Retus előtti és utáni képekkel a Photoshop-függőség ellen

Zanza!

A Debenhams brit üzletlánc az utóbbi pár hónapban kétszer is bebizonyította, hogy őket igenis érdeklik azok a vásárlók is, akik nem feltétlenül hasonlítanak a kifutón vagy a magazinokban látható modellekhez. Először negyvennégyes méretű próbababákat helyeztek el a kirakatban, majd egy mozgáskorlátozott modellt kértek fel arra, hogy szerepeljen a reklámkampányukban.

A bikiniszezont is önbizalom-, és nyilván forgalomnövelőnek szánt megmozdulással üdvözlik. Miközben a különböző magazinok sorra ontják a "retusmentes" fotókat, addig a Debenhams egy bikinit viselő modellről készült képek segítségével részletesen be akarja mutatni, hogy a szakmában mit változtatnak meg az utómunkálatok során egy amúgy is szép és csinos modellen.

Fotó: Debenhams
Fotó: Debenhams

A Daily Mail szerint az eredeti képen az alábbi részleteket javították fel, vagy mondjuk úgy, hogy módosították digitálisan: megváltoztatták a modell bőrtónusát, eltávolították a kilógó hajszálakat, az arcot simábbá varázsolták, eltüntették a hónaljnál lévő redőket, hangsúlyosabb lett az árnyék a dekoltázsnál, lecsíptek egy kicsit az egyik vállból, lefaragtak a modell derekából, combjából és könyökéből is, és eltűnt a fürdőruha felsőrésze alatti bőrredő is. A fotókat először az Oxford Streeten található üzletben, pontosabban annak kirakatában lehet megcsodálni teljes valójukban, és mielőtt a kampányt az egész országra kiterjesztenék, a dolgozók természetesen alaposan kifaggatják majd a vásárlókat arról, hogy mennyire tetszik nekik a kezdeményezés. A kirakatokban egyébként a következő szöveg olvasható majd: „Nem avatkoztunk bele a természet dolgába. Ezt a képet nem retusáltuk. Ön mit gondol?”

Fotó: Debenhams
Fotó: Debenhams

A Debenhams egyik fejese, Mark Woods elmondta, azért találták ki ezt a kampányt, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben, hogy ne csökkenjen az önbizalmuk amiatt, mert hamis képekkel hasonlítgatják össze magukat. „Persze ez nemcsak erkölcsi szempontból számít jó döntésnek, hanem anyagi szempontból is. Egyesek évente milliókat költenek arra, hogy jó képeket retusáljanak. A bevett gyakorlat szerint mi csak olyan apró dolgokat tüntetünk el a fotókról, mint például a pigmenthibák, vagy egy rossz helyen lévő tincs” – nyilatkozta Woods, aki hozzátette, örülnek annak, hogy részben nekik köszönhetően megindult a vita a retusálásról.

Önnek melyik kép tetszik jobban?

  • A retusálás nélküli 4670
  • A retusált 2409
  • Mindkettő 2312
  • Egyik sem 1414

Caryn Franklin divatújságíró szerint a kereskedőknek igenis megvan a kellő hatalmuk ahhoz, hogy felvegyék a harcot a túlzott retusálás ellen. Hozzátette, hogy a valóságnak minél jobban megfelelő ábrázolás a divatvilágban és szépségiparban nagyon fontos minden nő szempontjából. Jo Swinson képviselőasszony szintén üdvözölte a kezdeményezést. „Egyre többen jönnek rá arra, hogy nincs igazán szükség a retusálásra és az egyéb trükkökre ahhoz, hogy egy nő jól nézzen ki. Biztos vagyok abban, ugyanannyi fürdőruhát adnak majd el az igazi, nem retusált nővel, mintha egy digitálisan teljesen átváltoztatott modellel népszerűsítenék a termékeiket. A nők jól érezhetik magukat a bőrükben tudva azt, hogy a szépség nem egy elérhetetlen cél” – nyilatkozta Swinson, aki már egy kampányt is indított annak érdekében, hogy egyre kevesebb retussal találkozzunk a női magazinokat lapozgatva .

Blogmustra