5 hasznos tipp arra, hogyan legyen sikeres az új munkahelyén!

Új munkahelyen elkezdeni dolgozni egyszerre ijesztő és izgalmas. Olyan ez, mint amikor az első nap beléptünk az iskolába, csak már a nehéz iskolatáska helyett az elvárások nyomják a vállunkat. Ilyen új szituációban önkéntelenül is elárasztja a fejünket rengeteg kérdés: vajon mi lesz, hogy fogom bírni, kedvelni fognak? Egy biztos: eddig jól teljesített, felvették! Most már csak arra kell koncentrálni, hogy minden így is maradjon, ezért összeszedtünk pár tanácsot Szegedi Julival, a HR Portal főszerkesztőjével, amivel kicsit gördülékenyebbé teheti azokat a bizonyos kezdő hónapokat.

1. Ismerkedjen!

Természetes, hogy először bemutatkozik, és érdemes már különösen azokkal a kollégákkal is megismerkedni, akikkel közvetlen munkakapcsolatuk is lesz. "Vannak emberek, vezetők, akiket látszólag ez talán nem izgat, nem törekednek arra, hogy első nap mindenki megkedvelje őket, de egészen biztos, hogy a pozitív visszajelzés mindenkire pozitív hatással van. Ha valaki zárkózottabb, nehezebben oldódó, akkor félelemmel töltheti el az első nap egy új közegben, míg aki könnyebben nyílik meg, azoknak ez nem jelent problémát. Ehhez persze az is kell, hogy rendelkezzünk kellő önismerettel - ha feszült helyzetben kényszeresen viccelődünk, akkor ezt tudatosan építsük le, mert nem valószínű, hogy ez jó pontokat jelent egy munkahelyen"- tanácsolja Szegedi Juli. Emellett új munkahellyel nemcsak új emberekkel találkozunk, hanem egy új környezetben is találjuk magunkat. Egyedül, vagy a kollégák segítségével érdemes feltérképezni, hogy merre lehet a környéken kávét venni, vagy éppen hol lehet egy jót enni.

shutterstock 453557458

2. Kérdezzen, kérdezzen!

Talán az egyik legfontosabb tanács, hogy ne féljen kérdezni. Teljesen természetes dolog, hogy nem vagyunk még tisztában például az új levelezési rendszerrel, vagy csak szimplán nem tudjuk, hogyan működik a túléléshez szükséges kávéautomata. Nagyon nagy tévedés, hogy a kérdezés gyengeségre utalna. "Nincs annál stresszesebb mint megpróbálni elleplezni egy hibát, aminek a kijavításáról sincsen ötletünk sem. Nehéz bevallani, de utána jobb lesz. Az első napokban - és egyébként később is - lehet hibázni. Ez óhatatlan, hiszen új helyzetben, új munkakörülmények közé kerültünk. De később is megesik, hiszen maximum az nem hibázik, aki nem csinál semmit" - mondja Szegedi Juli. Egyszerűbb és gyorsabb megtudakolni azokat a dolgokat, amikben nem vagyunk még biztosak, mint hogy elvesztegessünk rengeteg időt azzal, hogy magunk próbáljuk megkeresni a kiutat.

3. Maradjon pozitív!

Biztos, hogy lesznek majd olyan napok, amikor nem minden sikerül úgy, ahogy eltervezte. Legyen szó csak arról, hogy éjjel nem aludt jól és ezért dekoncentrált, vagy arról, hogy csak egyszerűen rossz napja van. Amikor valami rosszabbul sikerül, semmiképpen ne kezdjen el panaszkodni, inkább arra törekedjen, hogyan tudná megoldani a leggyorsabban és a legegyszerűbben a problémát. Vállalja tetteiért a felelősséget, és vonjon le tanulságokat, hogy a későbbiekben ezeket a hibákat gyorsan kiküszöbölje!

4. Legyen ambiciózus!

Mindenképp pozitívum, ha már az első hetekben ötlettel tud előállni, és az sem baj, ha a meetingeken a sarokba húzódás helyett az ötletelést választja. "Attól még, hogy friss munkatársként van jelen, merjen előhozakodni az ötleteivel, mert ha hisz bennük és jól prezentálja, akkor csak nyerhet vele!" - jegyzi meg Szegedi Juli, aki szerint itt az aranyközépút a megoldás: törtetni, könyökölni, akaratot átvinni, talán nem szerencsés már az első napon. Hallgatni mint a hal - hát ez sem. "Az ötleteinket bátran mondjuk el, de nem kell mindenkinél többet beszélni, több ötletet bedobni  - mondjunk egyet, de az tényleg jó legyen"- mondja a szakértő.

shutterstock 407327074

5. Sose felejtse el, miért is dolgozik ott!

Mint minden új kihívásból, így ebből is lehet tanulni Akkor lehet igazán elérni ezt a fejlődést, ha igen is minden nap az elérni kívánt cél lebeg a szemünk előtt, és ezért tesszük a lehető legjobban a feladatainkat. Ha nem is elfelejteni, de kicsit el kell engedni azt a tényt, hogy újak vagyunk, és inkább arra kell koncentrálni, hogy hogyan tudja a vállalat és a saját céljait előrevinni úgy, hogy közben boldognak és sikeresnek érezze magát.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek