OFFLINE

Néhány év múlva a kínaiak vásárolnak az amerikaiaktól

2010. július 24., szombat 11:43 |

A tervezőnő 1970 óta aktívan jelen van a divat világában, így tud ezt-azt az időtlen dolgokról. Diane Von Furstenberg maga is elismeri, hogy már az őskor óta divatot tervez, és a Timesnak adott interjújában – szintén részt vett a beszélgetésben Norma Kamali, Prabal Gurung és Fern Mallis - több fontos megállapítást tett.

1. A leopárd minta sosem megy ki a divatból. A tervezőnőnek még 25 évvel tették fel azt a kérdést, szerinte mi lesz a divat 2000-ben. „A leopárd minta időtlen. Izgalmas volt a harmincas, negyvenes, ötvenes, hatvanas, hetvenes években – minden évtizedben. Miért? Mert nincs gyönyörűbb a leopárdnál, és annál, ahogy a minta mozog a bőrön fel és le” – magyarázta elméletét Furstenberg, aki a legendás burokruháját először leopárdmintás anyagból készítette el.

2. A Twitterrel óvatosan kell bánni. Diane Von Furstenberg nem lett nagy Twitter rajongó, az első napon, amikor használni kezdte a szolgáltatást, kirabolták. „Összesen két üzenetet írtam, és amikor Madridban voltam egy múzeumban, kiraboltak. Így kiírtam: Kiraboltak!” – idézte fel, majd elmondta, nagy lelkiismeretfurdalása volt, hiszen meghívták Spanyolországba, és két üzenettel sikerült Madrid rossz hírét keltenie.

Kattintson a tervezőnő kollekciójáért!
Kattintson a tervezőnő kollekciójáért!

3. A divat a tervezőkkel és nélkülük is fennmarad. „Még ha nem is lennének tervezők, akkor is lenne divat. Hirtelen a gyerekek ugyanúgy kezdenének viselni valamit, és akkor bumm” – vázolta fel a lehetőséget.

4. Egyszer majd Kína veszi meg az amerikaiak termékeit. Diane Von Furstenberg szerint biztos, hogy egyszer fordul a kocka, és a kínaiak gyártás helyett vásárolni fognak. Véleménye szerint ez a legjobban abból mutatható ki, ki mit mond a gyerekének. Míg neki az anyja azt mondta, egyen meg mindent, a kínaiaknak még ennivalójuk sincs. A lányának már azt mondta, a kínaiak mindent legyártanak, és valószínűleg az unokáját arról világosítja majd fel egyszer, hogy a kínaiak mindent megvesznek.

5. Nagy öröm számára, hogy még mindig viselik az általa kitalált burokruhát, különösen, ha egy olyanban kapnak munkát vagy kölcsönt. A burokruha (aminek az a lényege, hogy nincs rajta gomb vagy zipzár, csupán magunkra terítjük, és összekötjük) különlegessége a tervezőnő szerint nem is a szabásában, hanem az anyagában rejlett, hiszen a jersey sokkal inkább testhez simult. Von Furstenberg számára a ruha mindig az élet kezdetét jelenti, mivel 25 évesen tervezte, és az óriási sikerének köszönhetően meg tudott állni a saját lábán, és ebből fizette ki számláit.

6. Nem kell különleges kreáció vagy termék ahhoz, hogy a divat világában érvényesülj. A tervezőnő szerint sosem úgy születnek az egyedi darabok, hogy az ember nekifekszik és kitalál egyet. Az ilyen darabok csupán akkor lesznek különlegesek, ha azzá teszik őket a vásárlók.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.07.24 12:39:23Colette

    Okos nőci jó cuccokkal!

  • 2010.07.25 12:08:20szaffie

    "A 40 éve tervezőként tevékenykedő Diane Von Furstenberg nemsoká felcserélődik a két nemzet szerepe, a leopárd minta sosem megy ki a divatból, és a Twitterrel óvatosan kell bánni. "

    Kedves Velvet, ez most komoly?

  • 2010.07.26 12:50:22Reckl_Amál

    1. Még sosem volt semmim, ami leopárdmintás lett volna, és nem is tervezek ilyet beszerezni. 30 éves vagyok lassan...

    2. A Twitter tényleg baromság, bár nem értem, miért relevánsak ez ügyben von Fürstenberg asszony szavai.

    3. Ahogy ma állnak a dolgok, főleg tervezők nélkül marad fenn a divat. Évek óta nem láttam semmit, ami új lett volna. Ehhez nem kellenek tervezők.

    4. Hamarabb, mint gondolnánk...

    5. A burokruha szép és nőies, de nem feltétlenül praktiktus dolog. Azom sincs. ;)

    6. Ezzel egyetértek, ez a popkultúra alaptétele.

    Egyébként kedvelem ezt a nőt.

  • 2010.08.14 12:17:18Kiper

    Burokruha?
    Azt a fazont inkább átkötős ruhának nevezik magyarul.
    [link]

    Nagyon szép különben, és ha jó anyagú, nem "veszélyes".

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta