LÁJFHEKK

A legnagyobb gyorséttermek imádják a hazait

2015. december 7., hétfő 09:14

Mindenki evett már gyorsétteremben. Vagy azért, mert gyorsan szeretett volna elfogyasztani egy ebédet, vagy mert az esett útba, vagy mert kimondottan szereti a felhozatalt, esetleg azért, hogy tisztában legyen vele mit is kell pontosan szidni, ha divatos akar lenni. Pedig a gyorséttermek többsége nem laboratóriumban tárolt vegyszerekből formázza a salátalevelet és nem is vízből és porból keveri ki egy üstben a bucit, hanem talán pontosan ugyanattól a termelőtől vásárolja, akitől ön is szokta. Megkérdeztük a legnagyobbakat, hogy ők honnan szerzik be a hozzávalókat az ételekhez. 

Arriba 

Az Arriba az egyik legfiatalabb, de gyorsan fejlődő gyorsétterem Budapesten, akik a mexikói ételspecialitásaikkal már három helyen is lehet találkozni Budapesten. Kálnon M. Tibor társalapító elmondta, hogy a mexikói ételeikhez meglehetősen sok alapanyagot Mexikóból importálnak, beleértve a chiliket, jalapeno paprikát, fűszereket, sőt még a fekete fekete babot is, mert ez elengedhetetlen, hogy az ételek megtartsák az autentikus mivoltukat. "Az összes hús, zöldség ill. tejterméket hazai beszállítóktól szerezzük be. Kiváló kapcsolatunk van egy helyi hentessel, aki az általunk elvárt minőségben szállítja a hazai csirke, marha, sertés húsokat. A zöldség beszállítónk a nagybani piacon dolgozik, itt szerintem vegyesen érkeznek hazai, ill. import zöldségek. Nálunk nagy mennyiségben fogy az avokádó, amire külön megállapodásunk van, hogy mindig megfelelő minőségben ill. mennyiségben legyen. Ez tudtommal külföldről érkezik. Ahol csak lehet, keressük a helyi beszállítókkal a kapcsolatot, azzal a céllal, hogy a lehető legfrissebb, legjobb minőségi alapanyagokkal dolgozzunk" - mondta megkeresésünkre a társalapító.

Burger King 

A Burger Kingnek  nagyjából 150 aktív beszállítója van, és ennek kb. 40 százaléka magyar. "Az EU csatlakozásig ez az arány 70% hazai és 30% import volt, utána fordult át nagyjából a jelenlegi szintre. Jelenleg hazai beszerzésből származó fontosabb termékcsoportok: zsemle, zöldségek, üdítő italok, csomagolóanyagok" -  mondta a Dívány megkeresésére a Burger Kinget is üzemeltető Fusion Zrt marketingvezetője. A vidéki éttermeknek van lehetőségük a központi beszerzéssel egyeztetve lokálisan megvenni a friss zöldségeket helyi termelőktől, de a nyári időszakban a központi beszerzés is közvetlenül magyar termelőtől vásárolja a friss zöldséget. "Ahhoz, hogy több magyar beszállítónk legyen hatékonyabb hazai gyártókra, versenyképesebb kondíciókra és a magasabb minőségbiztosítási rendszerek elvárásainak való megfelelésre lenne szükség és valószínűleg nagyobb gyártási mennyiségekre, kapacitásokra" - vázolta fel Makkay János, hogyan lehetne a magyar termékek arányát még magasabbra növelni.

KFC 

A KFC-nél friss csirkehúsból, kézzel készülnek az ételek. "Stratégiánk fontos része, hogy amikor csak lehet, friss, magyar alapanyagokat használunk. A csirkehúst szinte teljes egészében a szentesi Hungerit Zrt.-től vásároljuk – ők hetente többször szállítanak friss csirkehúst minden éttermünkbe. 2014-ben a megrendeléseink értéke ennél a partnerünknél meghaladta az egymilliárd forintot. Az éttermeinkben felhasznált összes zöldséget a zsámbéki K&K Family Kft.-től szerezzük be, éves szinten több mint 150 millió forint értékben. A szendvicseinkhez a zsemlét a Lantmannen Unibake Magyarország Zrt. biztosítja számunkra" - mondta Fukcius Tamás a KFC marketing managere, aki azt is elmondta, hogy örül, hogy számos magyar vállalattal sikerült hosszútávú kapcsolatot kialakítaniuk.  

McDonald's

A McDonald's az alapanyagainak jelentős részét magyarországi termelőktől, hazai feldolgozóktól szerzi be, sőt a vállalat hazai beszállító partnerei közül sokan a McDonald's hálózatán belül más európai országok éttermeinek is szállítanak termékeket. A hazai éttermekben felhasznált csirkehús mellett a saláta és paradicsom, a tojás, a sajt, de a szószok, öntetek és még a méz is magyar cégektől érkezik, akikkel már régre nyúlik vissza, és hosszú távú megállapodásokon alapszik a McDonald's-cal való kapcsolat. Az Univerrel például már 27 éve dolgoznak együtt, már az első hazai étterembe is Kecskemétről szállították a szendvicsszószokat. A cég évente 1200 tonna mennyiségben szállít az étteremláncnak 30-35 cikket, különböző kiszerelésben. Az Eisberg Hungary 1992 óta kizárólagos beszállítója a az étteremnek, a salátafélék, hagyma, kígyóuborka, paradicsom mind tőlük érkezik és 2003-tól már az osztrák McDonald's-okba is a magyar cég szállítja a zöldségeket. A szegedi Mezőker szállítja a vöröshagymát. Három millió mély almos tojás érkezik évente a szigetcsépi Capriovus Kft-től, míg a csirkehúsos termékek az OSI Food Solution Kft-től Bábolnáról, a hús alapanyag pedig a Master Good-tól Kisvárdáról érkezik nem csak a hazai, de számos külföldi McDonald's étterembe is. Az idei sláger, a libamáj Kiskunfélegyházáról, az Integrál Zrt-ből került az éttermekbe, míg a sajt Veszprémből, a méz Tófaluról érkezik a McDonald's-okba - válaszolta megkeresésünkre a McDonald's. A Mekivel kapcsolatban egyébként korábban mi is megnéztük, hogy a marhahúspogácsa tényleg marhahúsból készül.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta