Megjött Budapestre a dánok IKEÁ-ja

Zanza!

Első budapesti üzletét nyitotta meg itthon az IDdesign, akik a dán designt hozták el Magyarországra. A Váci úti üzlet a Forgách utcai metrómegállótól kettő percre van, így azoknak is van esélye felmérni, akik nem autóznak. Kíváncsiak voltunk, lehet-e még bármit villantani skandináv stílusban úgy, hogy az IKEA hegemóniája itthon és világszerte egyaránt gyakorlatilag megtörhetetlen, miközben a design üzletek pedig – bár gyönyörű dolgokat árulnak –, árban teljesen más szegmenst képviselnek. Az ID a kettő közé pozicionálja magát, legalábbis gyors felmérésünkből ez derült ki.

A boltban elsősorban kiegészítők kaptak helyet területekre bontva, de néhány beltéri enteriőr is megjelent benne. A megnyitón Szabó Réka, az arculat tervezője elmondta, hogy három stílusban gondolkodtak, és ezt is mutatják meg az üzletben. 

modern klasszikus erőteljes maszkulin jegyekkel bír, a sötétzöld, a kék és a szürke árnyalatok a meghatározóak, illetve a fémes színek, jelen esetben a sárgaréz hangsúlyos. Anyaghasználatában dominál a beton, a márvány és a keményfa, ráadásul a márvány annyira erősen van jelen, hogy mintaként is helyet kapott a kollekcióban. 

Ezzel pont ellentétes a nőies, elegáns stílus, amelyet a bogyós gyümölcsök színe jellemez, illetve mindaz, ami a budoár hangulatot megteremti. A fémes csillogás, az üveg (akár színtelen, akár színezett változatban), a bársony, a szatén és a bőr egyaránt jelen vannak. 

A harmadik, de a legismertebb stílus a nordic, azaz a hagyományos skandináv stílus, ami mindegyiknek a gyökere. A fa hangsúlyos, megjelenik a dió, akár furnérként, akár teljes valójában. A vonalak ívesek, a fátyolos, kékes hatás jellegzetessé teszi a színvilágot. Újdonság, hogy a bútorok lapja és lába színeiben eltér, ez főleg az asztaloknál figyelhető jól meg. A láb marad natúr, a asztallapok pedig változatos színekben pompáznak. Az üzletnyitón az is kiderült, hogy a markáns kombinációk helyett a vásárlók többnyire a régi bútoraikhoz keresnek kiegészítőket, tehát a kedvenc fotelt nem dobják ki, inkább áthúzatják, és mellé betesznek egy kisebb kanapét. 

Kiegészítőkben sem áll rosszul az IDdesign, és bár van egy-két tétel, aminél úgy éreztük, kicsit elszaladt velük a ló, a 2200 forintos beton gyertyatartó, amiben elférnek az adventi gyertyák, vagy a 3000 forintos dobozok egyáltalán nem túlárazottak. Személyes kedvencünk a gyerekrajzokkal díszített ét- és pohárkészlet, ami valódi cukiságbomba.

Az ígéret szerint a kiegészítők gyakran fognak cserélődni, szemben a bútorokkal, melyek egy éven át maradnak a katalógusban. A cég egyébként három árkategóriát célzott meg, a belépő szint mellett a közép-, és a prémiumosztály is megjelenik, és mindháromra láttunk példát is az üzletben. 

Blogmustra