Néhány év múlva a kínaiak vásárolnak az amerikaiaktól

Zanza!

A tervezőnő 1970 óta aktívan jelen van a divat világában, így tud ezt-azt az időtlen dolgokról. Diane Von Furstenberg maga is elismeri, hogy már az őskor óta divatot tervez, és a Timesnak adott interjújában – szintén részt vett a beszélgetésben Norma Kamali, Prabal Gurung és Fern Mallis - több fontos megállapítást tett.

1. A leopárd minta sosem megy ki a divatból. A tervezőnőnek még 25 évvel tették fel azt a kérdést, szerinte mi lesz a divat 2000-ben. „A leopárd minta időtlen. Izgalmas volt a harmincas, negyvenes, ötvenes, hatvanas, hetvenes években – minden évtizedben. Miért? Mert nincs gyönyörűbb a leopárdnál, és annál, ahogy a minta mozog a bőrön fel és le” – magyarázta elméletét Furstenberg, aki a legendás burokruháját először leopárdmintás anyagból készítette el.

2. A Twitterrel óvatosan kell bánni. Diane Von Furstenberg nem lett nagy Twitter rajongó, az első napon, amikor használni kezdte a szolgáltatást, kirabolták. „Összesen két üzenetet írtam, és amikor Madridban voltam egy múzeumban, kiraboltak. Így kiírtam: Kiraboltak!” – idézte fel, majd elmondta, nagy lelkiismeretfurdalása volt, hiszen meghívták Spanyolországba, és két üzenettel sikerült Madrid rossz hírét keltenie.

Kattintson a tervezőnő kollekciójáért!
Kattintson a tervezőnő kollekciójáért!

3. A divat a tervezőkkel és nélkülük is fennmarad. „Még ha nem is lennének tervezők, akkor is lenne divat. Hirtelen a gyerekek ugyanúgy kezdenének viselni valamit, és akkor bumm” – vázolta fel a lehetőséget.

4. Egyszer majd Kína veszi meg az amerikaiak termékeit. Diane Von Furstenberg szerint biztos, hogy egyszer fordul a kocka, és a kínaiak gyártás helyett vásárolni fognak. Véleménye szerint ez a legjobban abból mutatható ki, ki mit mond a gyerekének. Míg neki az anyja azt mondta, egyen meg mindent, a kínaiaknak még ennivalójuk sincs. A lányának már azt mondta, a kínaiak mindent legyártanak, és valószínűleg az unokáját arról világosítja majd fel egyszer, hogy a kínaiak mindent megvesznek.

5. Nagy öröm számára, hogy még mindig viselik az általa kitalált burokruhát, különösen, ha egy olyanban kapnak munkát vagy kölcsönt. A burokruha (aminek az a lényege, hogy nincs rajta gomb vagy zipzár, csupán magunkra terítjük, és összekötjük) különlegessége a tervezőnő szerint nem is a szabásában, hanem az anyagában rejlett, hiszen a jersey sokkal inkább testhez simult. Von Furstenberg számára a ruha mindig az élet kezdetét jelenti, mivel 25 évesen tervezte, és az óriási sikerének köszönhetően meg tudott állni a saját lábán, és ebből fizette ki számláit.

6. Nem kell különleges kreáció vagy termék ahhoz, hogy a divat világában érvényesülj. A tervezőnő szerint sosem úgy születnek az egyedi darabok, hogy az ember nekifekszik és kitalál egyet. Az ilyen darabok csupán akkor lesznek különlegesek, ha azzá teszik őket a vásárlók.

Blogmustra