Manipulálták a Dove természetes szépség kampányát?

Zanza!

A Dove volt az első cég, aki gondolt egy merészet és nem piszkafa csajokkal, hanem legalább annyira természetes, de itt-ott gömbölyödő, a magazinideáltól eltérő nőkkel reklámozta termékeit. A Natural Beauty kampány nagyot szólt, de mindenféle híreszteléseknek köszönhetően ma is cirkulál az az elképzelés, hogy nemcsak a piszkafa csajok képi megjelenítéséhez használnak digitális fotómanipuláló technikákat, hanem a szupertermészetesnek titulált Dove-reklámok szereplőinél is.

Nézegessen elvileg természetes szépségeket!


Most legutóbb a New Yorker magazinnak nyilatkozott egy képszerkesztő, aki korábban a kampány munkatársa volt, és azt állította, igen sokat dolgoztak digitális módszerekkel a természetes szépségek természetes szépségén. "Tudod mennyi retus volt ezeken a képeken? .. Ugyanakkor jó volt csinálni, igazi kihívás, hogy megtartsuk az arcukat és a bőrüket természetesnek, de azért vonzóak is maradjanak" - fogalmazott. A kampány szóvivője tagadta a retusálás tényét: "Nem voltak retusálva a képek, maximum ha egy-két hajszál égnek állt, azt leszedtük" - mondta.

Nem tudjuk, mi az igazság, de abban sem vagyunk biztosak, hogy ebben az esetben számít-e a digitális fotószerkesztés. Már annak is örültünk, hogy az átlagos cicalányoktól eltérő csajokat mutatott egy multicég. És önök mit szólnak?

Blogmustra