A valódi nő nem túl izmos és nem túl gömbölyű?

Zanza!

Már régóta fut a Dove kozmetikai cégnek az a kampánya, aminek főszereplői a "valódi nők". A kezdetek óta több kritika is érte őket: volt, aki arra panaszkodott, hogy a természetes, hétköznapi modelljeiket digitálisan kicsit feljavítják. A Jezebel egyik olvasója most egy újabb kifogásolnivalót talált.

Egy hirdetési oldalon ugyanis egy olyan felhívásba futott bele, ami azt bizonyítja, hogy a Dove milyen szigorú szempontok alapján válogatja ki a valóban hétköznapi, átlagos asszonyok közül azokat, akik szerepelhetnek a reklámjaikban. Bár a hirdetést a Jezebelen megjelent elmarasztaló poszt óta eltávolították, a HuffingtonPost elmentette a kifogásolt szöveget.

DOVE-AD

A hirdetésben egy New York-i válogatásra hívják fel a vállalkozó szellemű hölgyek figyelmét. Még a hirdetés elején leszögezik, hogy színésznőknek, modelleknek, valóság-show szereplőknek tilos a jelentkezés, ők tényleg valódi és lehetőleg hétköznapi alanyokat keresnek, akik 35-45 évesek, és bármelyik rasszból származhatnak. Majd jön pár adat arról, hogy pontosan mennyit lehet majd keresni a Dove reklámarcaként, és hol használják majd fel a hirdetéseket, valamint azt is leírják, hogy a kampányfotón csak egy törölközőt viselnek majd a szerencsések. Ez eddig szép és jó, azonban a többi követelmény már azt mutatja, hogy mégsem annyira mindegy, hogy az átlagnő hogyan is néz ki.

A jelentkezőktől hibátlan bőrt követelnek, amit nem csúfít el semmilyen tetoválás vagy heg. Persze a szép haj és csinos test is kötelező, túl sportos alkat pedig nem kívánatos, ahogy a túlságosan nőies vonalak, domborulatok sem.

Nézegessen elvileg természetes szépségeket!

A cég szóvivője kijelentette, hogy némi hiba csúszott a rendszerbe, és a hirdetésre valójában sem ők, sem a reklámügynökségük nem bólintott rá – írja a StyleList. Hozzátette, természetesen méltányolják, hogy felhívták a figyelmüket erre a baklövésre, és persze mindent megtesznek annak érdekében, hogy a jövőben ne forduljon elő hasonló kínos eset. Egyúttal leszögezte, ők továbbra is hisznek abban, hogy a szépség nem függ kortól, testméretektől és a származástól.

„Sokféle nő szerepelt már a hirdetéseinkben. Volt, aki csak húszéves volt, de volt, aki már a kilencvenötöt is betöltötte. Voltak szőke, vörös, hosszú és rövid hajú, sőt kopasz modelljeink is. Ahogy voltak szeplős, szeplő nélküli, ráncos, tetovált és nőiesen gömbölyded hölgyek is” – tette hozzá a szóvivő.

Blogmustra