Claudia Schiffer és Cindy Crawford is beszállt a sminkeletlen hadjáratba

Zanza!

A Harper's Bazaar magazin szeptemberi számában nyolc valamikori szupermodell mutatta meg sminkeletlen arcát. A fekete-fehér képeket Peter Lindbergh divatfotós készítette, aki az ELLE számára készítette a blogunkban már rongyosra emlegetett három híresség sminkeletlen és retusálatlan fotóit. Ennek folytatásaként alaposabban szemügyre vehetjük Cindy Crawford, Claudia Schiffer, Amber Valetta, Helena Christensen, Nadia Auermann, Shalom Harlow, Tatiana Patitz, Kristen McMenamy táskáit, szarkalábait és ráncait - már ha lennének nekik.

Az összeállításban – melyben a képeket minimálisan retusálták - a harmincas éveik végén és a negyvenes éveik elején járó modellekkel arra próbálják felhívni a figyelmet, a szépség nem korfüggő.

ujs450

Cindy Crawford szerint a nők a legnagyobb hibát akkor követik el, ha elfelejtkeznek a dekoltázsuk ápolásáról. „A nők elfelejtik megóvni a dekoltázsukat és ez megmutatja a korukat” – mondta a magazinnak a 43 éves Crawford, aki szerint az is fontos, hogy kiemelten odafigyeljünk a hajunkra, mivel a szerkezete sokat változik idősebb korban.

A 35 éves Amber Valletta elmondása szerint a bőre mostanra sokkal érzékenyebb lett, és nem mindegy, milyen termékeket használ. Valletta szépségtippként a napvédő krém használatát javasolta, állítása szerint ő akkor is bekeni magát, ha egyébként nem is tűz a nap. Ezzel szemben Shalom Harlow a joghurtos és tojásfehérjés pakolásra esküszik, Claudia Schiffer az étrendet teszi felelőssé a bőr szépségéért. „Amit eszem, az befolyásolja a bőröm. Bármi, ami nehéz, mint például a tejtermékek vagy az édesség, meglátszik a bőrszínemen, és nem tűnik valami frissnek. Amikor abbahagytam a tejtermékek fogyasztását, a bőröm is szebb lett” – magyarázta a 39 éves Schiffer.

ujs451

A természetességet bemutató fotósorozatokat a francia ELLE címlapja tett újra népszerűvé. A magazin Eva Herzigova topmodell, Monica Belucci és Sophie Marceau sminkeletlen és retusálatlan képét tette címlapra. A téma ihletet adott több cégnek is, az idei Pirelli naptár is a „vissza a természetbe” mottó alapján készül. A többek között Mihalik Enikő közreműködésével elkészített nagy múltra visszatekintő kiadványban a modelleket nem sminkelték ki, és nem voltak mesterségesen megvilágítva. Persze a retusálás nem tűnt el örökre, és továbbra is akadnak olyanok, akik a Photoshop erejében hisznek. Elég csupán Madonna Louis Vuitton reklámkampányára vagy Twiggy Olay fotójára gondolni.

Blogmustra