#ÉLETEM

CrossTraining: amikor minden izmot be kell vetni

2014. június 17., kedd 15:24

1383874 578006792255898 1732443316 n

CrossFit, CrossTraining – biztos mindenki hallott már róluk, csak nem volt elképzelése mit is takar pontosan ez a két fogalom, azon túl, hogy biztosan valami nagyon nehéz edzés lehet. Nos, ezúttal is egy olyan óratípust próbáltam ki, amelynek egymásra épülnek az elemei, akárcsak a primal move vagy metabolic esetében. Nem egy új edzésmódszer, hiszen különböző sportágakban már régóta találkozhattunk vele (torna, súlyemelés, atlétika). Ez a tréning a hagyományos edzések, az egyes sportágakból merített mozgásminták közös nevezője. Nincs rutin, nincs ismétlődő edzés, a szervezetnek állandóan alkalmazkodnia kell az új kihívásokhoz és gyakorlatokhoz. Ennek a tudtában indultunk el az edzésre Horváth Éva műsorvezetővel együtt.

A harmadik emeleten lévő edzés alapos bemelegítéssel kezdődik, gyorsan csatlakozunk a többiekhez és az edzőnk, Kovács Attila is örömmel köszönt bennünket. Kis idő után jön a feketeleves: intervall-szerű mozgások 4 állomáson 5 körrel, 1 perc mozgással, 20 másodperc pihenővel. A negyedik állomás után egy kemény záró törzsblokk jön, és ezt nagyon alapos lenyújtással fejezzük be. Mit ne mondjak, kell egy kis kraft, ha végig akarod csinálni. Az edző végig figyelt ránk, ha valamit rosszul csináltunk, egyből kijavított, korrigált bennünket szóban és cselekedetben is.

Horváth Éva benyomása: „Elég intenzív edzés volt, az első húsz perc után azt gondoltam, hogy nem tudom tovább csinálni. A medicinlabdás résznél féltettem a térdemet, az evezés pedig azért tetszett, mert azon az állomáson tudtam kicsit 'lazítani'. A végére igazán elfáradtam – de nagyon jólesően –lehetséges, hogy máskor is ellátogatok a CrossTraining órákra!”

Ha kíváncsi arra, pontosan hogyan is zajlott az óra, akkor kattintson ide, itt az egész beszámolót elolvashatja.

Pontozás

Kínzó faktor: 10/10

Ennyire formál: 10/10

Edző: 10/10

Ennyire fáj másnap mindened: 9/10

Férfi/nő arány: 50%-50%

Hámori Barbara

A Move it, Blondie! sportblog főszerkesztőjének a mozgás csupán pár éve lett az élete szerves része. Olyannyira, hogy úgy döntött, hétről hétre újabb sportokat próbál ki, amelyekből szubjektív beszámolókat ír, ezzel rálátást adva az olvasóknak az óratípusokra és azok részleteire. Az általa készített sztárinterjúkból pedig kiderül, melyik híresség hogyan tartja formában magát és a sportedzők is mesélnek a saját óráik részleteiről. Hámori Barbara fő célja és mozgatórugója, hogy motiváljon mindenkit, aki még nem találta meg a saját sportját.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta