Lyukak, aszimmetria: aszkétikus japán nő tervez a H&M-nek

Zanza!

Rei Kawakubo, a Comme des Garçons alapítója a H&M őszi kollekciójának vendég-divattervezője. A hatvanhat éves nő soha nem tanult a divatról, tanult viszont irodalomról és művészetekről a legnevesebb japán egyetemen. 1973-ban Tokióban alapította meg a Comme des Garçons céget, ugyanott nyitotta első butikját is. 1978-ig csak női, onnantól kezdve férfikollekciót is készít.



A Comme des Garçons darabjai puritán egyszerűségükről, az aktuális trendeknek ellentmondó irányzatáról híresek. A rikító színeiről ismert nyolcvanas években a tervező például kizárólag fehérrel, feketével és szürkével dolgozott, zord stilusa miatt egy divatkritika Hirosima-csajként hivatkozott rá. A nyolcvanas évek óta kibővítette színpalettáját, gyakran dolgozik geometriai ábrákkal, féloldalas megoldásokkal és lyukakkal a ruhán.

A H&M őszi kollekciójában női, férfi, gyerek ruhákkal is bemutatkozik és egy uniszex illatot is a nagyközönség orra elé bocsát. „Mindig is érdekelt az alkotás és az üzlet egyensúlya. Dilemma ez, habár nekem mindig az alkotás volt az első. Hatalmas kihívásnak tartom, hogy a H&M-mel dolgozhatok, ugyanis ez egy esély arra, hogy megpróbáljam megoldani ezt a dilemmát” – mondta Kawakubo.

"Rei Kawakubo régóta a kívánságlistánk első helyezettje, le vagyunk nyűgözve, hogy együttműködik velünk. Csodáljuk a divatfilozófiáját, amely megkérdőjelezi a divat fennálló elemeit, imádjuk művészetét" - olvasható a H&M közleményében.

 

A Kawakubo kollekció november elején mutatkozik be világszerte a H&M üzletekben, ugyanakkor, amikor Tokióban megnyílik a divatóriás második üzlete is. (Képek: a Comme des Garçons 2006-os és 2007-es őszi kollekciójából, forrás: Style.com és Northfoto)
Blogmustra