb: 8%
Emberek és nevek: 5%
Virágok: 5%
Helyek: 4%
Tárgyak: 3%
Darkside: 2%
Művészet és média: 1%
Madarak és más állatok: 1%
Idő és évszakok: 1%

stockfresh 433280 shopping-rush-hour-blurred-motion sizeM
Blogmustra