GASZTRO

Motorolaj és ragasztó – ettől csábítóak a kajareklámok

2011. október 19., szerda 19:36

Egy igazán jó ételreklám képes hatással lenni arra, mi lesz az az étel, amit legközelebb a szádba veszel. Azon viszont még biztos nem gondolkodtál, hogy miért is néz ki olyan kívánatosnak a szendvics, amit a képernyőn vagy a plakátokon látsz. Ragasztó, motorolaj és műanyag: egészségünkre.

Ha előfordult már veled, hogy egy focimeccs-közvetítés vagy film közben bevágott Whopper-reklám után 10 perccel úton voltál a legközelebbi Burger Kingbe, akkor sikerrel hipnotizált egy ún. tabletop director – azaz egy olyan kreatív szakember, aki egy kamera segítségével képes bármilyen ételt ellenállhatatlanná tenni.

A New York Times ezeknek a reklámguruknak a szigorúan őrzött világát térképezte fel és annak is utánajárt, hogy hogy lehet vizuálisan ennyire vonzóvá és ínyencfalattá varázsolni egy gyorsétterem termékét. Az egyik legmeglepőbb tény, hogy a reklámokban látható ételek általában igaziak, nagy eséllyel azt kapod, amit látsz, főleg, ha igazi séfek és elsőosztályú ételstylistok dolgoztak rajta. Azért mégiscsak van egy kis turpisság a dologban: nem minden ehető, amit a reklámban látsz. A Shine összegyűjtött néhány olyan cselt, amellyel a reklámok és fotók készítői kívánatosabbá teszik a megjelenített ételt.

A fagyi nem mindig az, aminek látszik

„Disznózsírt és Karo szirupot használtunk egy jégkrémeket gyártó kliensnél” – nyilatkozta a Timesnak David Deahl tabletop director. „A fények miatt olyan gyorsan megolvadt a termék, hogy képtelenség lett volna elérni, hogy a jégkrém annak látsszon ami, így engedélyt kaptunk rá, hogy kicsit trükközzünk”.

A palacsintákon csillogó, ellenállhatatlan szirup

Néha tényleg motorolajat használnak – mondta Haje Jan Kamps képszerkesztő az egymásra tornyozott, ínycsiklandó palacsintákon látható, szirupnak látszó öntetről, aki egyébként a Pixiq oldal ételstylist-trükkjeit fedte fel.

Egy jégkocka sosem festene ilyen jól

Akármilyen egyszerűnek is tűnik a feladat, nagyon nehéz igazán kívánatossá tenni egy jégkockát filmen, illetve fotón. Általában nem is bízzák a véletlenre: akril- vagy műanyagdarabokat használnak a tökéletes hatás elérése érdekében. Egyetlen kocka így akár 500 dollárba is kerülhet, jó, mi?

A tökéletesre sütött húsok esete

Egy kis cipőpaszta még senkinek sem ártott meg - a barna polírozófesték, ami gyönyörű csillogást kölcsönöz a csizmádnak, vizuálisan épp olyan jót tesz a nyers húsnak is: egészen úgy néz ki tőle, mintha épp most vették volna ki a sütőből.

A gőzölgő étel

A rendezők általában egy gőzölős vasaló (vagy az erre a célra kialakított, nálunk még kevésbé ismert, gőzzel működő gép) segítségét veszik igénybe ahhoz, hogy az étel úgy nézzen ki, mintha ebben a percben készült volna el.

A perfekt sörhab titka

Azt hihetnénk, hogy a sörhab filmen is jól fest, de olykor bizony elkél hozzá egy kis szilikongél, némi porral és vízzel keverve.

A villán maradó tészta

Hogy mitől marad a villán a gőzölgő tészta? A ragasztótól. Ilyen egyszerű. A fehér Elmer's ragasztó például remekül beválik a piték rögzítésénél és a zabpehelyhez használt tejként is. Már ami a vizualitást illeti.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta